קישורים איכותיים בשונה מקישורים אחרים

נכון להיום קיים קונצנזוס בקרב אנשי קידום אתרים כי קישורים איכותיים הם עדיין בין הגורמים החשובים ביותר המצביעים על רלבנטיות של ביטוי חיפוש לתוכנו של דף באתר אינטרנט ומכאן המשקל הרב הניתן להם בקידומו של הדף לאותו ביטוי. בשל העובדה הזאת, ישנם בעלי אתרים ואנשי קידום אשר טורחים לצורך הבאת קישורים. בשונה משיטות שונות לבניית קישורים לפיהם יש צורך לפעול באופן ישיר לשם בניית קישורים לאתר, השגת קישורים איכותיים לאתר הינה אסטרטגיה לטווח ארוך המומלצת על ידי גוגל ומנועי חיפוש אחרים.

מהם קישורים איכותיים?

קישורים איכותיים לאתר הינם קישורים חד כיווניים המכוונים לדף מסוים באותו אתר. גוגל מחפש קישורים המהווים המלצות אמיתיות על אתר – קישורים אשר נתנו בשל העובדה שהדף המקושר מספק ערך מוסף לגולש ועל כן ניתן לו הקישור מלכתחילה. שיטות החלפת קישורים לצורך קידום אתרים בגוגל, קניית קישורים או בניית אתרי תמיכה ריקים מתוכן ותועלת ממשית לטובת קידום אתרים באינטרנט אינם שיטות אפקטיביות בראייה אסטרטגית ארוכת טווח.

שאלו את עצמכם מספר שאלות על מנת לבחון את יכולת הקידום לאתר ומושגיו לטווח הארוך בזכות בניית קישורים לגיטימית. במידה וחלק מהתשובות חיוביות אז כנראה שאתם בכיוון הנכון ואולי תוכלו לפעול להשגת החשיפה בגוגל גם בדרכים אחרות. במידה ואתם עונים על רוב השאלות "לא" , סביר להניח שתרצו לבחון מחדש את אסטרטגיית קידום האתר בגוגל, בטווח הארוך כמובן, על מנת שלא תמצאו את עצמכם מאחור עוד כמה חודשים.

שאלות שכדאי לשאול:

  • האם דף האינטרנט אותו ברצונכם לראות מקודם מספק ערך מוסף בהקשר לביטוי החיפוש? האם הוא נותן ערך מוסף למי שמחפש את הביטוי הרלוונטי או חוזר על אותם מסרים – מספק את אותה התמורה שמספקים אחרים?
  • האם דף האינטרנט אותו תרצו לראות מקודם בביטוי הספציפי מספק פתרון אמיתי לבעיה? עונה על הצורך בדרך טובה מהמתחרים? "מספק את הסחורה" לשמה לדעתכם הגיע הגולש לדף?
  • האם דף האינטרנט אותו תרצו לראות מקודם נותן מספר אלטרנטיבות למימוש מיידי? האם הוא פונה למגוון קהלי יעד בשלבי התעניינות שונים? התעניינות ראשונית, מחקר מותג-שירות, רצון למימוש או רכישה?

גוגל משנה את האלגוריתם לפיו המנוע מדרג אתרים בקצב גדל. ההנחה שלנו היא שלא תרצו לפעול בשיטות בניית קישורים המוגדרות כבר היום כשיטות על גבול הספאם. יתכן שבטווח הקצר קישורים, פרי עמלכם, מניבים פירות אולם השאלה שצריכה להישאל היא האם אלו אכן קישורי המלצות אובייקטיביות?

נבדיל בין סממני קישורי המלצה לקישורים אחרים:

סממני קישורי המלצה אמיתית

  1. קישורים חד כיווניים
  2. קישורים טבעיים מבוססי טקסט קישור משתנה או קישורים ללא טקסט- קישורי תמונה או פשוט רק כתובת אתר
  3. קישורים שהטקסט סביבם מצביע על הקישור ומבליט אותו
  4. קישורים ברורים ובולטים בדף המקשר המניבים כניסות \ לחיצות על הקישור

סממני קישור שאינו כשר או לכל הפחות אינם מעיד בהכרח על המלצה אמיתית

  1. החלפת קישורים – קישורים הדדיים בין אתרים (תן לי מ-X ואתן לך מ-Y בתמורה)
  2. החלפת קישורים חד כיוונית בתוך קבוצת אתרים (תן לי מ-X ל-Y ואתן לך מ-Y ל-Z – כאשר Z מקשר ומזוהה באופן מובהק עם X)
  3. קישורים המבוססים על טקסט שברובו חוזר על עצמו
  4. קישורים שאינם ברורים ונגישים – קטנים, נסתרים וכדומה
  5. קישור היוצא מכל דפי אתר ממקום קבוע בהם יוצאים קישורים נוספים לאתרים אחרים וללא הסבר ממשי
  6. קישורים חוזרים באותם נושאים ומאותם אתרים המתווספים לאורך זמן
  7. קניית קישורים – גוגל מספיק חכם לזהות אתרים המוכרים קישורים. גם אם לא מזהה קישור ספציפי במיידי, סביר שיזהה במרוצת הזמן

שיטות לגיטימיות לבניית קישורים לאתר (לדוגמה)

  • Link Bait- בניית ערך ממשי הגורם לכך שירצו לקשר לדף האינטרנט באופן טבעי ולהמליץ. כגון מתן תשובות לשאלות חינם, אפשרות שימוש בכלי שימושי ובלעדי. מתן כלים שימושיים לשימוש אתרים אחרים המספקים קישור חוזר לאתרכם, מענה על צורך אשר מספק תוצאה ברורה וחיובית, מתן עדכונים בלעדיים בתחום נישה הממצב אתכם כבעלי סמכות בתחומכם, שיווק הפצת עדכונים אלו באתרים בתחומכם ועוד.
  • שיווק של תכנים אינפורמטיביים ואיכותיים תוך בקשת קישור קרדיט לאתרכם. שיווק מאמרים ייחודיים ומקוריים לאתרים הנמצאים בעולם התוכן בו נמצא האתר שלכם – מתן ערך מוסף גם באתרים אחרים.
  • פנייה לגיטימית לאתר X בבקשת המלצה לאתר שלכם בשל העובדה שקישור יוצא ממנו מספק ערך מוסף ומשלים לגולשים באותו אתר.

לסיכום, בחינה ומימוש תוכנית אסטרטגית לקבלת קישורים אמיתיים לאתר יכולה בהחלט לעזור לכם לקדם את אתרכם לחשיפה ותוצאות טובים יותר בגוגל. מומלץ לבחון היטב שיטות אחרות לבניית קישורים ולראות האם אלו עומדות בקנה אחד עם המלצות השגת קישורים איכותיים לפי גוגל.

עוד על השגת קישורים (אומנם נכתב בשנת 2013 אך עדיין רלוונטי היום..)


לא בטוחים אלו קישורים הם הקישורים הטובים? רוצים עזרה? התקשרו אלינו לקביעת פגישת יעוץ בה נבדוק ביחד מהם השיטות בהם תוכלו להשתמש על מנת לקבל קישורים רלוונטיים.


פוסט מעניין בנושא השגת קישורים איכותיים (באנגלית): Google Webmaster Central Blog about
Quality links to your site