איך בוחרים מקדם אתרים / שירותי קידום אורגני?

מעט על המקצוע והאחריות

בשנים האחרונות השתנו העדפותינו בבחירת מקצוע ונוצרו מקצועות טכנולוגיים חדשים. בין מקצועות אלו הופיע גם מקצועות בתחום שיווק באינטרנט כגון מקדם אתרים, יועץ לקידום אתרים או מנהל פרויקטים בתחום קידום אתרים. כל חברה או עצמאי העוסק בתחום יגדיר את העיסוק בשם אחר אולם בסופו של יום ההגדרה מתייחסת לבעל מקצוע העוסק בתחום קידום אתרים בדרך אחת או אחרת ועל כן ההגדרה המדויקת כאן לא תשנה אלה הפועל היוצא מהקידום שתקבלו.

המטרה של קידום אתרים הייתה ותהיה הבאת הגולשים אל האתר שלך, אלא שעדיף שאלו לא יהיו סתם גולשים – אלא הגולשים שמחפשים את מה שיש לך להציע – לקוחות פוטנציאליים.

בכניסה לעשור השני של שנות האלפיים, יותר ויותר אנשים משתמשים באינטרנט ומחפשים. מה הם מחפשים? כל דבר שהם צריכים, ממידע עסקי ועד מוצרים לתינוקות. לא משנה מה תציעו כבעלי עסקים המציגים את מרכולתם באינטרנט, אם יש לזה ביקוש בעולם האמיתי סביר מאוד שמחפשים את זה באינטרנט.

עסקים רבים מבינים, כבר, את הפוטנציאל של נראות בחיפוש של גוגל ומתחרים על המיקומים, שהרי מי שנמצא בראש התוצאות הוא כנראה טוב מאחרים בצורה אחת או אחרת.

במקרים רבים, הגולשים אינם יודעים שאתם קיימים ומציעים בדיוק את אותו שירות או מוצר המתאים להם כמו כפפה ליד. מדוע? מהסיבה הפשוטה שאתם לא נמצאים בדף התוצאות הראשון לביטוי שחיפשו. לפיכך, מה שנדרש מכם על מנת להיחשף יהיה להתקדם למקומות ריאליים בהם, קודם כל, ימצאו אתכם ואחר כך, לדאוג לספק להם את מבוקשם.

מיהו מקדם האתרים?

את מקדמי האתרים ניתן למצוא בכל סוגי ההתאגדויות העסקיות. בין אלו תמצאו עוסק מורשה העובד לבדו, שותף בעסק וכמובן שכיר בחברת קידום אתרים. לדידנו, לכל אחד ישנם יתרונות וחסרונות בהם ניגע בהמשך. קודם, אנו מעדיפים להתמקד בדברים שחשוב שתבדקו אצל מקדם האתרים שלכם, בכדי לדעת אם הוא מספק את השירות הראוי.


קידום אתרים בראייה קדימה

פעולות קידום אתר באופן אפקטיבי מסתכמות בכמה שלבים בסיסיים- בניית אסטרטגיה ובחינתה בטווח הקצר, הבינוני והארוך. כל הזמן מתבצעים תהליכי ישום , מעקב לשינוי מיקומים ושיפור או תיקון התהליך.

    • בניית אסטרטגית קידום אתר– בניית אסטרטגיה לטווח הבינוני והארוך היא השלב הראשוני. שלב זה אורך, בהתאם לכמות השעות המושקעות באתר, בין שבועיים לחודש. בשלב זה מתבצע מחקר מילות מפתח, בחינת התחרות לביטויי הקידום ובניית מבנה הניווט בתוך האתר. כל זאת נעשה תוך כדי דו שיח עם הלקוח- הבנת הצרכים ומטרות האתר.
    • ישום הקידום בפועל– השלבים הראשונים בישום הקידום תלויות לעיתים בוותק של אתר האינטרנט המקודם.

      באתר חדש לרוב, מתמקדים פחות בתחילה בקבלת המלצות. מרבית המשימות הראשונות מתמקדות בשיפור האתר הקיים או במידה והאתר עדיין על הנייר, במתן המלצות לבניתו בדרך שיספק חווית משתמש מיטבית. מקדמי אתרים נזהרים משיתופי פעולה רבים, בזמן קצר, בשל תופעת ה"SandBox" לפיה, קישורים רבים לאתר חדש עשויים לגרום לאתר להיעלם לכמה חודשים מהתוצאות, מבלי שהמקדם יוכל לעשות דבר בעניין.

      באתר ותיק יש הפועלים כבר בהתחלה לבניים קישורים רבים ואיכותיים כלל שניתן בזמן קצר, זאת, תוך כדי יישום שינויים באתר ההופכים אותו לידידותי יותר למנועי החיפוש והגולשים גם יחד. בין השינויים הפופולאריים ניתן לציין: הוספת תכנים חדשים באתר, בניית הקשרים וקישורים פנימיים, בדיקות והמלצות לתיקון קוד נדרש, הפניות לגרסאות כתובות דפים אחידות למניעת כפילויות ואחרים.

      חשוב לציין כי מלבד הפנייה לקידום אתרים בתוצאות אורגניות, פונים בעלי עסקים גם לשרותים משלימים אחרים כגון שירותי קידום מוניטין באינטרנט, שיווק במדיה חברתית, פרסום בגוגל ועוד. הכל בהתאם לצרכים הספציפיים, העדפות ותקציב.

      בנוסף לקידום האורגני בתוצאות הרגילות במרכז תוצאות החיפוש ישנם הפועלים גם דרך הפרסום הממומן להשגת החשיפה המיוחלת. מקדמי אתרים רבים יודעים לעזור בבניית קמפיין פרסומי נכון, מפרסמים ומנהלים את הפרסומים של העסק לו ניתן השרות בשוטף. הלקוח לרוב מכתיב את הדרישות ומספק את המודעות לפי דרישות המקדם. למקדם נותר לפרסם את המודעות ולבחון את האפקטיביות של הפרסום לאורך זמן בו יבצע ניתוח ושיפור אפקטיביות ההצעה מול התמורה.

    • מעקב תוצאות, ניתוח וישום מסקנות– מערכת סטטיסטיקות הכניסה לאתר מאפשרת למקדם לנתח את נתוני הגלישה לאתר בשוטף. מקדם אתרים מקצועי לרוב ידע כיצד לנתח את הנתונים לתועלת קביעת עדיפויות ובניית אסטרטגיית הקידום להמשך.

כיצד תבחנו את מקדם האתרים שלכם?

ראו אם לאחר תקופה של מספר חודשים אתם מוצאים כי ישנו גידול בכמות הכניסות לאתר ומאלו גם גידול בכמות הלקוחות והתזרים הכספי לעסק.

      • האם כבר בחודשים הראשונים ליישום הנחיות הקידום נצפה גידול הדרגתי בתנועה לאתר?
      • האם מגיעים אליכם מהאתר יותר לקוחות חדשים?
      • האם הגולשים באתר מתעניינים במידע הניתן, ממשיכים לדפים נוספים מהדפים אליהם הגיעו? פונים אליכם לקבלת מידע בטופס יצירת קשר או ממשים את המטרה שהגדרתם מבחינתכם?

נושאים שמקדם האתרים צריך לבחון בשוטף

      • ביטויים עבורם האתר נמצא במיקומים נמוכים אך עדיין מביאים כניסות לאתר והאם ניתן לקדמם למיקומים ראליים יותר.
      • שינויים ועדכונים בתחום – מקדם אתרים טוב ידע לעדכן אתכם, להסביר ולשכנע בשפה פשוטה על נחיצות השינויים באתר במרוצת הזמן. תחום קידום האתרים מתעדכן כל הזמן ולפיכך בחינת השינויים והטמעת המלצות חייבת להעשות כל הזמן.

במידה ואתם מוצאים כי המקדם עוזר לכם להגיע להישגים לאורך זמן, דבקו בו וסביר להניח כי תמשיכו לראות תוצאות. עם זאת, קידום אתרים באינטרנט אינו מדע מדויק ויתכנו גם ירידות מסוימות במיקומים אליהם תגיעו בתקופות שונות. בחנו את המקדם לפי הישגיו בשיפור התנועה וההמרה לאתר לאורך הזמן, לא במיקומים ביום X.

בעניין שיפור ההמרות באתר – לעיתים לא משנה ממש כמה אנשים יכנסו לאתר, אם המודל העסקי של האתר אינו עובד, הקידום לא ישרת את מטרתו של העסק – המרות רבות יותר. במקרה זה מקדם האתרים למוד ניסיון ידע לתת טיפים מועילים גם באיפיון נכון לתיקון הקיים. עם זאת אין מניעה לעיתים מלפנות למי שממשק משתמש הוא תחום התמחותו. מומחה UI.

בעניין טעויות – גם מקדם אתרים מיומן טועה. אולם לרוב, הוא ידע יותר מאחרים לאבחן מתי הוא טועה ולפיכך ימהר לתקן וללמוד מכך. לאורך הזמן ישנם עדכונים בתחום אשר הכרתם ויישומם מאפשרת לשפר את החשיפה בתוצאות האורגניות. מקדם האתרים צריך ללמוד אותם ולפקח על יישומם. מקדמי אתרים רבים בוחנים קודם עדכונים מעין אלו באתרים הפרטיים שברשותם. במידה ואלו צלחו יטמיעו את השינויים הלוו באתרי הלקוחות ויבחנו את השיפור בחשיפה ובתוצאות העסקיות.

טיב השרות הניתן

כאשר אני חובש את הכובע של איש קידום אתרים חובה עלי לדעת כיצד לייצר שיתוף פעולה פורה עם צוות האתר- שיקוף המידע וביצוע היזון חוזר חשובים מאוד. הסברים להמלצות הקידום ניתנים אולם במידת הסביר. לעומת זאת, כאשר אני חובש כובע של יועץ. אני מספק הסברים ביתר פירוט היות והלומד יהיה אחראי על פעולות הקידום בפועל.

מקדם אתרים בעל ניסיון

חברות קידום אתרים באינטרנט אינן חסרות, אם תחפשו "קידום אתרים באינטרנט" או "קידום אתרים" בגוגל תוכלו למצוא עשרות אם לא מאות מהן. החוכמה היא לבחון את הראשונות, אחרי הכל, חברה אשר אינה יכולה לקדם את עצמה בתחום בו היא עוסקת לא תמיד תוכל לקדם את לקוחותיה בתחומם. בייחוד אם מדובר בתחום תחרותי כדוגמת קידום אתרים.

במידה וידכם אינה משגת לשלם לחברת קידום אתרים תמיד תוכלו לבחון קבלת שירותי קידום ממקדם אתרים עצמאי. אם בחרתם לפנות למקדם אתרים שאלו אותו ממי למד ומהו ניסיונו ישנם תאוריות רבות לקידום אולם לא כולן נכונות ויעילות כאמור בטווח הארוך. בקשו המלצות דווקא מלקוחות אותם הוא מקדם לאורך זמן. מומלץ לשאול את המקדם על ניסיונו וללמוד על האתרים שקידם. אין תחליף למקדם אתרים בעל ניסיון

תוצאות הקידום אינן מופיעות מיד

מומלץ להבין כבר בשלב בחירת איש הקידום כי קידום יעיל בתוצאות החיפוש אורך זמן ונדרשת סבלנות. במידה וההתקדמות בתוצאות החיפוש עבור ביטוי תחרותי מהירה מאוד, לעיתים מדובר בשימוש בשיטה שהיא ספק מומלצת. ישנם שיטות המניבות תוצאות טובות אך יחייבו אותכם לשאת בתוצאות פחות נעימות במרוצת הזמן. בקידום נכון רואים תוצאות תוך זמן קצר יחסית – אולם לא מדובר דווקא בביטויים תחרותיים בהם לא הופעתם קודם לכן במיקום ריאלי – לביטויים תחרותיים בונים ומיישמים לרוב, אסטרטגית קידום ארוכת טווח.

תכלס, כולם מספרים סיפורי מעשיות, אז איך לבחור בין שירותי קידום אתרים?

מה פעמים התקשרו והציעו לכם בטלפון שירותי קידום אתרים באינטרנט? אם אתם בעלי עסק, ויש לכם נוכחות מסוימת באינטרנט, בין אם במדריכי עסקים שונים, באתרים של בעלי מקצוע או בלוחות אחרים, אני מניח, שקיבלתם שיחות טלפון מסוג זה פעמים רבות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה, שישנם לא מעט מקדמי אתרים, חברות קידום אתרים ויועצים למיניהם העוסקים בתחום זה ועושים לעצמם שיווק עצמי בדרך זו.

על פניו מדובר בתחום תחרותי מאוד. יש מאות אם לא אלפי אנשים המכנים את עצמם "מקדמי אתרים". רובם עושים זאת באופן חובבני ומנסים, למעשה, לקדם את האתר שלהם, בייחוד בתחומים הקרובים. כך תמצאו, שרוב טכנאי המחשבים הם, למעשה, גם מקדמי אתרים בזעיר אנפין.

בהתאם להיצע הגדול, כך גם הביקוש עבור שירותי קידום אתרים הולך ומתרחב. סביר להניח, שאם נחשפתם לפרסום מסיבי באינטרנט, אתם מבינים, כמו רבים אחרים, את המשמעות של קידום אתרכם בגוגל. מי שהתנסה יודע מה היא המציאות: כולם מחפשים בגוגל וכולם גם מוצאים בגוגל! אלה שמוצאים את מה שהם מחפשים בין התוצאות המופיעות בדף הראשון של גוגל, לא טורחים, בדרך כלל, לבקר באתרים המופיעים בתוצאות אחרות. כל מי שלא נחשף במקומות הראשונים הופך להיות פשוט לא רלוונטי. אין כל חשיבות באיזה דף אתם מופעים – שלישי, רביעי או עשרים – הסיכויים שיגיעו אליכם זעירים. 
המסקנה: אם אינכם מופיעים בדף התוצאות הראשון של גוגל, ולעיתים רחוקות אף בדף השני – אינכם קיימים.

אז מה עושים? דרך אחת היא להמשיך ולפרסם במקומון במקביל להחזקת אתר, כך שכל מי שפונה באמצעות כרטיס הביקור, יבקר באתר הרשום עליו ויתרשם. דרך אחרת היא לבנות אתר ולפרסם בגוגל בתשלום. דרך אחרת היא לבצע קידום אתרים מקצועי. חשוב לזכור, שקהל היעד הפוטנציאלי בשתי הדרכים שצוינו לעיל גבוה פי כמה מקהל היעד הפוטנציאלי, שאליו באפשרותכם להגיע באמצעות פרסום במקומון, או בעיתונות הכתובה.

איך יודעים אם שירותי קידום אתרים אורגני אכן יספקו תמורה הולמת להשקעה?

הדרך הטובה ביותר היא לנסות. גוגל מציע היום לכל בעל עסק קופון להתנסות בפרסום חינם. פרסום בגוגל עולה, כמובן, כסף בעבור הקלקה, בהתאם לתחרותיות הביטוי. בעזרת קופון של מאתיים שקלים או סכום דומה תוכלו להציע מחיר גבוה לפרסום המודעה שלכם בראש הדף הראשון, גם אם לזמן קצר. תוכלו לעקוב אחר מספר הכניסות לאתרכם ומספר הפניות בפועל בתקופת הפרסום.

זיהיתם את הפוטנציאל? עומדות בפניכם שתי אופציות: להמשיך ולפרסם בגוגל בתשלום, או לקדם את אתרכם בתוצאות הרגילות של גוגל עבור הביטויים הרלוונטיים, שאותם בדקתם במסגרת הקמפיין הפרסומי, ומהם אתם יודעים, שהגולשים שלכם פונים אליכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות קבלת שירותי קידום אתרים. כמובן, תוכלו להפנות משאבים לשתי האופציות יחדיו.

סוג ספקי קידום אתרים אורגני

שירותי קידום אתרים אורגני ניתנים על ידי חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים עצמאיים.
מאחר שיש מאות ואלפים כאלה, חשוב לדעת כיצד לבחור: על סמך המלצות, ניסיון העבר הספציפי של המקדם ותוצאות בפועל. חשוב להבין, כי גם כאשר תבחרו בחברת קידום אתרים גדולה ומוכרת אשר יש לה ניסיון רב ומוכח בתחום קידום אתרים אורגני ובזירות תחרותיות.

יש סיכוי, שמקדם האתרים, אשר יהיה אחראי מטעם החברה על אתרכם, הוא חדש בתחום. במקרה כזה, כדאי לקחת בחשבון, שלא תוכלו ליהנות מהניסיון הרב אשר נצבר בחברה לטענתה. למדו לשאול את השאלות הנכונות, ודעו להתמקח על מחיר קידום אתרים אורגני שיהיה ריאלי עבורכם, כזה שלא יגרום לכם "לפשוט את המכנסיים" בטרם תראו תוצאות בעלות ערך כספי כלשהו. חשוב להבין, קידום אתרים באינטרנט אינו דבר של מה בכך. אל תתנו אימון בהבטחות מקדמי אתרים להביא אתכם "בוודאות" למיקומים ראשונים בגוגל. זכרו, שמקדמי אתרים לא יכולים להבטיח דבר. הם יכולים להבטיח שיעשו מאמצים, והם יכולים להראות לכם תוצאות שאליהם הגיעו בעבר, תוצאות הניתנות לבדיקה.

רוצים להתמקח על מחיר קידום אתרכם? הציעו מחיר X אם הגעתם למיקומים רלוונטיים, ומחיר Y כבונוס, אם הגעתם למקומות גבוהים יותר. זכרו כי קידום במיקומים הרגילים של גוגל (שאינם בתשלום) אורך זמן ומצריך סבלנות. בדקו האם אתם מתקדמים בצורה הדרגתית לאורך הזמן ולכיוון היעד שהצבתם. בדקו האם הכניסות מגוגל הן אלה אשר הופכות בהדרגה את המבקרים הפוטנציאליים באתרכם ללקוחות מרוצים. זה כל מה שתוכלו לעשות בנידון.

בפעם הבאה שתפנו אל שירותי קידום אתרים אורגני או לחלופין, כאשר חברת קידום אתרים תפנה אליכם, תנו להם סיכוי להתמודד על לבבכם. לאחר בדיקה מדוקדקת של הנפשות העומדות מולכם, יתכן שיתברר לכם, כי מצאתם את ההזדמנות המושלמת לקדם, במחיר סביר. קשה לברור את המוץ מן התבן. על כן, ברגע שמצאתם את חברת קידום האתרים שלכם או המקדם, אשר מביא לכם תוצאות אורגניות לאורך זמן ותשואה על ההשקעה, היצמדו אליו והמליצו עליו לחבריכם, כדי שגם הם ייהנו ממקצועיותו. מקדם אורגני טוב, ידע לגמול לכם גם בתוספת שעות לקידום האורגני, אם תבקשו זאת.

למצוא את היוצא מן הכלל

אנשים רבים שואלים אותי לגבי שיטות קידום אתרים שונות. לאחרונה ישנם יותר ויותר מקדמי אתרים הפועלים בתחום קידום האתרים בארץ והתחום פרוץ. לכן זה רק טבעי שאנשים ישמעו דעות שונות ומגוונות ויתחילו לפקפק בתהליך. החלטתי לשים את האצבע על הנקודות החשובות ולנסות (בעזרתכם אני מקווה) להגדיר מחדש את חשיבות קידום האתרים בייחוד קידום אתרים אורגני מקצועי.

מטרת הקידום המקצועי

נתחיל דווקא בהגדרה, רבים מבינים כי קידום אתרים אורגני ומקצועי אומר לשנות את תוצאות החיפוש או "לעבוד" על המערכת. למעשה הדבר רחוק מהמציאות. קידום אתרים אורגני נכון יתייחס לשיטות בהם עוזרים לאנשים למצוא ולהגיע לתוכן איכותי ביתר קלות. באומרי תוכן אינני מתכוון דווקא לטקסט אגב אלה לכל מסר אשר מטרתו להגיע אל הגולש המתעניין בו באמצעות דפי האינטרנט האמורים. בטקסט, תמונות, וידאו, פודקאסטים ואחרים.

לפני שמתחילים קידום אתרים אורגני דבר אחד חייב להיות ברור. מטרות האתר צריכות להיות שקופות למשתמש ומוצגות לשימוש בדרך הקלה והנוחה ביותר. יש לאפשר לגולשים להשלים את המטרות לשמם הגיעו ללא הפרעה ובמינימום צעדים דרושים. דבר זה דורש תכנון UI נכון על ידי מומחה UI או גורם המכיר מספיק את סוג האתר בו מדובר ומקרי הצלחה באתרים בתחומים דומים.

קידום אתרים מקצועי כולל לרוב הרבה יותר מאשר הנחיות לכתיבת תוכן, הכללה של מילות מפתח מסוימות באזור X או Y של הדף או אפילו מבנה סמנטי נכון- למרות שאלו הם חלק מדרישות בסיס ובהגדרת "Must".

איש קידום אתרים אורגני עשוי לספק המלצות לשיפור ארכיטקטורת התכנים באתר, שינוי וניקוי קוד האתר כך שיחס הקוד לתוכן יהיה מינימלי, בחינה ומניעה של בעיות אינדוקס לדפים חשובים, בדיקה ומניעה של דפי תוכן "כפולים" בתוך האתר ועוד. אלו רק אחדים מן הדברים החשובים הקשורים בקידום ממש. אלמנטים חשובים אחרים יכללו מחקר מילות מפתח שוטף, מחקר תחרות ובחינת המתחרים והכוחות הפועלים בשוק.בנוסף רצוי כי הקידום יכיל גם Web Analytics- בחינת ההמרות באתר, פיתוח הצעות המכירה הייחודיות לאתר לטובת שיפור ההמרות ועוד.

ישנן בעיות שונות הקשורות בתכנון האתר עצמו והן נפוצות באתרים רבים. נזכיר את חלקן כאן

  • שימוש בתמונות במקום בטקסט אמיתי– בעלי אתרים רבים כוללים מידע טקסטואלי חשוב, שירותים יחודיים, פרטי קשר קישורים לדפים חשובים ואלמנטים אחרים בתמונות טקסט במקום בטקסט אמיתי. הנחיות גוגל למנהלי אתרים מבקשות במפורש להשתמש בטקסט להצגת מידע חשוב בתוכן וקישורים. רובוט הסריקה של גוגל אינו מזהה טקסט שהוא חלק מתמונה ואם חייבים להשתמש בתמונה להצגת טקסט לפחות רצוי שמרכיב ה-alt לתמונה יציג מילה עד מספר מילים הממחישות את התוכן שבה.
  • מטה טייטל חסר או אחיד– אלמנט חשוב המייצג את הכותרת השיווקית של כל דף ודף במנועי החיפוש ומעבר להיבטי חשיבותם לקידום הדף על ביטוי ספציפי יש לו חשיבות רבה מבחינה שיווקית – הוא מסביר במספר מילים לגולש מה ימצא בדף ורצוי גם מה מייחד את השרות או מוצר מאחרים. מתברר שעדיין ישנם בעלי אתרים הקובעים את אותו הטייטל לכל הדפים באתר או משאירים דפים רבים ללא טייטל בכלל.
  • תוכן כפול– מדובר בתוכן אשר שוכפל בכוונה או לא בכוונה. בכוונה במידה ובעל האתר התכוון להציג את אותו התוכן במספר דפים באתר (גם אם בשינויים קלים) ולא בכוונה במידה ומערכת התוכן מייצרת מספר כתובות לכל דף תוכן או תיאור חדש. חשוב לציין כי מרבית מערכות תוכן רבות מייצרות באופן אוטומטי כתובות דינאמיות לדפי האינטרנט באתר שמה שמייחד אותן זו מזו אלו הפרמטרים המופיעים בכתובת הדף ובהתאם לסוג הדף אולם במקביל, לטובת קידום טוב יותר היא יוצרת לאלו כתובות ידידותיות הכוללות מילות מפתח לדף. כל עוד שני סוגי הדפים נגישים למנועי החיפוש ייתכנו בעיות תוכן כפול ויש לפעול על מנת להמנע מכך. ארכיטקטורת מידע ומבנה קישורים נכון באתר הם המפתח לכך.
    בהקשר זה, לדפי אתרים רבים ניתן להגיע לרוב בשני גרסאות. גרסאת העם WWW בתחילת הכתובת והגרסה בלי, גם כאן מנועי החיפוש עלולים לאנדקס גרסאות שונות לדף בשל קישורים לשני הגרסאות – כפילות תוכן שאינה מועילה לקידום התוכן בערוץ התוכן הספציפי. באמצעות הפניה ישירה לגרסת הכתובת הרצויה ניתן לפתור גם בעיה זו.
  • שגיאות ובעיות סריקה מצד מנועי החיפוש– כל אתר נחשף בשלב מסוים לבעיה מסוימת אולם החוכמה היא לנטר את הבעיות ולשאוף לכך שמספרם יהיה קרוב לאפס. ניתן לעשות זאת באמצעות רישום האתר בכלי גוגל למנהלי אתרים, ניטור תקופתי ומתן פתרון לבעיות המוצגות. מלבד בעיות כלי גוגל למנהלי אתרים מספק גם המלצות לרוב לגבי שינויים שיתכנו באתר לתועלת הקידום ומומלץ לעקוב ולבצע את מרביתם (אם לא כולם).
  • מיעוט שימוש בביטוי מפתח בדף הייעודי לגולש (או שימוש מוגזם)– אתרים ממעטים להשתמש לעיתים בביטוי המפתח במקומות החשובים בהם הוא אמור להופיע. מטה טייטל, כותרות ראשיות בדף, קישורים לדף וכמובן תוכן.

    לעיתים נעשה שימוש מסוים אולם השימוש אינו אחיד ובכל אלמנט מגדירים ביטוי מרכזי אחר. בעיה אחרת היא שימוש מרובה במילת מפתח מרכזית בדף. צריך לזכור שהגולש מצפה אומנם כי תוכן הדף אליו הגיע יספק מידע שקשור בביטוי שחיפש אבל מידע איכותי מכיל ז'רגון עשיר של ביטויים מאותו עולם תוכן.
    קידום אתרים מקצועי באינטרנט אינו אומר לקחת תוכן איכותי ולדחוף בתוכו מילות מפתח לפי מדדים מסוימים אלה ליצור את התוכן האיכותי עם בחירה נכונה של מילים וביטויים שהגולש מחפש ומצפה למצוא, תמונות ומדיה עשירה שגם מנועי החיפוש יוכלו לקרוא ולאנדקס.

מה כן תמצאו בתהליך קידום אתרים אורגני נכון

תמצאו כי

  1. קידום אתר תורם מעל הכל לשימושיות האתר ואיכותו בעיני המתבונן
  2. קידום מקצועי עוזר לבעל האתר להעביר את המסר הנדרש בערוץ התוכן הייצוגי אשר יועד לכך מלכתחילה באופן מקורי וללא כפילויות תוכן.
  3. קידום מקצועי עוזר לייצר מבנה ניווט אפקטיבי המקדם את הגולש אל המטרה לשמה הגיע לאתר – קבלת אינפורמציה או פעולה נדרשת ומוגדרת אחרת (כדוגמת רכישת מוצר או שירות)

מנועי החיפוש ובראשם גוגל עושים שימוש במגוון רחב מאוד של אלמנטים וקריקטריונים בבחירת ודירוג תוצאות החיפוש. תכנון נכון של אתר ותכנים הם רק אחדים מהם. למרות שהם חשובים מאוד ישנם רבים אחרים וחלקם אינם בשליטת בעל האתר. ישנם מספר צעדים בסיסיים בהם יכול בעל אתר לנקוט על מנת שהסורק של גוגל יגיע יסרוק ויאנדקס את הדפים החשובים באתר אולם מעבר לכך, תידרש לעיתים עבודת קידום ושיווק טובה, על מנת להשיג את הנקודות המעטות המקנות את היתרון התחרותי, היכן שניתן.

חשוב להבין -מקדם אתרים אינו קובע כיצד גוגל ידרג את התוצאות

חשוב להבין שלמקדם אתרים אין שליטה במה שנעשה באתרי המתחרים והשפעתם של משתנים אלו על התחרות עם האתר אותו הוא מקדם. למקדם אתרים אין גם השפעה על הדרך בה מחליט מנוע החיפוש לדרג את דפי האינטרנט, מחדש, לאחר שינוי אלגוריתם.
כל אשר יכול מקדם אתרים טוב לעשות הוא ללמוד ולעקוב אחר שינויים ולשנות בהתאם. אופטימיזציה למנועי חיפוש לבדה אינה אומרת דבר וחצי דבר לגבי המוצר או השירות והאם הם מספיק אטרקטיביים כך שהגולש ישלים את הפעולה הרצויה מבחינת בעל האתר.

ראייה שיווקית נכונה היא תכונה נדרשת, אם כן, ממקדם האתרים. למרות שתחום זה רחב, חשוב שמקדם ידע לראות כיצד זה מתממשק להמלצותיו לאתר.

המשמעות הנגזרת מהאמור לעיל היא שהבטחות למעשה אין ולא ניתן לתת. ניתן לעקוב באופן מעמיק אחרי מחקרים ולבצע מחקרים עצמאיים. נציגי גוגל מרבים לנצל את הבמה המוענקת להם, להסביר ולענות על שאלות בעלי אתרים ומומלץ להרשם לעדכונים בתחום. פרסומי גוגל בנושאי פטנטים, מידע רחב ועזרה נמצאים בכל מקום. הבעיה, על כן, היא לא בעיה של אי יכולת לאתר את המידע. הבעיה היא לרכז את הדברים החשובים ולהטמיע אותם לפי סדר חשיבות בעת הקידום.

האם אני צריך את כל זה? למה שלא אעשה שיווק אחר?

קידום אתרים אורגני, מקצועי אינו תחליף למאמצי שיווק במדיה אחרת ואף לא למאמצי שיווק אחרים באינטרנט. קידום אתרים באינטרנט הוא עוד מאמץ שיווקי ומאמץ שיווקי חשוב.
בשונה ממדיה אשר "דוחפת" את הפרסום כגון רדיו וטלויזיה, אתר האינטרנט זמין כל הזמן ונגיש לפי בקשה. ניתן להגיע לאתר הן דרך הקלדה ישירה של כתובתו, הן באמצעות אתרים מפנים חברים ודרך החיפוש באינטרנט. עיקר הפוטנציאל למעשה, טמון בהגעה לאתר באמצעות מנועי החיפוש. לפחות נכון לכתיבת שורות אלו.
מאמצי החיפוש של הגולשים אינם נובעים מתוך שעמום. הגולשים המחפשים מידע עשויים להמצא כבר באחד משלבי הרכישה שם מוצר או שירות – מגישוש אחר מידע ועד החלטת קנייה ברורה. על כן, נדרשת נגישות למידע ברור ויעל הנחשב לדידם גם למידע סמכותי.
בדומה לקידום האורגני, גם פרסום בגוגל מביא לעיתים לתוצאה הרצויה ואף באופן מיידי למרות שקיימת טענה, כי יש גולשים המבחינים בין מודעות ממומנות המצביעות על עומק כיסו של המפרסם לבין תוצאות אורגניות בחיפוש.

איננו אומרים כי דרך אחת משתלמת יותר מהשניה אולם בטווח הארוך, הדרך לבניית מותג וסמכות עוברת דרך קידום אתרים אורגני באינטרנט. אופטימיזציה למנועי החיפוש בכלל, ודגש על הגולשים בפרט מספקת המלצות שוטפות לבנייה ופיתוח של אתר איכותי העומד במבחן התחרות לאורך זמן.