לא פעם, אנחנו יכולים למצוא בתיבות הדואר האלקטרוניות שלנו מודעות בנוסח "בואו תעשו מיליונים מבלי לצאת מהבית" או "בואו תלמדו איך לעשות כסף בלי מאמץ". מרבית האנשים מבינים מיד שמדובר בסוג של תרמית.

אין דבר כזה לעשות כסף בלי להתאמץ, אף אחד לא עושה את המיליון הראשון או השני שלו בלי מאמץ. 

הבסיס לפרסומים האלה הוא מאוד פשוט, חברות שונות מציעות לנו לשווק מוצרים שונים ברשת, למשוך לקוחות, על הדרך למשוך אנשים אחרים שישווקו גם את המוצרים וכך יוצרים כמין פירמידה בה, כאשר לכאורה כל קומה אמורה להרוויח חלק ממנה.

שיווק מוצרים באינטרנט

בדרך כלל מה שיוצא הוא, שאלה אשר עובדים בשיווק, קרי אלה שהחברות פונות אליהן מוציאים כסף בשביל למשוך אנשים, בשביל לשווק את המוצרים, ומי שמרוויח בסופו של דבר, אלה החברות הגדולות שעומדות מאחורי הפרסום. 

מדובר על הונאות מוכרות אשר חברות רבות הצליחו להפיק מהן רווחים משמעותיים.

בדרך כלל מדובר על חברות בתחום מוצרי הקוסמטיקה, הבריאות ומוצרים אחרים אשר "לכאורה" הציבור ממהר לקנות, אך למעשה מה שעומד בבסיס אותן עסקאות יכול להיות מגוון רחב של מוצרים. 

כך למשל הצליח פול ברוקס בתחילת העשור להוציא מהמשקיעים והלקוחות סכום של 160 מיליון דולר לחודש, והכל בעזרת מערכת הונאה מתוחכמת שהוא יצר.

המערכת נבנתה על מיזם שנועד לשכנע אנשים שהם יכולים להרוויח הון תועפות אילו רק יסכימו להשקיע בו, הכל באמצעות מידע שיווקי וטכנולוגיה מתקדמת.

הוא משך אנשים להשקיע, כאשר הוא הציג בפניהם כביכול רווחים, ושיכנע אותם בצורה כזו לשכנע משקיעים ולקוחות אחרים להשקיע גם במיזם.

שוב, הכל התבסס דרך האינטרנט מבלי שיפגשו, מבלי שישתמשו בשום דבר פיזי ממשי, הכל דרך רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, מיילים וכדומה.

כמובן שהכל קרס ברגע שהמשקיעים החלו לדרוש את כספם אז התברר שאין פה שום מיזם ואין רווחים.

פול ברוקס הוא לא היחידי שמשתמש בכלים של הונאת פונזי, בשיטת הפירמידה בשביל למשוך משקיעים ולגרום להם למשוך משקיעים נוספים.

רבים עשו זאת לפניו וסביר להניח שיעשו זאת אחריו. 

אך מדובר במקרה קיצון שכן, שיטת שיווק מוצרים באינטרנט היא חוקית לחלוטין, והיא יכולה לעבוד בצורה מאוד טובה, פשוט צריך לדעת עם מי וכיצד לעשות את זה. 

כיצד משווקים מוצרים באינטרנט בצורה נכונה

שיטת שיווק מוצרים באינטרנט, היא שיטה מאוד מוכרת ופופולארית אשר לא מעט צעירים וצעירות בוחרים להשתלב בה, בין אם זה כמקור הכנסה נוסף ולעיתים אפילו כמקור הכנסה עיקרי. 

הרעיון הוא פשוט, ישנן חברות שמהוות כמין מתווכות, מצד אחד הן עורכות קמפיינים עבור חברות ומוצרים שונים, מצד שני, הן מזמינות גולשים לבצע עבורן את תהליך השיווק.

כל מה שצריך זה להירשם לשירות של אותה חברה, לבחור קמפיין מסוים, ולהתחיל לעבוד עליו, הכל תמורת עמלה, שיטת השיווק הזאת נקראית שיווק שותפים.

בין היתר, בשביל לשווק מוצר כזה או אחר, אפשר להשתמש בפרסום ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל, דפי נחיתה, פרסום דרך דיוור ישיר למייל ועוד.

כל כלי שאנחנו חושבים שהוא יכול לעזור לנו בפרסום, אנחנו יכולים להשתמש בו. 

ההבדל בעיקרון בין שיטת שיווק מוצרים כזו לבין אותן שיטות שהצגנו קודם לכן, שיטות הפירמידה וההונאה הוא, שכאן אנחנו בסך הכל משווקים את המוצרים ואמורים למשוך גולשים לבצע פעולה, בין להיכנס לעמוד ועד קניית המוצר.

אנחנו לא אמורים לשכנע אותם להשקיע ואנחנו בעצמנו לא משקיעים במוצר, אלא רק משווקים אותו. 

שיטת שיווק שכזו היא מאוד פופולארית היום, מאחר והיא מאפשרת לאותן חברות שמעוניינות בשיווק מוצרים ושירותים באינטרנט, לפרוס את תהליך העבודה על פני גורמים שונים, מגוונים, אשר כל אחד פועל בצורה אחרת, והכל תמורת עמלות שנקבעות מראש.

ישנן עמלות פר קליק, עמלות פר שליחת פרטים, עמלות פר קנייה ועוד. 

מה נדרש בשביל להיות סוכן מצליח?

בשביל להיות משווק מוצרים מצליח באינטרנט, אנחנו צריכים שלוש תכונות עיקריות.

יצירתיות – יכולת לייצר קמפיין מצליח, יסודי, יוצא דופן, כזה שימשוך אליו גולשים. 

סבלנות – מדובר בתהליך שלפעמים לוקח זמן, בין אם שלב העבודה ובין אם שלב הרווחים. 

יכולת למידה – מדובר על תחום שכל הזמן צריך ללמוד, כל הזמן צריך להתעדכן, לנסות דברים ולראות כיצד הם עובדים בפועל. 

רק ככה אפשר לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.