מדריך קידום אתרים אורגני בגוגל – איך לקדם אתר ב-2024 (ולוודא שזה מצליח)

מדריך קידום אתרים בגוגל שלא מתאים לכולם

הגעת אל מדריך קידום אתרים אורגני בגוגל שיעזור לך להתקדם ב2024 וגם מציע אחריות. יש קאטש, כן.

זה או שתלמד איך ותקפיד לעשות קצת כל יום או שבוע או שתתן את זה למי שיעשה זאת בשבילך.

זה לא מתכון לקיצורי דרך פה. המדריך הזה לא מתיימר להפוך אותך למקצוען תוך שעה. ולא מכיל את כל סודות הקידום העדכניים.

הוא פשוט מציע חשיפה של מה שנכון ורלוונטי למקדמי אתרים. בעלי אתרים. כל מי שהאתר חשוב לו.

רוצה לעבוד לפי שיטה שמשיגה קידום אורגני בגוגל שמצדיק את ההשקעה? בלי לתת את האתר לחברת קידום אתרים?

מה עם שיטה שתהיה שתהיה יעילה יותר, מהירה יותר ושסיכויה לנצח לאורך זמן גבוהים יותר? מתאים?

הנוסחה המנצחת עבור קידום אתרים? אתם תחליטו
תמונה זו נוצרה על ידי כלי AI על מנת להמחיש קונספט של רעיון מנצח. את הרעיון מייצגת המנורה ואת הנצחון מייצג גביע. רק לומר שכדאי לבחון את הרעיון במדריך.
 

כמה עובדות חשובות לגבי יתרונות שיטה זו לתועלת קידום אתר בגוגל

  • זו שיטה מנצחת: השיטה הזו עשויה להיות היעילה ביותר בשנת 2023 ובבסיסה, עם התאמות ושינויים עתידיים, גם יעילה ביותר בעתיד.
  • מתאימה כמעט לכולם: השיטה מתאימה למרבית העסקים בישראל, לא מתאימה לכל מי שמחפש קידום איכותי ללא מאמץ אך וודאי חוסכת הרבה זמן. היא משיגה יותר בזכות יותר הספק, יותר יעילות, ופחות מקום לטעויות. הכל בפחות זמן…
  • שיטה חדשנית ו"חיה": שום מדריך קידום אתרים לא יכול לתת לך מתכון שיעבוד בוודאות "חודשים קדימה". יש להישאר מעורבים וללמוד כיצד היא מתעדכנת ולכן היא מתאימה לאנשים שמאמצים חדשנות: ולא לאלו שמחפשים מתכון מדויק וחושבים שזה מה שיעבוד להם לאורך זמן, אלו וודאי יישארו מאחור ממילא אם לא יאמצו את יכולות הטכנולוגיה לעזור.
  • סיכויים לנצח לאורך זמן:  השיטה כאן עובדת בהתאמה עם כל כללי "העשה ואת תעשה" של גוגל למנהלי אתרים. בשונה מאחרות רבות היא לא מחפשת לעשות מניפולציות שעובדות היום וספק אם יעבדו מחר. שימו לב שמדריכים אחרים, לרוב, לא מזכירים זאת (כי אין להם במה להתגאות)
 

 SEO, אופטימיזציה למנועי חיפוש או קידום באופן אורגני בגוגל הם כולם מונחים שמתייחסים לאותו רעיון.
להשיג נראות וחשיפה רלוונטית בגוגל, מבלי לשלם על כל קליק. התחום הז קיבל הרבה תשומת לב בעשרים השנים האחרונות. עשרות אלפי אנשי קידום הפכו אותו מכל כיוון, חקרו ובדקו כל פרמטר אפשרי שעשוי לעזור, ולו במקצת להתקדם וברור למה. תכלס, מי לא היה שמח להגיע למקום ראשון?

רק שבפועל, מחיר קידום אתרים איכותי גבוה, התחרות על המקום הראשון ואף על העמוד הראשון ברב המקרים- רבה והניסיון, של מרבית העסקים בארץ, משאיר טעם רע ומר.

מעט מאוד חברות מציעות שירות שמחזיר את ההשקעה, מה שמנחה בעלי עסקים. לא פלא, אם כן, שכיום קידום ממומן בגוגל הוא לרוב האופציה המועדפת יותר בתמהיל השיווק הדיגיטלי. שם בעל עסק יכול לכל הפחות להבטיח את המיקום בתוצאות החיפוש.

אבל דווקא עכשיו, ההזדמנות להנות מתוצאות חזקות מהקידום האורגני נמצאת יותר מתמיד בהישג יד. מטרת המדריך היא להסביר את ההיגיון מאחורי שיטה שתאפשר כמעט לכל בעל עסק להתחיל ולעבוד בתקציב קטן יחסית, להשיג תוצאות משביעות רצון והחזר השקעה בתוך רבעון- חצי שנה (במקום שנה או יותר) ולגדול משם. הכול ללא שום קיצורי דרך, טריקים והבטחות שווא,  יש מספיק מאלו בחוץ. 

בעשרים שנות ניסיון מקצועי בתחום שיווק דיגיטלי בכלל ובקידום אתרים בגוגל בפרט, חוויתי "על בשרי" את כל השינויים באלגוריתמים של גוגל שמחליטים מה ואיך לדרג בתוצאות החיפוש. 

התחלתי לעסוק בקידום בעידן שקל היה "לעבוד" על מנוע החיפוש. השתמשתי בעצמי בכל ה"תכסיסים" שרק אפשר, כן, גם שיטות קידום שגוגל לא נותן להם לגיטימציה מלאה ובזירות התחרותיות ביותר. עם השנים נוכחתי לגלות כיצד יכולותיי לפעול שלא לפי הספר הולכות ומצטמצמות. 

בפועל, כמו רבים וטובים שרדתי. לרוב הייתי ממש בסדר אבל מעולם לא אתהדר ב-"90%" או מספר מצחיק שכזה. אין כאלו ביצועים לאורך זמן. מומחי קידום נחשבים, רק שתדעו, מומחים בעלי שם עולמי מתגאים ב-70% הצלחה עקבית (אז אל תפלו בפח).  מה שכן, שבשנתיים האחרונות קרה דבר. דבר ששיפר את אחוזי ההצלחה אצלי באופן דרמטי. אני משייך את זה לכך שאימצתי יותר ויותר את כלי ה-AI. 

הרבה לפני שאנשים דיברו עם ChatGPT, התחלתי להתעמק בכלי בינה מלאכותית. חיפשתי כלים שיכולים ליתר הרבה מאוד שעות, ליעל את העבודה שלי. מצאתי אחד מדהים בשם WordHero והתאהבתי ביכולות שלו לייצר לי קופי באנגלית.

 המשכתי, חקרתי ומצאתי רבים משלימים. קידום אתרים באנגלית הפך להרבה יותר פשוט. תכלס, כבר אז הבנתי את הבשורה. מי שלא יתקדם להבין ולהשתמש בכלים כאלו, יעשאר מחוסר עבודה. ואכן, התוצאות משתפרות משמעותית ברגע שמצליחים להשיג קידום אורגני ממוקד במה שחשוב ובאותו פרק זמן.

היום, חמוש בתובנות מתוך אלפי שעות ניסוי ותעיה עם הכלים שונים ושילובם האפשרי עם פעולות הקידום, אני כאן ללמד אותך על האפשרויות שעומדות לרשותך היום. אפשרויות מדהימות ממש.

אני עומד מאחורי הניסיון שצברתי ואף נותן אחריות (מלאה) לעסקים שכבר נעזרים בי ביישומה. אני פשוט כבר יודע אילו תוצאות חזקות הלקוחות שלי רואים מהשיטה. שיטה ללא סיכון משמעותי, כזו שנצמדת לכללי גוגל למנהלי אתרים ובפרט בעניין של ספאם קישורים שרוב מקדמי האתרים בישראל מתעלמים ממנו לחלוטין. (עוד על כך ומה לעשות במקום, בהמשך המדריך. כדאי לך להגיע לחלק הזה)

מעתה אפנה אליך בלשון זכר, רק מטעמי נוחות אז מראש אני מבקש סליחה אם במקרה את משתייכת למין המוצלח מבין השניים 😉
כבר קראת את ההקדמה שווה לך להמשיך ולקרוא עוד דקה לפחות, להבין אם המדריך הזה הוא בשבילך.

מה המטרה שלך? יותר פניות ומכירות בעסק משלך?
אתה יזם? אולי אתה בכלל איש של תוכן שמחפש להרוויח מכל הערך שאתה נותן לגולשים בתוכן?
להרוויח כסף באמצעות שיווק שותפים?
 כך או אחרת, עם עבודה נכונה, תוכל להרוויח המון מקידום אורגני מעולה.

הקידום האורגני של האתר שלך הוא עניין פשוט אם רק תתייחס אליו ככזה ותשקיע מאמצים במעט שחשוב באמת.

הטיפ הטוב ביותר שאוכל לתת לך היא לעבוד לפי כללי פרטו. לבדוק ולבצע בכל שלב את 20% מהעבודה הקריטית להשגת 80% מהתמורה. מרבית המקדמים אינם פועלים כך ומעדיפים למלא את הדוח באופן שנראה מרשים, כאמור, גם העיסוק בהפקת דוח יפה הוא מיותר. התובנות חשובות.

אז ישר ולעניין: אם תקדיש שעה קודם לקרוא ולהפנים, ולאחר מכן לבנות תוכנית להכיר וליישם בעצמך את שיטות העבודה המוסברות בתוכו- תוכל להתחיל לקדם אתרים בעצמך ולהגיע לתוצאות מצוינות עם מעט מהידע שקיים בתחום. אם אתה אוטודידקט, סקרן ומוכן להתנסות (ולהיכשל) אז מדריך קידום כזה מושלם בשבילך. הוא יפתח בפניך את הדלת להצלחה ויאפשר לך להתחיל ברגל ימין. זה כל מה שאתה צריך כרגע. 

ומה זה לא? כל תורת קידום האתרים בקריאה של שעה.

 לדחוף הרבה מושגים, להעמיק ברקע וההיסטוריה של מנוע החיפוש, לפרט על הרבה גורמי דירוג יחסית שוליים ולקרוא למכלול: קורס קידום אתרים או מדריך קידום אתרים חינמי זה בסדר אבל חבל על הזמן שלך.

להבטיח תוצאות במדריך חינם, שיביא אותך מ-0 ל-100 זו ממש בדיחה. 
מי שטוען שיש לו את כל מה שאתה צריך במדריך "כתוב" ועוד חינם או אוסף של סרטונים עושה את זה על מנת שקודם כל "יוכל לספק את הסחורה" (מענה לחיפוש) ומשם כבר תגיע ההצעה. אין לי טענות כלפיו מלבד אם הוא מתיימר לתת את "כל מה שצריך בשביל לקדם ולהצליח". בואו נשים את הדברים על השולחן.

אין תחליף לניסיון ואתה נדרש לפנות זמן ורצון ללמוד ממי שעשו את הדרך לפניך. אתה או מי מטעמך שמוכן לזה.

ואין תחליף לסופרויז'ן של מישהו שמבין על מנת ללוות אותך.

בסוף המדריך הזה אני מתכוון לתת לך הצעה:

לעבוד איתי, מדריך קידום אתרים חי ואמיתי שמלווה אותך להצלחה. למעשה, אציע לך ללמוד קידום אתרים (ולקדם את אתרך במקביל) באופן שאני עשיתי, עם מנטור, בתחילת דרכי.
זו לא הדרך היחידה, אך ככל הנראה זו הדרך המשתלמת לרוב הגדול של בעלי העסקים. 

בכל מקרה, בשונה מאותו מנטור שליווה אותי אז אציע לך לקדם באופן שמבטיח לך תוצאות. קידום אתרים עם אחריות מלאה לתוצאות!  אתן לך הזדמנות להעמיק וללמוד במה מדובר, כי זה מחייב גם אותך. בשלב הזה אני ממליץ לך להמשיך ולקרוא.

ואם זה פחות מעניין, גם זה בסדר. אני רוצה אותך כאן אם אתה בעניין ללמוד ולפתוח את הראש לגישה שונה ממילא. לא אם אתם מתפתה להצעות של כסף קל וקידום אתרים למקום הראשון בשנקל.יעילשיט

תוכן עניינים

איך לקדם אתר בגוגל? לפני שמתחילים בתהליך קידום, חשוב לדעת

להצעה ללמוד ישירות ממני ישנה ללא ספק לא מעט תחרות. ישנם מאות חברות, רק בארץ, אשר יציעו לך לבחור בשירותי הקידום שלהם.

אז בוא נתחיל לצמצם אפשרויות ביחד:

 ניתן ללמוד קידום אתרים בחינם ממש מתוך מאות מדריכים שונים ברשת, כל מדריך נותן דגשים אחרים ולא תמיד מנגיש את כל המידע שלב אחר שלב, במשימות קטנות "הניתנות ללעיסה". ישנם מדריכים מעניינים בהחלט, למשל כאלו העוסקים בקריטריונים לפיהם גוגל מדרג אתרים, נותנים להם משקל ובודקים אם הם בקונצנזוס של מומחי קידום אתרים. הבעיה, היא שרובם ככולם לא מדגישים מה שחשוב באמת. מה שישיג עבורך את המקסימום ב-2023. ורובם ככולם לא לוקחים בחשבון את ה-AI. ה-AI פרץ החוצה ממש רק בחודשים האחרונים וכבר הוא נחלת הציבור כולו. בתכלס? המתחרים החכמים שלך עושים בו שימוש כבר היום ואם עוד לא, הם עשויים לעשות בו שימוש מהיום. בוודאי יעשו בו שימוש בהקדם.

לימוד מקריאה של מדריכים לקידום אתרים ברשת, מפורטים ככל שיהיו הוא בעייתי ביותר לעסק פעיל- בשל עומס המידע הלא קריטי וטעויות אפשריות בהבנה ויישום. בנוסף כבר ציינתי שזה חינם אז אף אחד לא לוקח על זה אחריות מלבדך.

קורס קידום אתרים או מורה פרטי העוסק בקידום אתרים, זה כבר התקדמות אבל גם כאן ישנה בעייתיות: קורסים דיגיטליים מציעים אוסף סרטונים, לרוב לא מעודכן ולצריכה עצמית (קחו למשל את הקורס החינמי שנמצא שם עכשיו בזכות זה שהוא יושב בתוך אתר ממשלתי. מה שמקנה לו סמכות מסוימת. מתי הוא עודכן לאחרונה? כמה זמן לדעתכם הוא נשאר רלוונטי? תכלס, אם יש לך גישה לסילבוס ואנגלית טובה, כנס ליוטיוב ותתחיל לצרוך את המידע (המעודכן) שלב אחר שלב ממומחי הקידום הידועים ביותר בחו"ל. ככל הנראה תצא עם יותר ערך. אך שוב, עוד בעיה!  עומס המידע רב ועצום, מי בודק אותך? מי לוקח אחריות? 
יש כאלו שעדיין לומדים קורס בכיתה, פרונטאלית. כאן, מתקדמים לאט יותר והרבה פעמים, לא ליעד ראוי מספיק. מורה פרטי לקידום זה טוב ויפה אבל חייבים לוודא שהחדשנות מנחה אותו והוא לא עוד אחד שמלמד שנה שלישית את כל מה שזמין וידוע לכל.
אין צורך בקורס. קורס חינם אינו מייצר מחויבות ולרוב, נזנח ברגע שההתלהבות פגה. קורס בתשלום, יוצר מחויבות מסוימת אך לרוב, אינו מייצר מספיק מחויבות אישית. קורס קידום אתרים גם לרוב אינו כזה המתעדכן בזמן אמת. והרי האלגוריתם של גוגל, לא רק שמתעדכן בתדירות גבוהה (שרק הולכת וגדלה בקצב אקספוננציאלי…) אלא גם שדברים שהיו כביכול יותר רלוונטיים אשתקד, עשויים לפתע לאבד מכוחם.
ישנם מאות קריטריונים ידועים ובוודאי גם חבויים לדירוג. טעות לפרוט במדריך כל דבר ודבר למעט אלו המקנים יסודות חזקים. כאן תמצא שהיסודות החזקים מבוססים על יצירת יותר תוכן איכותי במהירות ויעילות.

עצתי- אף פעם אל תתקדם ללמוד את מה שיחסית זניח לפני שאתה שלוט ביסודות.

 

כמי שעוסק באומנות לחימה שנים רבות אני מתחבר בקלות לתכנים של הפילוסוף ואמן הלחימה, האיש והאגדה- ברוס לי: אחת מהאמרות שיזכרו לו לדורות היא ודאי זו:

 I fear not the man who has practiced 10,000 kicks
But I fear the man who has practiced one kick 10,000 times

 ומה שהוא אמר מתחבר היטב לעקרון המנחה אותנו בקידום.

בהשוואה למדריכי קידום חינם וקורסים, עם מנטור מנוסה שמה שמנחה אותו זה חדשנות ויעילות תקפוץ למים הסוערים.

 נגדיר מטרה מאתגרת, נתכנן החזר השקעה ונעשה זאת ביחד כשאני מלווה אותך שלב אחד שלב בפרויקט קידום אתר ולוקח אחריות על התוצאות כשאתה לוקח אחריות על ביצוע. 

תחשוב אם היית רוצה ללמוד נהיגה ממאמר, בקורס אונליין\ בכיתה, או בליווי אישי מורה לנהיגה… כמו בנהיגה, גם בקידום, הכי חשובה הפרקטיקה, לא התאוריה. ובשביל להתקדם מהר ולסגור פערים- הכי טוב כמובן אחד על אחד.

ואיך כמובן שלא נזכיר את הדרך שכמעט כולם הולכים בה:
 "קחו כסף, קחו את זה ממני, רק תביאו תוצאות": לשכור חברת קידום אתרים או פרילנסר (מקדם אתרים)

תסכימו איתי שאיך שזה נראה ומוצג, כמו איזה מוצר מדף "חבילות" של קישורים עם "חבילות" של אופטימיזציה, זה הימור! כל חברת קידום אתרים יודעת להראות פורטפוליו מרשים של לקוחות להם זה עבד. ישנם גם כאלו אותם אתה לא רואה ולא שומע. האם אתה יודע שזה נכון לעסק שלך? הטווח הקצר, חשוב מאוד לחברת הקידום. 
הרושם הראשוני קובע, אך מה לגבי הקידום בטווח הארוך?

לסיכום החלק הזה אני חוזר לטענה. רק עם מדריך שהוא איש קידום ומנטור מנוסה, כזה שחי חדשנות לומדים לראות את התוצאות כפי שהם באמת ולשפר תוצאות מתוך חיבור אמיתי לתוצאות העסקיות.
 רק כאן אתה והמדריך שותפים אמיתיים לקידום ומנווטים את השיווק ביחד, עם היד על הדופק. זהו יתרון שאין כמוהו ואין חכם כבעל ניסיון.

קידום אתרים בגוגל עובד? מומחה המקדם אתרים אורגנית בגוגל משתף מניסיון

כן, הקידום בגוגל, עובד (ואף עבד) טוב מאז ומתמיד.
אבל כבר הצגנו את העובדות בשטח. לא לכולם הוא עובד. זה תלוי באסטרטגיית והבחירות שעושה המקדם. הניסיון של בעלי אתרים שקפצו לראש תוצאות החיפוש בגוגל מהר ונעלמו כלעומת שבאו אחרי ימים, חודשים או שנים, מוכיחה את זה.

אז בהנחה שקידום זו אסטרטגיית שיווק ארוכת טווח- איך עושים את זה אלו שרואים גידול מתמשך בתנועה, פניות וקניות?

מה זה קידום אתרים אורגני? מה זה SEO לאתר?

נתחיל ביישור קו.

קידום אתרים אורגני הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, אשר עוזרת לנו להשיג תנועה רלוונטית ממנועי החיפוש לנכסים אינטרנטיים שונים ללא מימון של תנועה זו. זוהי תנועה טבעית ("אורגנית") המגיעה בזכות הרלוונטיות הנתפסת מצד מנוע החיפוש לנכס האינטרנטי המסוים המתחרה על הרלוונטיות, בעבור הביטוי עבורו בוצע החיפוש. האסטרטגיה, על כן, משתמשת בתהליך סדור של פעולות שמטרתן שיפור הנראות והרלוונטיות של הנכס ותוכנו.
רלוונטיות זו משתנה, אומנם, בהתאם להבנת המנוע לגבי צרכי המחפש בזמן ביצוע השאילתה, אך תהליך הכוונון למקסימום נראות ורלוונטיות הינו, בחלקו, בשליטת בעל האתר או מי מטעמו (מקדם האתר) 

תהליך זה קרוי בעגה המקצועית גם SEO, ראשי תיבות של Search Engine Optimization ובעברית: אופטימיזציה למנועי חיפוש.

איך עושים קידום אתרים בגוגל היום, באופן שיעבוד גם מחר?

לומדים להיות הכי רלוונטיים!

אם הגעת לכאן, למשל, כי חיפשת מדריך, קידום לאתר בגוגל, איך לקדם אתר לבד בגוגל או ביטוי אחר, ודאי יצא לך להתרשם ממשהו עוד לפני שנכנסת לדף.

 אולי זו הייתה הכותרת של הדף שהתברג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, אולי התיאור ואולי שניהם. ואלו בהחלט מרכיבים חשובים שנלקחים בחשבון בעת ביצוע תהליך הקידום! 

חשוב למצוא מי קהל היעד ולהגיע אליו בזמן הנכון (חיפוש אקטיבי), במקום בולט מספיק (אף אחד לא גולל היום) ועם המסר הנכון הזה, שמתאים לו "בול בפוני".

 האם אתה עונה על אחד מהתיאורים הבאים? (אחד או יותר): 

  • בעל עסק או איש שיווק בעסק שמחפש ללמוד איך לקדם אתר באופן אורגני, לראשונה ורוצה לעשות את זה בדרך היעילה ביותר. אתה סקרן לגלות, לשמוע ולאמץ חדשנות. 
  • בעל עסק או איש שיווק בעסק שמחפש לקדם אתר לאחר שנכווה מניסיון שלא צלח מלכתחילה או הצליח עד שהחגיגה נגמרה. בעל עסק שרוצה להתרשם מדרך שונה בהכרח. 
  • מקדם אתרים מנוסה יותר או פחות שהסתקרן להבין מה יש פה, ואיך ממנפים בעצם קידום בעזרת חדשנות טכנולוגית בכלל ו-AI בפרט.

אם כן, מצוין. בחלקו הראשון (עניין בתוצאה המותאמת לקהל היעד הרלווטי- שאתה בתוכו) הקידום עבד! 

עכשיו נותר רק החלק השני: לספק את הסחורה.

הגעת למדריך קידום אתרים שישים לך את כל האמת בפנים, כן, גם אם היא קצת כואבת, אבל לא רק יציג לך אוסף של עובדות. זהו מדריך שיציע לך דרך פרקטית ויעילה מאי פעם לקדם אתר בהצלחה. אפילו אם אתה לא מומחה- אל דאגה- המידע כאן חדש וזה אפילו יתרון להתחיל מדף חלק ולא להיות מקובעים לשיטות העבר. ממש כך. 

אם אתה עושה זאת לראשונה- במדריך זה תיחשף לדרך ייחודית שתאפשר לך לקדם אתר בהצלחה, עם יתרון "לא פייר" שמעטים התנסו ממנו ונהנים ממנו ב-2023.

העתיד, אינו ודאי, בזה אין ספק. אך ה-AI משפיע על חיי כולנו ואין ספק כבר לאן העולם הולך. הקדמה הטכנולוגית עושה את צעדיה בקצב מסחרר. ראו הוזהרתם! מי שלא יתעדכן ויאמץ טכנולוגיה בשביל להתקדם- יפסיד בתחרות! 

רבות הן חברות קידום האתרים בארץ שעדיין מקדמות באותן שיטות כבר עשור ויותר. (עם הכלים הנכונים, קל לכל מקדם אתרים מנוסה לעקוב אחר דרכי הקידום שלהם).  ייתכן והדבר הבא שכתבתי כאן יפנה אלי הרבה אש מתעשיית קידום האתרים בישראל אבל לא באמת אכפת לי. מגיע לך להנות מהשקעה לאורך זמן ולא לדלג בכל פעם ממקדם אתרים אחד למשנהו. 

 

המציאות כואבת אבל זו העובדה:

כולם עובדים לפי אותה שיטה, כולם עושים את אותו תהליך קידום בישראל. זה מסוכן!

אפשר לסכם את מה שעושות אותן חברות המציעות שירותי קידום לאתר בגוגל במשפט: 

קצת אופטימיזציה ברמת האתר, הרבה עבודה על פרמטרים לא כל כך חשובים ש"ידוע שגוגל לוקח בחשבון, עוד מאמר זול או שניים, לרוב בתשלום לברוקר קישורים כלשהו וכמובן- דוחות יפים. בשימושיות הדוחות כולם משקיעים. אחרי הכל הנראות ללקוח חשובה נכון?

מילא אם בניית קישורים למשל, הייתה נעשית דרך קישורים שבאמת מעניינים את קהל היעד. כי כולם בהסכמה שקישורים עדיין חשובים. אבל מה בפועל?

 בפועל, מדובר בקישורים זולים ממאמרים זולים ומאתרים שכולם קונים מהם. רבים מאלו בעצמי בדקתי בזמן כזה או אחר. הם לא באמת מקדמים, בוודאי שישנם אלטרנטיבות יעילות יותר למיקסום הקידום ואם נשפוט רק מהכתוב אצל גוגל כאמור, אלו פעולות אסורות.

גוגל התקדם מאוד ב-20 השנים האחרונות, בשונה מרוב תעשיית קידום האתרים.

 אומנם קצת פחות בארץ בהשוואה לחו"ל. ה"ביצה" הקטנה שלנו פחות מעניינת את החברה. אחרי הכל, אנחנו, הישראלים, דוברי העברית, גרגר חול בהשוואה לסך אוכלוסיית העולם. אבל, כמו תמיד, גם אלינו העדכונים מגיעים ויגיעו גם אם קצת באיחור.

אם אתה בעל עסק או איש השיווק של העסק שנכווה מניסיונות מקדמי אתרים שלא צלחו, תבין למה ותוכל להתחיל לפעול בשביל לתקן את הדרך שנעשתה ולסלול דרך חדשה בטוחה ויעילה יותר.

אם אתה מקדם אתרים, כולי תקווה שלפחות תנסה את הדרכים המוצעות במדריך קידום אתרים זה: כך תוכל להגדיל את מאגר הלקוחות שלך בהדרגה ולבנות לעצמך שם במקום להתגלגל מלקוח מרוצה חלקית אחד למשנהו.

ויש גם את האופציה שאתה במדריך הלא נכון.

כשכתבתי את המדריך התייחסתי לאופציה של קידום האתר בגוגל אורגני, לא לקידום ממומן. האופציה ש"לא עולה כסף" כן? רק שזו תפיסה שגויה הרווחת בקרב בעלי עסקים בישראל. כמו זו שעבודת קידום האתר בגוגל לא עולה כסף אם הם עושים אותו לבד. בפועל מי שחושב כך מסתכן דווקא בהוצאת כסף רב ומיותר. כתבתי על עוד כמה תפיסות שגויות באזור שאלות ותשובות נפוצות, בסוף.

לקדם אתרים נכון זה ביזנס מצוין
להגיע לעצמאות כלכלית- מנת חלקו של בעל עסק מצליח. תמונה מקורית להמחשת הרעיון- נוצרה על ידי תוכנת AI חינם. גם אתה יכול למנף את יכולות הבינה המלאכותית כדי לקדם את העסק שלך!

איך כלי AI עם מדריך המנוסה בקידום אורגני יעזרו לך להשיג ניצחונות מהירים (בשונה מהאופציה של קורס קידום אתרים או שירותי מקדם אתרים)

כמדריך SEO, עבדתי עם מספר רב של בעלי אתרים ואנשים מטעמם שניסו לעשות את זה קודם בעצמם. הם סיפרו לי שלעתים קרובות הם מרגישים חסרי אונים מול היבטים הטכניים המורכבים ומהאלגוריתמים המשתנים ללא הרף של מנועי החיפוש. למרות שהם יכולים להירשם לקורס קידום אתרים או לשכור סוכנות שתטפל בצרכי ה-SEO שלהם, ייתכן  שהאפשרויות הללו לא מתאימות להם.  אולי אין להם אמון בסוכנויות, אולי הם רוצים לדעת בדיוק מה ואיך הדברים קורים ואולי מדובר בסיבה אחרת. בכל מקרה,

 למתחילים, מתעניינים, שרוצים ללמוד וגם לקדם תוך כדי תנועה וזה אפשרי ואף רצוי. לקדם אתר מעשית ולהשיג ניצחונות מהירים תוך כדי לימוד קידום אתרים. הי, מיטב אנשי הקידום בתעשיית קידום האתרים בעולם למדו כך! (עבדכם הנאמן גם כן) אך כעת, נכנס מרכיב נוסף למשוואה. כלי בינה מלאכותית.

 כלים כמו ChatGPT להפקת תוכן או MidJourney להפקת תמונה יכולים להיות "שוברי השיווין" כאשר משתמשים בהם בהנחיית מדריך קידום אתרים שעשה את הדרך ולמד (לעומק) את האפשרויות לנצל כלים אלו במלואם..

 

דוגמה: נניח שאנו מקדמים עסק קטן המספק שירותי אינסטלציה. 
המטרה שלנו היא לעזור להם להשיג נראות גבוהה יותר בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות ולהגדיל
את התנועה האורגנית לאתר שלהם כך שתבנה להם מותג מנצח ותקדם את היעדים של העסק.

איך מתחילים קידום אתרים? מה התיישן ואולי כבר שגוי? האם הכול נכון? קורס קידום אתרים היה מציע לכם נוסחה אחת שכביכול מתאימה לכל. אבל מה קורה אם משהו משבש את התוכניות ולא יודעים מהיכן להתחיל לבדוק במה מדובר?

 ישנם המון פרטים ופרטי פרטים שנכון להתייחס אליהם בשלב כזה או אחר של בניית אתר והקידום לצידו. את מקרי הקצה, שום קורס לא מכסה אלא רק ניסיון. 

בנוסף, כבר אמרנו שנפעל אחרת מעוד מדריך קידום אתרים למתחילים שמקשר מכל מילה שניה, למאמר נוסף. אחרת לא באמת נבין את הבסיס החשוב לקידום. 

כאן אנו עובדים אחרת.

נפשט ונסביר רק את עמודי התווך העיקריים עליהם נשענת אסטרטגיית קידום מוצלחת. 

מקרי בוחן של אנשי קידום אתרים, מהמוכרים ביותר בתעשייה כבר הוכיחו שניתן לקדם תוך מיקוד בתוכן. בזה נתמקד.

תהליך מחקר מילות מפתח ובהתאמה בחירת מילות מפתח לקידום האתר בגוגל

בחירת מילות המפתח הנכונות היא קריטית להצלחת כל קמפיין SEO. למתחילים, חשוב להתחיל עם מילות מפתח בתחרות נמוכה בעלות נפח חיפוש הגון ולהתקדם בהדרגה למילות מפתח תחרותיות יותר ככל שאנו רואים שדפים ייעודיים גם עבורם, מצליחים להתקדם בתוצאות.

ובחזרה לדוגמה שלנו: אנו יכולים להשתמש ב-ChatGPT כדי ליצור רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות עבור העסק המספק שירותי אינסטלציה. כמה ממילות המפתח בתחרות הנמוכה יהיו (למשל) "איך לפתוח סתימה בכיור" או " איך להחליף ברז"

איך אנחנו יודעים? זה קל וזמין לנו:

אנו יכולים להשתמש בכלים כמו מתכנן מילות המפתח של Google כדי להעריך את נפח החיפוש ורמת התחרות של מילות המפתח. אומדן לתחרות נקבל בעלות למפרסם (כמה יעלה קליק על מודעה ממומנת מחיפוש ביטוי כזה). בנוסף, ישנם כלי חינם אחרים. כלי בחינת קושי התחרות של ahrefs הוא דוגמה לזה. 

בשלב מוקדם של הקידום, סביר שנבחר להתמקד יותר באלו שמתאימות לקידום ראשוני- להשיג תוצאות מהירות יותר. גם אם יש להן תנועה מועטה, והצלחות הקידום יהיו קטנות יותר.
אפילו אם נדמה שאין מאחורי החיפוש שלהם כוונת קנייה מובהקת, כמו בדוגמה לעיל- זו תהיה אסטרטגיה טובה. כדאי להתחיל מאלו על מנת לבנות את מה שיידרש לנו למקומות הראשונים במה שחשוב באמת.

 בשביל להשיג קידום על הביטויים התחרותיים ממש, דרך אסטרטגיית קידום תוכן (תכלס, רק זו בשליטתנו המלאה), נצטרך לקדם את האתר כך שיחשב בעיני גוגל כאוטוריטה בתחומו. את זה נעשה באמצעות כיסוי כלל השאילתות האפשריות והרלוונטיות. מענה לחיפושים רבים בתחום. עוד נזכיר את זה כאן בהמשך. 

אופטימיזציה של דף באתר - On Page Optimization

אופטימיזציה בדף מתייחסת לאופטימיזציה של אלמנטים שונים בדף אינטרנט כדי שיהיה ידידותי למנועי חיפוש ומכוון להשיג תוצאות חשיפה גבוהה מחיפוש למילת מפתח (אחת או יותר) בכוונה תחילה. זה כולל אופטימיזציה של מטא כותרות ותיאורים, תמונות, 
מהירות אתר ודגש על חווית השימוש במובייל וכמובן- הבסיס עליו הכול עומד:

 תוכן מתאים שעונה היטב על צורך החיפוש.

ברוב המקרים נמקד את הקידום של מילת מפתח בדף מסוים באתר ולא ברבים (ובוודאי שלא בכולם) על מנת לסמן לגוגל שזה הדף הנכון לביטוי.

ברמת העקרון, נרצה שמילת המפתח תופיע באזורים בולטים בדף. לרבות:

  • כותרת למנועי חיפוש (Title)
  • תיאור למנועי חיפוש {Meta Description}
  • כותרת בראש הטקסט הייחודי של הדף- כותרת התוכן בדף (H1)
  • כותרות משנה בואריאציות שונות לביטוי, LSI (נסביר בהמשך), ביטויים ארוכים הכוללים את הביטוי והטיות שונות
  • קישור בדף המתייחס לביטוי קשור או אחר (בקישור לדף חיצוני או כמקפצה, בתוך הדף אל כותרת (למשל מתוך תוכן עניינים בדף)
  • פסקאות, באופן טבעי המתייחסות לכותרות בראשם
  • כתובת הדף (אם ניתן להגדיר מראש ולא לשנות את כתובתו)
 
 

 לאחר שבחרנו את מילות המפתח היעד, נוכל להשתמש ב-ChatGPT כדי ליצור רשימה של מונחי
LSI (אינדקס סמנטי סמוי) רלוונטיים שבהם נוכל להשתמש בתוכן שלנו וזה תומך ומסייע מאוד לקידום.

 נבהיר ונתייחס למושג LSI דרך דוגמה, עבור מילת המפתח
"התקנת ניאגרה", שהיא, כשלעצמה, רלוונטית אך בעלת תחרות מעטה יחסית, חלק ממונחי
ה-LSI המוצעים על ידי ChatGPT כוללים "מנגנון הורדת המים", "הורדת המים באסלה"
ו"מצוף הניאגרה". אנו רואים שמדובר בביטויים עם קשר סמנטי קרוב מאוד.

אנו יכולים להשתמש במונחים אלה כדי לכתוב תוכן אינפורמטיבי וארוך הכולל את מילת המפתח היעד והווריאציות שלה. אנו יכולים גם להשתמש ב-ChatGPT כדי ליצור מטא כותרות ותיאורים מותאמים עבור דפי האינטרנט, תוך שכלי הבינה מלאכותי כבר מכיר את כל הכללים ומקפיד ליצור ואתם באורך הרצוי, ותוך הקפדה לכלול בהם את מילת המפתח. הכל תוך קבלת הדגשים השיווקיים מצידנו, אלו שיאפשרו לתיאורים אלו למשוך את הקהל בו אנו מעוניינים.

לא חייבים להיות מומחים כי ChatGPT כבר מכיר ונצמד לכללים ה"טכניים" הידועים בכל הקשור ל-SEO.

 

בניית סמכות נושאית- Topical Authority: קריטריון מכריע לקידום אתרים מוצלח

בניית סמכות נושאים פירושה לבסס את האתר שלך כמקור סמכותי בנישה/נושא שלך. זה כרוך ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי המהדהד עם הקהל שלך ומרוויח קישורים נכנסים או לפחות אזכורים ממקורות מוכרים. וזה כולל הרבה תוכן. מענה על כל השאלות הנשאלות ברשת מבטיח לנו להשיג את אותה סמכות נכספת.

דוגמה: אנו יכולים לבקש מ-ChatGPT ליצור מפת תוכן המתארת את הנושאים השונים הקשורים
לעסק שלנו בהקשר לשירות "פתיחת סתימות". כמו לשאר "עולמות" מרכזיים בעולם שירותי האינסטלציה אותם אנו מספקים. ישנן שאלות ומושגים רבים אותם מחפשים ברשת בהקשר זה ואם נבדוק בגוגל, לעיתים נגלה שהתחרות מכתיבה מאיתנו להתייחס אליהם בתוך הנושא הכללי (כאמור- דף המרכז את כל אפשרויות פתיחת הסתימות) אך לעיתים נגלה שגוגל מעדיף דפים שלמים המוקדשים לאותו הנושא (קל לזהות שהכותרות המוצגות בגוגל מציגות את מילת המפתח והדפים עוסקים בעיקר בה, חלק מהנושאים ש-ChatGPT מציע כוללים שאלות כגון " איך לפתוח סתימה בשירותים/במקלחת/במדיח/עם סודה קאוסטית/ עם קפיץ ואנו יכולים להשתמש בנושאים אלה כדי
ליצור תוכן אינפורמטיבי, נחקר היטב, המתייחס לנקודות הכאב והצרכים של קהל היעד שלנו, כפי שהוא יודע לבטא אותם במילים אותם הוא מחפש.

איך נבנה את התוכן בדף? למה נתייחס קודם? למה אחרי? ואיך נקשר בין התכנים?

גם כאן, ChatGPT יבנה לבקשתנו תוכנית הגיונית לסידור התוכן החל מפתיחה , גוף מאמר בנוי היטב וכלה בסיום מתאים תוך שילוב הביטויים הסמנטיים הדרושים וקריאות טובה. איננו מוכרחים להיות קופירייטרים, רק לדעת לתקן עובדות במידה והצ'אט שגה. אחרי הכל- אנחנו אנשי המקצוע המומחים בתחום פועלנו והמידע חייב להיות מהימן ורלוונטי לקהל היעד שלנו.
טיפ למתקדמים: באמצעות תוכנת AI נוספת בשם Harpa.AI קל לעשות מעקב ולהעתיק אל ChatGPT את הכותרות והנושאים המופיעים בתוכן המתחרים החזקים ביותר בתוצאות, פר ביטוי החיפוש לו אנו בונים את התוכן. ולפי זה לאפשר ל-ChatGPT לזהות ולבנות את התוכן עם שילוב הכותרות והמתאר הנכונים ביותר (לפי התוצאות בפועל).

וזה רק ההתחלה. אבל אם אמרנו שאנו פועלים לפי פארטו, 20% מעבודת הקידום תביא לנו 80% מהתוצאה החזקה, אפשר לעצור כאן ולהדגיש רק את עניין התוכן. כיסוי נושאי מלא וקישורים חכמים בין התכנים (לפי אשכולות נושאיים ותוכן קשור (גם כאן ChatGPT יעשה עבורנו את העבודה בקלות).

 יחד עם עבודה על פלטפורמת אתרים מותאמת לקידום, זה העיקר וזה יעזור לנו להתקדם גם על ביטויים תחרותיים כשברגע יש מומחה SEO שדואג לכל הקטנות מסביב.

 

בשביל להתקדם צריך להכיר וליישם הנחיות חווית משתמש, מהירות טעינת אתר ואבטחה

בתהליך של קידום אתרים בתוצאות האורגניות, מקפידים על יישום של המלצות והנחיות מוגדרות היטב, על מנת שיהיה קל לגולש לאתר ואף לצרוך בקלות ובבטחון את הפתרון לשמו הגיע לאתר. דרישה זו היא תנאי סף לקידום ברמה גבוהה, בטח שבזירות עם תחרות רבה והיא מחייבת כל בעל אתר להתרכז בכל מה ש"נכון" מבחינת חווית משתמש. ההנחיות כאן הן ברורות היטב ואף מוגדרות מראש. בין היתר על ידי גוגל.

 

 כך, למשל, חשובה מאוד מהירות האתר (כי למי יש סבלנות לאתר איטי שלא נטען? אתר איטי מביא לנטישה מהירה- לפעמים עוד לפני שנפתח)

 וגם נוחות השימוש בניידים (כי מרבית הכניסות לאתרים היום הם ממכשירים ניידים- לא יעזור אם הכל קטן ולא נוח במובייל)

מה זה חווית משתמש?

גודל פונט שיאפשר קריאות במכשיר קטן, הפחתת עומס ויזואלי, שימוש נכון בתמונות, וידאו, תפריט ניווט.
אלו ועוד רבים נוספים. לכל דבר יש את "מינון הנכון". ועם המינון הנכון בחוויה אנו תורמים לקידומו של אתר שימושי, נוח- בקיצור כזה שגוגל אוהב לקדם. 

מהירות טעינת אתר

עוד קריטריון חשוב הוא מהירות.  במיוחד לאור העובדה שגוגל בוחן גם את חווית המשתמש לאתר מתוך נתוני הגלישה. גם המכשירים הניידים בהם התקשורת היא דרך חבילת סלולר, אלו שסובלים מאיטיות בשל מרחק מאנטנה ואחר (בשונה מתקשורת Wifi) גוגל בוחן את מהירות האתר ונותן לה משקל מסוים בקידום האתר. לשמחתנו, מהירות היא יותר ויותר עניין של העבר עם המעבר ההדרגתי ל-5G ועדיין חשוב לדאוג שהאתר יהיה מהיר במבחן של גוגל. עבודה נכונה עם צוות בניית האתר או איש טכני כאן היא מומלצת אבל בהחלט מדובר בפעילויות שהם אד-הוק ולא עיסוק יום-יומי בקידום.

כאן אפשר לבדוק (ולוודא, ואף להעביר לגורם המיומן) את מהירות ושימושיות האתר במובייל בכל רגע נתון לפי גוגל.

חווית משתמש אולטימטיבית, איננה מוצר מדף נתון. זה עניין של תהליכי ניסוי, תהיה ובקרה מתמדת אבל לשמחתנו, ישנם כללי עשה ואל תעשה מצד גוגל. ישנם כלי עזר ואף הנחות יסוד שנבחנים במרוצת הזמן וניתן לפעול לפיהם ולהשתמש בהם ככללי אצבע. (כמובן שרצוי- תוך בחינת השפעתם על התוצאות בשטח) זהו חלק חשוב היום מתוך אותו תהליך האופטימיזציה למנועי החיפוש שהזכרנו קודם- לבדוק ולשפר תוך כדי תנועה.

אלו נקודות חשובות מאוד ששווה להקדיש להם מדריך נפרד. לבנות אתר שהוא קודם כל מותאם נגישות קודם במובייל עוד לפני המסך השולחני (במסך הקטן- כי רוב הגולשים, גולשים דרכו) ושהתוכן בו מונגש, מבחינת חווית משתמש באופן הנוח ביותר. כאן תמיד יש מה לשפר.

מה יכולים לעשות בעלי אתרים? הנה כמה כללי עשה ואל תעשה בסיסיים וחשובים:

  • לדאוג לעיצוב ראש דף נקי שאינו עמוס ויזואלית, בטח שלא עם תמונות או סרטונים כבדים, אם מוצאים באתר קיים- יש לשנות.
  • עניין העומס הויזואלי- כלל מנחה לכל דף ואזור באתר, דאגו שלא יהיה כזה.
  • יש להשתמש בסט צבעים אחיד ובסיסי (ככלל אצבע- 3-4 צבעים בלבד)
  • יש להשתמש פונט אחיד ובולט מספיק (מבחינת שימושיות קל לגולש להיצמד לידוע והמוכר- פונט כהה על גבי רקע בהיר)
  • יש להשתמש במדרג גדלים בכותרות משנה והבלטות אך במינון שתורם לקריאות
  • יש להשתמש בניגודיות מספקת בכל עת בצבעים אך לא לבלבל את העין (מעברים רבים מבהיר על כהה לכהה על בהיר)
  • לדאוג שהתוכן החשוב בכל דף, נמצא מעל קו הגלילה (מה שמתחת, שדורש מהגולש לגלול מטה). ככלל אצבע הייתי כולל כותרת דף ופסקה אחת לפחות, בקטגוריית מוצרים לחנות, מוצרים ראשונים, אם מדובר במוצר- כותרת, תמונה ותיאור (לעיתים מחיר)
  • לוודא שמשתמשים ב"טעינה עצלה" לכל אותם תמונות וסרטונים הנטענים בהמשך הדף
  • לוודא שמשתמשים בתוספי זיכרון מטמון איכותיים אשר דואגים לאופטימיזצית מהירות מיטבית, להנגיש אתר במהירות מכל ולוודא שישנה חבילת אחסון מהירה. זה נכון ככל שמדובר בוורדפרס או מע' CMS אחרת. וורדפרס מעודכן, לרבות בחירה בתוספים איכותיים, יחד עם אחסון איכותי לרוב עושים את העבודה out of the box. לעיתים האחסון דואג לספק מענה ותמיכה אולם חשוב לשאול, להתעניין ולהבין. במקרה של פלטפורמת אחסון ואתר הכל-כלול (כמו שופיפיי למשל) לא לחסוך ולבחור בחבילה או תוספות שהולמות את צרכי הקידום בצד המהירות (Pro או סט-אפ של תוספים מתאימים)
  • מבחינת אבטחת האתר- יש להשתמש בפרוטוקול מאובטח לטעינת אתר (אתר עם תעודת אבטחה בתוקף נטען בכתובת https בשונה מכתובת http
  • יש לוודא נגישות מותאמת לבעלי צרכים מיוחדים ( בארץ, הנגשת כל אתר היא חובת בעליו ויש לוודא מהי רמת ההנגשה הרלוונטית)

סוד הקידום אורגני- דגשים להשגת קידום כמותי ואיכותי יותר

 הסוד בקידום האורגני, הוא מיקוד העבודה גם בקידום הנושאים הכלליים ובאופן ספציפי דרך קידום הביטויים השכיחים פחות ולאו דווקא רק "ביטויי הזהב" אשר נכונים לגולש המחפש בזמן אמת למטרת הפעולה הנכספת. אלו ביטויים, אשר לפעמים, אפילו לא ניתן לפרסם עליהם, בשל נפח חיפושים חודשי נמוך. כך, כאשר "מכסים" את מכלול החיפושים הקשורים, בונים "אוטוריטה" בנושא. 

 כמו כן, גם קידום אורגני ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ועוד) גם הוא בתורו, מצויין לביסוס המכירות, רק חשוב לעשות את זה נכון, בהדרגה ולא למהר לבחור בקיצורי דרך בראיית שורת הרווח בלבד, אשר יגרמו לנזק בטווח הארוך.

הרעיון הוא מאוד פשוט, לפחות על הנייר. אך אם קידום האתרים האורגני זה עניין פשוט מדוע לא כולם נוהגים לפיו?

מדוע לא מתמקדים מספיק במה שחשוב?

היום, על כל ביטוי שיכול "לייצר כסף" בדרך אחת או אחרת, כמעט בכל תחום, נאבקים לא מעט אתרים. כולם שואפים לאותה המטרה כמונו. כניסות רלוונטיות שניתן לתרגם (עכשיו או אחר"כ) לפעולה.

 יש ביטויים שהתחרות בהם גבוהה בהשוואה לאחרים. לכן, קשה יותר לזכות במיקומים רלוונטיים כבר בתחילת הדרך. זזה לא אומר שאין לחשוב ולתכנן החזר השקעה!
צריך על כן, לבנות אסטרטגיית תוכן שתאפשר לקדם מ"הגרביים": להתחיל בביטויים התחרותיים פחות, לכסות עוד ועוד ביטויים עד אשר אנו זוכים לאותו מעמד של אוטוריטת התוכן ומקדמים בהצלחה את הנושא או את ביטויי הזהב התחרותיים ביותר. 

היום, כשההבדלים בין מודעות ממומנות לתוצאות אורגניות הטשטשו מאוד, והמודעות הממומנות תופסות יותר "נדל"ן", הנחת העבודה שגולשים ימצאו אתכם רלוונטיים גם בתחתית הדף הראשון רלוונטית פחות ופחות. אלא אם באמת אתם שונים ומיוחדים ויש לכם פרסונה שמתאימה בדיוק לכם. המיקומים הראשונים, לכן הם קריטיים וכדאי שתהיה תוכנית עבודה מכוונת ליעדים אלו. 

אל תתפתו להצעות כל אותן סוכנויות שמתחייבות לדף ראשון. עשו את זה בעצמכם, דאגו למנטור שיאמן ויעזור בנקודות הקריטיות ובתהיות שוודאי יהיו בדרך. כמובן- דאגו להבין את האינטרסים שלכם היטב בכל הקשור לקידום אורגני.

כיצד משיגים קישורים איכותיים עבור קידום אתר בגוגל? האם עדיין ניתן להשיג קישורים בחינם?

רלוונטיות לגולש הזכרנו, אך איך מגיעים לתוכן סופר-רלוונטי ללא דרכי גישה?

גוגל חייב לדעת שאנו קיימים. לכן, מטרה חשובה תהיה להשיג קישורים איכותיים שגוגל (והגולשים) אוהבים. כך גוגל בוודאי יקבל את הסימנים החשובים מבחינתו, בתמהיל הדברים, שהתוכן רלוונטי לגולש. ככל שהקישורים באמת רלוונטיים רצוי לפעול ולאתר אתרים מארחים, בלוגים מקצועיים, אתרי תקשורת, רשתות חברתיות ועוד אך 

זהירות! 

חפשו "בניית קישורים" בגוגל ותקבלו תוצאות של סוכנויות קידום לאתרים שכל המודל שלהם הוא למכור לכם קישורים לפי מחירון. 

כמעט כל אתר שמשתמש בשירותי מקדם האתרים כבר מקושר מהאתרים ברשימות אלו. תרומתם של קישורים ממרבית "מאמרי התוכן" המופצים בהם שואף ככל הנראה לאפס במקרה הטוב ועד לכדי סיכון הקידום של האתר שלכם במקרה הגרוע. אל תתפתו לקישורים בכל מחיר , אל תתנו למקדם האתרים שלכם להכניס את אלו בדוח יפה בשביל לקבל את התשלום החודשי!

 אתם זקוקים לתוכן מקצועי שעבר עריכה וחשיבה על קהל היעד שלכם. 

נשמע כבד? זה לא תמיד פשוט אבל לשמחתנו, כלי AI עוזרים ומציעים לנו אסטרטגיות בניית קישורים מעולות ויעילות מאי פעם שיעזרו לכם לעשות קידום אתרים מקצועי, טוב יותר ממקדמים מקצועיים!

  •  בניית קישורים מאתרים מארחים (Guest Posts)– מדובר בפנייה לאתרים רלוונטיים והצעת תוכן מושקע וראוי המתאים לקהל היעד של האתר המארח. שיטה בה חשוב לזהות כיצד התוכן שנציע פוגש את האינטרס של בעל האתר המארח בפוטנציה. זוהי שיטה נפוצה לבניית קישורים שמעט מאוד מקדמי האתרים ממשיכים לעבוד איתה היום. קל יותר לקנות קישורים ולהתפאר בהם בהשוואה לשיטה לא בטוחה שכזו. ממש לא ודאי שפנייה תייצר תוצאות. ואם אנו עוסקים במקדמי אתרים- למי מהם יש זמן באמת להשקיע כשעל פניו חשוב להציג עבודה בדוח? לשמחתנו, כלי כמו ChatGPT בידיים מיומנות עוזר לנו לגלות את קהל היעד של האתר המארח ואת תכניו גם מבלי שנצטרך להשקיע זמן רב ולהתעמק בהם. בהתאם לנתונים אלו הכלי יסגנן לנו מייל בפנייה אישית לבעל האתר. אם נבנה את השיחה הנכונה לניתוח והשגת קישורים שכאלו סביר מאוד שנקבל תוצאות טובים בהרבה מאשר אם היינו מסיקים מסקנות חפוזות. (וודאי לא מנתחים ולוקחים כל פרמטר בחשבון המורכב למדי).
  • בניית קישורים מהצעות להחלפת תוכן ישן בתוכן מעודכן וטוב יותר (- ChatGPT יציע בקלות כיצד לשפר תוכן קיים באתר מסוים ולהציע את אותו התוכן תוך תוספת קרדיט לאתר שלנו
  • בניית אתרים בשיטת SkyScraper: כמו בסעיף הקודם רק שמקום להחליף תוכן, נמצא תוכן מוצלח ברשת, עם המון קישורים, נבנה תוכן טוב יותר, נפנה לבעלי האתרים שכבר מקשרים אליו ונשכנע אותם שיש לנו מקור טוב יותר לקישור.
  • פיתיון קישורים (Link Bait)- קל הרבה יותר להכין פיתיונות קישורים כגון מחשבונים שימושיים ואביזרים אחרים הדורשים תכנות, והכל מבלי לשלם למתכנת…
 
וישנם עוד המון דוגמאות עבור בניית קישורים יעילה בעזרת AI, היופי עם AI הוא שהוא יכול לחשוב עבורך על דרכים שאפילו בני האדם עוד לא חשבו עליהם. רק תלמד לשאול את השאלות הנכונות ולבוא עם ראש פתוח ללמוד.
 

 תכלס? עם תוכן מעולה ומוביל בתחומכם, במרבית התחומים היום תוכלו להצליח מאוד עם קידום אורגני גם עם מעט קישורים. בהתבסס על תוכן ועם שיטת יצירת תכנים בעזרת ChatGPT ועזרי AI שונים, בעבודה חכמה, תוכלו להקדים עסקים רבים שנמצאים בתוצאות הרבה לפניכם ושעשו מה שעשו, (יצרו קישורים מלאכותיים) למען התוצאות.

להיות חדש בתחום, לבוא עם ראש נקי, לפעמים מהווה יתרון. 

 

הנה כמה דוגמאות למשימות אחרות, שאינן בתחום הקישורים דווקא, שבעבר נעשו באופן בלעדי או חלקי בעזרתם של אנשי קידום האתרים. מניסיון של שנים אני אומר לכם חד וחלק, משימות אלו גבו שעות רבות של עבודה והיוו חלק ניכר מפועלם של מקדמי האתרים. היום, חלקם הגדול יכול להתבצע באמצעות עבודה והכנה חכמה של כלי ה-AI החדשים, לרבות ChatGPT תוך שימוש בתוספים השונים שלו (ספריית הPlugins ההולכת וגדלה) הגישה לשיטוט ברשת באמצעות מנוע החיפוש Bing ועוד יהיו וודאי אינטרגציות מעניינות נוספות בקרוב.,

  • כתיבת דפי אתר, מאמרים, פוסטים לבלוג וכל סוג תוכן ממוקדים בצרכי הקידום והעסק. ChatGPT יכול ליצור תוכן איכותי, קצר או ארוך שהוא רלוונטי, מזמין לפעולה וממוקד מילת מפתח. אפשר להשתמש בכלי כדי ליצור תוכן מאפס וגם על מנת לשפר תוכן קיים בכך שנוסיף לו עוד פרטים, דוגמאות או ננסה לבדוק בו  ואריאציות שיונות.
 
  •   לחקור ולתמצת מידע ממקורות שונים עבורנו. דבר אשר עוזר לנו לבנות תוכן איכותי שגוגל אוהב ומסתמך על עובדות. לגבות טענות שלנו עם דוגמאות מרחבי האינטרנט, אפשר לבקש מהכלי לייצר ציטטות, לשלוף עובדות, לספק מקורות ולתאר מקרי בוחן. הרבה פעמים, כל מה שנשאר זה רק להוסיף לדף.

  • לבצע מגוון משימות שבעבר היו באחריות הבלעדית של איש ה-SEO בעבר. למשל סכמה לדף, קידוד פרטים מסוימים בדף שעוזר לדף להשיג נראות טובה יותר בתוצאות החיפוש.
 
  • מחקר מילות מפתח
 
  •  ארגון התוכן לפי נושאים, חלוקתם לקטגוריות באתר וקישור נושאים ועמודים בדרך המיטבית
 
  •  כיסוי נושא מסוים על ידי מחקר ומתן הצעות למגוון כותרות ותכנים אשר יעניינו את הגולש, בהתאם למחקר מילים שערכנו קודם. הכלי יכול לעזור באיתור הביטויים הרלוונטיים ביותר לנושא או תחום אותם טרם כיסית ו\או להכין עבורך מפת "כיסוי" לתוכן בנושא מסוים. הכלי יכול להציע שאלות שתוכל להשתמש בהם בתוכן ואף "לסגור" את כל הנדרש לכתיבה באמצעות הכנת תיאורים, כותרות ותקצירים להצגה במנועי החיפוש

מקדמים יעדים עסקיים לפני שמקדמים מיקומים

אם הייתם מבצעים קידום למקום הראשון עבור כל ביטוי רלוונטי אבל לא הייתם מצליחים לגרום לגולשים לממש את מטרתכם, האם הקידום היה שווה משהו?
שאלת קיטבג נכון?

לכאורה, זה לא קשור ל"קידום" אבל אני שם את זה כאן כי זה חשוב. למעשה, הצעה הייחודית של עסק שחלון הראווה שלו הוא אתר חשובה יותר מהכל. כיום, עסק צריך לחשוב מי הלקוח האידיאלי אליו הוא מכוון ולמה לאותו לקוח, לבחור בהצעה אותה הוא מציע. לכן בדיוק כבר אמרנו שהתהליך עוסק ביצירת נראות ורלוונטיות מקסימלית לשאלת גולש במנוע החיפוש, בזמן נתון. לגולש זה יש מאפיינים דמגרפיים, תחומי עניין, היסטוריית חיפושים שאולי מעידה על כוונה ועוד.

אז שימו לב עכשיו, כמעט כל מדריך קידום או קורס קידום אתרים יתרכזו בעיקר במשימת הקידום כמובן. איך להביא כמה שיותר מביטויי הכסף אל המקומות שמכניסים תנועה רלוונטית לאתר. אבל אתם עדיין צריכים לדייק את ההצעה הייחודית שלכם ואת הלקוח האידיאלי שלכם. לדעת איך לדבר ואיך לסגור את העסקה, במידה והיא נסגרת מחוץ לאתר. זה שיווק ומכירות ובלי זה אין תוקף או משמעות לקידום אתר!

איתי זה אחרת.

אם להיות גלוי אתכם, אני מבין את זה מתוך ניסיון כואב. ב-2011, קצת לאחר שסיימתי את עבודתי בחברת קידום אתרים ידועה, קידמתי אתר זה למקומות ראשונים אך בשורה התחתונה, זה היה בזבוז זמן משווע! תסכול! לא ידעתי דבר על מכירות, לא הייתי בקיא בעסקים ובזבזתי את הזמן על שיחות מתעניינים שניתקו לי את הטלפון וסגרו עם המתחרים שלי (גם אם הם הופיעו ב"מיקומים" נמוכים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל) 

אז ברור עכשיו שאין זו רק שאלה של כמות, יש כאן שאלה של איכות ההצעה הטובה ביותר, לקהל היעד הרלוונטי. היתרון של אתרים שמוכרים אונליין היא שלא תמיד הם צריכים אנשי מכירות טובים. השיווק, חוזק המסר והדיוק- לקהל המטרה עובד ללא מגע אדם.

קידום אורגני הינו אסטרטגיה רלוונטית להשגת תוצאות למגוון צרכים. היא רלוונטית בעבור בעלי חברות ועסקים המציעים שירותים או מוצרים באינטרנט- לרכישה ישירה דרך אתר (בתוך חנות וירטואלית) או להתרשמות ורכישה באתר הפיזי של העסק. באותה מידה היא יכולה להיות רלוונטית לעמותה או מל'כר הרוצה להשיג חשיפה לאג'נדה. לא משנה אם מדובר בחנות, משרד, קליניקה או מוסד, כולם יכולים להרוויח מחשיפה באינטרנט. אך חשוב שזו תהיה חשיפה עם שיווק חכם

מי שיעבוד איתי צמוד, יבין שקידום אתרים איתי זה לא רק מיקומים אלא מיקוד שיווקי.

ואם אתה לא מתכוון, חשוב שתבין קודם שיש לך הצעה חזקה לקהל יעד רלוונטי. בין את ההצעה של העסק, אפילו באמצעות פרסום ממומן, כי קידום לבדו לא בהכרח יספק הרבה מכירות. הוא עוזר בהחלט כשההצעה לשוק חזקה והעסק משדר פתרון איכותי ואמין לקהל היעד.

 

לקדם את האתר חכם, להשקיע איפה שנקבל תוצאות מהר

בעוד שקידום אתרים מקצועי נשמע כמו סלוגן מנצח, לרוב בעלי האתרים מדוב במשפט ריק מתוכן עד שהם רוצים תוצאות. קידום יעיל, על כל המשמעויות החבויות בו אומר למעשה- לדעת לעשות את הדברים הנכונים והמועילים ביותר לקידום אתר בגוגל ולדעת להתמודד על הביטויים הנכונים בכל זמן.

בעולם של תיאוריה – הכול אפשרי. מרבית בעלי העסקים שואפים לקדם את הביטויים להם פוטנציאל הכניסות מקסימאלי. ישנם ביטויים להם ישנם אלפי ועשרות אלפי חיפושים מדויקים בחודש.

האם אתם, כבעלי העסקים ששואפים להתחיל בפעולות הקידום האורגניות בעצמכם, יכולים להרשות לעצמכם להשקיע זמן בקידום של הביטויים התחרותיים ביותר?

אם התשובה היא כן, דעו מראש שהחזר ההשקעה יהיה מאכזב למדי. עולם קידום האתרים קיים מתחילת שנות ה-2000 בישראל. 

חשבו על האתרים הראשונים שהתחרו, בכל זירה בהתאמה על הביטויים השונים נכון, אז התחרות אומנם לא הייתה רבה אולם היא הייתה קיימת. 

כלומר, כבר אז נדרשו מבעל האתר משאבים לא מבוטלים על מנת להופיע בין הראשונים עבור מילות חיפוש רלווטיות..קחו את משאבי הקידום האורגני החודשיים – תכפילו אותם בשנים ותקבלו עשרות אלפי שקלים (אם לא מאות) אשר הושקעו באותם אתרים עד היום.

.בתור מי שמתעתדים להפוך למקדמי אתרים מקצועיים חשוב שתפנימו שעבודת חברות קידום אתרים היא גם עבודה מצטברת. במידה והאתרים הראשונים השקיעו את כספם במרוצת השנים בחוכמה בקידום הביטויים הרלוונטיים- תתקשו, חכמים ככל שתהיו, להשיג את היתרון התחרותי באמצעים קונבנציונליים רגילים.

 העובדה שתתקשו בזה אינה אומרת שעליכם לוותר!  אם נבחר בדרך לא קונבנציונלית, יש לנו יותר סיכויים להצליח במקרים כאלו.

יצירתיות בהשגת סמכות – התוכן הוא המלך

יצירת בידול  וערך מתאים מפצה על הוותק והעבודה המצטברת של מתחרים. אני רואה את זה קורה כל יום בתוצאות החיפוש. שימו לב לבדוק עם כל חברה לקידום אורגני אם ישנה איזו שהיא התייחסות מצידה ליצירת סמכות ומהי התוכנית באמצעותה זו מושגת.

תהליך קידום אתרים בגוגל ישראל מצליח כשמסתכלים קדימה ומוקירים את הדרך

קידום אתרים נכון מתבסס על יעדים. כיבוש יעדים שהם קצרי מועד, לטווח הבינוני והארוך עוזר לנו לבנות מומנטום. כך, בכל שלב אנחנו מאותגרים לביצוע המשימה הבאה ומתרגשים לקראתה. ההצלחות הקטנות בדרך שומרות על הגחלת ודואגות שלא נפסיק את הקידום ברגע הראשון שרק נדמה שהעניינים עוד לא ממש "זזים". 

מחיר קידום האתרים בדרך של "עשה זאת בעצמך" משתלם מאוד. בואו נעשה את החשבון ביחד

בשלב הזה אתם מבינים את  עקרונות אפקט המצטבר של עבודת קידום האתרים והאתגר. תפוקת שעת עבודה שלנו צריכה להיות גדולה בעשרות אם לא מאות מונים מזו של כל מקדם אתרים שעובד עם שיטות האתמול.. מה שיפה הוא  שאת כל משימות הקידום החשובות אפשר היום להשיג מבלי לשלם על כלי קידום אתרים יקרים. בשורה התחתונה בראיית המקרו תצטרך:

מחקר מילות מפתח  -> נושאי תוכן לחסות ביטויים אלו -> חלוקה נכונה לאשכולות תוכן באתר -> כתיבה (או נכון יותר לומר- הפקה) של תוכן בהתאם לצרכי הגולש המחפש ביטוי נתון -> בקרה ושינויים ->  — >חזרה 

זהו תהליך די פשוט שאתה יכול לעשות בקלות אם יש לך נחישות וידע מקצועי בתחומך (או גישה למקצוען בתחום ורצון אמיתי לשאול, ללמוד ולהתקדם),

כך שבמקום לשלם 1000 ש"ח לחברת בניית האתרים שתוסיף סעיף חד פעמי שנקרא "קידום אתר ראשוני"

או לשלם את זה מידי חודש כך שכל מקדם אתרים זוטר אשר "יתגלח על זקנכם" (יקבל תמורה אך לא יספק ערך, אם בכלל יזיז משהו ובתקווה שלא יזיק)

או לשלם 3000-10,000 ש"ח למומחה קידום אתרים או חברה שתשלח דוח יפה שאומר את זה עשינו ואלו התוצאות (מבלי שתדעו אם יכולתם להשיג הרבה יותר)

אני מציע לכם לבחון את הדרך היחידה שהיא בבקרה מלאה שלכם ויכולה להביא לתוצאות מעולות. לקבל הכוונה מעולה, אד-הוק על פי השלבים הנכונים ולעשות (וללמוד) קידום אתרים לבד. בעצמכם- איתי.

ולמרות ששעת ייעוץ אחת שלי, עולה יותר מזה, זה יתחיל לעבוד בשבילך בסכום סמלי:

 החל מ-795* ש"ח לחודש,  
מחיר מתעדכן (שלב אלפה: תוכנית למייסדים)

(ממש במחיר ארוחה משפחתית במסעדת פועלים בתל אביב הא? 😉

אם אתם מתחייבים לקחת את זה ברצינות רבעון. אני מבחינתי, שם
 כאן את 
אחריות הברזל שלי לתוצאות קידום משמעותיות!

זוהי לגמרי הצעת מחיר עם אחריות מלאה! אחריות ל-150 יום של ליווי ממני!

 

והנה האותיות הקטנות לגבי קידום אורגני איתי:

 

לא ראיתם תוצאות מעולות לאחר תקופה זו (בהנחה וגם אתם מחויבים לתהליך ועושים את שיעורי הבית!) כל כספכם חזרה, עד הגרוש האחרון וללא שאלות.
אחרי הכול, אני מדריך, אתם מבצעים. 

נעשה תיאום ציפיות בטרם נחתום על הסכם כדי לוודא שאתם עומדים בדרישות. 
הכול יהיה רשום.

תכלס, אני כבר מדמיין אתכם משאירים לי המלצה חמה על שירות קידום אתרים מעולה ובוחרים בי לעוד רבעון מנצח של צמיחה חזקה בתנועה האורגנית.
הכול, כאמור, אם ורק אם אנחנו מתאימים. (לשנינו תהיה הזדמנות לבחון את זה בשיחת אבחון והתאמה משותפת)

 

ולסיכום:  קידום אורגני זו בהחלט אופציה ראויה רק שועלינו לדעת לעשות זאת בדרך שאחרים לא הלכו בה. לחשוב חכם.

וזה מה שאני מציע לכם בעצם:

לקבל ליווי וללמוד איך לבצע בעצמכם קידום אורגני שיביא לכם יותר לקוחות ורווחים!

בדקתם ברשת? קיבלתם הצעות?

מבטיחים לכם מיקומים? חשיפה והצלחה שתשרוד את מבחן הזמן?

בעבר הרחוק, תחילת דרכי בתחום, קידום אתרים היה עיסוק פשוט יחסית, תור הזהב למי שידע לנצל הזדמנויות ולקרוא את השינויים במנועי החיפוש.  אני יודע זאת מניסיון.

ב-2006 כבר עסקתי זמן מה בקידום אתרים בגוגל, באופן מקצועי. בשלב הזה, האתרים שקידמתי הובילו בתוצאות של גוגל ובינג בארץ (ובמקרה בינג- בחו"ל) והחזירו את ההשקעה במהירות ובגדול.

אולם היום, קידום בגוגל על מנת להגיע לעמוד הראשון בגוגל אפילו, אינו דבר פשוט כבעבר. קידום אתר הפסיק להיות משחק לשחקנים טכניים והפך עם הזמן לתוצאה הברורה של השקעה נכונה בתמהיל מדויק, לדעת איפה לשים את הביצים ולהשקיע נכון במסרים שיווקיים מדויקים שמציג סוכן המכירות שלך אונליין- האתר.

ככל שהדרך לתוצאות טובות ויציבות השתנתה לנגד עיני, ככל שאני חוויתי כישלונות (חלק ממש צורבים) בעצמי בדרך
הבנתי, שאני חייב לצאת וללמוד איך לעשות את זה נכון. ואת זה עשיתי.

במהלך קרוב ל-20 שנה השקעתי המון משאבים בהבנה של יסודות השיווק האיכותי. הבנה עמוקה ויסודית של חווית משתמש, קופירייטינג, מקסום יכולת האתר לממש את מטרותיו, שיווק ברשתות חברתיות, בווידאו, פרסום ושיווק מבוסס תוצאות. הכול במטרה אחת: למצוא איפה נכון לי, ולעסקים אותם אני משווק להשקיע, ובאיזה סדר עדיפות.

אם אתם כאן והגעתם מחיפוש, כנראה שעשיתי עבודה טובה בקידום ושיווק.

אבל בשורה התחתונה, זה לא מעניין. הניסיון שאביא אל השולחן והמחויבות שלי אל העסק שלך, כשותף לכל דבר- כן

ברבות השנים החזרתי לאתרים תנועת לקוחות יקרה שאיבדו בעקבות ירידת ערכם של פעולות קידום אתרים שאבד עליהם הקלח. גם כאשר סוכנויות רבות המשיכו ודבקו בהם גם שהציגו תוצאות גרועות או דשדוש מתמשך במקום. הבאתי למאות עסקים תנועה ממוקדת ומכירות משלל ערוצים שהם לא דמיינו שיוכלו להפיק מהם תועלת.
הידע החדש סייע לי להראות, לעסקים כמוכם, שהחזר ההשקעה הוא ודאי, תוך מספר חודשי עבודה יסודית ומדודה. למעשה, ברוב המקרים, כבר ברבעון הראשון.

למידה מאין ספור טעויות והצלחות, מה שמקנה את הידע והניסיון (שיש למעטים) זהו בדיוק הידע והניסיון שאני הולך להעביר אליכם, באמצעות תוכנית ליווי מתומצתת ואישית שתעביר לכם את כל הידע שלי וכל קיצורי הדרך ושיטות הקידום שפיתחתי והכי חשוב- רק את מה שרלוונטי ועובד היום!

למשל דיברנו כאן לא מעט על AI. רק שאתם עוד לא יודעים עד כמה הוא יכול לקצר לכם תהליכים בהשגת מעמד אוטוריטה לפי התוכן, מצד גוגל. מה שקיבלתם כאן זו טעימה. קמצוץ. הייתי יכול לכתוב ספר קידום אתרים רק על זה. כמות החידושים בתחום והיכולות גם בתחום ה-SEO משתנים בקצב הטכנולוגיה.

התוכן היום קובע יותר מאשר בעבר ואנו לא צריכים להיות קופירייטרים מיומנים בשביל להשיג תוצאות נפלאות, רק לדעת מה אנו רוצים ואיך לכוון את הכלים (ChatGPT, Bing Chat ועוד כלים שהם השם החם בעולם אנשי קידום אתרים ותוכן)

 


מעבר לסיפוק בלראות את הלקוחות מרוצים, אני נהנה להציב מטרות שאפתניות, ולפגוש אותם. להיות בתחרות, ולנצח.
אני חושב שגם אתם תהנו מכך!

יחד, נציב מטרות שוות ונפגוש אותם!

המטרה שלכם, נמצאת תמיד לפני. כי השם שלכם, הוא המוניטין שלנו ברשת.

הניסיון הרב לימד אותי שקידום ושיווק בכלל הערוצים הרלוונטיים באינטרנט, לא הכול מתאים לכל עסק. וודאי, עסק, צריך לגדול לתוך מיצוי האפשרויות בצורה חכמה ובדיוק כאן, הניסיון שלי שווה יותר מהכול בשבילכם. ואני כאן ללוות אתכם ועזור לכם ללמוד וליישם בשלבים. אם אתם מוכנים להתמיד ושיווק מעניין אתכם
במסגרת התוכנית אנחנו בוחנים ומדריכים אתכם מהמקומות בהם נכון לכם להתחיל!
בנוסף, ומה שאין במסגרת קידום אורגני לאתר או פרסום בגוגל- ייעוץ שיווקי נכון יסייע לכם להפוך את קהל הגולשים הממוקד ללקוחות של ממש, וזאת, באמצעות דיוק סוכן המכירות- האתר שתבנו מחדש או תשפצו בהדרכתי.
זו מטרה לא פחות חשובה. אסור שתהיה חוליה חלשה בשרשרת בדרך לרווחים מהאינטרנט.

המוטו שלי הוא: "להתקדם בבטחה ובשקט"

מתן אמונה בשיטות השיווק באינטרנט, לרבות הקידום בתוצאות החיפוש בגוגל וגם ופרסום בגוגל, אני מאמין שככל שתרבו להצליח, גם אם תתנסו, בתחילה, בהצלחות קטנות, כך תאמינו יותר בתועלות השיווק דרך קידום אורגני בגוגל ותתקדמו יותר.
כמו כן, צמיחת העסק שלכם לכדי עסק משגשג, באמצעות השקעה בערוצי השיווק שנכונים רק לכם תגרום לכך שתרצו להשקיע סכומים גבוהים יותר, באמצעות חלק מהחזר על ההשקעה.

גם אתם מאמינים בכך?

אם כן, צרו איתי קשר היום כדי שנבחן ביחד מה מתאים לכם ונבדוק את האפשרויות שלכם להתחיל קידום ופרסום אפקטיבי יותר שיביא לתוצאות שסוף סוף תהיו מרוצים מהם. 

(ואם זה יהיה קידום באופן אורגני בגוגל – אסטרטגיות יעילות שסוף כל סוף יעמדו במבחן הזמן)

 

מחכה לטלפון מכם,

 

שלכם,
איתן יריב

לכל שאלה- תשובה! תשובות לשאלות בוערות על קידום ושבירת מיתוסים

לא! נכון לזמן כתיבת מילים אלו, גוגל הוא מנוע סמנטי. הוא אינו מבין את הטקסט השלם לפי כללי התחביר והעריכה. בניסויים שנערכו הוכנסו מילים מסוימות וביטויים הקשורים אליהם לתוך טקסט תבניתי, ג'יבריש מסוג "לורם איפסום" שמופיע לעיתים בתבניות של אתרים חדשים, לפני עריכה. הניסוי היה מדויק ברמה של יישום ספירת כמות האזכורים של הביטוי בדפי האתרים המתחרים במקומות הראשונים, שימוש בביטויים ארוכים, סמנטיים וקשורים, כפי שנמצאו באלו ובהצעות גוגל ועוד. למרות שלא היה כל "הגיון" בתוכן הדף, הוא הצליח להתברג (בין הרבה תוצאות נוספות) לאחר זמן מה במקום הראשון ואף קיבל "תוצאה 0". (כלומר קיבל ציטוט בראש התוצאות של דף גוגל עצמו בחיפוש הביטוי- מעל התוצאות המקשרות). אלא שראוי שכל בעל עסק ישאל את עצמו האם תוכן שאינו עומד בסטנדרטים גבוהים, אכן משרת אותו. קודם כל, ברור שתוכן שכזה לא ישרת את המטרות העסקיות של העסק לאחר דבר (והרי המטרה העסקית נמצאת "אחרי" הקליק מהתוצאות- בדף עצמו) ומעבר לזאת, הגולש לא בהכרח מתרשם וקונה מאתר בזכות זה שמצא אותו במקום ה-1

אז אחרי שהבנו שטקסט איכותי זה מחייב (למרות שלגוגל אין דרך ישירה לשפוט) חשוב להבין איך עושים את זה. איך דואגים לשילוב ביטוי המפתח המרכזי בדף? איך משלבים ביטויים קשורים?

 התשובה הארוכה היא להשתמש בכלים בתשלום, התשובה הקצרה (והמספקת לרוב בעלי האתרים) היא לבדוק.

לבדוק מהם הביטויים שחוזרים בכותרות ובכותרות משנה של המקומות הראשונים וכן לבדוק מהם הביטויים הקשורים לפי גוגל. 

כלי AI יכולים בהחלט לעזור ולעשות הרבה מהעבודה במקומנו. כלי קידום אתרים חינמי, תוסף לדפדפן כרום שמציע Harpa.ai למשל, כולל יישום בשם Keyword Strategy Generator (יוצר אסטרטגיות תוכן למילת מפתח) שמאפשר לנו להבין על אילו נושאים (ולאלו ביטויים) כדאי לשים לב ולהשתמש בהם בדף הייעודי בו אנו רוצים לקדם ביטוי מסוים. יישום אחר בתוך אותו כלי יבחן דף המתחרה בתוצאות ויציע לנו דרכים לכתוב תוכן שיקודם טוב יותר! (לפחות בפרמטר של תוכן "על טקסט הדף"- קידום אתרים כולל מכלול רב של פרמטרים אותם מנוע החיפוש בוחן).

 אם קראתם "בין השורות" את הנאמר בדף, ייתכן וכבר הבנתם שקידום אתרים איכותי יכול להתבסס על אסטרטגיית תוכן. זה חלק ממנה- להבין מה התחרות "האמיתית" עושה בפועל ולעשות טוב יותר, החלק השני, חשוב לא פחות זה בשורה התחתונה לדאוג לכסות כל שאלה רלוונטית אפשרית לתחום הקידום, במקום המתאים: דף קיים מסוים או דף ייעודי לביטוי.

בליווי שתקבלו ממני תלמדו על עוד שיטות איכותיות לקדם דפי אתרים, על כל מה שרלוונטי ורצוי

סקרן? אוטודידקט? אתה כנראה מתאים למשימת קידום האתר לבדך.  הלכת, בדקת ונותרת עם שאלות? תמיד יש מקום לתשובה. 

אינדקס סמנטי סמוי (LSI) הוא דרך למחשבים להבין את המשמעות של מילים וביטויים בכתב. זה עוזר למנועי חיפוש כמו גוגל למצוא מידע שקשור למה שאתה מחפש, גם אם אינך משתמש במילים המדויקות. לדוגמה, אם אתה מחפש "מכוניות", LSI יכול להראות לך תוצאות על דברים הקשורים למכוניות כמו מנועים וסוכנויות. LSI עושה זאת על ידי התבוננות כיצד מילים וביטויים שונים בכתבה קשורים זה לזה. מילות מפתח של LSI הן מילים וביטויים שעוזרים למנועי החיפוש להבין את ההקשר של קטע כתיבה. הכללת מילות מפתח של LSI בדף אינטרנט, עוזרת לשפר את הדירוג שלו בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. אבל צריך להבין גם מהם ולא רק לנחש. כלי AI יודעים לנתח את התוצאות המקודמות בפועל כאמור.

עיבוד שפה טבעית (NLP) לעומת זאת, היא דרך למחשבים להבין דיבור אנושי ושפה כתובה. זה עוזר למכונות לקרוא ולפרש מידע ממקורות כמו מיילים, מסמכים ודפי אינטרנט. ניתן להשתמש ב-NLP כדי להפוך משימות לאוטומטיות כמו סיכום דוחות או כאמור, לשימוש המנוע במקרה הרלוונטי- ניתוח שאילתות לקוחות. למרות שיכולות ה-NLP עדיין מתפתחות ולא תמיד מצליחות לקרוא ולפרש כפי שאדם יבין, בעולם ה-SEO, NLP עוזרת לבעלי אתרים לבצע אופטימיזציה של דפי האינטרנט שלהם על ידי זיהוי מילות מפתח חשובות וניתוח כיצד מתחרים מדרגים עבור מילות מפתח אלו. זה גם עוזר לעורכים ליצור תוכן טוב יותר על ידי זיהוי המונחים שחוזרים יותר בדפים, שככל הנראה צריך לכלול כדי למקסם את ביצועי SEO. מנתחי SERP (כמו למשל הכלי בתשלום- SurferSEO) משתמשים ב-NLP כדי לעזור למקצועני SEO להבין כיצד האלגוריתמים של גוגל מפרשים דפי אינטרנט ומשפרים את הנראות שלהם בדפי תוצאות של מנועי החיפוש. יחד עם זאת, כלי AI הזמינים חינם עבור קידום אתרים, עושים גם כן עבודה לא ראה (כפי שייתכן וכבר בדקת) וכדאי להבין איך להשתמש באלו על הצד הטוב ביותר!

לא בהכרח. בהרבה מצבים ניתן לשלב את הביטויים בצורה חכמה תחת אזכור ואופטימיזציית הביטויים השונים בדף ואם המשמעות של המילה, בהקשר המתאים זהה ממש, ייתכן שלמשל אופטימיזציה למילה " קידום אתרים" התחרותית למדי- שאילתה מאוד כללית שנשאלת למטרת קבלת אינפורמציה תאפשר ל "קידום אתרים אורגני", "קידום אתרים בגוגל" ו"מדריך קידום אתרים" להתברג ולהתקדם באותו הדף. זו המטרה של סחבק שכותב לכם כאן. למרות שתמצאו הרבה מקדמים וחברות קידום שפועלות אחרת, גם בדירוג גבוה, ייתכן וזה דווקא פוגע בהם בתמהיל הקידום. קידום יכול להצליח ולהיכשל גם על /בזכות דברים אחרים וזה שיש עסקים שפועלים כך, לא אומר שזה משרת אותם. המטרה שלכם היא לספק תוכן ייחודי ומשמעותי לכל ביטוי ולא אותה גברת בשינוי אדרת. ובכל מקרה, כל מקרה לגופו של עניין, אפשר לבדוק ולהחליט.

קידום אורגני בגוגל מבוסס על ארבע פעולות ליבה.

היררכיה ושימושיות – הצגת תוכן וקישורים בין תכנים באופן שמשרת את חווית הגולש

רלוונטיות לגולש – כל דף באתר (או איזור בדף) חייב להיות ממוקד ברלוונטיות לפרסונה האידיאלית שלנו כך שאם היא בחרה להיכנס בעבור שאילתה שחיפשה, היא תמצא את מה שחיפשה.

חווית גלישה – לגוגל יש רשימת דרישות כיצד האתר צריך להיות בנוי על מנת לספק לגולש חווית גלישה מותאמת. צריך לומר שרשימת הדרישות מתעדכנת מעת לעת על פי נקודות וצרכים שונים.

סמכות תוכן – פעמים רבות על מנת להשיג קידום אורגני יעיל, לא נוכל להתבסס על "דף אחד ברשת". האתר צריך להכיל מגוון רחב של תכנים אשר הגולש יוכל לעשות בהם שימוש. אלה צריכים להיות תכנים רלוונטיים, איכותיים ומעודכנים ולהיות מקושרים כאמור בדרך שתשרת אותו באופן מיטבי

העניין הוא, שמחד, יש את הפרסונה האידיאלית- תמיד נכין הכל מתוך מטרה לקלוע לצרכי דמות מייצגת בקהל היעד שלנו, מצד שני, לא נוכל לקלוע לצרכים של כולם. ההמלצה שלי היא להצמד לצרכי פרסונה קיימת או כזו שהמצאנו כתיאור הפרסונה האידיאלית שאחרת נתפזר במסרים שיווקיים ונשיג פחות תוצאות..

כאמור, זה עניין של משאבים. בממומן: כסף קונה מיקומים באופן מיידי אך צריך לדעת שגם מיקומים בלי מסר מעניין החל מרמת המודעה ועד לדף מטרה מנצחי שקולע לצרכים- לא משיגים דבר. צריך בקרה וליווי מקצועי. ככלל אצבע, שאלה רלוונטית היא עד כמה מהר מצפים לתוצאות. הפרסום הממומן, בידיים טובות, יכול לעבוד מאוד מהר. לקידום האורגני לוקח זמן לתפוס וצריך להיות נבונים ולדעת לצלוח את התחרות שכבר קיימת בשביל להביא הביתה את הלחם והחמאה. עם ליווי נכון ותקציב מוגבל פחות- כדאי לפעול בשניהם. אם התקציב מוגבל ורוצים לבחון במהירות מסרים לפני שמשקיעים בהכל- פרסום ממומן. מה ההגיון בכך? פרסום ממומן נקנה בכסף- עם שינוי מסרים, עדיין ניתן להבטיח, גם את המקום ה-1 עם תקציב מתאים. בקידום אורגני, שינוי מסרים עשוי גם לשנות מיקומים. לא בטוחים, התחילו דווקא בממומן, התגבשו על המסרים ופתחו בקמפיין קידום אורגני עם מסרים מגובשים.

כל אחד מעדיף לשלם לבעל מקצוע על מנת שיעשה עבודה טובה מאשר לעשות עבודה גרועה בעצמו.

לא מדובר רק במשאבי זמן ופוקוס על הצרכים בעסק, מדובר גם במקצועיות ועניין בתחום. עדיף לבעל עסק להתרכז בניהול עסק ולא לנהל את כל האופרציה. 

וודאי, זה נכון. אך מה עם בעל העסק משאיר את הניהול לצד אחר ומתעניין דווקא בשיווק? כאן, קידום אתרים זה אפיק לגיטימי. כמו שיש הרבה שעובדים חזק בשיווק בשטח (שיווק השקמה הוא דוגמה טובה לכך בארץ) הרבה מומחים בעלי שם עולמי, יזמים, עושים עסקים באונליין. ישנם כאלו שמביאים את הלחם והחמאה מטיקטוק, פייסבוק וגם גוגל.  זו באמת שאלה של חוזקות ועניין.  

חוץ מזה, לא כל אחד מוכן לשלם את מה שבעל מקצוע מומחה (במקרה זה מקדם אתרים או ספק שירותי קידום אתרים אורגני) גובה ולפעמים בצדק. בארץ, קשה לסמוך על תוצאות שעומדות במבחן הזמן, כשמדובר בחברות קידום. מה גם שברגע שהם משלמים לאיש קידום אורגני ף מסםפרים להם פתאום שקידום האורגני בגוגל הוא רק חלק מהתמונה ויש לנהל פעילות פרסום ושיווק מקיפה לרבות פייסבוק/אינסטגרם/ טיקטוק, יוטיוב, האוטבריין או מדיה אחרת.

 הבעיה היא הסיכון שלוקחים בהוצאת תקציבי עתק בפרסום, שלא מביאים תוצאות.  בעלי עסקים שאוהבים אתגר ותחרות עשויים לבחור ללמוד את רזי הקידום האורגני ו\או שיווק דיגיטלי או להביא בעל אינטרס בחברה, כדוגמת שותף שיעשה כן.

"חברת הבניה כללה לי את הקידום יחד עם בניית האתר"
"אקח מישהו שידאג לקדם את האתר ברגע כשאסיים לבנות אותו"
"אני רק מסיים את הבנייה וקונה חבילת קישורים- זה כבר יעשה את העבודה"

וכמובן שישנן עוד, בערך מהזמן שאני זוכר את עצמי מקדם אתרים בגוגל.

פלא שאין אמון באנשי מקצוע כשרבים מוכנים לתת מענה על הביקוש לקידום אתרים גם במחיר כשלון הלקוח בטווח הארוך?

פעולות קידום עשויות לעלות בהרבה מאוד זמן ומשאבים לאלו שמאמינים שזה שוק למוצר מדף.
ובעוד שפרסום ממומן, ייתן בוודאות תוצאות כלשהן (לפחות מיקומים וכניסות), בקידום אורגני מדובר בעסק אחר לגמרי! עם קידום אתרים SEO לא נכון, אפשר לזרוק את כל ההשקעה לפח, במידה וזו לא מתורגמת לתוצאות בשטח)

מעציב אותי לגלות שוב ושוב שיש כאלו שמחפשים את ההצעות הזולות שנראות הכי "מושקעות" על הנייר. הם אלו שלצערי יבנו את התדמית של התחום בארץ.

אז מה עושים? קודם כל מכירים בעובדות. כמו שבוודאי שמתם לב אני כאן קודם כל להסביר מה נכון. לאחר מכן אוכל לקחת אתכם צעד אחר צעד- כדי שתמנעו מטעויות של מתחילים.

קצת מיקוד במה שאליו אנחנו מכוונים. הקידום האורגני. בהשוואה לתשלום לגוגל פר קליק. כשגולש מחפש מוצר או שירות בגוגל, הוא רואה שני סוגי תוצאות: אלו שלצידן רשום "מודעות"- בעליהם משתמש בשיטת הפרסום הממומן להופעה מהירה בתוצאות והם מעל התוצאות האורגניות ואחריהם: 
תוצאות שאינן מודעות. אלו נהנות מקידום אתרים אורגני.

כל אחד רוצה להיות מקום ראשון בגוגל, חברות רבות מציעות מיקומי דף ראשון בגוגל.

אבל חשוב להימצא במיקומים שהם ריאליים באמת ולא להתפתות להבטחות דף ראשון לכל ביטוי, ישנם ביטויים עם נפח חיפוש מועט שהסבירות שילחצו עליהם בתחתית הדף הראשון אפסית! זה הרבה עניין של סטטיסטיקת הקלקות שמשתנה מתחום לתחום אבל בסופו של דבר, מדובר באחוז מהיקף החשיפה (החיפושים!)

לכן חובה על כל אדם המחפש לקדם אתר להבין את המשמעויות ולכוון בחוכמה כדי לראות כניסות.

קידום אורגני הוא לא בהכרח הערוץ הטוב ביותר לכל סיטואציה! גם אם תלמד לקדם אתר לבד בגוגל, הדבר ידרוש ממך זמן ומשאבים. נניח למשל שכרגע אתה מנהל אתר המקבל תנועה איכותית רבה, ממקור מדיה אחר, ישנה המון התעניינות אך קשה לך לסגור את העסקה. אם זה המצב חשוב להפנות את הפוקוס לעניין אחר. להבין במה מדובר ולפתור את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק להצליח. עניין של סדרי עדיפויות. ויחד עם זאת, לקידום אתרים אורגני יש כמה מאפיינים מעניינים אשר הופכים את כדאיות ההשקעה (החכמה) בו, למאוד אטרקטיבית למרבית בעלי העסקים.

 קידום אורגני מהווה ערוץ מצוין ולדעת רבים, הטוב ביותר על מנת לייצר חשיפה כמותית אך גם איכותית בפני קהלי יעד חדשים אשר מחפשים מענה לצורך באופן אקטיבי. לפרוס רשתות גדולות וחזקות במקום בו כולם מחפשים ולהביא לחשיפה איכותית שבונה מותג בקרב קהלי מטרה פוטנציאליים.

קידום אורגני בגוגל שונה מערוצי פרסום רבים המאתרים את קהל היעד בזמן שזה שוהה בפלטפורמה  (למשל בפייסבוק) ומציגים בפניו פרסומת שעשויה להתפרש כניסיון להסחת הדעת. ככל שמדובר בחיפוש מדובר בשיווק ב"פול" ולא ב"פוש". הקהל מבקש ומקבל את מבוקשו ולא דוחפים לו כלום.

אולם גם אם נשים את זה בצד, לקידום אורגני (בגוגל בפרט) ישנו יתרון בהשוואה למודעות פרסום בגוגל, בשל הסמכות הנתפסת מצד גולשים המבינים שהם מקבלים תוצאות בזכות מהימנותם (ולא בזכות הכיס העמוק של בעליהם)

עוד יתרון הוא, שבהשוואה לפרסום ממומן, ניתן להשיג, ללא עלות פר-קליק, תנועה רבה משילובים רבים של "ביטויי חיפוש ארוכים". כאלו שסביר בהחלט שגוגל לא יתריעו על קיומם אך בנישות עסקיות רבות, מהוות את עיקר החיפושים לצרכים ממוקדים ביותר. 

לפיכך, חיפושים וכניסות מאלו יאפשרו לאתר לענות טוב יותר על צרכי קהל היעד ככל שעובר הזמן. דרך חכמה לעשות זאת, ועל כך נדבר במדריך זה, היא באמצעות השקעה נבונה בבניית תוכן רלוונטי באתר. אסטרטגיית תוכן נכונה תאפשר לכם לתפוס את המיקומים הטובים ביותר בגוגל, מבלי שתשתלמו מחיר יקר על כל הקלקה.

כמובן שישנם ערוצי שיווק רבים בעלי יתרונות מוכחים בכל הקשור להנעת הלקוח הפוטנציאלי מרגע החשיפה הראשונית ועד לרכישה. אך לרבים מערוצים אלו, אין את היכולת להגיע בסופו של דבר לקהל יעד ממוקד אך גדול מספיק ללא השקעה רבה. 

כל עסק שרוצה לגדול מעוניין להגיע עם מסרים מדויקים לקהל חדש וקידום אורגני עושה זאת היטב ועם תמורה מעולה להשקעה חכמה. כמו בכל דבר, ישנם מקרים ספציפיים, יוצאים מן הכלל, בהן שיווק שותפים / שיווק באתרי נישה ודרך מובילי דעת קהל יספק יותר תמורה גדולה יותר על ההשקעה רק שלרוב, באלו, פוטנציאל ההגעה לכלל קהל היעד נמוך יותר.

קידום אתרים אורגני בגוגל זה לא הכול ואין עוד מלבדו.

מבחינת הגולש שמחפש, לפעמים אין חשיבות על לגבי מה אורגני ומה ממומן.

מצד אחד, לפעמים, במבט חטוף, יאתר תוצאה שתקדם אותו מבחינתו אל היעד מהר. אם ימצא אותה בתוצאות המודעות ממומנות, בהחלט ייכנס אליהן ולזכותן יאמר שכאשר הן טובות הן מקבלות כניסות רבות. הן בולטות בראש הדף וקשה לפספס אותן.

מצד שני, (תלוי גם בקהל היעד ובמקרה) לפעמים הגולש נותן יותר משקל לתוצאה האורגנית, בזכות הסמכות הנתפסת. גם שאז הוא יצטרך לגלול מעט בשביל להגיע אליה אבל דעו שברוב המקרים הגולש גולל כמה שפחות! זה בדיוק הסיבה ועיקר החשיבות להמצאות במקומות הראשונים.

עבור העסק שעומד מאחורי התוצאות האלו, קיים הבדל גדול מאוד.

עולם השיווק והקידום במנוע חיפוש בגוגל, קרוי גם SEM, ראשי התיבות של Search Engine Marketing או בעברית " שיווק במנועי חיפוש". לכל בעל עסק ישנה בחירה כיצד לשווק במנוע החיפוש היות ועולם זה מתחלק לשני עולמות עיקריים.

בארץ, מדובר בעולם של פרסום בגוגל לפי שיטת Pay Per Click (בקצרה PPC- תשלום לפי הקלקה על מודעות אשר הוכנו מראש ונחשפות בהתאם לביטוי המפעיל אותם.

ועולם של קידום אתרים אורגני בגוגל- "קידום בגוגל"- הדרך להביא לכניסות איכותיות לאתר מכל תוצאה שאינה מודעה כאמור. (לפי הגדרת קידום אתרים אורגני שהקדמנו ונתנו לעיל)

אין תוצאות בחינם. בעל עסק שלא משלם "פר קליק"  נדרש "לתת עבודה" (תהליך האופטימיזציה במנועי חיפוש) בשביל ליהנות מתוצאות השיווק בשורה התחתונה.

אבל הטענה במדריך היא שמי שיכול לקבל הרבה תנועה מגוגל, מבחינת זה שקיימים חיפושים רלוונטיים רבים וסך פוטנציאל נפח התנועה גדול, מפספס אם הוא לא בוחר בקידום האורגני. (מצוין אם הוא יכול להרשות לעצמו את שניהם!)

שאלות ותשובות על תוכנית קידום אתרים בעזרת AI (ובעזרתי)

כן, בהחלט! עם הכלים וההדרכה הנכונים, כל אחד יכול ללמוד וליישם אסטרטגיות SEO יעילות. התוכנית שלי תוכננה במיוחד כדי להעצים בעלי אתרים להשתלט על קידום אתרים משלהם ולהשיג צמיחה וגידול משמעותי ביותר ממכירות ממקור חיפוש אורגני וכתוצאה מעבודת SEO נכונה, איכותית ומהירה.
על ידי עבודה איתי, לא רק תקבל הדרכה ותמיכה מותאמים אישית ממומחה SEO ותיק, אלא גם תהיה לך גישה לטכנולוגיית AI מתקדמת שיכולה לעזור לך להשיג דירוג גבוה יותר ולבנות סמכות; ממש להשיג דרג של אוטוריטה בתעשייה שלך. בנוסף, התוכנית שלי משתלמת ושקופה יותר משירותי סוכנויות רבים, עם ערבות להחזר כספי של 180 יום!
כן, אני עומד מאחורי התוכנית שלי ומאמין ביעילות שלה. אם לא נשיג את היעדים שהוגדרו מראש תוך 180 יום, תקבל החזר מלא. ערבות זו היא עדות לביטחון שלי ביכולת של התוכנית לעזור לך להשיג הצלחה ארוכת טווח עם SEO.
אמנם אין תשובה חד משמעית לשאלה זו, אבל באופן כללי, ככל שתשקיעו יותר זמן ומאמץ בקידום אתרים, כך התוצאות שלכם יהיו טובות יותר. עם התוכנית שלי, תקבל הדרכה מותאמת אישית כיצד לתעדף את מאמצי ה-SEO שלך או של עובד מטעמך ולמטב את הזמן שלך להשגת תוצאות מירביות, כמו כן, את התוצאות האפשריות נבדוק ונגדיר כמובן מראש. תיאום ציפיות מלא עוד בתחילת התוכנית.

כמו בכל דבר בחיים שהוא לא קיצור דרך, צריך לתת פה עבודה שפוגשת תוצאות. מחויבות. אבל חשבתי גם עליך 🙂 אני יכול לקחת הכל על עצמי. המחיר של פרויקט קידום אתרים כולל הכל, אפילו קופי וניהול האתר (וורדפרס) מתחיל ב- 4000 ש"ח. יכול לעניין אותך?

התוצאות יהיו תלויות ביעדים ובענף הספציפיים שלך, אבל באופן כללי, התוכנית שלי נועדה לעזור לך להשיג דירוג גבוה יותר, יותר תנועה והגדלת המכירות מחיפוש אורגני. אם לא תבדוק איתי, איך תדע? אני מבטיח שאעבוד איתך כדי להגדיר יעדים ריאליים ומדידים עוד לפני שתחליט אם לעשות את הצעד הראשון ביחד וכמובן ההתקדמות לאורך התוכנית תהיה שקופה עבורך בכל שלב!

התוכנית שלי משתמשת בטכנולוגיית AI המתקדמת ביותר כדי לעזור לזהות הזדמנויות דירוג נסתרות, לייעל תוכן לכוונת המשתמש ולבנות את אותה סמכות נכספת, בתעשייה שלך. טכנולוגיה זו מספקת תובנות והמלצות שיהיה קשה או בלתי אפשרי לזהות באופן ידני ועל כן מעניקה לך יתרון תחרותי בעולם ה-SEO. מדריך זה קצר מלהכיל את הצעדים הרבים שנעשה בדרך, בהתאמה לצרכי האתר שלך, הנישה שלך, התחרות בענף והצרכים הייחודיים להם כלי ה-AI יתנו מענה (מעבר לשימושים הבסיסיים עליהם כתבתי בפוסט לעיל)

תשובה: עלות הייעוץ והליווי שלי במשימת קידום אתרך לא עולה לך דבר אם היא לא מביאה לך תועלת (יש לך אחריות מלאה כאמור) ועולה 795 ש"ח לחודש אחרת. העלות אותה אתה תשקיע, בזמן ובמשאבים תלויה בצרכים ובמטרות הספציפיות שלך ותלויה בתחרות בתחום. עם זאת, אתה תמצא ששירות זה זול יותר משירותי סוכנויות רבים, ומגיע עם ערבות להחזר כספי של 180 יום.

בוודאי, בדף זה, חלקים נרחבים נבנו בעזרתו האדיבה של ChatGPT. לדף זה ישנם קישורים מעטים בלבד והוא בוודאי שאינו "חזק" לפי משתנים אותם יבחנו מקדמי אתרים, סמכות דף, דומיין ועוד- באמצעות כלי המדידה המוכרים בתעשיה- PA, DA ועוד. יחד עם זאת, הוא מתמודד בהצלחה עבור שאילתות רבות (לרבות קידום אתרים אורגני, איך לקדם אתר לבד, מדריך קידום אתרים ועוד עשרות רבות של ביטויים תחרותיים) בעמוד הראשון בגוגל!

קידום אורגני בגוגל דומה לריצת מרתון שאינה נפסקת ככל שברצונך להישאר בתחרות. היות ומתחריך שוקדים על פעילות קידום משל עצמם וישנם מתחרים חדשים הנכנסים לתחרות מעת לעת.

פרויקט קידום האתר שלך איתי, יארך כמה זמן שרק תרצה אולם כדאי לך להקדיש לפחות חצי שנה לפעילות המשותפת. אחת, כי פעילויות קידום אתר נושאות תוצאות בטווח הזמן הבינוני (חודשים) ושתיים- כי זה הזמן בו נוכל לבחון יחדיו את התוצאות ולהחליט עם עמדנו בהם ונרצה להמשיך ביחד הלאה או אם תרצה לממש את האחריות ולקבל את כספך חזרה.

התוכנית שלי אידיאלית לבעלי אתרים שרוצים להשתלט על קידום אתרים משלהם ולהשיג צמיחה ומכירות אמיתיות מחיפוש אורגני. זה גם מתאים מאוד לאלה שנמאס להם לזרוק כסף על סוכנויות קידום אתרים או מרגישים שהם משחקים במשחק ניחושים בכל הקשור לאופטימיזציה של האתר שלהם למנועי חיפוש. אם זה נשמע כמוך, התוכנית שלי עשויה להתאים!
הצעד הראשון הוא ליצור איתי קשר לקביעת פגישת ייעוץ. במהלך הייעוץ הזה, נדון בצרכים ובמטרות הספציפיות שלך, ואני אספק לך תוכנית מותאמת אישית וציר זמן עבור התוכנית. אם אתה מוכן לקחת את האתר שלך לשלב הבא ולהשיג הצלחה ארוכת טווח עם SEO, אז בואו נתחיל!