מהם הטעויות אותם אתם עושים במאמציכם לשווק תוכן? היכן אתם פועלים בשיטה אגרסיבית מידי? על מה אינכם מקפידים וכיצד הטעויות האפשריות הללו עשויות לגרום לתוצאה הפוכה מזו אליה כיוונתם.

מגוון הרשתות החברתיות ואתרי תוכן הגולשים שפרצו אל חיינו בעשור האחרון, הביאו לכך ששטף המידע שעוטף אותנו גדול יותר מאי פעם. וכאשר אנחנו לא מפוקסים ומוקפים בכל כך הרבה מידע, ישנם משווקים אשר מנצלים זאת לרעה ומנסים לשווק לנו מסרים מסחריים בוטים או מסרים עם אג'נדה מאוד ברורה באופן אגרסיבי מאוד. משווקים אלו מודעים לעובדה שסף הסבלנות של הציבור הרחב קטן יותר מאי פעם.

בתור משווקים בעצמנו, עלינו ללמוד מאחרים ולדעת כיצד לשווק את עצמנו ברשת : מה מותר ומה אסור, מה יביא לנו קוראים ושיתופים, ומה יביא לנו בעיקר טוקבקים זועמים. החוקים של הרשת שונים מאוד מהחוקים של עולם ה- offline, ולמעשה אפשר להגיד שרובם הם חוקים בלתי כתובים שנוצרו על ידי אנשים שחיים את הרשת יום יום ושעה ושעה (החל מבלוגרים ועד פעילים בולטים ברשתות חברתיות).

ומכיוון שאנחנו כאמור לומדים מטעויות, הנה כמה דרכים שבהן ממש לא כדאי לשווק תוכן :

חוסר אסתטיות מוחלט – אם אי פעם יצא לכם להגיע לאתר שאורכו כאורך אחת מן המגילות הגנוזות, בוודאי התחלתם להרגיש עייפים כבר לאחר קריאת שלוש השורות הראשונות. אם יש לכם כמות גדולה של טקסט, נסו לחלק אותו לכותרות משנה (כפי שכבר הצענו בפעמיים קודמות), ובמקרים מסוימים גם לעמודים שונים. מרבית האנשים לא יכולים לקרוא יותר מ -500 מילים מבלי לאבד ריכוז, בוודאי אם קריאה ספרים ועיתונים אינה הפעילות המועדפת עליהם…

מקוריות – אם אין לכם משהו חדש להגיד, סימן שהטקסט שלכם לא יהיה באמת מושך ומעניין. ואם לא למדתם את זאת עד עכשיו, לפני כשנתיים הגיע עדכון פנדה והראה לכם את הדלת החוצה… יוצאי דופן הם טקסטים מעניינים בשפות זרות שאף אחד עדיין לא עשה להם פרשנות עברית (גם הטקסט שאתם קוראים כרגע מבוסס על רשימת טיפים באנגלית שעברה עריכה והרחבה- ראו את תמונת האינפוגרפיקס לעיל).

מדיה חברתית – החוקים כאן הם פשוטים מאוד בגזרת ה – "לא" – לא למחוק הודעות, לא להתעלם מהודעות אישיות שנשלחות לדף או לפרופיל האישי שלכם, ובטח שלא להסיר פרסומים מקוריים שלכם. תקופת הבחירות שעברה עלינו,  היא דוגמה מצוינת כיצד לא לעשות דברים במדיה החברתית ("טוב ביי" של יאיר לפיד ועוד פניני לשון). זכרו שגם אם מחקתם משהו קיצוני או שנוי במחלקות שכתבתם, כמעט תמיד יהיה איזה "חכמולוג" שיתפוס אתכם עם Print Screen, שלא לדבר על הזיכרון של גוגל…

הבטחתם, קיימו! – אחד הדברים הכי מעצבנים שיכול לקרות לכם ברשת, הוא שהגעתם לאתר שהבטיח דבר אחד והביא לכם דבר אחר. לפעמיים האתר שאליו אתם נכנסים מציג לכם פרסומות בצורת תוכן. הדבר אסור בתכלית האיסור לפי חוקי הפרסום של גוגל, בעלת רשת הפרסומות הגדולה ביותר ברשת.

מעבר לכך, אתרים שאינם מקיימים את מה שהם מבטיחים, בדרך כלל גם סובלים מאחוז נטישה גבוה ומספר מבקרים חוזר נמוך.

BCC,CC ושאר צרות : מי שעדיין עושה שימוש ברשימות תפוצה ידניות, מוטב שיבדוק פעם ופעמיים לפני שהוא מוסיף אנשים לשדות האלו. רק להזכיר, BCC מכיל רשימה של נמענים שלא רואים אחד את השני, CC מכיל רשימה שכל הנמענים רואים.

ישנן עוד מספר שיטות שלא מצאנו לנכון לכלול כאן מכיוון שהן שקופות כל כך , לדוגמה : ספאם טהור שנשלח בדואר אלקטרוני ללא אפשרות הסרה כפי שדורש החוק, השחרת טקסט לצורך קבלת "בונוס" ממנועי חיפוש,  שקר מכוון בהודעת תגובה ("זה לא היה מיועד אליך בכלל") ועוד…

אם תרצו משהו לחשוב עליו לסיום, הרי שעליכם לזכור שמרבית הגולשים שאליהם אתם פונים הם אינם טיפשים, ואם תתנהגו אליהם בזלזול או תשקרו להם בצורה פתולוגית, הם עלולים "להתהפך עליכם" בצורה שלא היינו מאחלים גם לרעים שבאויבנו.

מ.ש.ל