פינטרסט היא רשת חברתית יוצאת דופן אשר נהנית ממוניטין של רשת חברתית ייחודית ואקסקלוסיבית בה המשתמשים יכולים להעלות אוספים של תמונות, לתייג ולשווק אותם עם כל שאר העולם. בניגוד לרשתות חברתיות דומות כמו לדוגמה אינסטגרם, המין הנשי מהווה את הרוב המכריע בפינטרסט (כ – 80%) והנושא המתויג ביותר הוא אופנה וסגנון חיים.
במהלך הזמן הפכה פינטרסט לרשת החברתית השלישית בגודלה בארה"ב (נכון למרץ 2012), מה שבעצם הופך אותה למכרה זהב עבור מפרסמים ומשווקים שכבר מיצו את מה שיש לרשתות כמו פייסבוק וטוויטר להציע.

הרישום לשירות

הרישום לרשת הוא פשוט ביותר ונעשה באמצעות מילוי טופס, או התחברות דרך חשבון פייסבוק / טוויטר קיים. בניגוד לעבר, כיום כבר אין צורך בהזמנות מיוחדות. נכון לתחילת 2013, האפליקציות של פינטרסט לאייפון ולאייפד הן גם כן בחינם (אם כי התמחור עלול להשתנות בכל רגע).
לאחר הרישום הבסיסי לשירות, כל משתמש בוחר באוסף של לוחות שמעניינים אותו לפי תחומי עניין. רוב תחומי העניין ברשת הם איזוטריים למדי ועוסקים באספקטים שונים ומשונים של התרבות הפופולארית, החל מספרי קומיקס ועד ציורי גרפיטי אורבאניים. הממשק עצמו הוא מינימליסטי למדי, דבר הגורם לכך שהרוב המכריע של הגולשים עושים שימוש באפליקציות ולא גולשים לאתר מהדפדפן…

הזדמנויות עסקיות בפינטרסט

מאז אמצע נובמבר 2013, פינטרסט מציעה אפשרויות מיוחדות לעסקים ומשווקים. כאשר בוחרים בכניסה לחשבון עסקי, למעשה ממירים את החשבון הקיים ובוחרים לו שם עסק, אתר אינטרנט ואפילו תיאור קצר.
לאחר שפותחים חשבון עסקי חדש או ממירים כאמור את החשבון הקיים, ניתן לבצע את הפעולות הנוספות הבאות :

    • הצגה של אתר אינטרנט חיצוני לאחר אימות בדומה לכלי מנהלי האתרים (העלאת קובץ HTML לשרת). לאחר שהאתר מאומת, הקישור הינו קישור DO FOLLOW- למי שעדיין מאמין שיש לכך משמעות בקידום האתר. (צריך לזכור כי זהו עדיין קישור שנוצר מיוזמתנו ולא קישור המתקבל בזכות, על ידי צד שלישי)
    • הוספת כפתור "פין" מהאתר של העסק, כך שיאפשר למשתמשים לתייג תמונות מהאתר ישירות אל חשבון הפינטרסט שלהם. (מקביל להצבת כפתור לייק בכל אחד מדפי האתר שלכם – רלוונטי בייחוד בדפים בהם ישנן תמונות יחודיות ומעניינות או תמונות מוצר מושקעות למשל).
    • כפתור דומה מאפשר לגולשים מהאתר לעקוב אחרי חשבון הפינטרסט העסקי (מקביל לתיבת אוהדים של פייסבוק).

פינטרסט זה לא פייסבוק

לפני שמתלהבים מכל האפשרויות והמרחב האינסופי שיש בפינטרסט, חשוב להבין שמדובר ברשת שלא מקדמת מסחריות בצורה פתוחה כמו פייסבוק, ואם תנסו להשתמש בפינים על מנת לתייג תמונות עם אופי מסחרי בוטה או פרסומות של ממש, סביר להניח שתמצאו את עצמכם עם מעט מאוד עוקבים ובמקרים קיצונים גם עם חשבון חסום. בכל אופן, אם משום מה לא עברתם לחשבון עסקי, ההגבלות האלו יהיו אפילו יותר תקיפות, ואם אתם רוצים לעשות איזשהו שימוש עסקי בפינטרסט, אתם חייבים לעבור לחשבון עסקי, גם אם בסך הכול הבוס שלכם ביקש ממכם לפתוח חשבון לעצמכם במסגרת העבודה…

בנוסף לכך, פינטרסט ממליצה לעסקים לעשות בחשבונות שלהם שימוש יצירתי, וזו בדיוק הסיבה שלקחת סתם פלייר או פרסומת של העסק שהודפסה לעיתון ולהעביר אותה לפינטרסט, בדרך כלל פשוט לא יעבוד.

בסופו של דבר, העצה שלנו היא לסמוך על השכל הישר , כמו גם לשמור על כלל האצבע שאנשי קידום רבים משתמשים בו על מנת לדעת האם הם בצד השחור או הצד הלבן : האם הייתי מספר על התמונה שעכשיו עשיתי לה פינינג לחברים וקולגות עסקיות, או שהייתי מתבייש בכך? מדוע כדאי לאחרים להחשף לתמונה זו?

בנוסף, אל "תספרו" רק על התמונות המעניינות שלכם. אם באמת ובתמים אתם מאמינים שבתמונות יש ערך מוסף, פינטרסט הוא המקום לשתף גם תמונות של אחרים- גם אם הם קולגות או מתחרים ובתנאי שאתם מאמינים שיש בהם ערך מוסף. כבכל פעילות אחרת ברשתות החברתיות, במידה ותהיו מעורבים יותר ובמידה והתוכן שתשתפו יהיה מעניין יותר, כך יגדלו הסיכויים שכאשר תשתפו תמונות מעניינות משלכם, יצביעו החברים שלכם בעדם. ממש כשם שתהיו מוכנים להצביע עבור התמונות המעניינות שהם יעלו מעת לעת.