שיווק ברשתות חברתיות – הצעד הבא שלכם

לפני שאנו עונים על השאלה מה הוא שיווק ברשתות חברתיות, מה אנחנו יכולים לעשות בשבילכם בנושא זה, ומה הסברדורש מבחינתכם, כדאי להבין, מדוע צריך שיווק ברשתות חברתיות, ובעיקר – האם שיווק זה מתאים עבורכם, כתוספת או בנפרד לשירות אחר. בכוונתנו לספק לכם מדריך מקיף, ואנו מבטיחים שנעדכן אותו על פי הצורך.


רשתות חברתיות
, במשמעות הפשוטה של הביטוי, היו קיימות מאז ומעולם, הרבה לפני האינטרנט. ברגע שרצינו המלצה על נותן שירות או מוצר, שאלנו חברים. לפעמים לא צריך היה אפילו לשאול. פשוט שמענו מחברים, בשיחות אגב, שאתמול היה אצלם אדון X או גברת Y, שעשו עבורם Z, ולפיכך, הם יצאו מרוצים. השמועה עשתה לה כנפיים במשך הזמן בקרב קבוצה של אנשים, וכך נוצרה, למעשה, רשת של חברים הבוטחים זה בהמלצת זה, שאינם מהססים לפנות אל שירותי אדון X או גברת Y, בעת הצורך כמובן.

לא בכדי אומרים, שהמלצות "מפה לאוזן" הן השיטות הטובות ביותר לגיוס לקוחות. כך נכון הדבר גם לגבי המלצות באינטרנט, שהן, למעשה, התמצית והיעד של שיווק ברשתות חברתיות, בו זמנית.

רשתות חברתיות באינטרנט הן המקום בו כל אחד יודע מה עושה או עשה חברו לרשת היום ואתמול, את מי הוא מכיר ואת מי או מה הוא אוהד. בני האדם מטבעם מחפשים קרבה וחברויות, ולכן היתה זו רק שאלה של זמן וטכנולוגיה עד שתיווצרנה חברויות וקהילות אינטרנט במסגרת רשתות חברתיות.

מקרה פייסבוק

פייסבוק המוכר לכולם לא היה הראשון, ובודאי לא האחרון. המיוחד בפייסבוק הוא שמפתחיו השכילו לגדול ולהתפתח ביחד עם רצונותיהם ודרישותיהם של הגולשים. תוך זמן קצר הפך פייסבוק להיות בין ארבעת האתרים המובילים והנצפים ביותר בישראל, יחד עם יוטיוב, וואלה וכמובן- גוגל. על פי מידע מגוגל, אגב, נכון לתחילת 2010 היו לפייסבוק יותר ממאתיים ושישים ביליון צפיות דפים מדי חודש. זה אומר יותר משישה מיליון צפיות דפים בדקה, ונתון זה הולך וגדל בקצב מסחרר. פרסום בפייסבוק, פרסום מודעות ממומן, מפולח קהל יעד הוא בהחלט נישה, שעדיין אינה מנוצלת כראוי, בישראל לפחות.

בנקודה זו בדיוק אני חוזר לנושא השיווק ברשתות חברתיות. הרבה מפרסמים הבינו כבר מזמן, שלא מספיק להביא תנועה איכותית של קהל יעד לאתר אינטרנט. צריך לספק לאותו הקהל את התמריץ לקנייה או השלמת היעד לשמו הובא לאתר. קידום אתרים באינטרנט או פרסום באינטרנט כשלעצמו כבר אינם מספיקים. גם הבטחה למחיר הנמוך ביותר או למתנות חינם אינה מספקת עוד. הגולש מחפש סימוכין. ברצונו לדעת, שהוא מקבל גם איכות, שירות ואמינות. כדי לבדוק זאת, הגולש החכם נכנס לפייסבוק, מחפש את השם שלכם, ומה אמרו עליכם בהקשר כזה או אחר. גם אם אתם לא שם, תוכלו להיות בטוחים, שבזמן מסוים הייתם או תהיו כבר שיחת היום של כמה חברים. מספיק שהזכירו את שמכם בפורום אחד או יותר, והדף הזה שמור לעולמי עד בזיכרון הקולקטיבי של גוגל (לפחות עד שיורד האתר או הדף מסיבות השמורות עם בעליו או גוגל).

מזהים לאן אני אני חותר?

להתעלם מהשיחות המתקיימות עליכם באינטרנט איננה הדרך המומלצת להתמודד עם משווקים אחרים בתחרות על נתח שוק. אני מדבר על משווקים, שיש להם כבר דריסת רגל במדיה חברתית ומשתלבים בשיחות היום בכל פעם ששמם מוזכר. ברגע שאתם שם, נכונים לעזור ולענות על כל שאלה, להבהיר את עמדתכם בעת הצורך, לכבות שריפות ולהראות, כי אתם אכן אמינים וראויים, כפי שאתם מעידים על עצמכם באתר – זה עושה את כל ההבדל. אבל למה להיות פסיביים? תנו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ליהנות, צאו במבצעים, קיימו הגרלות פרסים, פרסמו סרטונים וירטואליים במדיה חברתית, משחקים ומבצעי "חבר מביא חבר", ותוך זמן קצר תוכלו לראות את התמורה, ובגדול.

כיצד תכנסו לעולם הרשתות החברתיות?

כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה. אנו עוקבים, מדי יום, אחרי ערוצי המדיה החברתית הפופולרית ברשת בכלל ואצל הישראלים בפרט. למעשה, אנו מקיים פעילויות בערוצים אלה עבורנו. לפיכך, נוכל להקים לכם ערוצים דומים, שיהלמו את הצרכים שלכם, ולעזור לכם להשיק תוכניות מגוונות באמצעותם. רעיונות יש בלי סוף, אך הרבה תלוי במשאבים שלכם ובמוכנות שלכם להיות חלק מהתהליך.


עברו כעת לקרוא על השירותים אותם אנו מציעים בתחום ניהול שיווק במדיה חברתית.


מדוע חשוב שתקחו חלק פעיל בתהליך זה? כי להיות מעורבים בעולם של רשתות חברתיות אומר להיות קשובים לשוק, לדבר איתו, להבין את הצרכים של קהל היעד שלכם ולמצוא את הדרך לספק לו פתרונות לבקשתו. זאת אתם, מומחים בתחומכם, תדעו לעשות טוב מאיתנו.

אתם שואלים: ומה אם אין לי המשאבים?

לא צריך ללכת על "כל הקופה" בבת אחת. אפשר לנסות להשתלב ברשת חברתית אחת, באופן מיוחד וספציפי, לבחון את מידת ההצלחה ולהמשיך הלאה. היופי שבדבר הוא, שהכול מודולרי – הכלים לפניכם והיכולת לבחור ולממש את מטרותיכם בעזרתם היא שלכם. בטוח עדיף לכם לבחור מאשר להתעלם.

מטרת שאר המדריכים כאן, היא להדריך אתכם, צעד אחר צעד על השימוש העסקי ברשתות החברתיות, תת נושא פופולארי למדי לתחום שיווק אתרים באינטרנט. בעזרת מדריכים אלה תלמדו, כיצד לבנות תכניות שיווק אפקטיביות, כיצד תוכלו לעקוב אחר שלל האתרים והפרסומים, והחשוב ביותר – כיצד תוכלו למדוד את אפקטיביות הפרסום ברשתות החברתיות.

מאחל לכם בהצלחה ומזמין אתכם לפנות אלי גם לצרכי יעוץ ראשוני ואבחון צרכים.