איתי ברנר משתף בדרכים יותר יצירתיות לאיתור מילות מפתח הרלוונטיות לתוכן העולה באתרכם. הכלים עשויים לספק רעיונות ולסייע, במקרים מסוימים, בהבנה של הביטויים להם ברצוננו לתת דגש. במידה ואתם עדיין מחפשים ביטויים בעיקר באמצעות הכלים של גוגל ו\או קישורי המתחרים- זה הזמן ללמוד דבר חדש אחד או שניים.

מציאת מילות מפתח לאתר אינטרנט עלולה להיות משימה מאתגרת למדי, במיוחד כאשר מדובר בנפח חיפוש בינוני בו קשה לראות טרנדים או מגמות לאורך זמן (גם ב – Insights For Search וגם בכלי מילות המפתח המציג הערכת נפח בלבד). גם המידע המוצג דרך כלי מנהלי האתרים אינו תמיד מדויק ולמעשה חושף רק את מספר הפעמיים בהן האתר שלנו הופיע בהקשר של מילות המפתח הללו, אבל לא את סך נפח החיפוש שלהן.

ענן התגיות של WAO לפי אתר Wordieשימוש בענן תגיות

שימוש בענן תגיות יכול לעזור בגילוי של מילות מפתח "חמות", כאלו שמחפשים השבוע ובשבוע הבא, אבל אולי לא עוד שבועיים. דווקא בגלל שקשה לקדם את המילים האלו לאורך זמן, קל יותר לתפוס אותן "ברגע האמת" לפני שגם המתחרים מתחילים לקדם אותן.

האתר Wordie לוקח טקסט או פיד RSS ומסדר את מילות המפתח שבהם לפי תגיות. בתמונה לעיל תוכלו לראות כיצד "הענן" נראה עבור WAO. (לחצו על התמונה לבניית ענן תגיות לאתר שלכם)

כמובן שעל מנת לקבל פלט רלוונטי, יש לקחת מקור עדכני, ובמיוחד רשתות חברתיות, אתרים של מתחרים, פלט של קישורים שמובילים לאתרים שלהם וכך הלאה.

חלק מהשירותים לסקירת מתחרים כגון SEORush או הכלי המלא של Majestic SEO הם שירותים בתשלום, אבל למי שעובד לעיתים קרובות על מחקר וניתוח של מילות מפתח, זהו מחיר קטן יחסית לתמורה שמקבלים

שירותים יחודיים נוספים, שאינם בתשלום ושווה להכיר :

http://ubersuggest.org/ – תומך גם בעברית. הוא יכול לאחזר לא רק מהחיפוש הראשי של גוגל, אלא גם מחיפוש חדשות, תמונות, ובחו"ל גם קניות ומתכונים. זו אפשרות מצוינת למי שרוצה לקדם תמונות בגוגל ולתייג אותן עם תגי ALT. יש לציין שהכלי אינו חכם במיוחד ובסך הכול לוקח את כל המילים האפשרויות מהצירוף שהקשתם + אותיות ה – ABC (או א"ב בעברית), מה שיכול לגרום לכך שאם משתמשים בו הרבה, גוגל יציג הודעת שגיאה על תעבורה אוטומטית.

על מנת לנצל את הכלי כפי שצריך, רצוי לערוך את רשימת המילים שמתקבלת ולהסיר ממנה את מילת החיפוש הראשית, לפני שמדביקים אותה ב – Wordie.

יצירת FEED  של שאילתה נבחרת דרך הכתובת הבאה :

search.twitter.com/search.atom?q=obama&rpp=400&result_type=recent

בכחול – השאילתא
באדום – מספר התוצאות

Tweet Cloud – מדובר בשירות של יצירת ענן תגיות לפני חשבונות טוויטר. מתאים לחשבונות שמתעדכנים לעיתים קרובות או חשבונות של סלבס.
 

ולשימושים בשירותים היותר טריויאלים (אשר ייתכן שאתם כבר מכירים):

חיפוש פנימי באתר – אם השרת או מערכת הסטטיסטיקה של האתר שומרת חיפושים פנימיים באתר, ניתן לקחת את הקלט משם על מנת למצוא מילות מפתח שאין בעבורן תוצאות (עמודים רלוונטיים). לא רצוי להשתמש בתיבות החיפוש שגוגל מספקת, מכיוון שהיא לא מספקת בעבורן סטטיסטיקה מלאה.

שאילתות ב–Analytics  – לפעמיים קל לפספס מילות מפתח רלוונטיות גם מתוך גוגל Analytics. ישנה גם טענה שרצוי לבחור במילות מפתח שהן בעצם שאלות, על מנת לדעת מה הגולשים רוצים למצוא באתר בפועל.

מקורות נוספים לתכנים מהסביבה העסקית

מקורות נוספים לתכנים מהסביבה העסקית יכולים להיות מוצרים מסוימים או דרישות של לקוחות (מאנשי המכירות), שאלות נפוצות או תלונות (מהתמיכה הטכנית). אפשר גם לבקש מצוות שירות הלקוחות לשלוח עותק נוסף של הודעות מייל ב – BCC (מרבית הלקוחות כבר יודעים שחלק מן השיחות בשירותי הלקוחות מוקלטות לצרכי בקרת איכות)

בנוסף לכל אלו, אסור להתעלם מהעולם שמחוץ לאינטרנט ואמצעי המדיה המסורתיים שלהם יש עדיין השפעה גדולה על דעת הקהל. לדוגמה, עיתונות יומית, כתבי עת, פרסומות טלוויזיה, כתבות במהדורות חדשות וכו'.

לסיום, יש כאלו שעושים שימוש בכלי אסטרטגיה קלאסיים של שיווק וקידום מכירות ומתאימים את מילות המפתח לשלב שבו נמצא הקונה. גם בעברית ניתן למצוא חומר רב על "התנהגות צרכנים" ובין היתר, גיבוש החלטת הקניה. לדוגמה, אם אני יודע שהצרכן נמצא בשלב התבלטות ומחפש ערך לכסף שלו, אני יכול לבנות בעבורו עמוד נחיתה שמדגיש את יתרונות המוצר לעומת מחירו.