בין אם אתם משתמשים חדשים בגוגל אדוורדס או מריצים קמפיינים ממומנים מאז שגוגל קיימת, כנראה שבכל מקרה אתם שוקלים היטב באילו מילות מפתח להשמתמש כדי ש יביאו ליותר קליקים ולהמרות. ובכל זאת, רק מספר מועט של עסקים מקדישים את זמנם ואת מרצם לבנייה של רשימת ביטויים שליליים לקמפיין, למרות שלביטויים השליליים יש השלכות משמעותיות במיקסום ה-ROI (החזר על השקעה) של קמפיין באדוורדס. מחקרים מראים כי כמעט חצי מהמפרסמים אינם מוסיפים ביטויים שליליים לחשבונות שלהם במהלך חודש ובעצם הם מפספסים את ההזדמנות להגדיל את אפקטיביות ההשקעה.
אם אתם מרגישים שנחתתם על משהו שקצת גדול עליכם כרגע ותרצו לחזור לבייסיק. אתם מוזמנים לבקר קודם במדריך לפרסום ממומן בגוגל אדוורדס.

למה בכלל צריך לעבוד עם רשימות של ביטויים שליליים?

רובכם בטח יודעים שהשיטה באדוורדס עובדת כמו מכירה פומבית והאופן והמיקום של המודעה בפני קהלי היעד נקבעים על ידי הצעת מחיר על מילות המפתח: אם המילה והמודעה רלוונטיות לאתר אליו פונים אז יש סיכוי שהמודעה תופיע בתוצאות החיפוש. אבל, איך אפשר למנוע מהמודעה להופיע כשיודעים שקהל היעד עשוי לחפש ואריאציה דומה לביטוי או ביטוי ארוך המכיל את הביטוי שכיוונו אליו אולם משנה את משמעותו באופן שכבר אינו מכוון לקהל היעד בו אנו מעוניינים? כאן נכנסת לפעולה רשימת מילות המפתח השליליות. לצורך העניין בואו ונראה דוגמא. נניח שהחברה המפרסמת היא חברה שמייצרת ומדפיסה כרטיסי ברכה אישיים. ברור שהביטויים של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו יהיו כאלו שמחפשים את הביטויים "כרטיסי ברכה" או "כרטיסי ברכה אישיים" וברור שאלו ביטויי מפתח שכדאי לתת עליהם הצעת מחיר כחלק מהקמפיין באדוורדס. באופן דומה, אם מנסים למכור כרטיסי ברכה מודפסים לכאלו שרוצים לתת אותם עם מתנה פיזית לאח, בני זוג או הורים אז לא נרצה שביטויים כמו "כרטיסי ברכה דיגיטליים" יפעילו את המודעה בתוצאות החיפוש ונרצה להוציא אותם מהקמפיין. לכן מה שנעשה זה נקצה את אותם מילים לקבוצת הביטויים השליליים בקמפיין. כך גוגל יודעים אילו ביטויים אינם רלוונטיים לעסק כך שלא צריך להתמודד עם חשיפות מיותרות לחיפושים שלא מביאים למכירות.

איך לזהות ביטויים שליליים?

אחת הדרכים הטובות והפשוטות ביותר לאתר ביטויים שליליים היא לבדוק איך אנשים מחפשים. באדוורדס זה יכול להתבצע במספר דרכים ולצורך העניין ניתן שתי אפשרויות פופולאריות: כלי תכנון מילות מפתח ודוח מונחי חיפוש. כלי מילות המפתח- נועד לעזור למצוא ביטויים אפשריים לקמפיין אבל אפשר גם להשתמש בכלי הזה כדי למצוא רעיונות לביטויים שליליים עבור הרשימה. כשעושים את החיפוש של מונח כמו "כרטיסי ברכה" יהיה אפשר לראות רשימה של ביטויים קרובים ביחד עם מידע על נפח החיפוש והתחרות. אם רואים מונחים ברשימה שיודעים שהם לא מתאימים לקמפיין (כמו למשל "בחינם", "מקוון") אז שווה לשקול לשים אותם ברשימת הביטויים השליליים. דוח מונחי חיפוש- מראה את השאילתות שאנשים ביצעו בגוגל שגרמו לכך שהמודעה הופיעה בתוצאות החיפוש, וברגע שיש מספיק נפח של שאילתות אפשר להשתמש בהם ולערוך מהם גם רשימות של ביטויים שליליים וגם להוסיף ביטויים רלוונטיים אפשריים. אחד היתרונות של הדוח הוא שאפשר למיין את התוצאות לפי כמות החשיפות לביטויים ולפי המיון ניתן לראות את הביטויים הפופולריים שגרמו למודעה להופיע והמידע גם יכול לתת מידע ממוקד יותר לביטויים שהביאו לקליקים והמרות. עריכת חיפוש בגוגל של הביטויים העיקריים בקמפיין היא עוד דרך מצויינת לאסוף עוד יותר ביטויים שליליים. כל דבר שעולה בעמודי התוצאות הראשונים הוא מידע שגוגל מחשיב כרלוונטי לחיפוש, כך שאם רואים דברים שאינם קשורים אפשר להוסיף אותם לרשימת הביטויים השליליים.

איך להוסיף ביטויים שליליים לחשבון האדוורדס

אז אחרי שמצאנו את כל הביטויים השליליים לקמפיין צריך להוסיף אותם לחשבון. איך עושים זאת? בקלות! – כפי שאפשר לראות בסרטון הבא: