כאשר כולם מחפשים תחליף לקישורים, ישנם אנשי שיווק רבים אשר כותבים על התחליפים האפשריים ובהם ציטטות רבות (אזכורים) של שם העסק, כתובתו ופרטים רלוונטיים אחרים. איתי ברנר מספק פרשנות אישית למאמר שנכתב באתר באתר SearchEngineWatch.com , בנושא שיטות לשימוש באזכורים אלו, לתועלת הקידום הלוקאלי של בית עסק. בין היתר כותב איתי, מדוע, לדעתו, אין אלו מהווים תחליף של ממש לקבלת קישורים איכותיים.

כולנו שמענו על עדכון פינגווין אשר הפך חלק גדול מבניית הקישורים ללא רלוונטית : קישורים מאיכות נמוכה כמו קישורים מרשתות של אתרים או מאלפי אתרי PR1 שעוסקים במכירת או החלפת קישורים, פשוט לא עובדים היום יותר. David Daniels מעלה טענה מעניינת והיא שכיום הילדים בעצם שולטים בכוח הקנייה של ההורים, אבל הם כבר לא הולכים לחנויות פיזיות, אלא פשוט גולשים דרך הסלולר לאתרי קניות או אתרי מסחר ומזמינים מוצרים עד הבית.  (תמונה להמחשה באדיבות Zap השוואת מחירים)

במאמרו Local SEO CItations The New Link Building,  ממשיך הכותב  ואומר שבעל עסק שלא מחובר לטכנולוגיה החדישה ביותר ושוק התקשורת המהירה, פשוט יימצא שהמודל הכלכלי שלו קורס.

לאחר מכן הוא זורק את הפצצה ואומר שהציטוטים כבר מחליפים את הקישורים בקידום הלוקאלי : לגוגל אכפת הרבה יותר איזה אתר מאזכר את העסק המקומי באינדקס או ברשימות שלו, ולא איזה אתר בהכרח מקשר אליו באופן פעיל. הוא מציע לכל בעל עסק לדאוג לכך שכל הפרטים החשובים כגון שם העסק, המיקוד שלו, מספר הטלפון והנחות או קופונים יהיו תמיד בהישג יד. לאחר מכן בעל העסק גולש לאתר כמו getlisted.org ומוודא שהוא רשום בכל אתרי האינדקסים שמצויים שם. (האתר יכול לזהות היכן העסק רשום לפי שם העסק או המיקוד בלבד.)

בתור טכניקות מתקדמות, Daniels מציע גם להשתמש באתרים כמו UBL או פרטי העסק בתוך גוגל פלוס (מה שנקרא NAP דאטא), על מנת להמשיך ולבסס את הציטוטים של העסק ברשת. לאחר מכן הוא נותן רשימה נוספת של מקורות לציטוטים שחלק מהם יזכירו לחלקכם את המקורות מהם היינו מוציאים פעם קישורים : אתרי מאמרים איכותיים, פוסטים אורחים, חתימות מפורומים ואפילו מסעות PPC (למרות שלא בדיוק ברור איך גוגל יאנדקס אותם).

למה הטענה הזו לא מחזיקה מים?

עם כל הכבוד למאמר הממצה של Daniels, יש בתיאוריה שלו כמה בעיות עיקריות:

  • אם בניית הציטוטים כל כך דומה לבניית הקישורים של עידן פוסט פינגווין, האם אין הדבר אומר שבעתיד נראה עשרות חברות SEO שיעסקו אך ורק בהפצצה של עשרות אתרים בפרטי עסק? במה הדבר בדיוק שונה מספאם של קישורים?! קשה לדעת… לא סביר גם שגוגל תחליט להוציא עדכוני פינגווין מיוחדים לקידום לוקאלי, אלא תנסה לווסת את הכוח של הציטוטים מלכתחילה, כך שלא יהיה אפשר לנצל אותו לרעה.
  • בעוד קישורים יכולים להיות גם טבעיים, הרי שקשה להאמין שהציטוטים עצמם יהיו טבעיים אם מי שרושם את העסק באתרים הוא בעל העסק או חברות שונות שהוא מעסיק… מעבר לכך, אם הטענה שגוגל בודק מי לוחץ על קישורים היא נכונה, הרי שזה אלמנט מפתח שאי אפשר למצוא בציטוטים.
    נכון שהמשתמש יכול לכתוב ביקורות על העסק ובעצם לבצע פעולה אקטיבית, אבל אנחנו כבר שומעים על מקרים שונים שבמהלכם אתרים תופסים את מי שכותב ביקורת מזויפת ומוחקים אותן. במילים אחרות, גם כתיבת הביקורות על ידי לקוחות אותנטיים היא לא בדיוק פתרון שקל ליישם אותו בפועל…

המסקנה המתבקשת מכל זאת, לטעמי, היא שציטוטים עדיין לא יכולים להחליף את הקישורים מכיוון שהם בעצמם נתונים ללא מעט שיטות של מניפולציה ולא באמת מוכיחים שהגולשים אכן מתעניינים בעסק. לדעתנו, עדיין אין תחליף לבניית דפי עסקים מרשימים שימשכו אליהם קישורים טבעיים או יעברו מפה לאוזן בין לקוחות. פעולה של רישום אקטיבי באתרים מקומיים או אינדקסים היא עדיין אבן ייסוד חשוב בקידום מקומי, אבל אסור להפוך אותה למטרה העיקרית ובעצם לשים את כל הביצים בסל אחד.