עוד אחד מהפיצ'רים המגניבים של Google Tag Manager הוא היכולת לשנות טקסט בצורה דינמית באמצעות משתנים (VARIEBLES) שהגדרנו מראש.

כך לדוגמא נוכל להגדיר שהכותרת הראשית שלי בדף "אינסטלטור בחולון", תתחלף ל-"אינסטלטור בראשון לציון" כאשר יגיע גולש מתנועה ממומנת בגוגל שחיפש את הביטוי "אינסטלטור בראשון לציון".

למה צריך את זה?

ישנם כמה יתרונות מובהקים בשימוש בכותרת דינמית באתר ואלו הם:

תחזוקה של הרבה פחות דפים- במקום שתצטרכו ליצור דף לכל עיר או כיוצא בזה, תוכלו פשוט לשנות את הכותרת וזה יחסוך לכם את כל העול 🙂

התאמה הרבה יותר מדויקת לכוונת הגולש- גולש שיראה את הביטוי המדויק שהוא חיפש בכותרת הדף, יהיה הרבה יותר משתף פעולה מבחינת אחוזי המרה, כך שזה משפר מאוד את אחוזי ההצלחה של הדף להמיר.

ציון איכות- חלק מציון האיכות מבוסס על חוויית דף נחיתה, שאחד מהתנאים הוא שהביטוי מופיע בדף, כך שאם תשנו את הכותרת בדף תוכלו להנות מציון איכות גבוה יותר

השתכנעתי! איך עושים את זה?

דבר ראשון ניצור לנו תג קאסטם HTML

ובו נריץ את הפקודה הבאה (יש להעתיק את הפקודה ופשוט להדביק אותה

See the Pen zYOKvdV by Ariel Aas (@ariel-aas) on CodePen.

הפקודה שהרצנו למעלה תשנה לנו את הטקסט של כותרת ה H1 שלנו תמיד בצורה סטטית לטקסט "hi".

כעת, נרצה שהטקסט ישתנה בצורה דינמית מהביטוי שהגולש הגיע דרכו מהקידום הממומן בגוגל, ולכן יש קודם כל לגשת לחשבון הפרסום שלנו, ונבחר קמפיין (אפשר גם ברמת החשבון/ק.המודעות/מילת המפתח) שנרצה שכל הביטויים שגולשים יגיעו ממנו יופיעו בכותרת הH1.

ללכת להגדרות הקמפיין > אפשרויות URL בקמפיין

ובתבנית מעקב נזין את הפרמטר הבא:

{lpurl}?keyword={keyword}

זה אמור להיראות משהו כזה

מה שעשינו עכשיו זה בעצם לבקש מגוגל שיזין את מילת המפתח שהגולש הגיע דרכה לפרמטר ביו אר אל שנקרא "keyword", כך שלדוגמא אם גולש חיפש "nike shoes", כתובת האתר שהוא יגיע אליה תהיה www.website.com?keyword=nike%20shoes

וכעת נוכל לטרגט את הפרמטר החדש שנמצא ביו אר אל וליצור ממנו וריאבל שיחליף את כותרת הדף הראשונית.

יצירת הוריאבל

כעת יש ללכת לגוגל תג מנג'ר, ותחת וריאבלז יש לבחור יוזר דפיינד וריאבלז ולבחור ב URL

לאחר מכן יש לבחור ccomponent מסוג Query ולהזין שם keyword

נקרא לוריאבל בשם שנבחר (לא קריטי מה תבחרו), ונעבור הלאה ליצירת התג

כעת ניצור תג חדש מסוג קאסטם HTML ונעתיק את הנוסחה מלמעלה ונשנה שם את הטקסט של "hi" לוריאבל שבחרנו, במקרה שלי זה יראה ככה

עכשיו כל שנותר לנו הוא רק לעשות טסטים ולראות שזה באמת עובד 🙂

לצערנו, האופציה של טסטים כאשר הכתובת של תבנית המעקב לא עובדת יותר בגוגל אדס, אך תמיד אפשר להוסיף את הפרמטר שתרצו ולראות שזה באמת עובד, או שתוכלו ליצור מודעת ברנד (בעלות זולה כמובן) ולהקליק ולבדוק שאכן הכל תקין.

הדרכה בוידאו 🙂

רוצים לחיות תג מנג'ר יותר?

הרשמו לקורס התג מנג'ר שלנו שמקיף את כל מה שתצטרכו לדעת על GTM מאל"ף ועד תי"ו