חלק מהאלמנטים המסייעים בקידום אינם בשליטתנו באופן ישיר אולם החלק האחר, העוסק באופטימיזציה של דפי האתר למנועי החיפוש, בהחלט כן.
המטא טייטל (או בעברית – הכותרת למנועי החיפוש) הוא אחד מאלו, ואף מהחשובים שבינם. על כן החלטתי לכתוב עליו ראשון.
על פניו, כאשר הגולש נכנס לאתר שלכם או דף פנימי בו, בין אם דרך אתרים מעודפים או ישירות בהקלדת הכתובת, הוא לא שם לב לכותרת למנועי החיפוש.
רק אם עיניו נודדות למסגרת הכחולה של החלון- המסגרת המגדירה את החלון בו הוא נמצא כעת במערכת ההפעלה של Windows (או אחרת, מקבילה בשיטת החלונות הפתוחים על שולחן עבודה).
כך או אחרת החשיבות הגדולה הניתנת לטייטל לצורכי קידום נובעת מכך שהוא הדבר הראשון שהגולש רואה בהקשר לדף באתר שלכם, כאשר הוא נתקל בו בתוצאות מנוע החיפוש.
ישנן שתי אסכולות לקידום ביטוי מפתח בדף בהקשר לכותרתו בלבד
האחת, אופטימיזציה טכנית על פי תאוריה, גורסת שככל שהטייטל קצר וממוקד יותר במילת החיפוש כך הוא יועיל יותר לקידום מילת החיפוש בדף.
אם ניקח לדוגמה את הביטוי "קידום אתרים" אז על פניו טייטל הכולל רק "קידום אתרים" הוא המדויק ביותר. הביטוי הוא הטייטל במאת האחוזים והוא הרלוונטי ביותר והמועיל ביותר לקידום הביטוי בדף.
כאן עולה שאלה חשובה: אבל קודם כל, בדקו בעצמכם:
הקישו את הביטוי "קידום אתרים" בגוגל (ללא המירכאות הכפולות) ובחנו את התוצאות.
מהי המסקנה שלכם מהעניין?
האם אתם מוצאים טייטלים רבים לדפים אשר בחרו להשתמש ב"קידום אתרים" בלבד? האם אתם מוצאים אפילו אחד?
הסיבה שלא מצאתם נעוצה בעובדה שבזירה תחרותית (ואחסון אתרים הוא דוגמה כזאת) כל בעל עסק החושב במושגי השיווק באינטרנט ושיווק במנועי החיפוש בפרט, חושב כיצד להדגיש את היתרון התחרותי שלו ולבדל את עצמו מהמתחרים.
אבל נניח ומצאתם שני תוצאות צמודות- שני דפי אינטרנט שונים להם הכותרות הבאות: (בהתאמה)
מדריך קידום אתרים
מדריך קידום אתרים – לקדם עם AI מהר יותר!
על מה אתם הייתם לוחצים?
אם בחרתם בטייטל השני אתם, ככל כנראה, מתאימים להגדרת קהל היעד של האסכולה השנייה. לפי זו, טייטל חייב להיות שיווקי ולהדגיש את היתרון שלכם בהקשר למוצר או שירות ובהתאם לביטוי אותו תבקשו לקדם בדף.
מקדמי אתרים מקצועיים רבים פועלים, נכון לכתיבת מילים אלו, על פי הגישה המשולבת בין האסכולות.
אגב, נכון לזמן עדכון המאמר (2023) – תוכלו לקבל רעיונות רבים לכתיבת כותרות למנועי חיפוש בהתאם להגדרת הפרסונה שלכם (לאתר), תוכן הדף, בידול ועוד הכנות שתעשו לכלי AI. זאת, ועוד עבודות קידום שהפכו היום ל"חצי אוטומטיות". עוד על כך במדריך קידום אתרים בעזרת AI (לא סתם נתתי את הדוגמה!)
כללי אצבע לכתיבת טייטל – כותרת נכונה למנועי החיפוש
- המטא טייטל יכיל את מילת המפתח במדויק, עדיף ללא אותיות החיבור (הקיימות בעברית) ובעדיפות ראשונה בין המילים הנוספות המופיעות בו (עדיף שיכיל את ביטוי החיפוש לפני המילים האחרות)
- לא יעלה על 60 תווים כולל רווחים (אחרת גוגל לא מציג את כל הכותרת אלה קוטע את סופה)
- יכיל מילה או שניים על היתרון התחרותי של העסק ומה מבדיל אותו מהמתחרים – לטובה
- יכיל (רצוי מאוד) את שם החברה/מותג – לרוב בסוף אולם לא בהכרח
הסתיים העידן (לפחות אני מקווה) בו המונח טייטל אמר לרבים שזהו המקום בו ניתן לדחוף כמה שיותר ביטויי מפתח.
כך לא מקדמים ביטויים רבים בדף וממילא, במידה והאחרונים תחרותיים יש ליעד לכל אחד מהם דף נפרד באתר.
גישה זו הייתה מקובלת אצל מקדמי אתרים רבים למרות שמעולם לא נראתה הגיונית ונכונה בעיני הגולש אשר ראה את האתר מיוצג במנוע על ידי רצף ביטויים בלי תוכן ומשמעות אמתית.
כותרת במנועי החיפוש (או מטא טייטל כאמור) צריך לפתות את הגולש ללחוץ על הדף ולקבל מידע נוסף.
כדאי שהכותרת עבור מנועי החיפוש והתיאור הארוך יותר המופיע אחריה יהיו ממוקדים וקולעים למטרה ומצד שני, שיווקיים וקוראים לפעולה
(המטרה המידית היא כניסה לדף האמור מתוצאות החיפוש).
מה דעתכם?
באיזה טייטל אתם בוחרים?
קצר וממוקד לקידום ביטוי במדויק, לפי האסכולה הטכנית או ארוך ושיווקי המדגיש את כל היתרונות שלכם וקורא ללקוח הפוטנציאלי שלכם ללחוץ על התוצאה?
נושא מעניין נוסף הוא קידום שני ביטויים ואף שלושה המופיעים בטייטל כחלק מביטוי ארוך אחד.
האם אתם רואים יתרונות לשיטה זו? אני משאיר גם את הנושא הזה לדיון.
מידע קשור בנושא תגית מטא נוספת, אשר חשוב להשתמש בה, תמצאו במאמר: תג מטא תיאור