הצורך הבסיסי ביותר של רוב אנשי השיווק הדיגיטלי מלבד הגדלת החשיפה והדיוק של הגעת המודעות לקהל המתאים הוא לדעת בפועל כמה השיווק שלנו אפקטיבי- ב-2 מילים: מדידת אפקטיביות. תג מנגר הוא כלי שמקל מאוד על כך.
אז מה בין זה לבין גוגל תג מנג'ר?
אומנם, לקרוא את המחשבות של הגולש לא נצליח, אך את כל שאר הדברים שהגולש עושה בדף אנחנו דווקא כן נצליח למדוד איך? כאן קורס תג מנג'ר בא לעזרתכם..
אז מה זה Google Tag Manager
באמצעות הכלי Google Tag Manager, ניתן למדוד כמעט כל דבר שיעלה על דעתנו למדוד באתר, וגם להשתמש בידע הזה בכדי לבצע פעולות, הן לצבוע את הגולש שביצע פעולה לקהל רימרקטינג יותר Engaged והן להפעיל תגים מיוחדים כגון חלונות קופצים או שינוי טקסט בהתאם לפעולות או מקורות תנועה של הגולש- כלי שאין כדוגמתו כדי לסייע למשווק הדיגיטלי להוציא את המקסימום מהפעילות השיווקית שהוא עושה.
מה נלמד בסדנת Google Tag Manager?
אנו מחלקים את הסדנה ל-3 חלקים: בסיסי, מתקדם, מתקדם מאוד.
הבסיס של גוגל תג מנג'ר
נלמד את יסודות הבסיס של ה- GTM, ובאמצעותם תהיה לנו הבנה עמוקה הרבה יותר על מבנה המערכת והשימוש בכל אחד מהפיצ'רים שלה בצורה נכונה-
בחלק הזה נלמד:
מתחילים מההתחלה
- הקדמה על גוגל תג מנג'ר – מהי המערכת ומה תפקידה העיקרי
- מהם השימושים השונים של גוגל תג מנג'ר – הכרה בכל ראשי הפרקים של השימוש בGT
- מבנה חשבון של גוגל תג מנג'ר –
- איך לפתוח חשבון גוגל תג מנג'ר
- איך ואיפה להתקין גוגל תג מנג'ר באתר (+התקנות וורדפרס)
- מהם Variables בגוגל תג מנג'ר
- סוגי הטריגרים בגוגל תג מנג'ר
- סוגי תגים בגוגל תג מנג'ר
- איך לחבר גוגל אנליטיקס לגוגל תג מנג'ר
Variables בתוך גוגל תג מנג'ר (משתנים "בעברית צחה")
מעבר בסיסי על כל הוריאבלז בגוגל תג מנג'ר:
- כתובות דף
- פעולות הקלקה
- גלילה
- ID ן-CSS
- צפיות סרטונים
- וריאבל אנליטיקס
- עוד
Triggers (טריגרים)
כאן נלמד כיצד ליצור טריגר שיופעל בעת ביצוע פעולת הגולש שנבחר, ביניהם נלמד גם על כל סוגי הטריגרים הבסיסיים:
- טריגרים לפי כתובת דף, והבנה של שימוש נכון בה – בכדי שנוכל לדעת באיזה דף הגולש נמצא, ולהפעיל תגים שונים בהתאם
- טריגר לפי URL שנלחץ – באמצעותו נוכל למדוד על אילו לינקים גולש לוחץ
- טריגר לפי שהות של גולש באתר – למדידה של גולשים ששהו אצלנו כמות זמן מסוימת, בכדי לדעת את כמות העניין של הגולש
- טריגר של גלילה באתר – כדי למדוד עד כמה הגולש גלל באתר שלנו, וכן גם למטרת רימקרטינג חכם
- טריגר לחיצה על אלמנטים באתר – גם כאלו ללא URL, כגון אקורדיון, או הגדלת תמונה באתר
- טריגר שיורה לאחר השארת פרטים בטופס – למצב בו נרצה לבצע מדידה של גולשים שמילאו טופס
- טריגר שיורה בעת הופעת אלמנט בדף – למצב בו אנחנו רוצים לטרגט גולש שהגיע לחלק מאוד ספציפי בדף, או לבחון כמות הופעת פופאפים שהופיעו
- טריגר שיורה בעת צפייה ביוטיוב\וימאו באתר – באמצעות נוכל למדוד כמה אנשים צפו בתכני וידאו בדף ולטרגט אותם כרימרקטינג
Tags (תגים)
התגים הם אותה הפעולה שנרצה שתקרה לאחר שהגולש הפעיל את הטריגר- פעולה יכולה להיות שידור פעולה (Event) לגוגל אנליטיקס, קוד רימרקטינג של גוגל או פייסבוק, תגי המרה, או יריית קוד JAVASCRIPT (שעליהם נרחיב בחלק המתקדם יותר), התגים הם בעצם "התאכלס" שאנחנו רוצים לעשות עם הGTM, ובאמצעות הדיוק הגדול שניתן לנו מהמערכת, זה יכול להפוך את הפעילות השיווקית שלנו לאפקטיבית במיוחד,
בסדנה נלמד את יסודות התגים וביניהם:
- תג גוגל אנליטיקס בסיסי – כדי שהאנליטיקס יתחיל לעקוב אחרי הגולשים שמגיעים לאתר
- תג פעולה (Event) באנליטיקס – שישדר לאנליטיקס איוונט, ובכך נוכל לצבור דאטה\ליצור קהל\המרה
- תג המרה גוגל אדס – כדי לספור המרה שבוצע מהפעילות בגוגל
- תג רימרקטינג גוגל אדס – שיוצר קהל שניתן לטרגט ברימרקטינג במודעות גוגל
- תג מספר מתחלף שלח גוגל אדס – שמחליף את מספר הטלפון באתר שלנו למספר גוגל בכדי לעקוב אחרי פניות טלפוניות
- תג קאסטם HTML – איתו בעצם ניתן להתקין כל קוד JAVASCRIPT שנרצה, שימושי במיוחד כאשר מערכות מסוימות מבקשות שנתקין קוד והמתכנת "בדיוק לא זמין"
- תג פייסבוק פיקסל – שסופר גולשים שהגיעו לאתר, וכן איתו ניתן לבצע רימרקטינג בפייסבוק
- תג המרת פייסבוק – בכדי לספור את כמות הגולשים שהשאירו פנייה ולשדר אותם לפייסבוק
מתקדם
בחלק הזה של הסדנה נלמד את הדברים שרוב המשווקים הפשוטים לא יודעים, וחבל!
אומנם עם גוגל תג מנג'ר האפשרויות הם כמעט לא מוגבלות, אך חשוב מאוד לדעת מהו הניצול הנכון (והחכם) שאיצו באמת נוכל להגיע לביצועים שיווקים טובים יותר-
בחלק המתקדם של הסדנה נלמד:
- תגים דינמיים חכמים – שיעזרו לנו לספור יותר אירועים בפחות כאב ראש
- שימוש בוריאלז עם Regex Table – שיעזרו לנו לכוון ליותר אפשרויות בפחות תגים וטריגרים
- מעקב על קליקים על טלפון\מייל\PDF – כדי לדעת מי ניסה לחייג, להוריד או להאזין לתכנים שלנו באתר
- מתי להשתמש בתג מסוג Pageview/DOM Ready\ Window Loaded – שימוש נכון שיעזור לשפר מהירות טעינת דף, ומתי פשוט אסור לעשות בחירה שגויה
- שימוש בטריגר שלא מופיע בברירת המחדל של GTM – למצבים בהם המתכנת\ או כל מישהו אחר פעולה שגוגל לא יצרו לו טריגר עדיין
- יבוא תגים\טריגרים\,משתנים של חשבון אחר עם JSON – לא צריך תמיד "להמציא גלגל", אפשרי לייבא תגים\טריגרים\משתנים שמישהו אחר כבר יצר ושיתף ישר לתוך החשבון שלכם
- שימוש בתיקיות (Folders) – כדי לארגן את התגים בצורה טובה יותר
- בניית קהלים חכמים מהתגים שיצרנו – למטרת רימרקטינג שמכוון לאנשים ENGAGED
- בניית קהלים מתקדמים בפייסבוק – צביעת קהל עם אירוע לפי שהגדרנו עם שם ייחודי כדי לטרגט בפייסבוק
- Cross Domain Tracking – למקרה וגולש מופנה מכתובת דומיין שבבעלותכם לדומיין אחר (או סאב דומיין) ואינכם רוצים שגוגל אנליטיקס יספור אותו כ-2 אנשים שונים
ובנוסף נלמד סינון מתקדם של וריאבלז כולל:
- מעקב קליקים – לפי טקסט הכפתור\ID\CSS
- מעקב לפי דף – לפי חלק יחסי בכתובת הדף\Query\כתובת מפנה (Referrer)
- מעקב סרטונים שנצפו בדף – כמה הגולש ראה, איזה סרטון ומי סיים צפייה שלמה בסרטון
מתקדם… מעל המצופה
אפילו שהכותרת מפציצה, החומר, דווקא די פשוט לאחר שנסביר אותו.
ישנם עוד כלים שיתנו לכם את היכולת לעשות ולעקוב כמעט אחרי כל מה שתרצו, ולהשתמש ב GTM,
ככלי העיקרי שלכם להיות המשווקים החכמים יותר, וכמובן, להביא הרבה יותר פניות מדויקות ורלוונטיות
בפחות מאמץ באמצעות שימוש בפיצ'רים המתקדמים שתלמדו כאן:
שימוש בתוספי כרום המיועדים למשווקים שמשתמשים ב גוגל תג מנג'ר, וביניהם-
- תוסף שמונע מעבר לדפים אחרים – שימושי במיוחד אם תרצו לעשות טסטים על לחיצות קליקים\השארות פרטים בטופס ולדעת האם התג שיצרתם אכן מדויק
- תוסף שמכניס בצורה חיצונית קוד GTM – כך תוכלו להשתמש בתג מנג'ר גם אם לא ניתנה לכם גישה לאתר, וכבר תוכלו לבנות תשתית של מעקבים
- תוסף העתקת תגים\טריגרים\וריאבלז – העבודה הקשה מאחריכם, עכשיו אפשר להעתיק תגים שיצרתם לחשבון אחרים בבעלותכם בצורה פשוטה
- תוסף פיקסל HELPER האגדי – לדעת האם הותקן הפיקסל, האם זה נעשה בצורה טובה ומדידת איוונטים בצורה פשוטה (כן… תופתעו)
וכן שימושים מאוד חשובים ויעילים שללא ספק תוכלו למצוא את עצמכם משתמשים בהם
- שינוי טקסט באתר – תוכלו להחליף טקסט באתר בטקסט שתבחרי (אפשר גם לפי מילת מפתח שהגולש הקליד)
- יצירת טריגר לפי מכשיר הגולש (מחשב\מובייל) – בכדי להפעיל תגים במכשירים שבחרתם
- יצירת טריגר Exit Intent – בכדי להפעיל תג ברגע שגולש מנסה לעזוב את הדף
- יצירת טריגר לפי שעות – כדי להפעיל תגים רק בשעות שמתאימות לכם
- יצירת טריגר לפי ימים – מתאים במיוחד לשומרי מסורת וחג
- העלמת אלמנטים בדף – שימושי מתי שנרצה שגולש לא יחשף לאלמנט במצבים מסויימים
- יצירת קוקי (Cookie) בתג מנג'ר – סופר שימושי למקרה שנרצה ליצור או לטרגט גולשים עם קוקי ספציפי
- מעקב אחרי דפי 404 – תוכלו לקבל התראה בכל פעם שגולש מגיע לדף 404 באתר שלכם
- הפניית גולש לכתובת אחרת – טוב למצבים בהם אין הפניות דף תודה, או למקרים דינמיים כאלו או אחרים
- מעקב אחרי אתרים שאינם בבעלותנו – מעולה כאשר מפנים מרשימת הדיוור לוובינר או לכל אתר אחר שאין לכם אפשרות להתקין בו מעקב (הכל חוקי כמובן)
- יצירת טריגר לפי כמות הדפים שגולש היה באתר שלנו – שימושי במיוחד בהצגת פופאפים לגולש שהראה מעורבות באתר
- פופאפ Custom Made – ליצור פופאפ משלכם ללא תלות במערכת חיצונית באמצעות תג מנג'ר ולהציג אותו מתי ואיפה שתרצו
האם הסדנה היא סדנת תאכל'ס?
הסדנה- הכי תאכל'ס שיש!
- כל ההדרכות של המרצים מוקלטות ומוגשות לתלמידים בסיום הסדנה, כך שלא יהיה שום דבר שלא תצליחו ליישם בחיי היומיום לאחר סיום הסדנה,
לדוגמא, כאשר נלמד איך להתקין תג מסוים, אנו נפעיל את ההקלטה שמדריכה צעד אחר צעד על אופן ההתקנה, ובסיום ההסבר הקצרצר נסיים את ההקלטה, ובכך החומר יהיה נגיש מאוד כאשר אחד התלמידים יחפש את ההדרכה הספציפית שנלמדה. - בנינו עבור כל אחד מהתלמידים אתר דמו משלו, ובו תרגילים מעשיים שכל אחד מהתלמידים יתנסה בפועל בכל דבר שנלמד, כדי לדעת בוודאות שאכן החומר יתממש כהלכה למעשה.
- אנחנו אנושיים ואנחנו כאן- רוצים לשאול שאלה על משהו שלמדנו? משהו לא מסתדר גם אם עשיתם צעד אחר צעד במה שהודרכנו בו?
נענה לכם על השאלות על החומר הנלמד גם לאחר סיום הסדנה כדי שתיהיו בטוחים ב-100% שמהסדנה הזאת אתם תצאו מקצועני גוגל תג מנג'ר!
איך אפשר לדעת שאתם מקצועיים?
שאלה טובה שאלתם!
הניסיון העשיר שלנו, בין כסוכנות דיגיטל בוטיק שעבדה עם מיטב החברות בארץ, ובין כסוכנות שהדריכה עשרות משווקים דיגיטליים בסדנאות ובסרטוני יוטיוב שמקודמים ביוטיוב, הם אלו שבזכותם נצליח להעביר לכם את החומר בצורה טובה, מקצועית, מובנית והכי חשובה- בצורה מעשית שתיקחו איתכם לעבודה היומיומית שלכם כמשווקים דיגיטליים.
בנסף תוכלו להתרשם מאיכות ההדרכות שלנו בהדרכות המוקלטות שהעלינו באתר כאן
עם מה אני אצא בסיום הסדנה?
בסיום הסדנה תצאו עם כל הכלים שדובר עליהם למעלה:
- תוכלו לעקוב אחרי כל פעולת גולש שתרצו- דפים, גלילה, שהות בדף, מכשיר, מקור הגעה, קוקי ספצפי, כמות הדפים שבוקרו
- תבנו קהלים חכמים בגוגל ופייסבוק – לנצל את הכסף של הרימרקטינג רק על אנשים רלוונטיים
- תוכלו לקבל שליטה ופרסונליזציה באתר שלכם – התאמה אישית שעוזרת לגולש להרגיש בבית ולהשאיר פנייה
- תוכלו להטמיע המרות ביתר קלות – נגמרו הימים שצריך מתכנת
- תשפרו את כל המערך השיווקי של הקמפיינים שלכם במצעות הבנה עמוקה של פעילויות הגולש
איפה מתקיימת סדנת ה- Google Tag Manager?
הסדנה מתקיימת במשרדי OFFIX, רחוב יעקב פריימן 22, ראשון לציון
אך, ניתן לארגן גם סדנה במקום לבחירתכם (מינימום משתתפים – 10 אנשים)
אוקיי.. כמה עולה לי כל הטוב הזה?
היות וכל אחד מעוניין ללמוד דברים שרלוונטיים אליו, לפיכך, כמות החומר הנלמד תתקצר בהתאם- ובהתאם לכך המחיר.
הדבר הכי חשוב לכל אחד שרוצה ללמוד תג מנג'ר היא כמובן שזה יהיה חומר שמתאים בדיוק לצרכים השיווקיים שלו, ולכן אנו נדאג לבדוק מה הכי חשוב למשתתפים ללמוד ובהתאם לחומר וכמות השעות נדאג למחיר הוגן שבוודאי שווה מעל ומעבר לתמורה שתקבלו מהסדנה שלנו.
בקיצור- תתקשרו ונדאג שתצאו מבסוטים, מבטיחים!
מתי סדנת התג מנג'ר מתחילה?
הסדנה נפתחת מחדש בכל פעם שישנם לפחות 5 נרשמים. נכון לתאריך זה, יש 2 נרשמים לסדנה הבאה.
אחלה, השתכנעתי- מה הלאה?
עכשיו כל מה שנשאר זה להשאיר פרטים פה למטה או לחייג אלינו למספר 052-866-4646 ונדאג שנציגנו יחזור אליך בכדי לצרף אותך לסדנה