ההכרזה החדשה של גוגל שלא משאירה אף משווק דיגיטלי אדיש- "מעכשיו יהיה ניתן להציג מודעות של עד 15 שניות ביוטיוב, שלא ניתן לדלג עליהם" (Yeepii)
אופציה שעד עכשיו הייתה פתוחה רק ל"משווקים הגדולים" שמשקיעים סכומי עתק בשיווק ביוטיוב, מעכשיו נפתחה לכ-ו-ל-ם.
מה זה אומר מודעה שלא ניתן לדלג עליה?
ברמת העיקרון, מעכשיו יש למודעה שלנו את האופציה להציג הרבה יותר תוכן מבלי שהגולש יצליח ללחוץ דלג ולא לשמוע את המשך המודעה (כמובן, בטווח ה15 שניות)
דגשים חשובים בנוגע לפרסומות החדשות שלא ניתן לדלג עליהם ביוטיוב
אומנם הכל טוב ויפה, ומעכשיו יש לי הרבה יותר כח, אבל בחיים, כמו בסרטים- עם כוח גדול באה אחריות גדולה, ובמצב שלנו, המודעות החדשות הם סוג אחר לגמרי של מודעות ואמורים להיות שונים במהותם:
- חשוב לדאוג שהמודעה שלנו תהיה מעניינת – אל תשכחו שעכשיו שהגולש נחשף למודעה הרבה יותר ארוכה, חשוב להציג לו תוכן מעניין\אינפורמטיבי (אולי אפילו משעשע) כדי שהגולש לא יתבאס עליכם שגרמתם לו לחכות 15 שניות ובסוף הוא קיבל תוכן "על הפרצוף".
- בד"כ העלות הממוצעת לאלף חשיפות תהיה יותר יקרה (בגלל שיש או שכנראה בעתיד הקרוב תהיה) תחרות מאוד גדולה בפורמט המודעות הזה.
- אין במודעות קריאה לפעולה – כן, באסה, גוגל לא מאפשרים קריאה לפעולה (הדבר הזה שמופיע בצד שמאל של הסרטון שמפנה בד"כ לאתר המפרסם) בפורמט הזה של מודעות שלא ניתנות לדילוג, אך כמובן ניתן להוסיף קריאה לפעולה שתופיע מתחת לסרטון :).
- לפחות כרגע – יש חובה להגדיר תאריך סיום לקמפיין, ז"א שתצטרכו לעקוב אחרי הקמפיין כדי לבדוק שתקופת הפרסום לא נגמרה.
**עידכון, גוגל כן מאפשרים עכשיו ליצור קמפיין ללא תאריך סיום
טוב, תאכלס עכשיו, איך עושים את זה?
דבר ראשון יוצרים קמפיין עם יעד של מודעות למותג ופוטנציאל החשיפה (אם תבחרו במשהו אחר זה פשוט- לא יעבוד), ובוחרים בסוג הקמפיין של וידאו
לאחר מכן, יש לבחור ב- In-stream שלא ניתנת לדילוג, וללחוץ המשך
מכאן יש להמשיך את כל ה BASIC, שם לקמפיין, סוג תקציב (יומי\סה"כ) תדירות הצגת המודעות, מיקומים גיאוגרפיים וכל השאר.
כן מומלץ להסיר את שותפי הוידאו ברשת המדיה, שזה בעצם כל מיני אתרים שהם לא יוטיוב (שותפים…) שבהם גם יוצגו המודעות האלו.
לאחר מכן יש ליצור את קבוצת המודעות שלנו, ולתת לה שם, טירגוט נכון (דיר באלאק להריץ קמפיין בלי טירגוט) וכל מיני דברים שאתם המשווקים כבר יודעים טוב מאוד לעשות שם 🙂
בנוגע להגשת הצעת המחיר לאלף חשיפות, קשה להגיד סכום מדויק שבהם הקמפיין יעבוד טוב, אצלי למשל ראיתי שבהצעה של 30-20 שקל לאלף חשיפות ( 2 עד-3 אגורות לחשיפה) יש חשיפות יחסית, והמחיר סביר.
כמובן, שהמיר של החשיפה יקטן ככל שהקהל שאליו אתם מטרגטים יגדל, כי גוגל מוצאים יותר מקומות להציג את המודעות שלכם בהם, ובמחיר שהצעתם.
לאחר מכן, יש להעתיק את כתובת הסרטון מיוטיוב שיהווה את המודעה שלכם, (כן, חייבים להעלות את הסרטון ליוטיוב כדי להציג אותו כמודעה)
לאחר שתדביקו את כתובת הסרטון, תוכלו להוסיף את האופציה של קריאה לפעולה, ספציפית בפורמט הזה, ניתנת האופציה להוספת כתובת אתר בלבד (ללא טקסט קריאה לפעולה)
זה אמור להיראות ככה –
**חשוב מאוד לציין – לעיתים יכול להיות מצב בו העליתם סרטון של 15 שניות וגוגל אדס יודיע לכם שהסרטון ארוך.
לא להיבהל, פשוט יש להעלות סרטון של 14 שניות, וכך להינצל ממצבים לא נעימים בהמשך מול עורך הסרטונים\מחלקת הוידאו
זהו? סיימנו?
כן! סיימנו לבנות את הקמפיין, כמובן שעכשיו יש לבדוק האם התקציב מתמצה, כמה אפקטיביות הוא עשה, האם גולשים אכן נכנסו מהסרטון, האם גולשים ביצעו המרה לאחר מכן בדף שלנו? ועוד אופטימיזציות שהמומחים שבכם בטוח יודעים יותר טוב ממני.
בונוס: הדרכה מצולמת של יצירת מודעות UnSkippable ב- YouTube
רוצים להיות אפילו יותר טובים בביצועי השיווק שלכם? אתם מוזמנים לסדנת השיווק שלנו בגוגל תג מנג'ר שתיקח אותכם 4 צעדים קדימה במקצועיות שלכם כמשווקים דיגיטליים