קצת רקע:
נראה כי הבינה המלאכותית של אפליקציית הריקודים בבעלות סינית כבשה את מצעד הרשתות החברתיות – לא סתם. האלגוריתם שלה הוא ככל הנראה "הרוטב הסודי" של החברה שמשך מספר עצום כל כך של משתמשים ברחבי העולם.
איך זה קורה בפועל?
נגיד וצפית בכמה סרטוני גורי כלבים חמודים, אבל דילגת קדימה על פני הכנת פשטידה הראשונה שראית? עכשיו היא יודעת מה להציג לך הלאה וגם, מה אתה אוהב ומה לא.
TikTok באמת הזניקה את עצמה כשהציגה את אפשרות ה- for you.
כאשר משתמש מעלה סרטון, האלגוריתם בוחר בשלב ראשון, קבוצה של אנשים ומפיץ להם את הסרטון.
שם קורה ה"איבחון": האלגוריתם קובע את איכות הסרטון, תוך התחשבות בגורמים כמו מספר האנשים שבאמת צפו בו, כמה זמן הוא נצפה והיכן הם הפנו את תשומת לבם לפני שהמשיכו לחלק אחר.
הסרטונים שתופסים תאוצה יותר מקבלים הזדמנות נוספת לזכות ולהיות מוצגים לקהל חדש, ומופצים מחדש לקבוצה אקראית של אנשים נוספים. כלומר – הצמיחה אינה תלויה בכך שהחברים שלנו יגיבו, אלא זה לגמרי יכול לקרות באופן אורגני. Tiktok מתגמלת תוכן שמעורר עניין ותגובות על ידי הפצתו לקהל חדש שלא קיבל התראה עליו.תגמול = חשיפה.
ואת זה אתם רוצים. להגיע לקהל כמה שיותר רחב.
אז - איך עושים שיווק שותפים ב TIK TOK?
אחרי שבחרתם מוצר, קיבלתם לינק שותפים, כעת הגיע הזמן להתחיל לייצר עבורו תוכן.
תחשבו על קונספט, תעלו סרטון מדליק ומענין לטיקטוק.
תבחרו מוזיקה טרנדית (עוזר לחשיפה).
תוסיפו האשתגים רלוונטים ותתחילו לראות תנועה וחשיפה לקהל בחינם.
הסרטון טוב?
כמו שכתבתנו למעלה, הוא יזכה לחשיפה נוספת. וכך הלאה.
חשוב!
מהסרטון, אתם תובילו את הקהל שמתענין לדף נחיתה שלכם.
אם אין כזה? אל דאגה,
צרו דמוי דף באתר לינק טרי – linke tree – כן כן זה של האינסטוש.
כך זה נראה:
אחרי שתיצרו בו חשבון,
תעצבו עם אותה תמונה שיש לכם בטיקטוק (המשכיות זה חשוב) ומשם תקודדו את הלינק היחודי שקיבלתם למוצר אותו אתם רוצים לשווק.
רק כך, במידה והמוצר יימכר, תקבלו עמלה.
בואו נצלול להסבר:
תבחרו בפלטפורמה מיני רבות שהזכרנו לטובת חיבור למשווקים המציעים תוכניות שותפים. לצורך העניין והדוגמה נבחר במרקטפלייס של תוכניות כאלו בקליקבנק – תהליך האישור מולם מהיר
כך נראה דף הבית של קליקבנק
כל מה שצריך לעשות הוא ליצור חשבון חינמי בקליק בנק, תענו על כמה שאלות מהירות ואז למטה, כשתגיעו, תצטרכו להכניס את המייל שלכם.
וזהו יצרתם חשבון חינמי. בכמה קליקים.
לאחר מכן תכנסו מחדש לאתר, בעזרת log in מצד ימין
כנסו בצד ימין על affilliate marketplace
ואז ייפתח לכם חלון של כל המוצרים שניתן לקדם אותם בעזרת שיווק שותפים.
לכו שוב לבר השמאלי שלכם ותבחרו נישה שאתם חושבים שיש לכם מה לתרום בה או שיש לכם ניסיון כלשהו בה..
כך זה נראה:
בכל מוצר/שירות תוכלו לראות את העמלה שאתם יכולים לגרוף. החל מכמה סנטים ועד ל 20-30 דולר למכירה שלכם דרך הלינק הייחודי כאמור שאותו תקבלו אם תחליטו לשווק את המוצר/שירות הספציפי.
ברגע שהחלטנו על מוצר,
נלחץ מתחתיו promote
תוסיפו את שם החשבון שלכם
לחצו על הכפתור ואז שוב על create hoplink –
ואז נוצר לכם לינק ייחודי אותו תעתיקו אותו ובכל סרטון בטיקטוק תשימו אותו.
טיפים למתקדמים על שיווק שותפים בטיקטוק
טיפ מתקדמים #1
לינק טרי (link tree) לא כ"כ אוהבים את הלינקים הישירים של קליק בנק, לכן תעשו קיצור דרך אתר צד ג
(כמו bitly)
לאחר מכן, כנסו לטיקטוק, תכתבו את מילות המפתח לנישה שבחרתם התחום שלכם
ואת תציצו על דרכי הקידום שלהם …
אחרי שתרדו לסוף דעתכם מבחינת החומרים שעובדים טוב (תמונה, מלל טקסט, סרטון מסוים) תבינו מה ככל הנראה עובד להם, כי יש להם כמות עוקבים עצומה למשל, תחשבו על
רעיון שלכם ליצירת וידאו וקדימה לשגר.
תוכלו לעצב ולכתוב הכל בתוך הטיקטוק. או שתוכלו לעצב וידאו בתוכנת canva
טיפ מתקדמים #2
חשוב לעלות חומרים / סרטונים פעמיים ביום בתור התחלה ובכך לעלות בקהל העוקבים.
ֳ
אז לפעמים טיקטוק לא יתנו לכם להוסיף לינק בביו שלכם עד שלא יהיו לכם 1000 עוקבים = אז אתם כבר יודעים את העבודה- להיות עקביים.
טיפ מתקדמים #3
ניתן לעקוף את המגבלה אם תוסיפו במקום זה את הלינק ל- טה דאם – לאינסטגרם שלכם!
כן, כמובן שכדאי לציין לקהל היעד שהלינק נמצא בחשבון האינסטגרם שלכם.
עד כאן מידע על שיווק בטיקטוק, תמשיכו ללמוד כאן באתר, להיות סקרנים ולהפעיל את היצירתיות.
בהצלחה!