ישנם אלפי כלים ל- SEO. חלקם בחינם, חלקם בתשלום. חלקם טובים יותר וחלקם פחות. ישנו כלי אחד, שלעתים קרובות מתעלמים ממנו כשמדברים על קידום אתרים אורגני והוא Google AdWords. רוב האנשים רואים ב-AdWords אמצעי להשגת תנועת גולשים בתשלום ואינם מבינים את היתרונות שהוא יכול לספק לקידום האתר.

להלן מספר יתרונות מהותיים עבור קידום אורגני:

מחקר מילות מפתח

  1. לפני שמתחילים כל פעולת SEO באתר, צריך להחליט מה הן מילות המפתח הממוקדות לאתר וקידומו.
    אפשר כמובן להשתמש באחד מהכלים הרבים שישנם, אך לעתים כלים אלה רחוקים מלהיות מדוייקים.
    AdWords מאפשר לבדוק את כל מילות המפתח שנראות רלוונטיות לאתר שלכם ולקבל מידע מהימן שבזכותו תדעו באיזה מילות מפתח להתרכז בפעולת קידום האתר.

    שימו לב כי השימוש בגוגל אדוורדס לצורך חיפוש מילות מפתח נכונות לקידום, חוסך חודשים של עבודה שבמהלכה הייתם משקיעים זמן וכסף רבים על מילות מפתח מסויימות שלא ממירות או לא מביאות תנועה.

    השלב הראשון
    אם אינכם יודעים אילו ביטויים מחפשים בתחום שלכם, המטרה תהיה לבחון זאת. במקרה כזה, נגדיר ביטויים בהתאמה רחבה, על מנת לקבל כמה שיותר ביטויים הקשורים לתחום שלנו. לאחר תקופה וכמות חשיפות מספקת, נוכל לראות באדוורדס רשימה של ביטויים שאנשים חיפשו ולסנן אותה לפי כמות החיפושים והרלוונטיות לתחום שלנו. מניתוח דוחות הקמפיין, ניתן יהיה לבנות קמפיינים ממוקדים יותר ובנוסף לכך, נוכל להתחיל לקדם את הביטויים הללו ולבנות להם ערוצים באתר שיביאו בסופו של דבר כסף.

    השלב השני
    כדי לבחון איזה ביטויים הם הממירים ביותר, כדאי להשתמש אך ורק ברשת החיפוש ובהגדרת ביטוי מדוייק (Exact match). ברירת המחדל של גוגל היא ביטוי פתוח, כלומר כל הצירופים האפשריים למילת המפתח. את זה אנחנו לא צריכים בשלב הזה. לצורך בחינת המרת הביטויים, אנחנו רוצים תנועת גולשים עבור הביטויים המדוייקים שקבענו, כדי שנוכל לראות כמה המרות הם מייצרים.

    בנוסף לכך, ניתן לסנן מילות מפתח שמתווסף להם סימן שאלה, כדי למצוא שאלות לבעיות שהמוצר שלכם יכול לפתור. בהתבסס על מילים אלו, ניתן לכתוב בלוג שיתן מענה לשאלות אלו. כתיבת תוכן איכותי יעזור כמובן לקידום אורגני, לתנועת הגולשים ולאיכות האתר.

  2. מחקר כדאיות קידום אורגני
    סיבה נוספת לקניית תנועת גולשים (באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס) יכולה להיות כדי לקבל הערכה אמיתית האם יש טעם להתחרות באתרים מסויימים הנמצאים במקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש האורגני. הרבה אנשים חושבים שיקדמו את האתר שלהם באמצעות פעולות המסייעות לקידום אתר, ידורגו במקומות הראשונים וכך תנועת הגולשים לא תעלה כסף. אך הבעיה היא שצריך להגיע לשם קודם. לא ניתן לכמת את הכדאיות בקידום אורגני למקומות הראשונים כל עוד לא תגיעו לשם. להגיע למקומות הראשונים יכול לקחת הרבה זמן וגם הרבה כסף. יכול להיות שאתרים שנמצאים במקומות הראשונים שאליהם אנחנו שואפים, מכילים אלפי לינקים מקשרים ומאות אלפי דפים פנימיים. כדי שאתר חדש יצליח להתחרות באתרים שנמצא במקומות הראשונים, כנראה שיידרשו כמה עשרות אלפי שקלים ואולי אף יותר ובנוסף, תקופת זמן בין חצי שנה לשנה (תקופת זמן ריאלית). במקום זאת, אפשר לעשות קמפיין AdWords ולשלם על זה 500-800 ש"ח בחודש. הרי למה להשקיע כל כך הרבה זמן וכסף כשאתם לא בטוחים האם האתר שלכם ימיר כשיגיע למיקומים הראשונים בהשקעה כספית רבה מאוד. כדאי פשוט לקנות תנועה עבור ביטויים מסויימים כדי לבחון האם האתר ממיר או לא.
    רק אחרי שתיווכחו באמצעות פרסום בגוגל שהתנועה באתר ממירה לרווחים, תוכלו להתמקד בקידום אתר אורגני. כאשר מחליטים על קידום אורגני לאתר חדש בתחום תחרותי, יש לקחת בחשבון שישנם אתרים שהשקיעו כבר הרבה מאוד כסף וזמן בקידום האתר שלהם ונמצאים במקומות גבוהים ויש לעשות כברת דרך כדי להגיע אליהם ולעבור אותם.
  3. עמוד תוצאות חיפוש אורגניות
    באמצעות יחס החשיפה של המודעה להקלקות עליה (CTR) והרווחים שקיבלתם ממסע פרסום בתשלום לפי קליק (PPC), אתם יודעים מה היא כותרת הדף ומה הוא תיאור מטא שהכי כדאי להשתמש בו כדי להגדיל את שיעור הקליקים שלכם דרך עמוד תוצאות החיפוש האורגניות. כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את הכותרת הטובה ביותר מתוך מסע הפרסום ב-AdWords ולהשתמש בכותרת זו בדף האתר. בנוסף, יש לבחור את התיאור הטוב ביותר של המודעה ולהוסיף אותו כתיאור מטא (meta description). ניתן להשתמש בדו"ח ביצועי המודעות לצורך שינוי והחלפת תיאור המטא מפעם לפעם.
  4. מיקוד גאוגרפי
    הפרסום באדוורדס מאפשר מיקוד גאוגרפי. באמצעות דו"ח ביצועים גאוגרפיים, ניתן לדעת באילו מדינות או ערים ההמרות הן הטובות ביותר וכך ניתן להתאים דפים ספציפיים עבור מקומות אלו. אם יש הרבה מאוד תנועה מהרבה מקומות גאוגרפיים שונים, כדאי להתשמש ב-Google Analytics כדי להשוות המרות ממקומות שונים. טבעי שיהיו פערים גדולים בהמרות במדינות שונות עבור אותה מילת מפתח. בעזרת Google Analytics תוכלו להחליט להשקיע במדינות בהן יש המרות הכי גבוהות. כתוצאה מכך, יכולה לעלות אפשרות לבניית עמודי נחיתה יעודיים עבור אותן מדינות או יעדים גאוגרפיים עבור מילות מפתח מסויימות שיש בהן המרות גבוהות.
  5. חשיפה וגיוון בקישורים
    בעלי אתרים חדשים מתמודדים עם סוגיית הביצה והתרנגולת. כיצד נשיג קישורים לאתר חדש כשאף אחד לא מכיר את האתר ולא יודע על קיומו? באמצעות AdWords תוכלו לקבל חשיפה מיידית לתכנים, המוצרים והשרותים שהאתר מציע. בזכות החשיפה המיידית לאתר, עולה הפוטנציאל לקבל קישורים לאתר שישפרו את ה-קידום האורגני.

לסיכום, AdWords הוא כלי בעל ערך רב ולא רק עבור המפרסמים. זה התחיל ככלי למפרסמים, אך השימוש בו גדל ואינו מוגבל רק להם. להרבה יועצי קידום אתרים, AdWords הוא בין הכלים החשובים ביותר. אפילו מהרצת קמפיין ממוצע, נוכל להסיק מסקנות ותובנות יקרות ערך ולחסוך הרבה זמן וכסף על דברים שלא עובדים ולא שווה להשקיע בהם.