איך להרוויח כסף ביוטיוב - הנה מדריך למתחילים שאפילו סבתא שלך תבין 🙂
פתיח אופטימי עם שאלת המיליון דולר:
האם יוטיוברים בתחילת דרכם יכולים להתחיל להרוויח כסף ביו טיוב?
בהחלט!
אחרת… לשם מה התכנסנו כאן? 🙂
עם מסירות, עיקביות ואסטרטגיות נכונות, אפילו ערוצים קטנים יכולים להתחיל להרוויח.
הפוטנציאל של יוטיוב כפלטפורמה רווחית ניכר בזכות עלייתם של יוטיוברים שמרוויחים הכנסה משמעותית.
מודל הרווח בנוי באופן שבו תרוויח כסף, אתה חייב שיהיו לך צפיות לתכנים שאתה מצלם.
למתחילים, המפתח הוא עקביות, הבנת הקהל ומינוף שיטות מונטיזציה (למנף תוכן לכסף). וכן, עם הגישה הנכונה, להרוויח 1,000 דולר בחודש הוא בר השגה.
למתקדמים, למשל, כדי להרוויח בסביבות 2000$ בחודש, תזדקק למאות אלפים עד כמה מיליוני צפיות, תלוי בגורמים שונים. אבל, זכרו, זה לא רק זה;
מעורבות, בחירת נישה נכונה עם פוטנציאל צפיות ואיכות תוכן משחקים תפקיד גם כן.
1. תוכן איכותי:
יצירת תוכן איכותי הוא עמוד השדרה של כל ערוץ יוטיוב מצליח. למה יוטיוברים מדגישים את זה?
מכיוון שסרטונים מרתקים שעשויים היטב משמרים את הצופים ומגדלים את זמן הצפיה.
זה מוביל ליותר צפיות וכתוצאה מכך ליותר הכנסות.
למשל, קחו לדוגמה את הערוצים כמו MKBHD Marques Brownlee ו-Vsauce.
הם מוגדרים כאומנים של ממש בהפקת תוכן מהשורה הראשונה וזה מה שהופך אותם לשמות מוכרים בקהילת YouTube.
למתחילים,
התמקדות באיכות התוכן יכולה להיות הקרקע הטובה והבסיס להצלחה ארוכת טווח.
(טיפ התחלה: תעשו רגע פאוזה וחפשו על הערוץ שלהם. תחזרו אחרי זה לפה ונמשיך עם עוד טיפים ותוכן מענין ומרתק, עם דוגמאות לייב מהשטח).
2. בניית מותג אישי ביוטיוב:
מדוע מיתוג אישי חיוני להצלחה? כי יוטיוב רווי בהמון יוצרים וא.נשים מוכשרים.
כדי לבלוט על פני הקיים ולהרוויח כסף, אפילו כיוטיובר קטן, אתה חייב זהות ייחודית.
איך?
אותנטיות היא המפתח. חשוב מה מייחד אותך, שאל בני משפחה, חברים, בני זוג מה מייחד אותך לעומת שאר האנשים ועם זה תתחיל לפתח את ה"דמות" שלך ביו טיוב.
לדוגמה:
ערוצי יו טיוב של קייסי נייסטאט ולילי סינג (סופרוומן) בנו בהצלחה את המותגים שלהם על ידי היותם נאמנים לעצמם ולאישיותם המיוחדת, מה שהופך אותם לאמינים בעיני הקהל שלהם.
3. להגיע לרמה שאתה יכול להתחיל להרוויח מהערוץ שלך ביוטיוב:
החלום הדי ברור של כל יוטיובר הוא לעשות את מה שהוא אוהב ולהרוויח מזה כסף.
בשלב ראשון,תוכלו לבחון Google AdSense, בו אתם היוצרים יכולים להתחיל להרוויח מהכנסות ממודעות שיופיעו על גבי הסרטונים שלך.
צפיות ביוטיוב שוות כסף? דבר אלי במספרים…
אז בכמה צפיות מדובר?
בדרך כלל, יו טיוברים מרוויחים בין $3-$5 לכל 1000 צפיות.
אז כדי להרוויח $2000, תזדקק ל-400,000 עד 666,667 צפיות (תלוי בעלות לאלף חשיפות).
ערוצים כמו Linus Tech Tips ו- Tati Westbrook הצליחו לייצר רווחים מהתוכן שלהם באמצעות מודעות, תוכן ממומן ושיווק שותפים.
4. הצטרפות לתוכנית השותפים של יוטיוב – YPP:
הצטרפות ל-YPP היא כמו קבלת חברות בלעדית למועדון המונטיזציה.
אבל יש מלכוד: אתה צריך להיות עם מינימום 1,000 מנויים בערוץ ו-4,000 שעות צפייה ב-12 החודשים האחרונים.
ערוצים כמו TheOdd1sOut וג'יימס צ'ארלס התחילו בקטן, אך כעת הם חלק מקבוצת העילית הזו, וממקסמים את הרווחים שלהם באמצעות תכונות התוכנית.
5. גיוון מקורות הכנסה מיוטיוב:
למה לשים את כל הביצים בסל אחד?
שימו לב, יוטיוברים מצליחים כמו PewDiePie ו-Philip DeFranco מגוונים במקורות ההכנסה שלהם. למשל, למה לעצור רק בתגמולי צפיות?
במידה ואתם עולים על הגל, יש לכם אפשרות להרוויח גם מדמי מינוי ל-YouTube Premium ועד ל-Super Chat, מנויי ערוץ ומרצ'נדייס שלף (מדף סחורה). למתחילים, כדאי לחקור את האפשרויות כי הן יכולות להיות game changer.
6. שיתוף פעולה עם יוטיוברים אחרים:
שיתופי פעולה יכולים להוסיף הרבה הרקיע צפיות ואולי גם תוספת נחמדה של כמה מנויים חדשים לערוץ שלך. על ידי קידום כזה, משולב ערוצים שנוגעים לקהלים דומים יוטיוברים כמו שיין דוסון וג'פרי סטאר ראו הצלחה עצומה עם הפרויקטים המשותפים שלהם.
גם אם אתה מתחיל, שיתוף פעולה עם ערוצים בגדלים דומים יכול להיות מועיל.
7.חשיבות ביצוע SEO תוך העלאת סרטון ליוטיוב
ה-SEO אינו מיועד רק לאתרים. ב-YouTube, אופטימיזציה של סרטונים עם כותרות עשירות ורלוונטיות עם מילות מפתח, תיאורים ותגיות יכולה להגביר משמעותית את ההגעה של הסרטון שלך לקהלים רלוונטים.
תציצו בערוצים כמו ניל פאטל ובריאן דין (Backlinko) ששולטים במיומנויות ה-YouTube SEO, והובילו תנועה עקבית לסרטונים שלהם. למתחילים, הבנת SEO יכולה להיות ההבדל בין 100 צפיות בסרטון ל-100,000 צפיות!
כן, זה עד כדי כך חשוב.
תקדישו לזה זמן למידה.
8.מכירת סחורה ביוטיוב שלכם, או דרך תוכניות שותפים הקשורות לתוכן הערוץ:
סחורה היא לא רק מקור הכנסה; היא בונה מותג. יוטיוברים כמו לוגן פול ודיוויד דובריק הפכו את קווי הסחורה שלהם לעסקים מן המניין.
למתחילים, אפילו סחורה פשוטה כמו חולצות טריקו מותאמות אישית או ספלים עם הדברים היחודיים שלכם יכולה להיות התחלה.
9.תוכן ממומן ביוטיוב:
מותגים מוכנים לשלם הרבה כסף עבור מבצעים והם אוהבים קמפיינים ממומנים. כלומר, ישלחו לכם מוצר לעשות עליו סרטון או אנבוקסינג (פתיחת חבילה) יחד עם הצופים כדי להדגים או להראות מוצר שלא רכשתם בכסף שלכם אלא קיבלתם לצורך פעילות כלשהי. זה נקרא קמפיין ממומן.
זיכרו, שקיפות היא חיונית. הקהל מעריך כנות. יוטיוברים כמו iJustine ו-Unbox Therapy מציגים לעתים קרובות תוכן ממומן, אבל הם תמיד חושפים ואומרים שהוא בשיתוף או ממומן.
למתחילים, אפשר להתחיל ולהציע את עצמכם באופן יזום למותגים, אפילו עסקאות מותג קטנות יכולות להיות מקור הכנסה משמעותי.
10. שיווק שותפים ביו טיוב:
שיווק שותפים הוא כולו בנוי על עמלות. אתה יכול לקדם מוצר עם לינק ייחודי שתקבל מהשותף, עשה מכירה ותרוויח אחוז מסוים. למשל, תוכל להוסיף לינק בתיאור הסרטון שלך ומשם ככל שיתגלגל אורגני או שתיתן לו "בוסט" חיזוק עם פרסום ממומן, אם יהיה מספיק מסקרן אנשים יכנסו ללינק ואולי אף ירכשו. במידה וזה יקרה, העמלה שלך תיספר ותגיע לחשבון השותפים שלך אצל אותו שותף.
נשמע פשוט, נכון?
לדוגמה אנחנו מביאים לכם ערוצים כמו Think Media ושון Cannell השתמשו ביעילות בשיווק שותפים כדי להגביר את הרווחים שלהם.
למתחילים, שילוב קישורי שותפים רלוונטיים בתיאורי וידאו יכולה להיות נקודת התחלה.
תקראו על שיווק שותפים במדריך המלא שלנו ותוכלו להבין ולהתמקצע בתחום הזה.