מדריך קידום אתרים אורגני בגוגל [2019]- תעשו את זה לבד!

קידום אתרים אורגני – מה זה ולמה זה חשוב?

 כאשר גולש נכנס למנוע החיפוש של גוגל, הוא רואה שני סוגים של תוצאות. תוצאת אשר לצידן רשום "מודעות" ותוצאות רגילות. עבורו, במקרים רבים ובוודאי אם הוא איננו מכיר את התחום, אזי שאין שום הבדל בין התוצאות שמוצגות בפניו. עבור מי שעומד מאחורי תהליך של פרסום ושיווק האתר, קיים הבדל גדול מאוד.עולם השיווק והקידום במנוע חיפוש בגוגל, מתחלק לשני עולמות עיקריים. עולם של קידום ממומן, מה שמוכר כתוצאות בתשלום או כפי שהגולשים רואים זאת כמודעות. ועולם של קידום אתרים אורגני, כל תוצאה שמופיעה במנוע החיפוש מתחת למודעות. מדובר על מיקומים במנוע החיפוש שלא משלמים עבורם, אלא מבצעים תהליך עבודה קשה וארוך בשביל ליהנות מהם.במאמר זה אנחנו נסביר מה זה קידום אורגני, מדוע הוא חשוב לנו, וכיצד אנחנו נקדם את התוכן שלנו בצורה אורגנית. לפני שנתחיל, חשוב להעיר שתי הערות מקדימות. הראשונה, מרבית אנשי המקצוע שעוסקים בתחום של שיווק ופרסום אתרים באינטרנט, פועלים בשתי הגישות, כלומר, בגישה של קידום אתר אורגני לצד קידום ממומן, הם לא יבחרו אך ורק בגישה אחת. הערה שנייה, תהליך של קידום אתרים אורגני הוא מהותי לא רק בשביל לקדם את האתר, אלא גם בשביל לייצר עבור הגולש חוויית שימוש בכל פעם כשהוא נכנס לאתר וגולש בו.לפני שנתחיל להסביר לכם מה זה קידום אתרים אורגני ועוד דברים חשובים לגביו, נסביר את הקשר החזק שיש בין קידום אורגני לבין שיווק שותפים, כמו שחלקכם יודעים שיווק שותפיים נעזר המון בקידום אורגני, כאשר מדובר על טווח השקעה ארוך טווח, הקידום האורגני יעזור לצבור חשיפה גבוהה וזולה בהשוואה לכל מודעה בגוגל. כמו כן, קידום אורגני ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר ועוד …) שהוא חינמי יכול להיות מצוין ולהעלות מכירות, רק צריך לכוון לקהל היעד הרצוי.

אז מה זה קידום אורגני?

 קידום אתרים אורגני הוא למעשה תהליך של קידום האתר במנוע החיפוש בגוגל, במטרה להשיג כמה שיותר חשיפה ממוקדת לאתר לאורך זמן, מבלי לשלם על פרסום.הרעיון הוא מאוד פשוט, לפחות על הנייר. כל מי שיש לו אתר אינטרנט, בין אם מדובר בעסק, בעל מקצוע, ארגון או כל גורם אחר, מעוניין להיחשף בפני כמה שיותר גולשים. אך המטרה היא לא רק ליהנות מחשיפה גדולה, אלא חשיפה ממוקדת, כלומר, בקרב אנשים שבאמת מחפשים את השירות או את המוצר שהאתר יכול לספק להם. כך יעלה הסיכוי שהם יפנו אליו.פועל יוצא של קידום אתרים אורגני היא קידום האתר שלנו בביטויים מסוימים שמתאימים למה שהגולשים שלנו מחפשים. כל זאת, ביחס ישיר כמובן למה שאנחנו יכולים להציע להם. אם אנחנו עוסקים בתחום של תיירות, אנחנו נבדוק, באמצעות כלים שגוגל מספקת לנו, מה הם הביטויים הפופולאריים ביותר בתחום הספציפי, הקשורים אלינו ואיתם אנחנו נעבוד. כלומר\ בהם נרצה שהאתר שלנו יקודם אורגנית בגוגלעל פניו זה נשמע פשוט, נכון? זהו שזה לא ממש, כי על כל ביטוי בכל תחום, נאבקים לא מעט אתרים אשר שואפים לאותה מטרה כמונו. יש ביטויים שיש בהם תחרות רבה יותר ולכן קשה יותר לזכות במיקומים גבוהים. מן הסתם, ככל שהמיקום גבוה ביותר אז סביר להניח שנזכה לחשיפה גדולה יותר. ההנחה היא שמרבית הגולשים מגיעים עד העמוד השני או השלישי בגוגל, בכל תהליך חיפוש.תהליך של קידום אתרים אורגני מתבצע לאורך זמן, הוא דורש לא מעט שינויים והתאמות, בין אם זה בהתאם למה שגוגל מבקשים ומעדכנים מעת לעת ובין אם זה בהתאם לאופן בו האתר בנוי ומתנהל.

מדוע זה חשוב לנו? 

קידום אתרים באופן אורגני הוא למעשה האופן בו אנחנו מפרסמים את האתר שלנו באינטרנט. מאחר ומרבית הגולשים מחפשים עסקים, בעלי מקצוע וגורמים אחרים דרך מנוע החיפוש של גוגל, אזי שאנחנו צריכים לעבוד בשביל להתאים את האתר שלנו לדרישות של מנוע החיפוש, מתוך מטרה לזכות בכמה שיותר חשיפה מותאמת.במידה ולא נבצע קידום אתרים או שלא נבצע אותו בצורה חכמה, הגולשים לא ידעו שאנחנו קיימים ברשת ופשוט לא יגיעו אלינו. לא רק שאנחנו לא נהנה מחשיפה, ובמילים אחרות אנחנו לא נהנה מלקוחות פוטנציאליים, אלא שהמתחרים שלנו כן ייהנו, ואז יווצר בינינו לבינם פער שיהיה לנו מאוד קשה לסגור.

מהם העקרונות החשובים מאחרוי קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אורגני בגוגל מבוסס על 4 נקודות עיקריות:בניית קישורים פנימיים וחיצוניים – הכוונה היא לקשר בין עמודים שונים בתוך האתר וכן בין אתרים שונים שיש קשר מסוים בין הנושאים שהם עוסקים בו.יצירת רלוונטיות לגולש – האתר צריך להיות רלוונטי עבור הגולש, כך שאם הוא ייכנס אליו, הוא אכן ימצא את מה שהוא מחפש, את מה שהוא צריך.חווית גלישה – לגוגל יש רשימת דרישות כיצד האתר צריך להיות בנוי על מנת לספק לגולש חווית גלישה מותאמת. צריך לומר שרשימת הדרישות מתעדכנת מעת לעת על פי נקודות וצרכים שונים.תכנים איכותיים ואקטואליים – האתר צריך להכיל מגוון רחב של תכנים אשר הגולש יוכל לעשות בהם שימוש. אלה צריכים להיות תכנים רלוונטיים, איכותיים ומעודכנים.

כיצד מקדמים את התוכן שלנו? 

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתחום קידום האתרים הוא תוכן. אנחנו צריכים לספק לגולשים שלנו תכנים שהם יוכלו לעשות בהם שימוש, תכנים שהם יוכלו לקבל מהם מידע רלוונטי עבורם. אנחנו גם צריכים להפיץ אותו במקורות שונים, על מנת שהגולשים שלנו ייחשפו אליו ואל האתר שלנו.בין היתר, אנחנו יכולים להשתמש באתרים מארחים, בלוגים מקצועיים, אתרי תקשורת, רשתות חברתיות ועוד. התוכן צריך להיות מקודם באמצעות קישורים, הפניות, וכן באמצעות בנייה נכונה של המאמרים עצמם, בין אם זה דרך כותרות, כתיבה רהוטה וברורה, בניית מאמר על פי הכללים ועוד. הכל מתוך כוונה שהגולש יוכל לקרוא את התוכן ולהפיק ממנו תועלת מרבית.

אני מעדיף לשלם לבעל מקצוע ולא ללמוד לקדם לבד

כל אחד מעדיף לשלם לבעל מקצוע על מנת שיעשה עבודה טובה, מאשר לעשות את העבודה בעצמו. העניין הוא שלא כל אחד מוכן לשלם את מה שבעל מקצוע מומחה (במקרה זה מקדם אתרים או ספק שירותי קידום אתרים אורגני) מה גם שברגע שמשלמים לאיש קידום אורגני מבינים שהקידום האורגני בגוגל הוא רק חלק מהתמונה ויש לנהל פעילות פרסום ושיווק מקיפה לרבות פייסבוק/ לינקדאין, אינסטגרם ואף להוציא תקציבי פרסום באלו ולא רק לבנות על תפוצה אורגנית. אז, מתברר שסכומים אלו עשויים להצטבר לסכומי עתק שאין לחברה/לעסק ובאי-ידיעה באשר לטיב השירות, בוחר בעל העסק, שוב, לקחת פעילויות קידום אורגני/ ממומן על עצמו. במידה ועדיין אתם מעוניינים לנסות את מזלכם, הנה מאמר רלוונטי שמסביר כיצד למצוא מקדם אתרים / ספק שירותי קידום אתרים אורגני תוך מזעור הסיכונים

החלטתם בכל זאת להתמודד וללמוד קידום אתרים אורגני לבד? כל הכבוד! לפני שנצלול למדריך יש דבר אחד שחשוב שתכירו והוא האפקט המצטבר של עבודת קידום אתרים אורגנית שעשו המתחרים שלכם ואת ההשלכה שלו, על העבודה שלכם.אחרי הכל בטח תרצו לעבוד חכם ולא ללכת ראש בקיר נכון?

בעוד שקידום אתרים מקצועי נשמע כמו סלוגן מנצח, לרוב בעלי האתרים מדובר במשפט ריק מתוכן. קידום אתרים אורגני יעיל, על כל המשמעויות החבויות בו אומר למעשה- לדעת לעשות את הדברים הנכונים והמועילים ביותר לקידום אתרכם ולדעת להתמודד על הביטויים הנכונים – אורגנית!לקדם אורגנית, רק על מה שניתן!לכאורה, בעולם של תיאוריה – הכול אפשרי. מרבית בעלי העסקים שואפים לקדם את הביטויים להם פוטנציאל הכניסות מקסימאלי. ישנם ביטויים להם ישנם אלפים ועשרות אלפי חיפושים מדוייקים בחודש. אך האם האם אתם, כבעלי העסקים ששואפים להתחיל בפעולות הקידום האורגניות יכולים להרשות לעצמכם להשקיע בקידום של הביטויים התחרותיים ביותר? אולי, אך החזר ההשקעה יהיה מאכזב למדי. עולם קידום האתרים קיים מתחילת שנות ה-2000 בישראל. חשבו על האתרים הראשונים שהתחרו, בכל זירה בהתאמה על הביטויים השונים נכון, אז התחרות אומנם לא הייתה רבה אולם היא הייתה קיימת. כלומר, כבר אז נדרשו מבעל האתר משאבים לא מבוטלים על מנת להופיע בין הראשונים עבור ביטויים תחרותיים יותר.קחו את משאבי הקידום האורגני החודשיים – תכפילו אותם בשנים ותקבלו עשרות אלפי שקלים (אם לא מאות) אשר הושקעו באותם אתרים עד היום.בתור מי שמתעתדים להפוך למקדמי אתרים מקצועיים חשוב שתפנימו שעבודת קידום אתרים אורגני היא עבודה מצטברת. במידה והאתרים הראשונים השקיעו את כספם במרוצת השנים בקידום הביטויים הרלוונטיים- תתקשו, חכמים ככל שתהיו, להשיג את היתרון התחרותי באמצעים קונבנציונליים רגילים. העובדה שתתקשו בזה אינה אומרת שעליכם לוותר! יצירתיות בהשגת קישורים או בהוספת תוכן איכותי (לדוגמא) תפצה במידת מה על הוותק והעבודה המצטברת, תקציב למשל- כמובן שיכול לפצות גם כן- אך אנחנו יוצאים מנקודת ההנחה שלא תרצו להשקיע עכשיו עשרות אלפי שקלים, תוך חודשים ספורים מבלי שתראו תוצאות סופר מהירות לביטויים מכניסים…מסיבה זו, לא תמיד נכון לספק לאתר קידום מהיר על ביטוי סופר תחרותי. בוא ונקח לרגע את התסריט הבא בחשבון. נניח שהשקעתם ובאמצעות מאמצי קידום אורגני אינטנסיביים, הבאתם  לביטוי תחרותי את הדף המתאים לראש דף התוצאות השני בתוצאות החיפוש. לא רק זה אלא שעשיתם את זה (כל הכבוד!) תוך פרק זמן של חודשים בודדים…מה תשיגו בזה כל עוד לא ממש נכנסים אל הדף? אז למעט כמה ביטויים ספציפיים שהדף כן התקדם בהם, על הביטוי המרכזי, כמה שהתוצאה אולי נחשבת למכובדת בעינכם, היא לא שווה כלום.לא בוחנים בכלל את תוצאות הדף השני. אז התקדמתם ממקום 100 למקום 13. אז מה? היכן הערך המיידי? איפה הכסף בחשבון הבנק? חשבו גם, שעבור ביטוי סופר תחרותי לכאורה,  מקדם אתרים שם את "רוב הביצים בסל אחד" ומקדיש משאבים רבים לקידום ביטוי בודד על חשבון היתר כאשר בזמן זה ממשיכים בעלי אתרים אחרים, באותו תקציב או אולי בתקציב יקר יותר, לקדם את הדף המתאים שלהם אשר מתחיל מנקודת מוצא טובה יותר. כי הם כבר היו בדף הראשון עוד לפני שהתחלתם… לכן-

קידום אתרים אורגני נכון מתחילה בהערכה נכונה של מה נכון לקדם (ובעיקר מה לא!)

קידום אתרים נכון מבוסס על מתן ערך מוסף לפרויקט המקודם שמועיל – בשורה התחתונה. את בעל העסק, תאמינו או לא, פחות מעוניין במיקום X או Y. בעל עסק מעוניין במכירות. הרי כל תכלית קידום האתרים היא לספק לאתר יותר כניסות ממקור החיפוש באינטרנט – מה זה משנה מאילו ביטויים הגיעה התנועה כל עוד היא הולכת וגדלה וכל עוד הגולשים המגיעים לאתר מממשים את התכלית לשמה האתר הוקם – קונים מוצר, ממלאים פרטי קשר, נרשמים לקבלת מידע או כל דבר אחר? קידום אתרים אורגני שהוא גם מקצועי צריך לקחת בחשבון שיעדים ניתנים להשגה בטווח בינוני ובטווח ארוך כי כשבעל האתר מוכן לאתגר ומבין את המשאבים הנדרשים לכל שלב, הוא ישמור על הגחלת ולא יפסיק את הקידום ברגע הראשון כשנדמה שהעניינים עוד לא ממש "זזים"

תמחיר ריאלי

אם אתם בעלי אתרים- אני מקווה שאתם מבינים יותר את האפקט המצטבר של עבודת קידום האתרים. לפי האמור לעיל, חבל יהיה למעשה לשים את כספכם אצל מקדם אתרים זוטר לדוגמא- כזה שתפוקת שעת עבודה שלו אינה שווה (או קרובה) לתפוקת שעת עבודה של מומחה והיות וזה יהיה עסוק, קרוב לוודאי בעסקים שקרובים לליבו כדאי שתקחו זאת בחשבון ותקדמו גם אתם את העסקים היקרים לכם. רק אתם תדעו לתת את העבודה הטובה ביותר, מתוך אכפתיות אמיתית. זה העסק שלכם!סיכוםאם יש לנו אתר אינטרנט ואנחנו רוצים לזכות בחשיפה שאינה חשיפה ממומנת (תשלום פר קליק), וזאת\ כאמור במטרה למשוך אלינו גולשים אשר ייכנסו אל האתר ויעשו בו פעולות שבשורה התחתונה יכניסו לנו כס, קידום אתרים אורגני זו בהחלט אופציה ראויה רק שועלינו לדעת לעשות זאת בצורה נכונה ועקבית.

שואלים מה אני מציע לכם בעצם?
לקבל ליווי וללמוד איך לבצע בעצמכם קידום אורגני שיביא לכם יותר לקוחות ורווחים!

אבל לא רק קידום אורגני, אלא גם שיווק אמיתי, בכל ערוצי השיווק. פרסום בגוגל, פרסום נכון בפייסבוק- הכל!

בדקתם ברשת?
קיבלתם הצעות?

מבטיחים לכם מיקומים? חשיפה והצלחה שתשרוד את מבחן הזמן?
בעבר הרחוק, קידום אתרים היה עיסוק פשוט יחסית, תור הזהב למי שידע לנצל הזדמנויות ולקרוא את השינויים במנועי החיפוש.
איך אני יודע?   מניסיון.
כבר ב-2006 עסקתי בקידום אתרים בגוגל, באופן מקצועי וכבר לאחר זמן קצר, האתרים שקידמתי  הובילו בתוצאות החיפוש, בארץ או בחו"ל, והחזירו את ההשקעה במהירות ובגדול.

אולם חשוב שתדע כי קידום אתרים אורגני = היכולת שלך, כעסק, להיחשף בתוצאות של גוגל שלא במודל התשלום לפי קליק, אינו דבר פשוט כבעבר. קידום אתר הפסיק להיות משחק לשחקנים טכניים והפך עם הזמן לתוצאה הברורה של השקעה נכונה בתמהיל ערוצי שיווק רבים, לרבות השקעה באתר עצמו.

ככל שהדרך לתוצאות טובות ויציבות השתנתה לנגד עיני, 
הבנתי, שאני חייב לצאת וללמוד איך לעשות את זה נכון. ואת זה עשיתי.

השקעתי המון משאבים בהבנה של יסודות השיווק האיכותי. הבנה עמוקה ויסודית של חווית משתמש, קופירייטינג, מקסום יכולת האתר לממש את מטרותיו, שיווק ברשתות חברתיות, בווידאו, פרסום ושיווק מבוסס תוצאות
הכל במטרה אחת: למצוא איפה נכון לי, ולעסקים אותם אני משווק להשקיע, ובאיזה סדר עדיפות.

בשורה התחתונה:
החזרתי לאתרים תנועת לקוחות יקרה שאיבדו בעקבות ירידת ערכם של פעולות קידום אתרים במנועי חיפוש. הבאתי להם תנועה ממוקדת ומכירות משלל ערוצים שהם לא דמיינו שיוכלו להפיק מהם תועלת.
הידע החדש סייע לי להראות, לעסקים כמוכם, שהחזר ההשקעה הוא ודאי, תוך (לכל היותר) מספר חודשים של עבודה יסודית ומדודה. למעשה, ברוב המקרים, כבר בחודש הראשון לעבודה.

למידה מאין ספור טעויות והצלחות, מה שמקנה את הידע והניסיון (שיש למעטים)… זהו בדיוק הידע והנסיון שאני הולך להעביר אליכם, באמצעות תוכנית ליווי מתומצתת שתעביר לכם את כל קיצורי הדרך ורק את מה שרלוונטי ועובד היום!


מעבר לסיפוק בלראות את הלקוחות מרוצים, אני נהנה להציב מטרות שאפתניות, ולפגוש אותם. להיות בתחרות, ולנצח.
אני חושב שגם אתם תהנו מכך!

יחד, נציב מטרות ששווה לפגוש אותם (וגם נעמוד בהם)

המטרה שלכם, נמצאת תמיד לפני. הניסיון הרב לימד אותי שקידום ושיווק בכלל הערוצים הרלוונטיים באינטרנט, אינו מתאים לכל עסק. עסק, צריך לגדול לתוך מיצוי האפשרויות באינטרנט. ללמוד וליישם בשלבים.
לפיכך, במסגרת התוכנית אנחנו בוחנים ומדריכים אתכם מהמקומות בהם נכון לכם להתחיל!
בנוסף, ומה שאין במסגרת קידום אתרים אורגני או פרסום בגוגל- ייעוץ שיווקי נכון יסייע לכם להפוך את קהל הגולשים הממוקד ללקוחות של ממש, וזאת, באמצעות סוכן המכירות = דף הנחיתה / האתר שתבנו.
זו מטרה לא פחות חשובה. אסור שתהיה חוליה חלשה בשרשרת בדרך לרווחים מהאינטרנט.

המוטו שלי הוא: "להתקדם בבטחה, בהתאם למשאבים"

מתן אמון בשיטות השיווק באינטרנט, לרבות קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן בגוגל, פרסום בפייסבוק או שיטות אשר המתבררות כיעילות, אינו דבר טריוויאלי מצידכם. הם אינם טריוייאלים לאף עסק קטן. יחד עם זאת, אני מאמין שככל שתרבו להצליח, גם אם תתנסו, בתחילה, בהצלחות קטנות, כך תאמינו יותר בתועלות השיווק באינטרנט.
צמיחת העסק שלכם לכדי עסק משגשג, באמצעות השקעה בערוצי השיווק שנכונים רק לכם תגרום לכך שתרצו להשקיע סכומים גבוהים יותר, באמצעות חלק מהחזר על ההשקעה.

האם גם אתם מאמינים בכך?

אם כן,  צרו איתי קשר כבר עכשיו ונבדוק את האפשרויות שלכם.
לשוחח איתי, היום, ולבדוק קודם אם יש בינינו כימיה, לא יעלה לכם כסף.