16 טיפים לכתיבת תוכן שיווקי ואפקטיבי

כותבים תוכן שיווקי לאתרכם? נתקלים בקשיים בכתיבה? במאמר זה קיבצנו עבורכם את מיטב הטיפים לכתיבת תוכן שיווקי ואפקטיבי. תוכן שמזמין את הגולש לעשות בדיוק את מה שרציתם.
תמונת הממחישה עובד על המחשב הנייד לוחץ לאישור התוכן

עדכון 5.23: מאמר זה אודות כתיבת תוכן שיווקי ואפקטיבי נכתב בשנת 2013 על ידי איתי ברנר. למעט ציון תאריכים, המידע נבדק ורלוונטי גם כעת. כדאי לציין כי כיום ישנם כלים אשר הופכים את משימת כותב התוכן השיווקי לקלה מאי פעם. כלי AI כדוגמת ChatGPT ואחרים כמותו יכולים לסכם תכנים ארוכים ברשת, סרטונים ומקורות נוספים, להכין מתאר תוכן המבוסס על תוכן שנמצא בראש החיפושים (להשגת רלוונטיות וחשיפה דומה או טובה יותר) ועד כתיבת תוכן מעולה המייצר מעורבות. הכול מא' ועד ת' כך שלכותב נותר להוסיף מניסיון אישי, לתקן עובדות, להוסיף את החתימה שלו לתוכן. אנו ממליצים לכל בעל אתר ללמוד על היתרון הגדול של שימוש בכלי AI עדכניים למטרות קידום אתרים יעיל. ישנם יתרונות רבים לכלים אלו בכל הקשור ל-SEO והם חוסכים שעות רבות של עבודה ידנית שכבר אינה נדרשת.

כותבים תוכן שיווקי לאתרכם? נתקלים בקשיים בכתיבה? במאמר זה קיבצנו עבורכם את מיטב הטיפים לכתיבת תוכן שיווקי ואפקטיבי. תוכן שמזמין את הגולש לעשות בדיוק את מה שרציתם.

רבות מדובר לאחרונה על הצורך בתוכן שיווקי איכותי, במיוחד בכל מה שקשור לרשת האינטרנט. רשת בה בשנת 2013 משתמש בעל העסק על מנת להפיץ מסרים שיווקיים בכל ערוץ אפשרי, החל מדפי פייסבוק, דרך פורומים מקצועיים ואחרים, ועד לבאנרים טקסטואליים בני שורה אחת או שתיים.

העניין הוא שמעט מדי אנשים מבינים שתוכן שיווקי ברשת אינו זהה לתוכן שיווקי קלאסי של העיתונות המודפסות, שלטי החוצות ואפילו ערוצי ה – "ברודקאסט" (2,10,24). לדוגמה, הגולש הממוצע הוא חכם וייסודי מהצופה הפסיבי בטלוויזיה, ולכן אם מנסים לשדר לו מסר בוטה מדי, הוא עשוי לדלג לאתר אחר, להחליש את הרמקולים, או פשוט לעבור טאב בדפדפן…

אם כך, מהם 16 הטיפים שיוכלו לעזור לכם לכתוב תוכן אפקטיבי שבאמת יידבר עם הגולשים בגובה העיניים

חילקתי עבורכם את הטיפים לשתי קטגוריות מרכזיות. טיפים הקשורים בתוכן עצמו וטיפים הקשורים בדרך בה מוצג הטקסט (אלמנטים ויזואליים)

תוכן וליבת המסר השיווקי

  • כותרת פיקנטית היא טובה רק אם היא לא מתחכמת מדי. זכרו שלא כולם בהכרח יבינו את ההקשר המדובר והתוצאה עלולה אף לפגוע במי שלא יזהה את העקיצה הפנימית בכותרת.
  • אל תבטיחו דברים שאינכם יכולים לקיים ואל תמציאו עובדות. זכרו שוויקיפדיה נמצאת במרחק הקלקה.
  • השתמשו בשפה פרסומית רק אם אתם עומדים ב- 100% מאחורי הדברים.
  • אל תגזימו עם קישורים , לא לצרכי הבהרה ובוודאי שלא לצרכי SEO : תנו לקוראים שלכם את הקרדיט לחפש בעצמם ולמצוא תשובות.
  • אם המוצר או השרות שלכם הוא ייחודי באמת, אל תבישו לספר מדוע ואל תחפשו את הדומה למוצרים האחרים בשוק.
  • השתמשו בכותרות פנימיות כאשר אתם עוברים נושא ואל תתנו כותרת נפרדת לכל פסקה חדשה. ההבדל בין היכולת לקרוא טקסט של 1000 מילים ובין היכולת לקרוא טקסט של 1500 תלויה בחלוקה הפנימית של המסמך.
  • כאשר אתם משתמשים בתבליטים (Bullets), העדיפו להשתמש בכאלו שאינם ממוספרים. רשימה של 50 תבליטים ממוספרים, מבריחה את הקורא בגלל עודף המידע.
  • במידה ואתם "נכנסים" עם משפט מסוים לעובי הקורה, שקלו להשתמש בהערות שוליים במקום ליצור משפטים ארוכים ופתלתלים.
  • שימו לב לשימוש בהומור "נונ סנס" מול פרודיה או סרקזם. לכל אחד מהם יש שימושים שונים, ורצוי שלא לערבב ביניהם, אלא אם כן אתם מכירים את כתבי קישון בעל פה…
  • אם קהל היעד שלכם הוא נישתי (מחובבי מדע בדיוני ועד היפסטרים של אופנת רחוב), תוכלו להגזים יותר עם הומור וסאטירה, אבל הישארו בפוקוס.

אלמנטים ויזואליים

  • טעויות כתיב הן לא סימן לחוכמה או מודעות פנימית…
  • במידה ויש בטקסט תמונות נלוות, חשוב לשמור על אסתטיקה מינימאלית , לא לחתוך תמונות במקום שהן לא אמורות להיחתך בו ולשמור על יחס גובה רוחב (Aspect Ratio) גם בזמן ההקטנה.
  • השתמשו ביכולת של CSS 3 לשלוח פונטים אל מחשבו של המשתמש, אבל אל תבחרו בפונט קשה לקריאה.
  • שילוב צבעים הוא טוב כל עוד הוא לא גורם לכאב ראש אצל המשתמש. בדקו את האתר גם עבור עיוורי צבעים (אתר "נגישות ישראל")
  • בדקו שהמסר עובר כראוי גם על טאבלטים וסמארטפונים. אתר משובש לא רק מחליש את המסר הפרסומי, אלא יכול אף ליצור אנטגוניזם כלפי המותג שלכם.
  • זכרו שהיום כל אחד רוצה להיות מקדם אתרים ואל תשתמשו בטריקים כמו הסתרת טקסט או מילוי העמוד במילות חיפוש מיותרות.

בהצלחה!

תמונה של איתן יריב

איתן יריב

מה דעתך?

גולשים שקראו את זה קראו גם את:

איתור מילות מפתח – קצת אחרת

איתי ברנר משתף בדרכים יותר יצירתיות לאיתור מילות מפתח הרלוונטיות לתוכן העולה באתרכם. הכלים עשויים לספק רעיונות ולסייע, במקרים מסוימים, בהבנה של הביטויים להם ברצוננו לתת דגש. במידה ואתם עדיין מחפשים ביטויים בעיקר באמצעות הכלים של גוגל ו\או קישורי המתחרים- זה הזמן ללמוד דבר חדש אחד או שניים.

קרא עוד

בהלת הקישורים : שני צדדים למטבע

כיצד מתייחסים בעלי אתרים ומשווקים מטעמם לכלי החדש של גוגל להסרת קישורים? האם בניית קישורים בעידן החדש משאירה מקום לסחיטות ומניפולציות ומה הקשר בין זה לבין הכלי?

קרא עוד

השגת קישורים איכותיים

קישורים איכותיים בשונה מקישורים אחרים נכון להיום קיים קונצנזוס בקרב אנשי קידום אתרים כי קישורים איכותיים הם עדיין בין הגורמים החשובים ביותר המצביעים על רלבנטיות

קרא עוד