אם גם אתם, כמו רבים אחרים, רואים את הפוטנציאל הטמון ברישום לגוגל העסק שלי (גוגל מקומות לשעבר) אבל לא יודעים מהיכן להתחיל – הגעתם למקום הנכון. במדריך זה נסקור את הדברים החשובים, שצריך להכין מראש, לפני שמתחילים ברישום העסק ועד הרישום עצמו.

דיסקליימר והגבלת אחריות

יחד עם זאת, כדאי לדעת שאומנם הרישום הוא תהליך פשוט, אך תהליך האופטימיזציה של התוצאות והצגת הכרטיס שלכם, במקומות הראשונים בגוגל באמצעות שירות גוגל לעסק שלי, אינו דבר של מה בכך ודורש ניסיון. במידה ותמצאו שאינכם משיגים את התוצאות שאתם מייחלים להם, אך רואים שהמתחרים שלכם כן,
אפשר גם שתחליטו להמשיך לעסוק במה שאתם טובים בו ולהשאיר את הדבר למקצוענים.

למרות הניסיון לאתר ברשת תמיכה או עזרה לשירות גוגל לעסק שלי, אין תמיכה מיידית וסדורה של גוגל בטלפון לנושא ועסקים רבים, מניסיוננו משקיעים ברישום ובאופטימיזציה זמן רב ויקר. אומנם השקענו במדריכים שבאתר זמן וכסף רב אך השירותים וה"מסכים" דרכם מזינים את כל הנדרש בשירות משתנים באופן תדיר ולא תמיד תמצאו התאמה של אחד לאחד בין מה שנכתב ברשת לבין מה שתראו "תכלס" בגוגל. סוכנות טובה, תדע להשיג לכם תוצאות מהר יותר וטוב יותר. פנו אלינו וגלו בעצמכם.

מעוניינים לצלול את המדריך? הנה הוא לפניכם

כשמדובר בגוגל, צריך להבין מה הדבר שגוגל מחפש, כאשר הוא מחזיר תוצאות למשתמשים, וכתוצאה מכך לבצע את הנדרש, כדי שהעסק יקבל את המרב. במקרה של גוגל מקומות נרצה למקסם את החשיפה ולהבטיח, שהרישום שלנו ייראה בצורה חיובית בעיני גוגל.

דעו את החוקים

לגוגל יש היסטוריה ומוניטין של חברה הנלחמת ב"ספאם" בצורה הטובה ביותר, וגוגל מקומות אינו שונה. לגוגל יש מספר קווי יסוד המבטיחים, שרישומי העסקים יהיו מדורגים על בסיס הרלוונטיות, ולא על בסיס היכולת להונות את המערכת. כדאי להכיר היטב את קווי היסוד המנחים של גוגל, אותם תוכלו למצוא בדפי התמיכה של גוגל עבור גוגל לעסק שלי.

באופן כללי, אל תנסו לרמות את גוגל! הם לא אוהבים את זה, וכאשר הם תופסים רישום לא "כשר", הוא, לרוב, יוסר באופן מיידי ובעל האתר ימצא בבעיה אם ינסה לפתוח רישום חדש. אתם עלולים לחשוב, שיש איזושהי שיטה שעובדת, או מישהו סיפר לכם על שיטה, שניתן ליישם, כדי לקבל דירוג גבוה יותר. שיטות אלה אינן עובדות לטווח הארוך ויכולות לגרום נזק בלתי הפיך.

הכירו את העסק שלכם

עוד נתון מעניין על גוגל: הם אוהבים מידע. גוגל הקימה עסק שלם סביב איסוף, קטלוג ואחזור נתונים. כדי להבטיח, שגוגל עושה את ההחלטה הנכונה ביותר בהצגת התוצאות למשתמש, צריך לספק כמה שיותר מידע רלוונטי.

להלן רשימה של דברים, שתצטרכו במהלך יצירה או עדכון של רישום לגוגל "העסק שלי". כדאי להכין את הרשימה מראש, לפני הרישום בפועל:

  • השם הרישמי של העסק: ההשם המדויק של העסק שלכם. נסו להימנע משמות לא רשמיים, ראשי תיבות וקיצורים.
  • כתובת פיזית של העסק: השתמשו בכתובת רגילה ולא ת"ד. תצטרכו את זה מאוחר יותר, כשתגישו את הרישום שלכם לדירוג.
  • מספר טלפון: אספו את כל מספרי הטלפון, שאתם צריכים, כולל מספרי טלפון בינ"ל ומספרי פקס
  • כתובת אי מייל: תצטרכו כתובת אי מייל לרישום בגוגל מקומות. קחו בחשבון, שגולשים עשויים להשתמש בכתובת זו, כדי ליצור עמכם קשר.
  • כתובת אתר האינטרנט: לא צריך אתר אינטרנט כדי להירשם לגוגל מקומות, אך זה מאוד עוזר לדירוג הרישום. בנוסף לכך, אתם באמת צריכים אתר אינטרנט היום!
  • קטגוריית העסק: התחילו לחשוב על קטגוריה אחת או יותר, שיתאימו להגדרה של העסק שלכם. בפועל, גוגל יציג רשימת קטגוריות זמינה, שממנה ניתן לבחור. ישנה אפשרות להוסיף קטגוריה מותאמת אישית.
  • איספו תמונות: צלמו את העסק שלכם ופריטים שיכולים לעזור להגדיר את המוצרים או השירותים שאתם מציעים. למשל, אם יש לכם מאפייה, לא יזיקו מספר תמונות של מאפים.
  • איספו וידאו: אם יש לכם סרטוני וידאו, אגדו אותם יחד. וידאו של הדרכה מועיל יותר מאחרים, אך גם וידאו אינפורמטיבי או פרסומי יעשה את העבודה.
  • איספו פרטים נוספים: פרט לקטגוריות, ניתן לספק מידע נוסף על העסק. האם יש לכם מוצרים של מות
    מסך הזנת הפרטים
    גים מסוימים? האם אתם מספקים שירותים מיוחדים או ספציפיים? כדאי להתחיל לחשוב על פרטים אלה.

כעת, כשהרשימה לעיל מוכנה ומפורטת, ניתן להתחיל ברישום העסק. היכנסו לכאן ותגיעו למסך הכניסה. אם אין לכם חשבון של גוגל – תצטרכו לפתוח חשבון חדש.

במסך הרישום יש ללחוץ על הלינק Get Started, תחת הכותרת: Get your business found on Google, לבחור מדינה ולהזין מספר טלפון. באמצעות מספר הטלפון שהזנתם, גוגל יבצע חיפוש ברישומים הקיימים, כדי לבדוק, האם קיים רישום עבור מספר זה. אם העסק שלך עדיין לא רשום, תוכל להגיע באופן אוטומטי למסך הזנת הפרטים.

במסך זה יש להזין את כל האינפורמציה של העסק כולל מידע כללי, כגון: טלפון וכתובת. יתר על כן, ישנה אפשרות להעלות תמונות וסרטי וידאו, להגדיר קטגוריות ולפרט אודות מדיניות חברה, כגון: אמצעי התשלום שהעסק מקבל ושעות פתיחה.

דירוג גבוה בתוצאות גוגל עם רישום גוגל לעסק שלי.

ביצעת רישום בגוגל לעסק שלי? מזל טוב! עשית את הצעד הראשון בדרך לחשיפת העסק שלך לגולשים חדשים רבים. אך כמובן, הרישום עצמו לא מספיק, בוודאי לא בזירות תחרותיות.

לפני הכל, חשוב להבין את שלושת המרכיבים העיקריים, בהם גוגל משתמש, כדי לקבוע את הדירוג של דף הרישום שלך:

  1. תוכן – רישום שיש בו מידע מקיף, ידורג גבוה יותר מאשר רישום דל. הדירוג משתפר כמעט באופן מידי ברגע שמוסיפים מידע.
  2. קרבה למרכז העיר – למרות שחשיבותו של סעיף זה ירדה מעט, הקרבה של העסק שלך למרכז העיר או האזור, חשובה גם כן. אם העסק שלך רחוק ממרכז העיר, ישנן דרכים לקרב את הכתובת, ללא העברת העסק באופן פיזי. בהמשך נראה כיצד לעשות זאת.
  3. ציטטות וסקירות / ביקורות – אם נשווה את כל התהליך ל-SEO, הרישום בגוגל מקומות יהיה האתר שלך. ציטטות וסקירות הם כמו הקישורים הנכנסים. אנו יודעים, שאיכות הקישורים הנכנסים, היא בעלת חשיבות גבוהה מאוד ל-SEO. הציטוט הוא רישום העסק באתר אחר, הכולל את שם העסק, טלפון וכתובת העסק. הדבר היחיד השונה אצלנו מבניית תמהיל קישורים מסורתי הוא, שאנחנו לא מחפשים מקומות, שמהם נוכל לקבל קישור לאתר שלנו. במקום לפעול בדרך זו, אנו פשוט צריכים אינדקסים טובים, עם סיווגים מקומיים, בהם נוכל לרשום את העסק ופרטיו, ובכללם הכתובת ומספר הטלפון שנספק. רצוי כי אותם האינדקסים יספקו גם מקום לביקורות גולשים אודות השירות/המוצר מאחר שאלה עשויים לסייע, אם השירות של גוגל לעסק שלי יבחר להציג את הביקורות מהם. בארץ כבר מוכח שגוגל יציג המלצות/ביקורות גם מb144 וזאפ- דפי זהב. ייתכן שתמצאו גם מאתר "תגובות" ואתרים חזקים אחרים המציגים תוצאות עסק תוך אזכור מיקום לוקאלי מדויק והמלצות במסגרת דירוג כוכבים או מספור.

נראות עקבית

לציטטות, סקירות וביקורות נקרא "נראות עקבית". אלה דברים, שיש לנו השפעה ישירה עליהם. הנראות העקבית מתחלקת לשניים:

  • הגדלת הנראות של העסק שלך באינטרנט.
  • וידוא, שהמידע המפורסם נכון ועקבי.

הנראות של העסק שלך מתחילה באתר שלך. מכיוון שרשמת את האתר שלך ברישום לגוגל מקומות, חשוב מאוד, שהמידע באתר יימצא וייקרא בקלות, ויהיה זהה למידע, שסיפקת לגוגל. חשוב שגוגל יצליח לקרוא את כתובת העסק באתר שלך. אם האתר כולל רק תמונות או פלאש, גוגל לא יוכל לקרוא אותו. כך גם עבור קידום אתרים אורגני. כדאי לוודא, שכתובת העסק שלך באתר תופיע כטקסט חי. גם אם האתר בנוי בפלאש, אין סיבה, שהכתובת לא תופיע כטקסט חי בתחתית העמוד (באזור הפוטר).

רישום באתרי צד שלישי

דרך נוספת בעזרתה ניתן להגדיל את הנראות של האתר היא להגדיל את מספר האזכורים של העסק באתרי אינטרנט אחרים, כגון: רישום העסק בספריות ויצירת פרופיל במדיה חברתית. נציג את השיטות המוכרות ביותר:

ספריות

רישום לספריות הוא הדרך הנפוצה ביותר בה משתמשים, כדי להגדיל את מספר הקישורים לאתר. הבעיה היא, שישנן הרבה מאוד ספריות, שמספקות ערך נמוך מאוד לאתר שלך, אם בכלל. כדי לא לבזבז זמן יקר ללא תוצאות, כדאי להגביל את מידת ההשקעה ברישום לספריות ולדאוג לרשום את האתר שלך רק לספריות, שנותנות את הערך הגבוה ביותר.

ספריות נישה/ ספריות מקומיות

יש להתמקד גם ברישום לספריות מקומיות, אשר קשורות לתחום העסק. למשל, רישום בדפי זהב מצוין עבור קישור לעסק. בחלק מהספריות הרישום הוא בחינם, בעוד שבחלק מהאתרים נדרש תשלום סמלי עבור הקישור לאתרך. למטרת שיפור הדירוג בגוגל מקומות, נסה להגדיל את ההופעה של שם העסק שלך, כולל פרטי קשר זהים, בכל המקומות.

פרופילים במדיה חברתית

אם עדיין אין לעסק שלך פרופילים במדיה חברתית, כדאי מאוד להקים כאלה. אתרים כמו פייסבוק וטוויטר מסייעים להגדלת הנראות של העסק, לתקשורת עם לקוחות ולאופק חדש למכירות. בפרופיל העסק תוכל לכלול מידע על השירותים והמוצרים, שהעסק מספק, וכמובן, פרטי יצירת קשר. למעשה, יהיה אופי העסק שלך אשר יהיה, כנראה, יש בתחום זה אתרים חברתיים, שמוקדשים לשיחות בנושא. לא משנה באיזה אתר חברתי אתה מבקר, תדאג לכלול כמה שיותר מידע על העסק שלך.

עד כאן כסינו את הבסיס. אם יישמת המלצות אלה, ייתכן בהחלט, שהדירוג שלך ישתפר תוך מספר שבועות.

טיפ קטן לגבי המיקום הגאוגרפי: ישנן עדויות רבות לכך, שגוגל לא יעניש את האתר שלך אם תימנע מהצגת הכתובת שלך מדף הרישום בגוגל מקומות. עשה ניסיון: הסתר את הכתובת באתרך, ובדוק מה קורה. האם הסימון במפה מופיע קרוב למרכז העיר? לעתים, ללא הכתובת, הסימון יופיע יחסית במרכז. אם העסק שלך לא מקבל לקוחות באופן פיזי, למשל במקצועות כגון: יועץ עצמאי, ספק שירותים וכד' הופעתו של העסק קרוב למרכז העיר תהווה יתרון משמעותי. עם זאת, דבר זה לא יתאים לעסקים, אליהם הלקוחות מגיעים באופן פיזי. במקרים כאלה, אי שימוש בכתובת תהווה בעיה.