להצליח עם שיווק שותפים – מדריך שיווק שותפים למתחילים [מעודכן ל-2024]

רוצים להגדיל את ההכנסה שלכם באמצעות שיווק שותפים? גלו איך להתמקצע, להכיר את הכלים הנכונים ולהצליח בתחום המרתק הזה. הצלחה מובטחת למי שידע להתמיד!
מדריך שיווק שותפים

ישנן דרכים רבות להגדיל את ההכנסה שלנו באמצעות עבודה מהבית. שיווק שותפים, היא בין הפופולריות שבינהם ולא סתם. יש בתחום המון פוטנציאל וקל למצוא דוגמאות רבות של אנשים שהתעשרו בזכות העיסוק בכך. מספיק לבדוק את יוטיוב, למשל, ולגלות כיצד יוטיוברים מצליחים עושים מזה כסף. 

כמו בכל דבר, יש בעיסוק הזה יתרונות ויש גם חסרונות. מדריך זה הוא מדריך שיווק שותפים למתחילים כך שתפקידו הוא לעשות לכם סדר ולתת לכם כלים ראשונים להצליח בתחום שיווק השותפים. נצלול הרבה מעבר להגדרה היבשה ונבין: איך שיווק שותפים עובד, איך להשתלב בתחום ומה נדרש על מנת להצליח. אחרי שתקראו את המדריך, במידה ותחליטו לעסוק בתחום ותפעלו בנחישות על מנת להתקדם, ההצלחה שלכם מובטחת.

שיווק שותפים יכול לספק לנו הכנסה חלקית, או הכנסה מלאה. תלוי כמה זמן ומשאבים נשקיע בו. האנשים המצליחים בתחום, השתלבו בו, בהבנה שהם לומדים, עושים בהדרגה ומתחילים ליהנות מהכנסה נוספת לצד ההכנסה העיקרית. לקצור את הפירות. חלק מתוך רצון להתעשר וחלק על מנת להצליח לחסוך כסף בצד או לסגור את המינוס התמידי.

 בואו נגדיר כאן ועכשיו. שיווק שותפים זה אחלה כסף למשווקים שמצליחים בכך. אבל תשכחו מנוסחאות או הבטחות להתעשרות מהירה. זה אולי הרושם שינסו לעשות עליכם במדריכים אחרים. לא כאן.

מה זה שיווק שותפים

שיווק שותפים (אפיליאציה בלועזית) הוא שיטת שיווק המבוססת על תמורה למשווק לפי הצלחה. בשיטה זו, חברות מתגמלות משווקים עצמאיים המקדמים את מכירת המוצרים או השירותים של החברות. תגמול לא חייב להיות מבוסס מכירה דווקא, אלא למשל, על יעד בדרך (תנועה למוצר, התעניינות, פניה ראשונית לחברה). החברה המציעה את תוכנית השותפים מגדירה בדיוק את התנאים לתשלום, גובה התשלום, מספקת, לעיתים, חומרי שיווק מוכנים כמו פוסטים מוכנים, דיוורים, באנרים, קישורים מוכנים שהטקסט המקשר מצביע על ערך או יתרון מוצר ועוד. חברה שעושה זאת, (מציעה חומרי שיווק לשימוש משווקי השותפים) לרוב מכירה היטב את הבידול וקהל היעד שלה ופועלת על מנת לעזור למשווקים לייצר ביתר קלות המלצות ומהם קישורים, למוצרים.  המשווק בתורו, משתמש בנכסים דיגיטליים קיימים שברשותו או בונה אותם בהדרגה. אתרי אינטרנט, ערוצי מדיה חברתית, דיוור. כל דרך בה להבנתו המשווק יכול להשפיע ולקדם את התוצאה שתביא לו תשלום. כאשר לקוח פוטנציאלי, שהגיע דרך קישור משווק שותף, מבצע את הפעולה המתגמלת, נזקף הדבר למשווק והוא מקבל את העמלה (באופן מיידי, לאחר צבירת סכום מוגדר או לאחר תקופה מוגדרת- למשל אחת לחודש)

כיצד שיווק שותפים מתבצע בפועל?

נניח ולנו יש עסק למוצרי קוסמטיקה. אנחנו רוצים לשווק אותם. מה שנוכל לעשות הוא לפנות לחברה שעוסקת בשיווק באינטרנט בדגש על הקמת תוכניות שותפים, היא תבנה תוכנית ותזמין משווקים עצמאיים ליהנות מעמלה על כל מוצר שיימכר או על כל פניה והתעניינות במוצר (שלב לפני קניה- למשל אם המוצר אינו נמכר ישירות אונליין). התנועה שמשווקים אלו יצרו באמצעות הקישורים שיפרסמו היא תנועה מתויגת. כלומר לכתובת הקישור דרכו כל אחד מהם מייצר "כניסות" אל דף המוצר ומתנועה זו גם מכירות, תמיד יתווסף איזו שהיא מחרוזת שמזהה את אותו המשווק. כך, משווקים המתעניינים בנישה, ידאגו לשווק את מוצרי הקוסמטיקה שלנו בדרך שבה הם רואים לנכון לעשות זאתה ויתוגמלו באחוזים על כל מכירה/הפניה- תלוי במודל התגמול.בצורה כזו כולם מרוויחים. העסק מרוויח שיווק נכון, משלם רק על תוצאות, המשווקים מקבלים עמלה, וקהל הלקוחות נהנה מהמוצר. לפעמים גם חברה צד ג' שייצרה את תוכנית השותפים או מתחזקת אותה עבור העסק מקבלת משהו, אולם היום הרבה עסקים מקימים ואחראים ליצירה ושיווק תוכנית השותפים בעצמה. היצירה של מע' כזו יכולה להיות בעלות חד פעמית והתחזוקה והשיווק בקרב שותפים פוטנציאליים- כחלק מתפקיד מחלקת השיווק בחברה.

תפקידו של "המשווק" בתחום שיווק שותפים

אפיליאייט מנג'ר מושיט את ידו

כשאנו מדברים על שותף עסקי בתחום שיווק שותפים, אין הכוונה לשותף בבעלות על העסק. הכוונה היא, לבעל השפעה במדיה- יכול להיות אתר, בלוג, קבוצה או ערוץ במדיה שיתן מקום מסוים לעסקים להם הוא שותף, הוא יכול לכתוב מאמרים, המלצות בכתב או וידאו, לספק מידע השוואתי שתומך בהחלטת הקנייה של אותן מוצרים, ותמיד יקשר תחת אותו "קישור שותף" שקיבל מתוך מטרה שהערך שיתן, יוביל לקניה. כך גולשים שנכנסים יכולים לקבל עזרה בקבלת החלטה על רכישת המוצרים והשירותים בהם הם מעוניינים. בעל האתר בתורו, יוכל, באמצעות חיבור שותף למע' תוכנית השותפים להכנס, לבדוק איך התנועה שהוא מפנה "ממירה" תכלס למכירות, לקבל החלטות ולפעול כך שהתנועה שהוא מביא בקישורים תיצור יותר מאלו. קראו לזה "תהליך מעקב, יעול ואופטימיזציה" של מכירות השותף.

בכל הקשור אל שיווק שותפים ישנם יתרונות וחסרונות להתמקצעות והעיסוק בתחום.
מצד אחד, להיות בעל עסק בתחום האפיליאציה נותן לך את החופש לבחור את המוצרים שתרצה לשווק, לקבוע איך תרצה לעשות את זה ובגדול, להיות אחראי בצורה ישירה יותר לעתיד שלך, בהשוואה לעבודה כשכיר. עצמאות. בנוסף, אין הוצאות של פיתוח מוצר משלך, הוצאות אחזקה של המוצר ועוד כפי שנפרד מיד.
מצד שני, ישנם כל כך הרבה תוכניות שותפים, שללא עבודה נכונה וזהירה אפשר להתבלבל ולהשקיע את הזמן בשיווק "הסוס הלא נכון". זמן שאובד בקידום מוצר אחד לא יחזור וייתכן והיה משיג תוצאות טובות יותר בקידום אחר. לכל תוכנית ולכל מוצר, רמת תחרות שונה ברשת מה שגוזר זמן השקעה שונה. כל תוכנית שותפים מציעה גם רמה שונה של "שליטה" מצד המשווק ביכולת להתגמש ולשווק את המוצר כרצונו. סה"כ החברות המציעות את מוצריהם במסגרת שיווק שותפים לא היו מעוניינות בשיווק באופן שעשוי לפגום במיתוג המוצרים והחברה.

כמו בכל שיטה להרוויח כסף ישנם יתרונות וישנם חסרונות. עצם קיום החסרונות אינה סיבה שלא להשקיע בזה, אלא שכדאי להיות מיודעים לזה בתהליך קבלת ההחלטות איזה מוצר לשווק בשיווק שותפים.

מהם היתרונות של שיווק שותפים (למשווק):

היכולת להתחיל בקטן– אם אתה מתחיל בשיווק שותפים סביר להניח שגם תלמד שיווק באינטרנט, בין אם זה קידום אורגני או ממומן, גוגל או פלטפורמה אחרת- אפשר להתחיל לאט ובזהירות ולפנות אפילו שעה- שעתיים כל יום ללמידה (ולא לשכוח- עשיה!)

  • שיווק שותפים הוא דרך פסיבית יחסית לייצר הכנסה (יש דברים שמהרגע שהוגדרו נכונה- יכולים לעבוד ולייצר רווחים הרבה זמן!
  • שיווק בכל דרך שעובד לך– ניתן לעשות זאת בשילוב עם אסטרטגיות שיווק אחרות, כגון שיווק באמצעות תוכן או שיווק משפיענים
  • שיווק שותפים הוא דרך מצוינת לגוון במקורות ההכנסה ולא להסתמך על מקור יחיד
  • ניתן להתחיל ללא השקעה גדולה של זמן או כסף ולגדול בהדרגה
  • יש פוטנציאל לרווחים גבוהים עם שיווק שותפים. אין תקרות זכוכית
  • אין ממש מחויבות לצד ג': אין צורך להחזיק סחורה, אין בוס, תקשורת עם ספקים, שירות לקוחות
  • אפשר לעבוד מכל מקום– להרוויח כסף מהבית אך גם ממש מכל מקום בעולם (ולעיתים ממקומות בהם המחייה זולה משמעותית מאשר בארץ). הרבה נוודים דיגיטליים נהנים מסגנון חיים כזה שכולם מקנאים בהם. בפועל- הם מוציאים חצי ממה שהיו מוציאים על המחייה בישראל
  • אפשר לעבוד בכל זמן-אתה קובע את השעות. בשלב מסוים אם אתה טוב בזה אתה גם מנתק את המשוואה של זמן= כסף (הי, היא לא נכונה מלכתחילה) ופשוט מרוויח גם בזמן שאתה יושן.
  • אתה הבוס- אז תתייחס לעצמך ככזה. תהיה אסרטיבי במה שאתה רוצה או אינך רוצה. עליך להבין שהאחריות היא עליך עם כל היתרונות והחסרונות (כן, גם ממש צריך לעבוד בשביל להצליח!) אז בשבילי, זה ביתרונות אבל לחלק זה יכול להיות חסרון. הם לא בנויים לעצמאות. מצד אחד זה מפתה, (אמרנו- בלי תקרות זכוכית) מצד שני- אתה צריך להפוך לבולדוזר אמיתי, לקדם עבודה ללא פשרות ולא לוותר. בטח לא מתוך ציפיה לכסף גדול וקל שיפול עליך מהשמיים רק כי אתה רוצה. רוצה את העצמאות הכלכלית ובכלל בחיים? תשכח מלהגיע לעבודה בשביל לדפוק שעון וללכת… תשכח מלעשות את הדברים פחות מהטוב ביותר שלך.

מהם החסרונות של שיווק שותפים (למשווק):

ההכנסה משיווק שותפים יכולה להיות בלתי צפויה ותנודתית מחודש לחודש. (למשל אם המוצר מאבד את ערכו בעיני ציבור הקונים או אם נכנס למוצר מתחרה ראוי)

  • ההכנסה תלויה ביציבות קיום העסק שאותו השותף משווק (סיכון שיווק עסק שנכנס לקשיים מכל סיבה/מחליט להפחית עמלה או אף לבטל את המשך התוכנית)
  • זמן והשקעה בכדי לקדם את המוצרים/שירותים ביעילות אתה משקיע, קודם כל- זמן. זה עשוי לקחת לך הרבה זמן להגיע לתוצאות. אצל כל אחד- זה שונה. אם אתה ותרן, זה לא בשבילך. כמו כן תמיד ישנה השאלה -עד מתי התוכן שאני מייצר לשיווק יהיה אפקטיבי? כיצד תכין תוכן איתו תוכל לשווק גם מוצר אחר ביום שאחרי? או לייצר "נוסחאות" שאיתם קל לשנות ולשווק מוצרים אחרים?
  • ייתכן שתצטרך למשוך ולבנות קהל גדול שעשוי להתעניין במוצר, לגרום לקהל לבטוח בך (לבנות יחסים) לפני שתראה החזר משמעותי על השקעה משיווק שותפים.
  • אתה עלול להתמודד עם תחרות גוברת מצד שותפים אחרים/ חדשים שמנסים לקדם את אותם מוצרים/שירותים ולהחליט לשנות טקטיקה או לעבור למוצר אחר

כמה מרוויחים משיווק שותפים?

כפי שציינתי קודם, כשמניתי את היתרונות, השמיים הם הגבול. לא יהיה נכון לשים לזה מספר כי אם נעשה את זה, בעצם אנחנו מגבילים את הפוטנציאל שלך להצליח. הכרישים עושים גם עשרות אלפי דולרים בחודש. אל תטעו! מדובר באנשים שבאו לעבוד… שצברו ניסיון ובדרך גם עשו לא מעט טעויות אך למדו מהם. לעומתם, יש את אלו שמתפתים להבטחות שווא, נותנים לזה סיכוי (לצד דברים אחרי שהם עושים), לא באמת מכניסים את זה לסד העדיפיויות מידי יום. אלו מגלים שלא מדובר בכסף "מהיר" ופורשים לפני שהם מגלים את הפוטנציאל ולפני שנפתח התאבון להשקיע בזה יותר זמן ומשאבין. לאנשים שונים, פוטנציאל שונה, קצב התקדמות שונה ותכלס, אני לא מכיר אותך, את השאיפות שלך והיכולת שלך לדבוק במטרה שתציב לעצמך. (ולא לעזוב עד שתגיע לשם.

כמה תרצה להרוויח משיווק שותפים? בשנה הקרובה? חמש שנים מהיום?
באיזה מקום תהיה בחיים?
אתה מצליח לדמיין את עצמך עוסק בזה ומצליח בזה? באיזו נישה? באילו דרכים?
האם תרצה להוסיף ערך בכך שתמליץ על מוצרים שבדקת לעומק? כאלו שאתה באמת מאמין שאתה מוסיף פה ערך אמיתי בזה שאתה מנגיש אותם לאחרים?
האם אתה פועל מתוך תחושה של שליחות או שסתם בא לך להתעשר?
אנשים מצליחים כשהם באמת מוסיפים ערך ועושים את עבודתם בהנאה, באהבה ובאמונה מלאה שהתגמול יגיע. זאת בשונה מאלו שמחפשים כסף קל, התעשרות מהירה בשעה מהבית.
האחרונים יתייאשו ויפרשו מהר. אני מציע לך לבחור נישה שאתה מתחבר אליה ולעשות הכל באהבה או לא לעשות בכלל.

אז מה דעתך?
צריך (גם) לדעת לקבל החלטות.

אמרנו, אסרטיביות זו תכונה חשובה. לכל עצמאי, לא רק למשווק שותפים. בטח שאתה עובד מכל מקום שבא לך ושאין לך בוס על הראש (עם כל היתרונות אך גם חסרונות שבדבר)

אם אתה רוצה להתעשר מהר או "להרוויח כסף מכלום באינטרנט" אפיליאציה היא לא בשבילך. אם אתה דבק במטרה ולא תרפה עד להשגתה- בטוחני שתצליח.

כיצד מתחילים ללמוד שיווק שותפים? מאיפה מתחילים?

כפי שציינו בתחילת המאמר, סביר להניח שבשלב הראשון, שיווק שותפים ישמש כמקור הכנסה משני ורק עם הזמן, בהנחה ותהיו מוכנים להשקיע זמן ומשאבים, תוכלו להפוך את ההכנסה שלכם משיווק שותפים לעיקרית.

צריך להתחיל ללמוד שיווק שותפים, ונכון יש סרטונים על שיווק שותפים ביוטיוב, יש קורסי שיווק שותפים חינם, (לא משהו, ולמה שיהיו טובים?) מידע באינטרנט לא חסר, מבולגן ובלי מבנה מסודר. אני מציע דווקא ללמוד דרך קורס שיווק שותפים בתשלום, אפילו להתחיל בתשלום סימלי. למה? כי אלו שלא מוכנים להשקיע בזה שקל, גם לא יהיו מחויבים לעצמם ולהשיג תוצאות. השקעה כספית מייצרת מחויבות.

מה צריך בשביל להשתלב בתחום שיווק שותפים ולהצליח בו

צעד ראשון: תלמדו כן, אך אל תשכחו בעיקר לעבוד!

על פניו, הרבה פעמים עבודה מהבית נתפסת "כחצי עבודה" לא משהו שדורש מחויבות או השקעה. זה לא מדויק ובטח לא בתחום של שיווק שותפים. מי שלא מתייחס לתחום בתור עבודה לכל דבר, עבודה שדורשת השקעה של מאה אחוז, לא יצליח ומהר מאוד יאבד עניין.

שיווק שותפים דרך מחויבות, דורשות מוכנות ללמידה ולהשקעה של זמן, זו עבודה שדורשת מאיתנו לקחת סיכונים, והכי חשוב, זו עבודה שמחייבת אותנו לתהליך, לדרך. מי שחושב שהוא יעשה את המיליון הראשון בחודש הראשון, טועה. זו לא עבודה של התעשרות מהירה, אם יש עבודה כזו בכלל.

שיווק שותפים אורך זמן

כשאנחנו מדברים על השקעה, הכוונה היא בכמה רבדים. ראשית, השקעה של זמן, צריך להשקיע לא מעט זמן בבניית קמפיינים, יצירת קשרים, הבנה של השוק, למידה של התחום, למידה מי קהל הלקוחות, מי העסק עבורו אנחנו עובדים, אילו מוצרים הוא משווק, וכיצד מחברים ביניהם. חשוב לזכור, לא כל הצעה נוכל לקדם, לא כל דבר נוכל לעשות, לא כל דבר שנעשה יצליח לנו. זה יעלה לנו זמן אבל זה הכרחי בשביל שנוכל ללמוד את התחום, בשביל שנוכל לנסות ולדעת מה נכון ומה לא נכון.

שנית, זו השקעה של כסף. כמו בכל מקצוע, בשביל להרוויח כסף צריך להוציא כסף. בתחום של שיווק שותפים, הכוונה לכסף על קמפיינים, כסף על כלים טכנולוגיים ועל שעות של עבודה שלא נרוויח בהן דבר אבל נבנה בהם משהו ממנו נרוויח בהמשך.

צעד שני: לימוד, זה שם המשחק

שיווק שותפים איכותי וטוב מבוסס בראש ובראשונה על למידה. מהשלב הראשון אנחנו צריכים ללמוד את התחום. אנחנו צריכים ללמוד איך הוא עובד, אנחנו צריכים ללמוד מי השחקנים בתחום, באילו כלים אנחנו אמורים להשתמש, אילו מוצרים אנחנו יכולים לשווק, באילו שיטות, מה ההבדלים, למשל, מתי עדיף לעשות קידום אורגני ומתי קידום ממומן, מתי נכון להשקיע בפרסום בגוגל ומתי ברשתות חברתיות. האם אני בנוי לזה? איך יודעים לזהות שהעבודה שלנו יצרה רווח ומה ערך הרווח אל מול ההשקעה שלנו.
ככל שאנחנו נשקיע יותר זמן ומשאבים בתהליך הלמידה בצורה עקבית ונכונה, כך אנחנו גם נרכוש ידע וניסיון, גם יהיו לנו יותר כלים לבצע את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר וגם נוכל לשכלל את דרכי הפעולה שלנו.

אנחנו יכולים ללמוד את הנושא של שיווק שותפים, באמצעות מדריכים ומאמרים מקצועיים, כמו אלו שמופיעים באתר שלנו, וכן באמצעות עבודה, ניסוי וטעייה.

צעד שלישי: לעבוד עם התוכניות הטובות ביותר

תוכנית שיווק שותפים

אנחנו יכולים למצוא תוכניות שיווק שותפים רבות ומגוונות, הן מקומיות והן בינלאומיות. לכל תוכנית יש את הצד החזק שלה ואת הצדדים הפחות חזקים. ישנם טרנדים לשיווק שותפים שמשתנים עם הזמן. (הנה הטרנדים החזקים בשיווק שותפים לשנת 2023) להחוכמה היא לדעת לקרוא נכון את התוכניות, לברור מתוכן את התוכנית שמתאימה לנו. ישנם הרבה שיקולים אולם בבסיס זו צריכה להיות תוכנית איתה נוציא כמה שפחות כסף ומנגד היא תאפשר לנו לייצר רווח משמעותי. אם אנחנו כבר "חזקים" בלתת המלצות בתחום מסוים, אולי טיולים בעולם, גאדג'טים, אם אנחנו כבר מעורבים בקבוצות בפייסבוק בתחומי עניין מסוימים, זה יכול להקל עלינו להתקדם מהר. אולי שווה לנו לבדוק את הנישות האלו!

מאחר וקיים מגוון רחב של תוכניות, מוטב לא "להיתקע" על תוכנית אחת, וגם לא לוותר אם מצאנו תוכנית לא מתאימה. משווקי שותפים טובים ממשיכים לחפש ומוצאים את התוכניות שהכי מתאימות להם.

ריכזנו עבורכם כמה תוכניות שותפים טובות וותיקות בישראל ובעולם. וישנם גם תוכניות לקידום מוצרי ידע (מוצרים דיגיטליים) רבים מהם דרך אתרי תוכניות שותפים. אנחנו ממליצים לכם לקרוא עליהן, ללמוד את ההבדלים ולהחליט איזו תוכנית מתאימה לכם. אין ספק שאם האנגלית שלכם טובה, אז יש לכם פוטנציאל גדול בהרבה בשיווק מוצרים "לעולם" בהשוואה לשיווק בארצנו הקטנטונת

צעד רביעי: לדעת מה הדבר הכי חדש בתחום

חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה ומתהליך הלמידה, הוא לגלות כלים חדשים, טכניקות שיווק ופרסום חדשות, ופלטפורמות פרסום חדשות. שיווק שותפים הוא תחום שמתחדש כל הזמן, לכן כל מי שעוסק בו צריך להישאר רלוונטי, לדעת מה חדש, מה הדבר הבא, רק ככה אפשר להצליח ולהרוויח.כד

כיצד מושכים את קהל היעד שנכון לשווק אליו אל ההצעה? הנה כמה כללי ברזל

בתור משווקים של מוצרים ושירותים, יש לנו מטרה אחת, להגיע אל קהל יעד רלוונטי שיתעניין במוצר ובשירות שאנחנו מציעים, וירצה לקנות אותם.

ישנם כמה דברים שאנחנו צריכים להקפיד ולעשות באופן ספציפי בכל פעם כשאנחנו מתכוונים לשווק מוצר או שירות לקהל היעד שלנו. רק אם נעשה את אותם דברים, נגיע לתוצאות טובות.

לדעת מי הקהל שלנו

הכלל הראשון בשיווק הוא "דע מי הקהל שלך", כלומר, עלינו לדעת מה המאפיינים שלו, מה הוא מחפש, מה הוא צריך, כיצד עלינו לפנות אליו. יש הבדל בין קהל של ילדים לקהל של מבוגרים, בין נשים לגברים, בין קהל ישראלי לקהל בינלאומי. לכל אחד מהם אנחנו פונים בצורה שונה, עם כל אחד מהם אנחנו מפתחים מערכת יחסים אחרת.

לבסס אמינות

הכלל השני בשיווק ובפרסום הוא "תמיד תהיה אמין עם הלקוח שלך". אמינות זה הדבר החשוב ביותר שיש לכל אדם ובפרט לכל משווק. אם פעם אחת נפר את האמון שלנו, הלקוח לא ירצה לחזור אלינו.

מה זה אומר אמינות? עלינו לשווק מוצרים איכותיים, אפקטיביים, בעלי ערך, אנחנו צריכים להציע הצעות אמינות ולשווק את המוצרים שלנו בצורה אמינה.

להכיר את המוצר שלנו

בשביל שנוכל לשווק ולפרסם את המוצרים שלנו, בשביל שנוכל לדעת אל מי לפנות וכיצד, אנחנו צריכים להכיר את המוצר באופן מלא ומפורט. עלינו לדעת יתרונות וחסרונות, עלינו לדעת למי המוצר מתאים ומדוע.

להשקיע במוצר שלנו

אם אנחנו משווקים מוצר, אם אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יקנו אותו, אנחנו צריכים להאמין בו, אנחנו צריכים לנסות אותו בעצמנו ולדעת למה משתלם ללקוחות שלנו לקנות אותו. אנחנו לא יכולים לשווק מוצר שאנחנו לא מאמינים בו או לא ניסינו אותו בעצמנו.

לעדכן ולהישאר מעודכן

בעולם בו בכל שעה אפשר למצוא מאמר חדש עם מידע עדכני, אנחנו לא יכולים להישאר מאוחר, אנחנו לא יכולים להשתמש בחומר ישן. אנחנו צריכים לספק כתבות רלוונטיות, אנחנו צריכים להוסיף חומרים ולתת לקהל שלנו אך ורק מידע עדכני ורלוונטי.

כיצד נגיע אל הקהל שלנו?

אחרי שהבנו מי הקהל שלנו ואחרי שהבנו שעלינו לספק לו שירות אמין, מוצר שאנחנו מאמינים בו ומידע עדכני, נותר רק לשאול, כיצד אנחנו מגיעים אליו.

לשמחתנו הרבה, עומדות לרשות פלטפורמות רחבות, גדולות ואיכותיות, דרכן אנחנו יכולים להגיע אל הקהל שלנו, אך מעבר לכל, אנחנו יכולים להגיע בצורה ממוקדת, ספציפית אל קהל היעד שלנו, ויתרה מזו, אנחנו יכולים ליהנות מכלים שיפסקו לנו דוחות עם מידע ונתונים אודות הקשר עם הקהל, באותן פלטפורמות.

למשל, אנחנו יכולים להגיע דרך פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, אנחנו יכולים להשתמש בכלים שפייסבוק מספקת, כמו למשל, קבוצות, כמו למשל צ'אטים, פרסום ממומן (דבר שפעיל גם בטוויטר ובאינסטגרם) , אנחנו יכולים להשתמש בתוכנות מסרים ורשתות חברתיות נוספות, ממוקדות וספציפיות.

שיווק שותפים בבלוגים ואתרי מידע

ניתן להשתמש בבלוגים שונים אשר מתעסקים במוצרים, מסחר, שיווק ופרסום. אנחנו יכולים לפרסם שם על המוצרים שלנו ולנסות לקדם אותם. אנחנו כמובן גם נידרש לבנות בעצמנו בלוג ולקדם אותו, על מנת שהקהל ייחשף אליו. כאן, ללמוד קידום אורגני, איך הוא עובד בדיוק ומה חשוב על מנת לקדם תוכן תומך החלטת קנייה (השוואות מוצרים ועוד) יכול לעזור.

שיווק שותפים ברשימות דיוור

אחד הכלים הפופולאריים ביותר לשיווק באינטרנט, הן רשימות תפוצה שאנחנו יוצרים, רשימות שכוללות מיילים ומספרי טלפונים, מדובר על רשימות שאנחנו יוצרים באופן חוקי ובהסכמה מלאה של אותם נמנעים. כך אנחנו יוצרים קהל לקוחות רחב שמביע התעניינות במוצרים שלנו. היום אנחנו יכולים להפיץ המסר שלנו הן במייל והן דרך הוואטסאפ.

שיווק שותפים באינסטגרם

אינסטגרם הפכה לאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות ביותר עם למעלה ממיליארד משתמשים פעילים חודשיים ועם 80% מהמשתמשים עוקבים אחר עסק באינסטגרם, אין זה מפתיע שעסקים רבים משתמשים בפלטפורמה זו כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם.

אז איך עובד שיווק שותפים באינסטגרם?

על ידי שיתוף תמונות וסרטונים קצרים על המוצר עם הלינק הייעודי שלך, מהשותפים (אתה למשל) יכול להגיע לקהל גדול בפלטפורמה ולקדם מוצרים בצורה מצליחה, אם תעשה זאת נכון. עם זאת, שיווק שותפים באינסטגרם דורש תכנון וביצוע קפדניים על מנת להצליח.

איזה סוג תוכן כדאי לי לשתף באינסטגרם?

כדי לקדם בהצלחה את ההצעות שלך, עליך לחשוב יצירתי, לצפות במתחרים מוצלחים ולהבין שאתה צריך לפרסם תוכן באיכות גבוהה ולהיות מיוחד.
זה אומר שצריך להשקיע הרבה זמן ואנרגיה ביצירת תמונות וסרטונים איכותיים של המוצר איתו אתה רוצה להיכנס לעולם שיווק שותפים.

כדאי לפרסם על בסיס קבוע. אם אתה מתכנן להשתמש באינסטגרם לשיווק שותפים, תצטרך לשתף את התוכן שלך עם פלטפורמות מדיה חברתית אחרות (פייסבוק, טיקטוק, סנאפצ'ט ועוד).

טיפ של מתקדמים (נכון לכל מדיה חברתית, לא רק אינסטגרם אבל במיוחד לתוכן כאן) – תלמד איך לשתף בבת אחת לכמה פלטרפורמות ותפעל בכולם במקביל. בעזרת אפליקציות שונות תמונות וסרטונים מחשבון האינסטגרם שלך גם לפייסבוק, טוויטר, פינטרסט וחשבון הטיקטוק שלך.

שיווק שותפים עם טיקטוק

עוד פלטפורמה טרנדית ביותר שמקבלת יותר ויותר תשומת לב של קבוצת הצעירים, אז אם המוצר שלכם מכוון בדיוק אליהם זה הזמן ללמוד איך לעשות שיווק שותפים עם טיקטוק, זה ממש פשוט אך כמו בכל דבר נדרשת מחויבות והתמדה על מנת להצליח

שיטות תגמול (לדוגמה) בתכניות שיווק שותפים

כשאתם בוחנים תוכנית שותפים רנו ממליצים לבחון לעומק, לראות מה בדיוק היא מציעה, מהי אמינותה לדעת משווקים ברשת, עד כמה היא פופולרית, אילו מוצרים ניתן לשווק דרכה משווקת, וממש לשקלל את הנתונים לידי קבלת החלטה שתהיו שלמים איתה, כלומר ההחלטה לאיזו תוכנית להצטרף.

תוכניות שיווק שותפים ישראליות

WeSell – נחשבת לאחת מרשתות השותפים הגדולה ביותר בישראל, יש לה 11 אלף שותפים בפועל.

הרשת מתמחה בפרסום על בסיס הצלחה במנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואתרים אחרים.

שיטות תמחור CPA, .CPC, CPL, CPT, CPM, CPS 

Zipy – רשת שותפים ישראלית צעירה. מתמקדת במכירת מוצרים פיזיים דרך רשתות גדולות ומוכרות, כגון, אמאזון, איביי, אליאקספרס.

שיטת תמחור – CPA, חמש אחוז לכל מוצר הנרכש דרך שותף.

פה לאוזן – תוכנית שותפים שהפרסום בה מתבצע בין אנשים שנחשפים למוצרים שונים באתר, אלה משיגים את ההתעניינות של הלקוח, לוקחים ממנו טלפון, כתובת מייל ואז מזינים אותו באתר.

שיטת תמחור: פר ליד.

תוכניות שיווק שותפים בינלאומיות

קליקבנק (ClickBank)– רשת שותפים עולמית – השוק הדיגיטלי הגדול ביותר לרכישה ומכירה של מוצרים דיגיטליים באינטרנט. מכילה שני סוגי מוצרים, מוצרי ידע ומוצרי אינטרנט.

Commision Junction – היא רשת של תוכניות שותפים הכוללת מאות חברות. ההצטרפות בחינם.

LinkShare – היא רשת שותפים המאפשרת לך לקדם מוצרים של למעלה מ-150 חברות שונות.

שיטת תגמול: CPA, CPS

תשלום על תוצאות – רשת שותפים בריטית גדולה אשר יש לה שותפים בכל העולם.

שיטת תמחור: CPL , CPA, CPS – הרשת מציעה 5 אחוז עמלה על הכנסות ממצורפים ישירים.

על מנת להבין לעומק מה זו כל שיטת תגמול, כיצד היא עובדת ואיזו מבין השיטות מתאימה לכם, אתם מוזמנים להיכנס למדריך שלנו "שיטת תגמול בתוכנית שותפים".

תוכנית שיווק השותפים הפופולרית בעולם:

אמזון – אמזון היא תוכנית השותפים הפופולרית ביותר בעולם.

Amazon Associates היא תוכנית המאפשרת לבעלי אתרים להרוויח עמלה על מוצרים שהם מקדמים. ברגע שתבקש להצטרף ולהפוך ל"עמית" או חבר (אמזון Associate), תוכל להרוויח כסף על ידי הפניית אנשים לאמזון.
בתור אמזון Associate, אתה תוכל להרוויח עמלה על רכישת מתאימות שבוצעו על ידי האנשים שאתה מפנה לאמזון.
ככל שתפנה יותר אנשים, כך תוכל להרוויח יותר כסף. להיות עמית אמזון היא דרך מצוינת להרוויח כסף באינטרנט אבל אתה נכנס לזירה של כרישים ויש צורך ללמוד כיצד לאתר מוצרים ריווחיים כמו גם לקדם במהירות הצעות שונות, במידה והריווחיות נפגעת. אמזון ידועה בתור שם של איכות ומצוינות ולכן קל לאנשים לרכוש מאמזון.

אולם עם אמאזון, חשוב גם לדעת ששם המשחק זה ללמוד איך לייצר מסה של מכירות ולא להתמקד  במוצר בודד, כי העמלה שאמזון מוכנה לשלם על הפניה למוצר אינה גבוהה (אחוזים בודדים). זאת בהשוואה לתוכניות פחות מבוססות שמוכנות לשלם גם 50% על מכירה ואף יותר! ולכן עד כמה שאולי קל יותר לספק בטחון לקונה ברכישת מוצר באמזון- זו כנראה אינה האופציה הטובה ביותר למתחילים.

ואני בכלל בעל העסק ורוצה לשווק את מוצרי החברה שלי. איך אני נהנה מהקמת תוכנית שותפים? למה זה כדאי לי?

כל בעל עסק היום מבין שאם הוא לא בדיגיטל, הוא לא קיים.

עבור עסקים בכל הגדלים, שיווק שותפים יכול להיות כלי רב עוצמה להגיע ללקוחות חדשים ולהניע מכירות. להלן שתי הסיבות המרכזיות מדוע שיווק שותפים חשוב בשיווק דיגיטלי:

  • שיווק שותפים יכול לעזור לך להגיע ללקוחות חדשים – הדיגיטל מאפשר לעסקים להגיע לקהל רחב יותר, לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את המכירות. בנוסף, שיווק שותפים יכול לעזור לשפר את דירוג ה-SEO של העסק על ידי שיתוף פעולה עם שותפים בעלי רמה גבוהה של נראות מקוונת, עסקים יכולים לשפר את דירוג מנוע החיפוש שלהם ולקבל חשיפה רבה יותר ללקוחות פוטנציאליים.
  • שיווק שותפים יכול להניע מכירות ולהצמיח את העסק שלך- עסקים שמקבלים יותר חשיפה ומכירות, השותפים שלהם (אתה) מקבלים עמלות ולקוחות מקבלים הנחות או גישה למוצרים בלעדיים.
  • שיווק שותפים הוא דרך חסכונית לשווק את העסק שלך -שיווק שותפים הוא חלק חשוב בקמפיינים רבים של שיווק דיגיטלי. זה יכול לשמש כדי לייצר לידים (פניות), להגביר מכירות, או אפילו להגביר את המודעות למותג שלך.

כאן מגיע לסיומו המדריך שלנו על שיווק שותפים למתחילים. במדריך הצגנו בפניכם את התחום, מדוע כדי להשתלב בו, מה אתם צריכים לדעת לשם כך, כיצד מרוויחים ממנו ואיך אפשר להצליח בו.

חשוב מאוד לזכור, בשביל להצליח וליהנות מעבודה בשיווק שותפים, צריך לבוא עם ראש פתוח, מוכנות להשקיע, מוכנות לקחת סיכונים, והרבה סבלנות.

נמשיך ללוות אתכם כאן עם מגוון מאמרים שונים בתחום, שיעזרו לכם ללמוד לעומק את הנושא, להצליח וליהנות ממנו. הרשמו לקשימת התפוצה לקבלת טיפים והמלצות בתחום שיווק שותפים כמו גם עוד דרכים פופולריות להכנסה נוספת (או יחידה) מהבית. לחיי העצמאות הכלכלית שלכם! 

Picture of איתן יריב

איתן יריב

משווק בדיגיטל מזה 20 שנה. מתמחה בעסקי B2C לרבות בנייה ויישום אסטרטגיות שיווק דיגיטלי בהתאמה אישית. קידום אתרים, פרסום ואופטימיזציה של יחסי המרה..

אוהבים? לחיצה אחת ועזרתם לחבר

רוצה לקרוא עוד בנושא?

שיווק שותפים עם אמזון

שיווק שותפים באמזון

Amazon, אחת החברות הגדולות בעולם מחלקת כסף לשותפים. עם בסיס לקוחות נאמן למותג, אי אפשר לטעות כשאתם חוברים לתוכנית הזו. במיוחד אם אתם כבר עוסקים בשיווק שותפים. הכל כאן.

קרא עוד »

עוד יכול לעניין אותך...

לא לעצור!

יש עוד כל-כך הרבה ללמוד...

רוצה ללמוד איך אנשים
מרוויחים כסף מהצד באמצעות שיווק שותפים?

מהן התכונות של משווק שותפים מצליח?

למרות ששיווק שותפים היא שיטה פשוטה ויעילה ליצירת, הכנסה באופן מקוון, לא כולם מצליחים כמצופה. יש כמה תכונות שחייבים להקפידעל מנת להצליח בתור משווק שותפים

כלי עבודה

כלים לשיווק שותפים

כל מי שעוסק היום בפרסום ושיווק באופן מקצועי, יודע, שהכלים אשר עומדים לרשותו, בין אם זה בשביל לייצר תהליך נכון ואפקטיבי של פרסום ושיווק, ובין