שיווק רב שכבתי – מה זה ואיך מתחילים?

שיווק רב שכבתי

עולם האינטרנט פותח לנו אפשרויות תעסוקה רבות, אפשרויות שלא היו קיימות קודם לכן או שהיו פתוחות רק בתנאים מסוימים, בפני אנשים ספציפיים.

כך למשל, באמצעות האינטרנט אנחנו יכולים למצוא מגוון עבודות בהם ניתן לעשות כסף מהבית, בין אם כמקור הכנסה עיקרי ובין אם כמקור הכנסה משני.

אנחנו יכולים להשתלב בתחומים שונים, החל מכתיבה, שיווק ופרסום, קידום אתרים, מכירות, שירות לקוחות, עיצוב ועוד שורה ארוכה של תחומים, ולעשות כל דבר דרך המחשב, מבלי שאנחנו צריכים נוכחים פיזית במקום ספציפית, מבלי שאנחנו צריכים לקיים תקשורת פנים אל פנים מול הלקוחות או הספקים שלנו.

אחד מאותם מקצועות באינטרנט, שניתן להשתלב ולעבוד בהם מהבית או מכל מקום אחר בו יש מחשב וחיבור לאינטרנט הוא כאמור שיווק באינטרנט, כאשר אחת האפשרויות בתחום הוא שיווק רשתי או רב שכבתי.

מהו שיווק רב שכבתי וכיצד אפשר להרוויח ממנו

שיווק רשתי או רב שכבתי, הוא תהליך עבודה במהלכו אנחנו משווקים מוצרים של חברה מסוימת ואנחנו יכולים להרוויח כסף, הן מהמוצרים שאנחנו מצליחים למכור והן מגיוס אנשים נוספים לרשת.

למשל, אם אנחנו מחליטים לשווק מוצרי קוסמטיקה של חברה מסוימת, אז מה שעלינו לעשות זה להקים רשת שיווק משלנו בתוך האינטרנט, באמצעות כלים מסוימים שמיועדים לכך, ובאופן כזה אנחנו יכולים להגיע אל קהל ספציפי שירצה לצרוך את המוצרים שלנו. כל מוצר שאנחנו מצליחים למכור, אנחנו יכולים להרוויח עליו כסף.

במקרים רבים, החברות שמגייסות אותנו כמשווקים, מציעות לנו אפשרות גם לגייס בעצמנו משווקים, ואם אנחנו מצליחים להביא כמות מסוימת של משווקים חדשים, אז אנחנו יכולים לקבל כסף גם על כך שהבאנו אנשים שהגדילו את רשת השיווק.

האם זה משתלם לנו?

ובכן, בתהליך של שיווק רשתי, שיווק רב שכבתי, יש כמה נקודות שצריך לשים לב אליהן:

מה התגמול?

נקודה ראשונה, אנחנו צריכים לבחון כיצד אנחנו מתוגמלים, על בסיס מה. אם החברות מתגמלות אותנו על תהליך השיווק ועל מכירת מוצרים. אז זה בסדר. אך אם התגמול הוא אך ורק על כך שאנחנו מביאים משווקים נוספים לרשת, אז אנחנו לא מרוויחים מכך כפי שאנחנו משקיעים וזה בזבוז זמן. אנחנו צריכים להיזהר מחברות שמציעות לנו אופציה כזו, מאחר והרבה פעמים זו הדרך שלהן לקבל מאיתנו שירות מבלי לשלם עליו.

מה המוצר?

נקודה שנייה, אנחנו צריכים לבחון מה בדיוק אנחנו מספקים והאם מדובר במוצרים שאכן ניתן לשווק. ישנם מוצרים שיש להם קהל פוטנציאלי רחב, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל. אנחנו צריכים להקפיד לשים לב, האם המוצרים שאנחנו אמורים לשווק, יש להם קהל שיהיה מוכן לקנות אותם.

זמן ההשקעה

נקודה שלישית, חשוב שאנחנו נעשה בדיקה, כמה זמן עלינו להשקיע בתהליך השיווק, כמה כסף זה יעלה לנו, ועד כמה זה באמת משתלם לנו בסופו של דבר. בתהליך של שיווק רב שכבתי, אנחנו בונים את רשת השיווק בעצמנו, אנחנו מנהלים אותה, זה תהליך שלוקח זמן ויכול לעלות לא מעט כסף (פרסום באינטרנט באמצעות כלים שונים), השאלה אם זה יחזיר את ההשקעה.

ממה להימנע

חשוב להדגיש, יש לא מעט חברות שמציעות אפשרויות להרוויח כסף בקלות דרך שיווק רב שכבתי, במסגרתו הספקים אמורים לקנות מוצרים, לנסות למכור אותם, ולגייס אנשים שימכרו גם את המוצר. רצוי כמובן להימנע מעבודה עם חברות שכאלה, שכן בדרך כלל הן מציעות דברים שאינם מציאותיים, חלומות שרק מעטים, אם בכלל מסוגלים להגשים. מוטב להישאר בתחום השיווק ברשת, באופן כזה שקל יותר לשלוט בתהליך וכמובן לעבוד עם חברות אמינות בתחום.

יתרונות וחסרונות של שיווק רב שכבתי

יש שלושה יתרונות בולטים לשיווק רשתי. יתרון ראשון, אנחנו יכולים להשתמש בפלטפורמות רבות על בחירתנו, ולהגיע לכל מקום, אל כל סוג קהל, אל כל יעד שאנחנו רוצים, באופן ממוקד. אם נניח אנחנו משווקים מוצרי קוסמטיקה, אנחנו יכולים למקד את השיווק בקהל שירצה לקנות את המוצרים שלנו ולא לשווק אותו בקרב קהל לא רלוונטי.

יתרון שני, אנחנו יכולים לבצע את התהליך בכל עת, בכל זמן, גם כשאנחנו ישנים, השיווק מתבצע בפועל. הוא לא נפסק. מכאן אנחנו שיכולים להרוויח כסף אפילו כשאנחנו לא מבצעים פעולות בפועל.

יתרון שלישי, אנחנו יכולים לבחור אילו מוצרים לשווק, אנחנו יכולים לבחור מול מי לעבוד. אנחנו לא צריכים לעבוד רק על מוצר ספציפי אחד או רק עם חברה אחת.

החיסרון הגדול של השיטה, לוקח זמן עד שאנחנו מצליחים לייצר לעצמנו מקור הכנסה יציב, אמין וחזק. לא מדובר פה בתהליך שמיד אנחנו נתחיל להרוויח ממנו, אלא זה ייקח זמן ואנחנו צריכים להיות סבלניים מאוד.

מי הן החברות שאנחנו יכולים לעבוד איתן

אנחנו יכולים למצוא שורה של חברות שמציעות לנו אפשרות לבצע שיווק רשתי, כל החברות מוכרות את המוצרים שלהן אך ורק בדרך הזו ולא דרך חנויות או מקורות אחרים. מדובר על חברות כגון קירבי, שמוכרת שואבי אבק, סאנריידר שמוכרים מוצרי קוסמטיקה, ניקוי ותוספי מזון, הרבלייף שמוכרים תוספי מזון ומוצרי דיאטה וכן ניקן שמוכרים מוצרים שונים לשיפור איכות החיים.

כפי שניתן להבין, מדובר בחברות בינלאומיות שמוכרות את המוצרים שלהם בכל העולם ומקיימות מערכות של שיווק רשתי במדינות שונות.

תמונה של איתן יריב

איתן יריב

משווק בדיגיטל מזה 20 שנה. מתמחה בעסקי B2C לרבות בנייה ויישום אסטרטגיות שיווק דיגיטלי בהתאמה אישית. קידום אתרים, פרסום ואופטימיזציה של יחסי המרה..

אוהבים? לחיצה אחת ועזרתם לחבר

רוצה לקרוא עוד בנושא?

עוד יכול לעניין אותך...

לא לעצור!

יש עוד כל-כך הרבה ללמוד...

סחר בבורסה – עוד דרך לעשות כסף מהבית

סחר בבורסה מספק הזדמנויות נפלאות למי שאינו חושש להתעמק מעט בטכניקות מסחר. החשש של רבים, אשר מונע מהם להתקרב לתחום הוא שמדובר בהימורים ושלמעשה, אין שליטה

רוצה ללמוד איך אנשים
מרוויחים כסף מהצד באמצעות שיווק שותפים?

כלי עבודה

כלים לשיווק שותפים

כל מי שעוסק היום בפרסום ושיווק באופן מקצועי, יודע, שהכלים אשר עומדים לרשותו, בין אם זה בשביל לייצר תהליך נכון ואפקטיבי של פרסום ושיווק, ובין