תוכניות שיווק שותפים – מה יש בארץ ומה יש בעולם

 

כל מי שמתעסק בשיווק ופרסום באינטרנט, יודע שאחת הדרכים הפופולאריות הטובות ביותר לקדם ולשווק אתרי אינטרנט, אפליקציות או כלים אחרים ברשת, זה באמצעות תוכניות שיווק שותפים.

אנחנו יכולים למצוא היום, מגוון רחב של תוכניות כאלה, הן בישראל והן בעולם. כל תוכנית מתבסס על מאפיינים מסוימים, ובהתאם לכך גם על תוכנית תגמולים שונה. המטרה של כל תוכנית, באופן טבעי, היא להביא לידי שלקוח הקצה, קרי זה שאתר, האפליקציה או העסק שלנו אנחנו רוצים לקדם, יזכה בכמה שיותר חשיפה, בכמה שיותר לידים ומן הסתם, בכמה שיותר פעולות של גולשים, בין אם מדובר בפעולות שמתבצעות באופן ישיר באתר או באפליקציה, ובין אם זה בטלפון, אחרי שהוא השאיר פרטים בטופס הליד.

במאמר זה, אנחנו נסקור את תוכניות שיווק שותפים שקיימות בארץ ובעולם, נציג את שיטות התגמול של כל תוכנית וכיצד הן עובדות. לפני כן, נסביר בקצרה מה זו בכלל תוכנית שיווק שותפים, ומדוע יש כל כך הרבה תוכניות בארץ ובעולם.

מה זו תוכנית שיווק שותפים

הרעיון של שיווק שותפים הוא מאוד פשוט ואפשר להגדיר אותו כמיקור חוץ של שיווק ופרסום. הרעיון הוא כזה, לנו יש לקוחות שאנחנו רוצים לקדם את העסק, אתר או אפליקציה שלהם. כלומר, אנחנו רוצים למשוך גולשים שיגיעו אליהם, ישלחו להם פרטים או יבצעו הזמנה של מוצר או שירות.

במקום שאנחנו נבצע את כל התהליך בעצמנו, אנחנו מעבירים את התהליך לידיי משווקים שאחראים על כך. הם מבצעים את הפרסום באינטרנט, באמצעות כלים שונים שעומדים לרשותם. מן הסתם, עלינו לוודא שהם עושים זאת בצורה אפקטיבית, טובה, ישרה. אנחנו בתמורה מתגמלים אותם בהתאם, כפי שציינו קודם לכן, ישנן שיטות תגמול שונות לכל תוכנית, בהתאם ליעדים ולמטרות שלה.

מדוע יש תוכניות שיווק שותפים שונות ורבות

קיימות סיבה עיקרית אחת מדוע ישנן תוכניות שיווק שותפים שונות, כאשר לכל אחת יש שיטת תגמול שונה. מאחר וכל תוכנית מבוססת על שיווק מוצר או שירות אחר בעלות שונה, ולכן לא ניתן לתגמל בצורה דומה בכל תוכנית.

למשל, אנחנו יכולים לראות תוכניות שיווק שותפים למכירת מוצר מסוים. מוצר שניתן לרכוש ישירות דרך האינטרנט מבלי שיש צורך בשום דבר מלבד מילוי טופס רכישה. אז ניתן לתמחר את התוכנית ואת הערך של עבודת המשווק בצורה פשוטה. מה עוד שהוא אחראי בלעדי על כל תהליך השיווק והמכירה.

אך יש מקרים בהם, לא ניתן לבצע רכישה ישירות דרך האתר אלא חייבים לעבור דרך מוקד טלפוני ולמוקדן יש חלק בתהליך המכירה. למשל, אם אנחנו רוצים לקנות קרקע חקלאית. אז באופן טבעי, אנחנו לא נעשה את זה דרך האינטרנט, אנחנו נשאיר פרטים והמוקדן ממוקד המכירות של החברה, יקבל את הפרטים ויבצע את העסקה. לכן, נצטרך לתגמל את המשווק בצורה שונה. מה עוד שגם לא נוכל לספק לו אחוז דומה לזה שמקבל משווק בעסקאות אחרות, מאחר ועלות העסקה היא גבוהה יותר.

ישנן סיבות נוספות מדוע קיימות תוכניות שיווק שותפים רבות, בין אם זה בגלל העובדה שבחלק מהתוכניות עובדים מספר משווקים ובחלק מהתוכניות משתמשים במשווק אחד, ובין אם זה בגלל שיש מקרים שניתן לבצע מדידה ספציפית של חשיפה או פניות, ויש מקרים שאי אפשר, יש גם חברות שמבקשות לבחון את ערך השיווק על פי חשיפה, בעוד שחברות אחרות מודדות את הערך, אך ורק על פי התוצאה הסופית, קרי המכירה.

תוכניות שיווק שותפים בארץ

כאמור, אנחנו יכולים למצוא מספר תוכניות שותפים בישראל, אנחנו נציג כמה מהן, על מנת שתוכלו לקבל מושג כללי על מה שמתנהל בשוק זה:

תוכנית שותפים של מלונות פתאל – רשת המלונות מציעה שתי תוכניות, הראשונה באתר הרשימה והשנייה באתר שעוסק בדילים לפי זמן, כאשר הרעיון הוא למשוך לקוחות להתחייב לדיל שלושה עד שישה חודשים מראש. את ההזמנות ניתן לבצע אך ורק באתר, מה שכמובן מגדיל את הרווח של המשווקים. התגמול ניתן על פי רגישה, כלומר יש צורך שהלקוח יבצע רכישה ורק אז מקבלים תגמול על העסקה.

תוכנית שותפים של מידע עסקי – המטרה של המשווק היא לגרום לגולשים להשתמש בחומר המקצועי שהחברה מציעה. התמורה היא 25 אחוז עמלה על לידים ועל ביצוע פעולה.

All posters – תוכנית שיווק שמבוססת על מכירות ופעולות. בשני המקרים מרוויחים. במקרה של מכירה 20 עד 25 אחוז עמלה לפי גובה העסקה, במקרה של פעולה, 5 אחוז.

קליק ביז – תוכנית שותפים שמעניקה תגמול עבור מכירת מוצרים מסוגים שונים לפי כמות.

Ezcount  – תוכנית שיווקים שמבוססת על פעולות ומכירות של חשבוניות באינטרנט. המשווק יכול לקבל סכום כסף מסוים עבור כל לקוח שנרשם לשירות.

צריך לומר, כמעט התוכניות, משתמשים בקוקיז במשך 30 יום, כך שגם אם הלקוח לא נרשם מיד, עדיין המשווק יכול לקבל את כספו. כמו כן, תוכניות מסוימות מאפשרות למשווקים להשתמש בכלים שונים שהן מציעות, במטרה לעזור לו בשיווק וקידום.

תוכניות שותפים בחו"ל

Checkmystats – שירותי שיווק ומכירה עבור סוחרים בתחומים שונים. משווקים מקבלים תגמול עבור ליד, פעולה וכן אחוזים מתוך מחיר המכירה. כמו כן, אפשר לקבל סכום מסוים אם שולחים שותפים חדשים.

AdEnergy Media – תוכנית שותפים שמשלמת למשווקים תגמול עבור לידים ופעולות שמבצעים במסגרת התוכנית

.

AffiliateVIA – רשת פרסום שמשלמת למשווקים עבור לידים, פעולות, אחוזים ממכירה וכן עבור אלף חשיפות (CPM).

 

24partners – רשת פרסום שמכילה למעלה מחמישים תוכניות שותפים שונות, שעוסקות בתחומים מגוונים, בפרט מסחר במט"ח, אופציות בינאריות ועוד. כאשר תוכנית התגמולים מחולקת על פי חלוקת רווחים, מנוי שמשלם בפועל או עבור ליד. צריך לקחת בחשבון, אומנם מדובר בתחום מאוד תחרותי וקשה, אך מאחר ויש לא מעט תוכניות שותפים במסגרת הרשת, אז קיימות אופציות שונות. מי שמתמחה בתחום, בהחלט יכול למצוא כאן לא מעט אופציות מתאימות עבורו.

 

Maxbounty – רשת שותפים שמתגמלת שותפים חדשים בבונוסים חודשיים מעבר לתגמול הרגיל, בהתאם לגובה הרווח שלהם. שותפים מקבלים עמלה עבור ליד, פעולה ומכירה. הרשת מבצעת ראיונות למשווקים לפני שהיא בוחרת עם מי לעבוד.

 

מלבד הרשתות הנ"ל, אפשר למצוא עוד מגוון רשתות כגון, adsmain, fluxads, peerfly, ultra pay, ועוד, אשר מחפשות כל הזמן מפרסמים ושותפים, חלקן מציעות תגמול על פי לידים ופניות, אחרות כוללות גם אופציות לקבלת אחוזים על פי מכירה ועוד.

 

אחת הרשתות הפופולאריות ביותר שפועלות בעולם היא EBAY, אשר מציעה למשווקים תגמול של אחוזים מתוך ערך המוצר על פי הסכום שנקוב באתר. זו רשת פופולארית בגלל כמות המוצרים הגדולה שיש באתר ומגוון האפשרויות שהוא מעניק לכל המשווקים בשביל לייצר מודעות ודרכי שיווק שונים.

 

לפני סיום חשוב להדגיש, כל מי שמעוניין לעבוד עם רשת בינלאומית וחושש בכל הנושא של התשלום, הרי שהוא תמיד יכול לקבל מידע על כך מפי משווקים אחרים שעובדים עם הרשת ולתהות על אמינותן של הרשתות הנ"ל. התשלום מתבצע באמצעות חשבון Paypal או באמצעים אחרים אשר מוצגים בתנאים של כל אחת מהתוכניות.