בניית קישורים – העיקר לא לפחד כלל?!

האם הקידום השחור או האפור ימשיך לעבוד או האם גוגל ידע להתמודד עם הכל? כנסו וקראו על בניית קישורים על פי הנחיות גוגל (וכמובן גם נגד ההנחיות...)

מאמר זה על בניית קישורים נכתב בשלהי שנת 2015 על ידי איתי ברנר. האלגוריתמים של גוגל התקדמו מאוד מאז, קידום אתרים בכובע שחור לא עובד, לפחות לא בשיטות בהם נקטו מקדמי אתרים אז. גם שיטות הקידום ה"אפור" השתנו. היום, חברות רבות נוטות לרכוש קישורים חזקים מאתרי חדשות ופורטלים כחלק מתמהיל קישורים "אפור" (למרות שדבר זה הוא לחלוטין בניגוד להנחיות גוגל למנהלי אתרים). המלצתי היא לבדוק את האפשרות לקדם אתר בדרכים לגיטימיות– קידום לבן באמצעות תוכן איכותי. לטובת השגת קישורים ניתן להראות את הערך הרב הנמצא באתר ולהציע (למשל) לאתרים אחרים לכתוב בעבור קרדיט. ככל שהקישור הוא באישור האתר המספק אותו, הדבר עדיין לגיטימי. כמובן שישנם דרכים נוספות להשיג קישור איכותי שישרוד את מבחן הזמן.

האם הקידום השחור או האפור ימשיך לעבוד או האם גוגל ידע להתמודד עם הכל? כנסו וקראו על בניית קישורים על פי הנחיות גוגל (וכמובן גם נגד ההנחיות…)

אם בשבוע שעבר כתבתי על הטרנד החדש של הסרת קישורים בעיתיים, השבוע אני רוצה לכתוב על תופעה דומה, אבל לא פחות חשובה : הפחד מבניית קישורים חדשים לאתרי אינטרנט. לאחר עדכון פינגווין שבעצם שם את הקלפים על השולחן ואמר למקדמי אתרים באופן חד וברור שהם לא יכולים להמשיך לבנות קישורים מכל מקום שיירצו, הרבה מאוד מקדמי אתרים שאלו את עצמם אם בכלל שווה להמשיך לבנות קישורים חדשים, או שעדיף להתרכז בשיפור האתר מבחינת On Page ותיקון תקלות טכניות אחרות.

תמונה מתוך הנחיות גוגל בנושא קישורים

הנושא עלה גם בבלוגספירה המקומית במספר בלוגים כדוגמת הבלוג xrumer המוכר לרבים וחיזק את הויכוח הנושן האם קישורים הם באמת חשובים כל כך לקידום, או שאתר טוב באמת כבר יקבל את כל הקישורים שהוא צריך…

החדשות הרעות והחדשות הטובות

החדשות הטובות הן שגוגל לא יכול ביום אחד לזרוק את כל הקישורים לפח ולהפסיק להתבסס עליהם : קישור מאתר לאתר הוא עדיין המדד העיקרי לאופן בו אתרי אינטרנט ממליצים אחד על השני, והמקור למדד הזה מגיע בכלל מהעולם האקדמי, שם מעריכים מאמרים על פי מספר המאמרים האחרים שמפנים אליהם.

השימוש בציטטות ברשת- עוזר לקידום אורגני

מה שגוגל כן יכול לעשות ואת זה הוא עושה בהצלחה מסוימת באמצעות עדכון פינגווין, זה לנסות ולנטרל את אותם קישורים שברור שהם לא טבעיים. לדוגמה, אם בתוך פסקה של 100 מילים (כמו אורך הפסקה הזו), יש 10 קישורים שונים, ברור שמי שיצר אותם, עשה זאת בצורה מלאכותית ולא מתוך מחשבה שבאמת ייכנסו אל כולם.

החדשות הרעות הן שהן שמעתה יהיה קשה יותר לבנות קישורים במהירות ולהבטיח ללקוח הממוצע קידום מהיר בגוגל. שום חברת קידום אתרים עם חוש אחריות מינימאלי, לא תרצה לבצע קידום אגרסיבי מדי רק כדי לגלות שהאתר של הלקוח נעלם מהאינדקס בעדכון הבא הגדול של פינגווין, שלפי כל הסימנים יהיה לא פחות משמעותי מהקודם . התקווה היא שהפעם גוגל תצליח באמת להבחין טוב יותר בין שחור ללבן ובין מי שמקדם בצורה לגיטימית ומי שמשתמש בשיטות זולות, אבל ניסיון העבר מראה ששום דבר כבר לא בטוח.

אז מהם בכלל קישורים "לגיטימיים"?

בשלב הזה נשאלת השאלה מהו בכלל קישור לגיטימי והאם אפשר לבנות קישורים לגיטימיים בצורה יזומה, או שבעצם כל קישור שלא מקבלים באופן טבעי הוא לא לגיטימי.
כמו בכל דבר בצה"ל, ניתן להגיד שגם הגישה לגבי בניית קישורים מתחלקת לשלוש : לבן, אפור ושחור.

לבן: המקדם הלבן ביותר יוצא מנקודת הנחה שכל קישור שנוצר חייב למלא מטרה מסוימת. כלומר, אם יוצרים קישור לפוסט או אתר של חבר שמוסיף ערכים מוספים לדף ממנו יוצא הקישור, זה תקין. מצד שני, לדוגמה, אם שולחים מאמרים לאתרי שכוחי אל שאף אחד לא באמת קורא את המאמרים שבהם, זה כבר לא לגיטימי. מבחינת המקדם הלבן, צריך לתת דגש גם על קישורים ממדיה חברתית או קישורים שבדרך כלל אין להם חשיבות בעיני גוגל, כמו למשל תגובות בבלוגים של וורדפרס (קישורי nofollow). זאת היות שקישורים אלו לא נבנים לתועלת "הקידום" במובן היבש אלא לטובת בניית קשרים חברתיים אשר בהמשך, עשויים להביא לנו קישורים בזכות. מבחינת המקדם הלבן, אין זה משנה אם גוגל קיים או לא.

למקדם הלבן ביותר אין בעצם שום בעיה עם אלגוריתם פינגווין מכיוון שהוא לא עובר על שום כלל בהנחיות למקדמי המאמרים של גוגל, ומבחינתה (של גוגל), כל המקדמים צריכים להיות כאלו.

אפור: חשוב להדגיש שלמרות המילה אפור, המקדם הזה מייצג את הגישה של רוב מקדמי האתרים , אלו שיוצרים גם קישורים מלאכותיים תוך כדי שהם מצמצמים את הפגיעה באתרים אחרים למינימום בשם המקצועיות והדאגה לאתר של הלקוח. למשל, להעלות קישורים לאתרי מאמרים שמאפשרים זאת זה לגיטמי, להחליף קישורים עם אתרים אחרים רק לשם ההחלפה והקידום בגוגל זה גם בסדר, אבל ליצור מאות קישורים באמצעות תוכנות אוטומטיות זה לא.

הבעיה של המקדם האפור עם פינגווין ועדכונים אחרונים, היא שהוא לא יודע בדרך כלל איפה עובר (או יעבור בעתיד) הגבול. לכן , הוא יצטרך מעתה והלאה להיזהר יותר ולנסות לבנות קישורים שיש להם גם נפח ומספקים לגולש ערך נוסף. (למעשה, הוא יצטרך לנטות יותר לצבע הלבן).

המקדם השחור: המקדם השחור לא בוחל בשום שיטה או אמצעי על מנת לבנות קישורים, תוכנות אוטומטיות, שליחה למאות אינדקסים בו זמנית, קניית ומכירת קישורים בכסף, הכול הולך! מבחינת המקדם השחור, פינגווין הוא רק עוד מסנן מעצבן שצריך לתחמן אותו, לפחות עד שיגיע העדכון הבא…

לסיכום: בעקבות פינגווין והעדכונים הנוספים שכנראה בקנה, סביר להניח שהמקדם האפור או השחור יצטרכו לבחון מחדש את דרכיהם ולהפוך להיות "לבנים" יותר. נכון שזה לא תמיד קל ודורש בדרך כלל יותר זמן המוקדש לפעילות שיווקיות, אבל בתקופה הלא קלה שלפנינו, זה עשוי להשתלם מאוד, כבר בעתיד הקרוב.

Picture of איתן יריב

איתן יריב

מה דעתך?

גולשים שקראו את זה קראו גם את:

עיצוב רספונסיבי – למה דווקא עכשיו?

אומרים לכם שאתם חייבים להתאים את האתר למכשירים ניידים? אם היום רק מעט מהתנועה לאתרכם מגיעה מהמכשיר הנייד אין זה אומר שכך גם יהיה בעוד חודש או שנה מהיום!
למעשה, עוד מספר שנים טוענים שבקצב הגידול הנוכחי, הכניסות מנייחים יהיו במיעוט. בשנת 2013, הרוב, כבר בונים אתרים חדשים כאתרים רספונסיביים. אם גם אתם בונים אתר או מבצעים לאתר הקיים שדרוג משמעותי- כנסו ולמדו מה זה עיצוב רספונסיבי ומדוע חשוב שתבחרו בעיצוב זה כבר היום!

קרא עוד

האם הציטוטים יחליפו את הקישורים בקידום הלוקאלי?

כאשר כולם מחפשים תחליף לקישורים, ישנם אנשי שיווק רבים אשר כותבים על התחליפים האפשריים ובהם ציטטות רבות (אזכורים) של שם העסק, כתובתו ופרטים רלוונטיים אחרים. איתי ברנר מספק פרשנות אישית למאמר שנכתב באתר באתר SearchEngineWatch.com , בנושא שיטות לשימוש באזכורים אלו, לתועלת הקידום הלוקאלי של בית עסק. בין היתר כותב איתי, מדוע, לדעתו, אין אלו מהווים תחליף של ממש לקבלת קישורים איכותיים.

קרא עוד