כותבים תוכן שיווקי לאתרכם? נתקלים בקשיים בכתיבה? במאמר זה קיבצנו עבורכם את מיטב הטיפים לכתיבת תוכן שיווקי ואפקטיבי. תוכן שמזמין את הגולש לעשות בדיוק את מה שרציתם.

רבות מדובר לאחרונה על הצורך בתוכן שיווקי איכותי, במיוחד בכל מה שקשור לרשת האינטרנט. רשת בה בשנת 2013 משתמש בעל העסק על מנת להפיץ מסרים שיווקים בכל ערוץ אפשרי, החל מדפי פייסבוק, דרך פורומים מקצועיים ואחרים, ועד לבאנרים טקסטואליים בני שורה אחת או שתיים.

העניין הוא שמעט מדי אנשים מבינים שתוכן שיווקי ברשת אינו זהה לתוכן שיווקי קלאסי של העיתונות המודפסות, שלטי החוצות ואפילו ערוצי ה – "ברודקאסט" (2,10,24). לדוגמה, הגולש הממוצע הוא חכם וייסודי מהצופה הפסיבי בטלווזיה, ולכן אם מנסים לשדר לו מסר בוטה מדי, הוא עשוי לדלג לאתר אחר, להחליש את הרמקולים, או פשוט לעבור טאב בדפדפן…

אם כך, מהם 16 הטיפים שיוכלו לעזור לכם לכתוב תוכן אפקטיבי שבאמת יידבר עם הגולשים בגובה העיניים

חילקתי עבורכם את הטיפים לשתי קטגוריות מרכזיות. טיפים הקשורים בתוכן עצמו וטיפים הקשורים בדרך בה מוצג הטקסט (אלמנטים ויזואליים)

תוכן וליבת המסר השיווקי

  • כותרת פיקנטית היא טובה רק אם היא לא מתחכמת מדי. זכרו שלא כולם בהכרח יבינו את הרפרנס (ההקשר) המדובר והתוצאה עלולה אף לפגוע במי שלא יזהה את העקיצה הפנימית בכותרת.
  • אל תבטיחו דברים שאינכם יכולים לקיים ואל תמציאו עובדות. זכרו שויקיפדיה נמצאת במרחק הקלקה.
  • השתמשו בשפה פרסומית רק אם אתם עומדים ב- 100% מאחורי הדברים.
  • אל תגזימו עם קישורים , לא לצרכי הבהרה ובוודאי שלא לצרכי SEO : תנו לקוראים שלכם את הקרדיט לחפש בעצמם ולמצוא תשובות.
  • אם המוצר או השרות שלכם הוא ייחודי באמת, אל תבישו לספר מדוע ואל תחפשו את הדומה למוצרים האחרים בשוק.
  • השתמשו בכותרות פנימיות כאשר אתם עוברים נושא ואל תתנו כותרת נפרדת לכל פסקה חדשה. ההבדל בין היכולת לקרוא טקסט של 1000 מילים ובין היכולת לקרוא טקסט של 1500 תלויה בחלוקה הפנימית של המסמך.
  • כאשר אתם משתמשים בתבליטים (Bullets), העדיפו להשתמש בכאלו שאינם ממוספרים. רשימה של 50 תבליטים ממוספרים, מבריחה את הקורא בגלל עודף המידע.
  • במידה ואתם "נכנסים" עם משפט מסוים לעובי הקורה, שקלו להשתמש בהערות שוליים במקום ליצור משפטים ארוכים ופתלתלים.
  • שימו לב לשימוש בהומור "נונ סנס" מול פרודיה או סרקזם. לכל אחד מהם יש שימושים שונים, ורצוי שלא לערבב בינהם, אלא אם כן אתם מכירים את כתבי קישון בעל פה…
  • אם קהל היעד שלכם הוא נישתי (מחובבי מדע בדיוני ועד היפסטרים של אופנת רחוב), תוכלו להגזים יותר עם הומור וסאטירה, אבל הישארו בפוקוס.

אלמנטים ויזואליים

  • טעויות כתיב הן לא סימן לחוכמה או מודעות פנימית…
  • במידה ויש בטקסט תמונות נלוות, חשוב לשמור על אסתטיקה מינימאלית , לא לחתוך תמונות במקום שהן לא אמורות להיחתך בו ולשמור על יחס גובה רוחב (Aspect Ratio) גם בזמן ההקטנה.
  • השתמשו ביכולת של CSS 3 לשלוח פונטים אל מחשבו של המשתמש, אבל אל תבחרו בפונט קשה לקריאה.
  • שילוב צבעים הוא טוב כל עוד הוא לא גורם לכאב ראש אצל המשתמש. בדקו את האתר גם עבור עיוורי צבעים (אתר "נגישות ישראל"li>
  • בדקו שהמסר עובר כראוי גם על טאבלטים וסמארטפונים. אתר משובש לא רק מחליש את המסר הפרסומי, אלא יכול אף ליצור אנטגוניזם כלפי המותג שלכם.
  • זכרו שהיום כל אחד רוצה להיות מקדם אתרים ואל תשתמשו בטריקים כמו הסתרת טקסט או מילוי העמוד במילות חיפוש מיותרות.

בהצלחה!