איך לעקוב אחרי קליק על טלפון באתר שלנו באמצעות GTM

אצלנו, כמשווקים דיגטלים יש צורך גדול מאוד לדעת האם השיווק שלנו אפקטיבי, לאחר שכבר טרחנו ודאגנו לעשות פרסום ממומן בגוגל, שיתפנו בפיסבוק ונעלנו לסטורי באינסטוש, הדבר הבא שנותר לנו לעשות הוא להבין האם הצלחנו במשימה?

אחת הדרכים שנדע האם הפרסום היה אפקטיבי הוא לאחר שגולש השאיר פרטים בטופס והופנה לדף תודה, ובאמצעות כך נוכל לספור את דפי התודה ולדעת כמה אנשים השאירו אצלנו פרטים.

אבל…
מה עושים במצב בו אני רוצה שבעל העסק שלי יקבל טלפונים?
או במילים אחרות: איך ניתן לנטר אחר טלפונים שהגיעו לבעל העסק?

מעקב אחרי קליקים על טלפון (click to call) בגוגל תג מנג'ר

החדשות הטובות הם שיש 2 דרכים לנטר אחר שיחות שנכנסות לבעל העסק שפרסמנו:

  1. השיטה המומלצת ביותר (לדברי הכל) היא שימוש במערכת טלפונים וירטואליים לניטור שיחות שמתחברת לגוגל ADS ובאמצעותה, נוכל לדעת בדיוק כמה שיחות מגיעות לבעל העסק, לשלוח איוונט לגוגל אנליטיקס (או המרה בגוגל אדס, תלוי בחירה) ולאחר מכן לקבל את הדאטה כמו מלכים 🙂
  2. התקנת מעקב אחרי קליקים על טלפון שלחצו לנו באתר.

הסיבה שקצת יותר קשה לעקוב אחרי קליקים עם תג מנג'ר היא מכיוון שכך נוכל לעקוב רק אחר תנועת מובייל בלבד, היות ובמחשב נייח גולש לא לוחץ על שום כפתור בכדי לחייג עלינו (אולי חוץ מאתר יד-2, אבל בינינו רק הם מוכנים לעשות דבר כזה…) ולכן השימוש בזה אפקטיבי רק אם אנו מנטרים תנועת מכשירים ניידים.

 

איך בפועל מתקינים את המעקב על טלפונים ב-GTM

בעיקרון, אפשר להסביר במילים, אבל בינינו, הסרטון שלנו מסביר בצורה הכי טובה איך עושים את זה נכון-

 

מרגישים שאתם יכולים להתקדם יותר בגוגל תג מנג'ר? אתם מוזמנים לסדנת הGTM שלנו, שתעשיר לכם את הידע בכל מה שרק צריך בכלי הנפלא של גוגל, נתראה שם?