ישנן דרכים שונות כיצד אנחנו יכולים להגדיל את ההכנסה שלנו באמצעות עבודה מהבית. אחת הדרכים הפופולאריות ביותר היא דרך "שיווק שותפים". במאמר זה ובמאמרים שמקושרים אליו, אנחנו נסביר מה זה אומר, איך זה מתבצע בפועל, וכיצד ניתן להשתלב בתחום. הרי שתקראו את הסקירה שלנו, אנחנו בטוחים שתרצו ותוכלו להשתלב בתחום ללא שום בעיה.

לפני שנתחיל, חשוב להדגיש, שיווק שותפים יכול להיות בסיס להכנסה חלקית, וכן להכנסה מלאה במידה ומשקיעים בכך מספיק זמן ומשאבים. לא מעט אנשים שעוסקים בתחום, השתלבו בו מתוך כוונה ליהנות מהכנסה נוספת לצד ההכנסה העיקרית שלהם או מתוך כוונה לחסוך כסף ועם הזמן הם גדלו והתפתחו, עד לרמה כזו ששיווק שותפים הפך להיות ההכנסה העיקרית שלהם. כל זה אפשרי בתנאי שלומדים את התחום ופועלים בו בצורה נכונה.

מה זה שיווק שותפים

שיווק שותפים (באנגלית ובז'רגון המקצועי הוא נקרא אפיליאייט מרקטינג
Affiliate Marketing), הוא תחום שמשלב עסק אשר מעוניין לשווק את המוצרים שלו לקהל הרחב והוא עושה זאת באמצעות חברה שמעסיקה משווקים שפועלים בכל רחבי האינטרנט לשם כך.

כיצד שיווק שותפים מתבצע בפועל

נניח ויש לנו עסק למוצרי קוסמטיקה. אנחנו רוצים לשווק אותם. מה שאנחנו נעשה, נפנה לחברה שמתעסקת בשיווק באינטרנט, והיא תציע למשווקים עצמאיים ליהנות מעמלה על כל מוצר שיימכר או על כל ליד שהם יוצרים (פנייה של לקוח לבית העסק). הם ידאגו לשווק את המוצרים של החברה ברחבי האינטרנט עבור קהל יעד רצוי.

בצורה כזו כולם מרוויחים. העסק מרוויח שיווק נכון, חברת השיווק מקבלת כסף על העבודה שהיא עושה, המשווקים מקבלים עמלה, וקהל הלקוחות מקבל מידע איכותי ורלוונטי עבורו.

תפקידו של שותף עסקי בתחום של שיווק שותפים

כשאנחנו מדברים על שותף עסקי בתחום של שיווק שותפים, אין הכוונה לשותף שמכניס כסף לעסק ומנהל אותו כמו בעל העסק. הכוונה היא, לבעל אתר או בלוג, אשר מקנה מקום מסוים ל"שותפים" שלו באתר, בין היצר מאמרים, המלצות, מידע וכדומה, וכל זה תחת "קישור שותפים". כך גולשים שנכנסים יכולים לקבל מידע על אותם מוצרים ושירותים, ובעל האתר יוכל דרך נתונים שהקישור מספק, לדעת מה הגולשים עשו ובהתאם לחשב את העמלות שמגיעות לו.

כיצד מתחילים לעבוד בשיווק שותפים?

כפי שציינו בתחילת המאמר, סביר להניח שבשלב הראשון, שיווק שותפים ישמש כמקור הכנסה משני, רק עם הזמן, בהנחה ותהיו מוכנים להשקיע זמן ומשאבים, תוכלו להפוך את ההכנסה שלכם משיווק שותפים לעיקרית.

מה צריך בשביל להשתלב בתחום שיווק שותפים ולהצליח בו.

צעד ראשון: תשקיעו ותעבדו, תעבדו ותשקיעו

על פניו, הרבה פעמים עבודה מהבית נתפסת "כחצי עבודה" לא משהו שדורש מחויבות או השקעה. זה לא מדויק ובטח לא בתחום של שיווק שותפים. מי שלא מתייחס לתחום בתור עבודה לכל דבר, עבודה שדורשת השקעה של מאה אחוז, לא יצליח ומהר מאוד יאבד עניין.

שיווק שותפים דרך מחויבות, דורשות מוכנות ללמידה ולהשקעה של זמן, זו עבודה שדורשת מאיתנו לקחת סיכונים, והכי חשוב, זו עבודה שמחייבת אותנו לתהליך, לדרך. מי שחושב שהוא יעשה את המיליון הראשון בחודש הראשון, טועה. זו לא עבודה של התעשרות מהירה, אם יש עבודה כזו בכלל.

כשאנחנו מדברים על השקעה, הכוונה היא בכמה רבדים. ראשית, השקעה של זמן, צריך להשקיע לא מעט זמן בבניית קמפיינים, יצירת קשרים, הבנה של השוק, למידה של התחום, למידה מי קהל הלקוחות, מי העסק עבורו אנחנו עובדים, אילו מוצרים הוא משווק, וכיצד מחברים ביניהם. חשוב לזכור, לא כל הצעה נוכל לקדם, לא כל דבר נוכל לעשות, לא כל דבר שנעשה יצליח לנו. זה יעלה לנו זמן אבל זה הכרחי בשביל שנוכל ללמוד את התחום, בשביל שנוכל לנסות ולדעת מה נכון ומה לא נכון.

שנית, זו השקעה של כסף. כמו בכל מקצוע, בשביל להרוויח כסף צריך להוציא כסף. בתחום של שיווק שותפים, הכוונה לכסף על קמפיינים, כסף על כלים טכנולוגיים ובמובנים מסוימים צריך להשקיע כסף באופן פסיבי, כלומר, שעות ארוכות שלא נרוויח בהן דבר אבל נהיה חייבים לעבוד בהן בשביל לבנות משהו לטווח הארוך.

צעד שני: לימוד, זה שם המשחק

שיווק שותפים איכותי וטוב מבוסס בראש ובראשונה על למידה. מהשלב הראשון אנחנו צריכים ללמוד את התחום. אנחנו צריכים ללמוד איך הוא עובד, אנחנו צריכים ללמוד מי השחקנים בתחום, באילו כלים אנחנו אמורים להשתמש, אילו מוצרים אנחנו יכולים לשווק, באילו שיטות, מה ההבדלים, למשל, מתי עדיף לעשות קידום אורגני ומתי קידום ממומן, מתי נכון להשקיע בפרסום בגוגל ומתי ברשתות חברתיות, איך אנחנו יודעים לזהות שהעבודה שלנו יצרה רווח ומה ערך הרווח אל מול ההשקעה שלנו.
ככל שאנחנו נשקיע יותר זמן ומשאבים בתהליך הלמידה בצורה עקבית ונכונה, כך אנחנו גם נרכוש ידע וניסיון, גם יהיו לנו יותר כלים לבצע את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר וגם נוכל לשכלל את דרכי הפעולה שלנו.

אנחנו יכולים ללמוד את הנושא של שיווק שותפים, באמצעות מדריכים ומאמרים מקצועיים, כמו אלו שמופיעים באתר שלנו, וכן באמצעות עבודה, ניסוי וטעייה.

צעד שלישי: לעבוד עם התוכניות הטובות ביותר

אנחנו יכולים למצוא תוכניות שיווק שותפים רבות ומגוונות, הן מקומיות והן בינלאומיות. לכל תוכנית יש את הצד החזק שלה ואת הצדדים הפחות חזקים. החוכמה היא לדעת לקרוא נכון את התוכניות, לברור מתוכן את התוכנית שמתאימה לנו. זו צריכה להיות תוכנית שתאלץ אותנו להוציא כמה שפחות כסף ומנגד תאפשר לנו לייצר רווח משמעותי.

מאחר וקיים מגוון רחב של תוכניות, מוטב לא "להיתקע" על תוכנית אחת, וגם לא לוותר אם מצאנו תוכנית לא מתאימה. אנחנו יכולים להמשיך ולחפש, אפשר להיות בטוחים שנמצא את התוכנית שמתאימה לנו.

אנחנו באתר ריכזנו עבורכם את התוכניות הטובות ביותר שקיימות היום בשוק, אנחנו ממליצים לכם לקרוא עליהן, ללמוד את ההבדלים ולהחליט איזו תוכנית מתאימה לכם.

צעד רביעי: לדעת מה הדבר הכי חדש בתחום

חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה ומתהליך הלמידה, הוא לגלות כלים חדשים, טכניקות שיווק ופרסום חדשות, ופלטפורמות פרסום חדשות. שיווק שותפים הוא תחום שמתחדש כל הזמן, לכן כל מי שעוסק בו צריך להישאר רלוונטי, לדעת מה חדש, מה הדבר הבא, רק ככה אפשר להצליח ולהרוויח.

כיצד מושכים קהל לשיווק שאפשר לשווק אליו

במאמרים הקודמים למדנו מה זה שיווק שותפים ומה צריך בשביל להשתלב בתחום. במאמר הבא, אנחנו נלמד, כיצד לומדים מי הקהל שלנו וכיצד מגיעים אליו.

איך נגיע אל קהל היעד שלנו

בתור משווקים של מוצרים ושירותים, יש לנו מטרה אחת, להגיע אל קהל יעד רלוונטי שיתעניין במוצר ובשירות שאנחנו מציעים, וירצה לקנות אותם.

ישנם כמה דברים שאנחנו צריכים להקפיד ולעשות באופן ספציפי בכל פעם כשאנחנו מתכוונים לשווק מוצר או שירות לקהל היעד שלנו. רק אם נעשה את אותם דברים, נגיע לתוצאות טובות.

לדעת מי הקהל שלנו

הכלל הראשון בשיווק הוא "דע מי הקהל שלך", כלומר, עלינו לדעת מה המאפיינים שלו, מה הוא מחפש, מה הוא צריך, כיצד עלינו לפנות אליו. יש הבדל בין קהל של ילדים לקהל של מבוגרים, בין נשים לגברים, בין קהל ישראלי לקהל בינלאומי. לכל אחד מהם אנחנו פונים בצורה שונה, עם כל אחד מהם אנחנו מפתחים מערכת יחסים אחרת.

אמינות

הכלל השני בשיווק ובפרסום הוא "תמיד תהיה אמין עם הלקוח שלך". אמינות זה הדבר החשוב ביותר שיש לכל אדם ובפרט לכל משווק. אם פעם אחת נפר את האמון שלנו, הלקוח לא ירצה לחזור אלינו.

מה זה אומר אמינות? עלינו לשווק מוצרים איכותיים, אפקטיביים, בעלי ערך, אנחנו צריכים להציע הצעות אמינות ולשווק את המוצרים שלנו בצורה אמינה.

להכיר את המוצר שלנו

בשביל שנוכל לשווק ולפרסם את המוצרים שלנו, בשביל שנוכל לדעת אל מי לפנות וכיצד, אנחנו צריכים להכיר את המוצר באופן מלא ומפורט. עלינו לדעת יתרונות וחסרונות, עלינו לדעת למי המוצר מתאים ומדוע.

להשקיע במוצר שלנו

אם אנחנו משווקים מוצר, אם אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יקנו אותו, אנחנו צריכים להאמין בו, אנחנו צריכים לנסות אותו בעצמנו ולדעת למה משתלם ללקוחות שלנו לקנות אותו. אנחנו לא יכולים לשווק מוצר שאנחנו לא מאמינים בו או לא ניסינו אותו בעצמנו.

לעדכן ולהישאר מעודכן

בעולם בו בכל שעה אפשר למצוא מאמר חדש עם מידע עדכני, אנחנו לא יכולים להישאר מאוחר, אנחנו לא יכולים להשתמש בחומר ישן. אנחנו צריכים לספק כתבות רלוונטיות, אנחנו צריכים להוסיף חומרים ולתת לקהל שלנו אך ורק מידע עדכני ורלוונטי.

כיצד נגיע אל הקהל שלנו?

אחרי שהבנו מי הקהל שלנו ואחרי שהבנו שעלינו לספק לו שירות אמין, מוצר שאנחנו מאמינים בו ומידע עדכני, נותר רק לשאול, כיצד אנחנו מגיעים אליו.

לשמחתנו הרבה, עומדות לרשות פלטפורמות רחבות, גדולות ואיכותיות, דרכן אנחנו יכולים להגיע אל הקהל שלנו, אך מעבר לכל, אנחנו יכולים להגיע בצורה ממוקדת, ספציפית אל קהל היעד שלנו, ויתרה מזו, אנחנו יכולים ליהנות מכלים שיפסקו לנו דוחות עם מידע ונתונים אודות הקשר עם הקהל, באותן פלטפורמות.

למשל, אנחנו יכולים להגיע דרך פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, אנחנו יכולים להשתמש בכלים שפייסבוק מספקת, כמו למשל, קבוצות, כמו למשל צ'אטים, פרסום ממומן (דבר שפעיל גם בטוויטר ובאינסטגרם) , אנחנו יכולים להשתמש בתוכנות מסרים ורשתות חברתיות נוספות, ממוקדות וספציפיות.

בלוגים ואתרי מידע

ניתן להשתמש בבלוגים שונים אשר מתעסקים במוצרים, מסחר, שיווק ופרסום. אנחנו יכולים לפרסם שם על המוצרים שלנו ולנסות לקדם אותם. אנחנו כמובן גם נידרש לבנות בעצמנו בלוג ולקדם אותו, על מנת שהקהל ייחשף אליו.

רשימות דיוור

אחד הכלים הפופולאריים ביותר לשיווק באינטרנט, הן רשימות תפוצה שאנחנו יוצרים, רשימות שכוללות מיילים ומספרי טלפונים, מדובר על רשימות שאנחנו יוצרים באופן חוקי ובהסכמה מלאה של אותם נמנעים. כך אנחנו יוצרים קהל לקוחות רחב שמביע התעניינות במוצרים שלנו. היום אנחנו יכולים להפיץ המסר שלנו הן במייל והן דרך הוואטסאפ.

תכניות שיווק שותפים ושיטות התמחור שלהן

אנחנו ממליצים לבחור כל תוכנית לעומק, לראות מה בדיוק כל אחת מהן מציעה, מה הגודל של כל תוכנית, אילו מוצרים היא משווקת, ועל פי כל הנתונים להחליט לאיזו תוכנית להצטרף.

תוכניות שיווק שותפים ישראליות

וויסל (wesell) – נחשבת לאחת מרשתות השותפים הגדולה ביותר בישראל, יש לה 11 אלף שותפים בפועל.

הרשת מתמחה בפרסום על בסיס הצלחה במנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואתרים אחרים.

שיטות תמחור CPA, .CPC, CPL, CPT, CPM, CPS –

סקינדו – מרשתות השותפים הראשונות שהוקמו בישראל, לרשותה 2500 שותפים ברשת.

שיטות תמחור – CPA, CPC, CPL, CPT, CPM, CPS

זיפי – רשת שותפים ישראלית צעירה. מתמקדת במכירת מוצרים פיזיים דרך רשתות גדולות ומוכרות, כגון, אמאזון, איביי, אליאקספרס.

שיטת תמחור – CPA, חמש אחוז לכל מוצר הנרכש דרך שותף.

פה לאוזן – תוכנית שותפים שהפרסום בה מתבצע בין אנשים שנחשפים למוצרים שונים באתר, אלה משיגים את ההתעניינות של הלקוח, לוקחים ממנו טלפון, כתובת מייל ואז מזינים אותו באתר.

שיטת תמחור: פר ליד.

תוכניות שיווק שותפים בינלאומיות

קליקבנק – רשת שותפים עולמית שמכילה שני סוגי מוצרים, מוצרי ידע ומוצרי אינטרנט.

שיטת תגמול: CPA, CPS

תשלום על תוצאות – רשת שותפים בריטית גדולה אשר יש לה שותפים בכל העולם.

שיטת תמחור: CPL , CPA, CPS – הרשת מציעה 5 אחוז עמלה על הכנסות ממצורפים ישירים.

על מנת להבין לעומק מה זו כל שיטת תגמול, כיצד היא עובדת ואיזו מבין השיטות מתאימה לכם, אתם מוזמנים להיכנס למדריך שלנו "שיטת תגמול בתוכנית שותפים".

כאן מגיע לסיומו "המדריך המקיף לשיווק שותפים למתחילים". במדריך הצגנו בפניכם את התחום, מדוע כדי להשתלב בו, מה אתם צריכים לדעת לשם כך, כיצד מרוויחים ממנו ואיך אפשר להצליח בו.

חשוב מאוד לזכור, בשביל להצליח וליהנות מעבודה בשיווק שותפים, צריך לבוא עם ראש פתוח, מוכנות להשקיע, מוכנות לקחת סיכונים, והרבה סבלנות.

אנחנו נמשיך ללוות אתכם כאן עם מגוון מאמרים שונים בתחום, שיעזרו לכם ללמוד לעומק את הנושא, להצליח וליהנות ממנו.