קידום אתרים בחו"ל – שיווק בחו"ל עם סוכנות שיווק דיגיטלי שמבינה עניין

האם ברצונך להתחרות בזירה הבינלאומית?

לראות קידום של ממש בארה"ב, בריטניה או ארצות אחרות בהם נמצא קהל יעד רלוונטי, דובר אנגלית למוצר או שירות?
נעים מאוד, שמי איתן וזה כרטיס הביקור שלי, זה הרלוונטי לטובת עניין קידום אתרים בחו"ל :

שיווק וקידום אתרים בחו"ל - איתן יריב

אצלנו, בוואו סוכנות לשיווק דיגיטלי, מתמחים מזה 15 שנה בקידום אתרים בחו"ל ושיווק יעיל ואפקטיבי במנועי חיפוש בחו"ל לרבות גוגל, בינג, Youtube ורישומים לוקאליים במנועי חיפוש.

מעוניינים לדעת עוד על התהליך ועל מספר פרמטרים החשובים בשיווק אורגני בחוץ לארץ?
רוצים לבחון האם סוכנות השיווק הדיגיטלי אותה אתם בוחנים באמת מבינה ומנוסה בתחום?
קודם כל, קבלו רשימת מכולת קצרה

כזו שוודאי תעזור לכם בקבלת ההחלטה הנכונה.

  1. בדקו המלצות לקוחות אשר קידמו ומקדמים איתה בחו"ל.
    אחר"כ
  2. בדקו שלא מדובר בקידום בלבד. קידום אורגני של שירות או מוצר "חדש" במדינת היעד לא יספיקו על מנת לחלחל מספיק בקרב המבקרים באתר ולגרום להם לרכוש "על המקום" צריך להבין בשיווק, מכירות ועסקים כמובן! צריך לבנות מותג והדבר אומר בניית נוכחות אונליין בפלטפורמות רבות הרלוונטיות לקהל היעד. האם אינסטגרם / פינטרסט או פייסבוק הם מקומות בהם הקהל שלכם נמצא? האם המתחרים שלכם משקיעים בנוכחות בפלטפורמות האלו או אחרות? אם כן- רוב הסיכויים שעליכם להשקיע משאבים גם בהמצאות מספקת באלו.
    מדובר בצורך שלכם להקים, יחד איתנו, תוכנית אסטרטגית מאתגרת אך ברת ביצוע ולהצליח לראות ולהבין את הדברים הרבה יותר "מלמעלה". כמו שאומרים, אל תתחילו בעבודה לפני שכתבתם תוכנית פעולה שמתארת בנקודות איך בדיוק כל זה הולך לקרות לצד יעדים ישימים ומאתגרים (עשו זאת גם אם בפועל, מטבע הדברים, הכל יעבוד ממש אחרת)
    ולבסוף, היות והקידום האורגני, גם, חשוב מאוד:
  3. תמשיכו ותקראו כאן על קידום אתרים בחו"ל. תבינו קצת במה מדובר, לפני שאתם מתחייבים לתהליך ארוך טווח, כלפי עצמכם בראש ובראשונה.


השוני בין קידום אתרים לקהל היעד בחו"ל לבין קידום אתרים בארץ קשור לגודלו של קהל היעד ובהתאם להיצע וביקוש גדולים בהרבה, ממה שאנו מכירים מישראל


 כאשר קהל היעד גדול, בדרך כלל, אלא אם מדובר במונופולים, מספר העסקים המתחרים על תשומת ליבו של הצרכן גדול יותר.
כך למעשה התחרות עבור "מנעולן בתל אביב" קטנה משמעותית מהתחרות עבור Locksmith in New York. כמות התושבים בעיר ניו יורק לבדה גדולה ממספר התושבים בארץ, בטח שיותר מאשר בעיר תל אביב על כן, כאשר הביקוש גדול יותר וההיצע מנסה להתאים את הביקוש צצים להם עסקים רבים יותר וכמות התוצאות רבה יותר- עסקים רבים מאלו מנסים להתחרות על תשומת לב הגולש, דהיינו, להופיע בדף הראשון של התוצאות לפחות ועל כן התחרות גדלה בהתאמה ומצריכה מאמצים ומשאבים גדולים.

היות וישנם אתרים רבים בכל נישה בחו"ל נדמה, שבאופן עקרוני, ישנם יותר הזדמנויות עסקיות להשגת קישורים. הזהרו! קיימות תוכניות רבות המציעות זירות להחלפות קישורים, קנייה ומכירה של קישורים ותוכניות SEO מודולריות להשגת קישורים. השפעתם של אלו על האתר עשויה בטווח הבינוני והארוך להיות הרסנית. כאשר אתם בוחרים ספק SEO חשוב להצמד לכללי הברזל של גוגל באשר לעשה ואל תעשה לצורךהשגת קישורים. החלפות קישורים אוטומטיות, דפי קישורים, אינדקסים זולים וכל קישור שמטרתו למעשה היא מניפולציה של תוצאות ולא ערך אמיתי לגולש יתברר לכם לבסוף כלא מועיל וסביר שאף מזיק. נסו להשיג רק קישורים מאתרים איכותיים ורלוונטיים כלומר ממקומות בהם נדמה שהקישור מספק ערך אמיתי לגולש ושקיימת סבירות שגולשים יגיעו לאתרכם דרכו ויהיו מרוצים ממה שמצאו בצידו השני של הקישור (כלומר מהתשובה לצורך שקיבלו באתרכם לאחר הלחיצה על הקישור).

לסיכום, אנשי שיווק מיומנים, העוסקים בתהליכים אשר מביאים בפועל לתוצאות קידום אתרים וחשיפה אורגנית בחו"ל מוצאים מדי יום דרכים מעניינות ויצירתיות לקידום אתר,  הבסיס, יחד עם זאת, לרוב זהה. במידה ותבנו אתר איכותי, תצקו לתוכו תוכן רלוונטי, עשיר ודינאמי ותדאגו לתפוצתו בקרב האנשים הנכונים אשר יתנו את הקישורים האיכותיים להם הוא זקוק, תשפרו ותחשבו תמיד, צעד אחד קדימה, לפני המתחרים שלכם- סביר שתעשו חייל.

תעשיית הקידום בחו"ל היא תעשייה גדולה ותחרותית וקהל היעד, במקרים רבים רב ועצום. ולמרות זאת, מניסיונינו, עדיין ניתן למצוא הזדמנויות פז לקידום אתר בחו"ל. על איש קידום אתרים מקצועי, אם כן, מוטלת האחריות לבחון כי התחום אינו רווי בתחרות וכי ניתן להגיע ליעדים בתחום הקידום האורגני בטווח זמן בינוני וארוך. בהתאם לכך עליו לספק הערכת עלויות זהירה לשירותיו ולמשאבים הנדרשים מצד הלקוח לפיצוי על התחרות בתחום האמור.
אפשר בהחלט לומר, באופן כללי כי שיווק אתר במנועי חיפוש בחו"ל, יהיה קשה ותובעני יותר מאשר בישראל אך לעיתים ישנן הפתעות ומגלים שדווקא פחות. החוכמה בשיווק היא היכולת ללמוד את הזירה ולהעריך את הפוטנציאל הגלום באתרי המתחרים כדי לדעת היכן להשקיע ובאילו מקרים עדיף לא להכנס לתחרות.

פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעה בלתי מחייבת לשיווק אתרכם בחו"ל.
אנו נאמוד את התחרות ונספק עבורכם מידע אשר יסייע לכם להחליט באיזה ערוץ כדאי להשקיע, בהתאם למשאבים שברשותכם.

אילוסטרציה המילה SEO על גלובוס העולם

מנהלי אתרים? קבלו כמה טיפים, שאולי לא הכרתם, הרלוונטיים לקידום אתר בחו"ל

עוד לא רכשתם דומיין? מיקוד שם דומיין / שם מתחם זה נושא שכדאי להקדיש לו מחשבה! – ככלל אצבע, בחרו שם דומיין לאתר בסיומת המדינה שם נמצא קהל היעד. כפי שבישראל דומיינים מסחריים מופיעים בסיומת co.il, בבריטניה הסיומת תהא co.uk. רק בארצות הברית עדיין משתמשים בעיקר בסיומת גנרית .com או .net.
יחד עם זאת, במידה וקהל היעד שלנו מתגורר בארץ מסוימת, הדומיין הרלוונטי תפוס ונותר לנו רק הדומיין עם סיומת גנרית (com, net, וכיו"ב), רצוי, לפחות, לשייך אותו למיקום גאוגרפי. זאת ניתן לעשות על ידי רישום האתר בכלי גוגל למנהלי אתרים (Google Webmaster Tools). השימוש בכלי, אגב, הוא חינם לשירות בעלי האתרים.

מיקום אחסון האתר

בעבר, הייתי ממליץ לבעל האתר למקם אותו, במדינת היעד, היכן שנמצא עיקר הקהל. יחד עם זאת, כיום, זהו אינו שיקול חשוב. כל עוד האתר נטען מהר ממרבית האתרים- אין לכם ממה לחשוש. במקרה והמטרה היא לדאוג לחשיפה רלוונטית של אתר, בארצות רבות, בהחלט תוכלו להשתמש גם בCDN = Content Delivery Network אשר שומרת את קבצי האתר והמידע שבו, בעותק הקרוב למקום ממנו מתבצע החיפוש, יחד עם זאת, לא תמיד זה הכרח וחשוב לבדוק את המקרה ולספק המלצה בהתאם לצורך. שירות Cloudflare מספק CDN איכותי חינם, שלא רק מגיש את האתרים ממדינות יעד רבות ושונות אלא גם תורם לאבטחת האתר, בכך שהוא מסתיר את כתובת ה-IP שלו מהאקרים למיניהם. אם פחות חשובה לכם מהירות הגישה לאתר מישראל, אז Amazon AWS, Google Cloud הם בחירות מצוינות בתשלום לא גבוה. Fastly היא רשת CDN חדשה יחסית, מהירה מאוד ומתאימה בעיקר לבעלי פורטלים גדולים ואתרי Ecommerce עם המון תעבורה וגולשים.

קישורים איכותיים וקישורים על פי אזור גאוגרפי

קישורים המקדמים אתר במדינת יעד יהיו, לרוב, קישורים איכותיים ורלוונטיים המפנים אל האתר מאתרים קשורים באותה המדינה (או במקרה של ארה"ב אף איזור גאוגרפי).

תופעה מוכרת היטב עליה אני נשאל לעיתים היא המקרה בו אתר ישראלי הפונה לחו"ל, בשפה זרה, נראה מקודם היטב לביטויים רלוונטיים בשפה זרה- אך רק דרך חיפוש מישראל. זה כמובן, לא משרת את המטרה.  ישנן סיבות אפשריות רבות למקרה זה ובהם: אחסון בישראל, קישורים מאתרים בישראל, דומיין ישראלי ועוד. יחד עם זאת, חשוב מאוד לציין שאלו מקצת הפרמטרים בהם מתחשב מנוע החיפוש בעת בחינת הרלוונטיות של תוצאות החיפוש לקהל המטרה. התחרות, בסופו של דבר, היא בין בעלי אתרים. תחרות על שימושיות, תחרות על יצירתיות במתן פתרונות אשר משרתים את הגולשים השואלים, לא של בעל האתר  המנסה לאתגר את "תוצאות מנוע החיפוש" דרך טריקים ושטיקים.

עד כאן טיפים, בשביל להתחיל לעבוד ביחד כל מה שאתם צריכים זה לתת לנו צ'אנס להראות לכם בדיוק איך בדיוק לדאוג שהכל יעבוד. (והכל מבלי שהוצאתם את השקל הראשון)