ה"באוס רייט" שלכם גבוה במיוחד? לא מבינים מדוע הגולשים שלכם נוטשים לפני שהם מתעמקים בדף בו הם נמצאים? לפניכם מספר שאלות שתוכלו לשאול את עצמכם אודות אחוזי נטישה גבוהים ובדיקות שכדאי לבצע על מנת לאמת את החששות. קראו את הטיפים הבאים והוסיפו משלכם! אנחנו בטוחים שנגענו רק "בקצה הקרחון" וישנם סיטואציות רבות באתרים שונים…

המושג "אחוז נטישה" מתאר את מספר הגולשים שהגיעו לאתר אינטרנט מסוים ויצאו חזרה אל מנוע החיפוש או האתר שממנו הגיעו לאתר הנוכחי. ישנו ויכוח גדול האם אחוז גבוה הוא תמיד שלילי והאם מנועי החיפוש אכן מחשיבים אותו כנקודת תורפה. אם ניקח למשל אתר בו יש דף על שחקן מסוים, והגולש הגיע לאתר כי חיפש מידע רק על השחקן  הזה, הגיוני שהוא ייצא חזרה למנוע החיפוש אחרי שביקר בדף.

בכל אופן, אין ספק שישנם מצבים רבים בהם אחוז נטישה גבוה אכן מעיד על אתר בעייתי שהגולשים לא רוצים להמשיך לגלוש בו. נשאלת השאלה כיצד אפשר להוריד את אחוז הנטישה הזה, כאשר הנורמה היא בדרך כלל 40%-60% אחוז נטישה. אחוזים גבוהים יותר בדרך כלל (אך לא תמיד) מראים על אתר בעייתי במיוחד, ואלו אחוזים נמוכים יותר, על אתר טוב שהגולשים גולשים בו לעומק. שאלה אחרת שכדאי אולי לשאול (למרות שקשה לקבל עליה מענה ברור) היא: מהם אחוזי הנטישה אותם חווים אתרים אחרים, מתחרים, בתחום הרלוונטי? האם הם גבוהים יותר? האם פחות?

טכניקות להורדת אחוז הנטישה

התאמת תוכן הדף לכותרת שלו – לפעמיים אנחנו לא נותנים כותרת מספיק טובה לדף, ואז הגולש שמגיע ממנוע חיפוש, מגלה שהדף שאליו הגיע הוא בכלל לא הדף שהוא מחפש. גם דף שלא מאורגן בצורה טובה עם כותרות ראשיות וכותרות משנה, עלול לעצבן את הגולשים.

התאמת הדף לכל הדפדפנים בשוק – לפעמיים הגולש כן מגיע לתוכן שחיפש, אבל הדף עצמו לא עולה כפי שצריך בדפדפן שלו. כיום רוב הדפדפנים המודרניים כבר מציגים את רוב האתרים בצורה תקינה, אבל חלק גדול מהאתרים עדיין לא מוצג כראוי בסמארטפונים.

יותר מדי פרסומות – באנגלית ישנו מושג שנקרא Above the Fold"" והמשמעות שלו היא החלק של הדף שנראה לעין לפני שצריך לגלול את העמוד (חלק זה יהיה קטן יותר ברזולוציות נמוכות). אם החלק הזה מלא ביותר מדי פרסומות, הגולש פשוט לא מוצא את התוכן שחיפש, או שהוא לוחץ על התוכן ומסתבר לו שזו בכלל פרסומות. על בעל האתר לארגן את הפרסומות בצורה שאינה מטעה ואינה מנקרת עיניים.

בארץ ישנה תופעה מטרידה של חלונות קופצים שמסתירים את התוכן האמיתי של הדף או מתגלים רק כאשר הגולש עובר לדף אחר באתר. אין צורך להסביר מדוע הפרסומות הללו גורמות לגולשים לחשוב פעמיים לפני שהם נכנסים לאתר פעם נוספת או ממשיכים לגלוש בו.

זמן טעינה – זמן טעינה הוא מושג חמקמק אשר מושפע מגורמים רבים וביניהם המיקום של השרת של האתר יחסית למיקום הגיאוגרפי של הגולש, קצב הפס של הגולש, שפת התכנות בה כתוב האתר, מספר התמונות שבכל דף וכך הלאה.

ניתן לראות את זמן הטעינה הממוצע בתוך חשבון Google Analytics, ולנסות להפחית אותו באמצעים שונים. ככל שזמן הטעינה קצר יותר, כך הסיכוי שהגולש יאבד סבלנות וייצא מהאתר פוחת.

שיפור התכנים באתר – גוגל שם לעצמו כמטרה להפחית את מספר האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש במקומות גבוהים ויש בהם תוכן באיכות דלה, או תוכן שמשוכפל מאתרים אחרים. זוהי גם הסיבה שאתרים עם תוכן באיכות נמוכה, בדרך כלל סובלים מאחוז נטישה גבוה (רוב השינויים בגוגל מתבצעים לאחר קבלת פידבק מהגולשים)

את התוכן באתר ניתן לשפר במגוון של דרכים כגון : הוספת תמונות ומדיה עשירה, שורות קצרות ומתומצתות, הקפדה על מקוריות וערך לגולש, כתיבה בצורה פיקנטית ומזווית אישית, הימנעות מטעויות כתיב ועוד… מה אתם הייתם מוסיפים לרשימה?

לסיכום

לסיכום, ישנן דרכים רבות להפחית את אחוז הנטישה באתר. להפחתת אחוז הנטישה ישנה השפעה חיובית על האתר מכיוון שהמבקרים נהנים לגלוש בו והסיכוי שיחזרו שוב לאתר , ילחצו על פרסומות או יקנו בו מוצרים הוא גדול יותר.