כלים לשיווק שותפים

כל מי שמתעסק היום בפרסום ושיווק בפרסום יודע, שהכלים אשר עומדים לרשותו, בין אם זה בשביל לייצר תהליך נכון ואפקטיבי של פרסום ושיווק, ובין אם זה בשביל לעקוב אחרי הקמפיינים השונים שהוא יוצר, הם הרבה יותר איכותיים, הם הרבה יותר משמעותיים ומקצועיים, ממה שהיה וישנו עדיין, בפני משווקים ומפרסמים בכל פלטפורמה אחרת.

זה נובע הן מהעובדה שאותם כלים ואמצעים, מאפשרים לייצר קמפיינים מאוד ממוקדים, מדויקים, מאוד פרקטיים להשגת המטרה, והן בגלל העובדה שקל יותר לעקוב, לבצע מעקב ובקרה דרך אותם כלים, בזכות האינטרנט.

מי שהתעסק בשיווק שותפים חייב להכיר את הכלים והאמצעים השונים. חלקם חינמיים, אחרים לא. כלים אלה מאפשרים בגדול לייצר כמה דברים. ראשית, הם מאפשרים לייצר תוכן בצורה חכמה, לייצר פרסומות נכונות, שנית, הם מאפשרים לדעת כיצד אפשר להפיק מהתוכן הזה תועלת והאם זה באמת קורה, שלישית, כלים שמאפשרים לנו לדעת מה באמת מתרחש בקמפיינים שלנו, כמה אנשים צפו בהם, כמה אנשים השתמשו בקישור שלנו, כמה ביצעו פעולות ועוד. על מנת לדעת שאנחנו עושים את העבודה שלנו בצורה נכונה ואפקטיבית, אנחנו חייבים להשתמש באותם כלים ואמצעים, אחרת אנחנו פשוט נעבוד לחינם.

לפני שנציג כמה דוגמאות לכלים כאלה, חשוב להדגיש, אנחנו יכולים לקבל מידע רב ומגוון על כלים ואמצעים שונים, דרך בלוגים, אתרים, עמודים בפייסבוק ואלמנטים אחרים אשר מומחים בתחום מתחזקים באופן קבוע. לכן חשוב לעקוב אחריהם, חשוב לקרוא תוכן מקצועי ולהישאר מעודכן ככל שניתן בשביל שנוכל לעבוד עם הכלים הטובים ביותר.

אילו כלים יכולים לעזור לנו בשיווק שותפים

גוגל אנליטיקס – הכלי הישן והטוב שאף מקדם ואף משווק לא עובד בלעדיו. מדובר בכלי שמאפשר לנו לעשות ניתוחי עומק על החשיפה לאתר שלנו, וכן על קהל הגולשים שנכנס לאתר. ההרשמה לכלי הזה הוא בחינם, כל מה שצריך זה חשבון גוגל והטעמה של קוד באתר.

וובמססטר טולס – כלי משלים לאנליטיקס, מספק לנו מידע עמוק על האתר עצמו, מידע על SEO באתר, וכן מידע טכני שיכול לעזור בשיפור האתר.

KEYWORD PLANNER- הכלי של גוגל דרכו נעשה חיפוש של מילות מפתח, ניתוחים והשוואות. כך נוכל למצוא ביטויים שיתאימו לנו, כך נוכל לדעת כמה אנשים מחפשים כל מילה והאם משתלם לנו להשתמש בביטוי כזה או אחר.

Moz's keyword explorer    –  כלי משלים לחקר מילים, הוא מעניק המלצות רבות ומגוונות שיכולות לעזור לנו, בכל מה שקשור לאיתור ביטויים שונים בהם נוכל להשתמש. כלי שמגיע חינם וכן יש חבילה שניתן לרכוש.

Buzzsumo – כלי ייחודי שמאפשר לנו לבדוק פופולאריות של נושאי תוכן ולמצוא גורמים שונים שיוכלו לעזור לנו לקדם ולשווק את התוכן שלנו. כך נוכל לקדם את הקמפיינים שאנחנו יוצרים. הכלי מגיע גם בחבילה חינמית וגם בתשלום.

Semrush – גרסה שעוזרת לנו לבדוק את מצבנו מבחינת SEO אל מול המתחרים שלנו. כך אנחנו יכולים לגלות שיטות חדשות לקידום ושיווק האתר שלנו. גם כאן אנחנו יכולים למצוא גרסה חינמית וגרסה בתשלום. צריך לומר, שיש עוד שורה של תוכנות דומות, למשל quicksprout?

Answer the public – כלי שעוזר למצוא רעיונות לכתיבה. מי שאין לו מוזה קבועה או מי שכותב הרבה וכבר לא יודע על מה לכתוב. זה עובד בשיטה הכי פשוטה, אנחנו כותבים את הנושא, והכלי מציע לנו דוגמאות ואפשרויות שונות, באמצעות השלמות. התוכנה גם מספקת לנו מידע כמה אנשים מחפשים את הנושא שבחרנו לכתוב עליו ואת ההשלמות שהיא עצמה מציעה לנו.

Hutspot's blog topic generator – כלי ייחוסי דרכו אנחנו יכולים לייצר כותרות בצורה מותאמת לתוכן שלנו, כך אנחנו יכולים לבחור כותרת שתגרום לגולש, לקרוא את התוכן שלנו. כל כותב וכל עורך יודעים, כותרת טובה היא לפעמים כל הסיפור, היא מובילה את הגולשים לקרוא את הטקסט שמונח מולם. לכן אנחנו צריכים לבחור בכותרת מתאימה.

ישנם עוד שני כלים מאוד משמעותיים שיכולים לעזור לנו בקידום ושיווק. הראשון הוא גוגל אלרטס, כלי שמאפשר לנו להיות מעודכנים כל הזמן במה שקורה בתחומים בהם אנחנו מתעסקים, לא רק בתוכן המקצועי של שיווק שותפים וקידום, אלא גם בתוכן שקשור לנושאים אותם אנחנו מבקשים לקדם. כך אנחנו יכולים לדעת מה חדש, מה כבר לא קיים, על מה צריך לדבר, ועוד.

הכלי השני הוא גוגל טרנדס. לפי השם, אפשר להבין שמדובר בכלי אשר מאפשר לנו לדעת מה טרנדי בעולם. מה הדבר הכי חם, מה הדבר שאנשים הכי אוהבים, מה הנושאים עליהם כולם מדברים. כך אנחנו נדע במה להתמקד, כך אנחנו נדע איך לפנות לאנשים, ובאילו עולמות תוכן כדי לנו לפעול.

מן הסתם, מלבד הכלים הנ"ל, אנחנו צריכים כלים טכניים, מקצועיים שיכולים לעזור לנו בתהליך השיווק והקידום. בין אם זה אומר תוכנות עיצוב, תוכנות ליצירת סרטונים, תוכנות שמאפשרות לייצר עמודי נחיתה איכותיים, ועוד. חלק מהתוכנות יידרשו מאיתנו ידע בסיסי, כזה שאנחנו יכולים להפיק מהר מאוד דרך תהליך למידה עצמאי, במקרים אחרים נידרש לידע קצת יותר רחב, בין אם זה בכתיבת קוד והטמעתו ובין אם זה ביצירת סרטון או כל דבר אחר.

בשביל להיות משווק ומקדם טוב, אז אנחנו צריכים להיות מוכנים ומסוגלים ללמוד, גם באופן עצמאי, ואנחנו צריכים להיות כל הזמן קשובים למה שקורה ולמה שחדש בתחום של התוכנות והכלים שעומדים לרשותנו. כך נוכל למצוא את האמצעים הטובים ביותר עבורנו, וכן נוכל להשתמש בהם באופן שיתאים לצרכים שלנו.

לסיכום, רצוי מאוד לעשות בדיקה מקיפה, מה הם הכלים שעומדים לרשותנו וכיצד הם יכולים לשרת אותנו, בשביל שנוכל לייצר תהליך עבודה איכותי ויעיל.