אחת האגדות שנשמעות לא פעם כלפי אנשים אשר עובדים מהבית ובפרט כאלה שעובדים בתחומים שונים באינטרנט, היא שהם עובדים מעט זמן, ובוודאי פחות שעות מאשר עובדים בתחומים ושירותים אחרים. לא משנה אם מדובר בכותבי תוכן, עורכים, מקדמי אתרים וכן מי שמתעסק בתחום שיווק שותפים.
ההנחה הרווחת היא, מאחר ובדרך כלל מדובר בעבודה מהבית, וכן מדובר ובמסגרת שיווק שותפים אשר אפשר לעשות ממנה לא מעט כסף, כפי שלא פעם אנחנו יכולים לראות בסדרות שונות של כתבות ומאמרים על ושל אנשי מקצוע בתחום, אז אין צורך לעבוד הרבה שעות, בטח לא כמו בתחומים אחרים, בהם יום העבודה מגיע ל-8,9, ואפילו 10 שעות.
אז לפני שאתם ממהרים לעזוב את מקום העבודה שלכם ולהתחיל בקריירה חדשה, דעו לכם שהאגדה הזאת איננה נכונה והנחה הרווחת היא מוטעית. גם אם משווק בתוכנית שותפים עובד מהבית ועל פניו יש לו תנאים הרבה יותר נוחים לבצע את העבודה שלו, ודי ברור שיש לו תנאים הרבה יותר מוכרים וטבעיים עבורו, עדיין הוא לא עובד מעט זמן, ובמקרים רבים הוא גם לא עובד פחות שעות מעובד ממוצע. קרי 8-9 שעות ביום. זאת בהנחה והוא רוצה להרוויח שכר סביר.
איפה עושים את העבודה
לפני שנסביר על כמות השעות ואיך בדיוק משווק שותפים ממלא את זמן העבודה שלו, נסביר בקצרה איפה הוא יכול ובדרך כלל, אכן עושה את העבודה שלו.
רוב המשווקים בתוכניות שיתופים, פועלים בשני מקומות. מקום אחד זה כמובן הבית שלהם, שם נוח להם לעבוד, יש להם את הפינה שלהם, שולחן עבודה, מכונת קפה, מוזיקה, הם יכולים לשבת שם כל היום בפיג'מה ולעבוד. בלי לצאת מהבית אל הפקקים ובלי שום דבר.
מקום אחר בו הם נוהגים לעבוד הוא חללי עבודה משותפים. שם מתרכזים עובדים עצמאיים מתחומים שונים, יש להם את כל התנאים הנדרשים. במקום לשלם שכירות על משרד ובמקום לשבת בבית, בבית קפה או במקום אחר, הם מגיעים לחלל כזה, נהנים מכל מה שיש למקום להציע להם, שם אפשר לבצע את העבודה, להתרכז, הכל בצורה נוחה. היתרון של מקום כזה, הם יכולים להכיר שם עוד משווקים וגורמים אחרים ולשתף איתם פעולה.
וכמו שמספרות האגדות ורווחות ההנחות השונות, יש גם מי שעובד מבתי קפה או מחוף הים כשזה ניתן, אך סביר להניח שזה רק בחלק קטן מהזמן.
כמה שעות עובד משווק בתוכנית שותפים ומה הוא עושה
אחרי שהבנו איפה בדיוק עובד משווק בתוכנית שותפים בפועל, עולה השאלה החשובה, כמה שעות ביום הוא עובד ומה הוא עושה בהן.
אפשר לחלק את התשובה לכמה חלקים. יש מי שעוסק בתחום באופן חלקי, בתור הכנסה צדדית. בין אם זה כסטודנט ובין אם זה כעבודה מהצד בזמן שאת עיקר המשכורת שלו הוא עושה בתחום העיסוק העיקרי שלו. לא מעט מהמשווקים שעוסקים בעבודה זו מהצד, עושים זאת הרבה פעמים מתוך מחשבה, שככה הם יוכלו ללמוד על התחום ולהתנסות בו, לפני שהם ייכנסו אליו באופן מלא.
בדרך כלל זה אומר, שהם ישקיעו בכך מספר שעות בשבוע, כמו שהרבה אנשים אשר נמצאים מחוץ לתחום מניחים, אך סביר להניח שהם לא ירוויחו מכך הרבה, בוודאי לא את מה שהם יכולים.
לעומת זאת, מי שמתעסק בתחום באופן מלא ורואה בעיסוק מקצוע עיקרי וזה אכן מקור ההכנסה היחידי שלו, אזי שהוא ירצה להשקיע בכך כמה שיותר זמן. לכן סביר להניח שהוא יעבוד במשך מספר שעות ביום, בין אם זה בשביל להשתלב בתוכניות שיווק שותפים שונות, ובין אם זה בשביל שהוא יכול לפתח את התוכניות בהן הוא כבר שותף. במסגרת תוכניות אלו, עליו לעלות פרסומות, לעשות SEO, לעשות פרסום בגוגל, פרסום בכלים אחרים ועוד.
הוא לא יכול להשאיר את הדברים כמו שהם ולצפות שגולשים ייחשפו לתוכניות בהן הוא חבר ולעסקים אותם הוא אמור לקדם. עליו כל הזמן לפעול ולקדם תהליכים על מנת למשוך כמה שיותר לקוחות להקליק על הקישורים, למלא פרטים ולבצע רכישה או הזמנה של השירות. הוא יצטרך להשקיע את מיטב זמנו ואפילו לא מעט מכספו לשם לכך.
מעבר לכך, חלק גדול מזמן העבודה שלו יתבסס על קריאת דוחות וניתוחם. מן הסתם, אותם דוחות יאפשרו לו לקבל כמה שיותר מידע אשר על פיו הוא יוכל לבסס את תהליך העבודה שלו. הוא יוכל לראות מי נכנס, באילו שעות, מאילו פרסומות ועוד. כך הוא ידע כיצד לנהוג בהמשך הדרך והאם עליו לבצע שינויים מיוחדים.
נקודה נוספת שחשוב לזכור, משווק בתוכניות שותפים צריך כל הזמן ללמוד. מדובר בתחום שכל הזמן מתפתח, כל הזמן משתנה, יוצאים אינספור מאמרים בתחום ויש צורך לקרוא אותם בשביל לדעת כיצד לעבוד בצורה חכמה ונכונה. גם בכך הוא ישקיע זמן רב. סביר להניח שהוא יעדיף לעשות זאת על זמן עבודה ולא על זמנו החופשי.
לסיכום, כפי שאנחנו יכולים לראות, גם בתחום של שיווק שותפים, צריך לעבוד בצורה רצינית וממושכת מדי יום. לכן האגדה כאילו מקדמים ומשווקים עובדים מעט ומרוויחים הרבה, היא אולי טובה לאגדות ואולי מתאימה לסדרות טלוויזיה, אך זו לא המציאות. במציאות עובדים קשה מאוד בתחום של שיווק שותפים.