חיפוש מילות מפתח לתחום הסלולר נחשב לאחד הנושאים החמים ביותר כיום, וזאת מכיוון שגוגל מתייחס בצורה מעט שונה למי שגולש מהסלולר / טאבלט ולמי שגולש מהמחשב האישי. החזון של גוגל הוא אמנם לאחד בין שתי חוויות החיפוש, אך אין לדעת החל ממתי באמת יוחזרו אותן תוצאות, אם בכלל…

אם בעבר כלי מילות המפתח וכלים אחרים של גוגל לאיתור נפח של מילות מפתח (כגון Insights for Search) לא ביצעו את ההפרדה בין עולם הסלולר לעולם ה – Desktop, הרי שהיום הכלים של גוגל כבר מבצעים את ההפרדה הזו.

כמובן שלפני שניגשים למצוא את מילות המפתח עצמן, חשוב להבין האם העמודים באתר שפונים לסלולר הם עמודים ייחודים, או שהם משותפים עם הגלישה הרגילה (לדוגמה, באתר שמעוצב בצורה רספונסיבית, זה יכול להיות המצב).

כיצד מגלים מילות מפתח מותאמות לסלולר?

כלי מנהלי האתרים – בתוך כלי מנהלי האתרים, ניתן לסנן את מילות המפתח לפי חיפוש מנייד (סלולר\טאבלט) או  חיפוש ווב (נייחים ולפטופים).
 כך זה נראה למשל באתר משחקים מסוים:

 

 

 

 

כמו שאפשר לראות, הגולשים מחפשים בין היתר "משחקים להורדה" – האם באמת יש לי דף שמוקדש למשחקים להורדה לסלולר? כמו כן, מעניין יהיה להשוות מהו שיעור הקליקים לעומת אותה מילת מפתח בחיפוש Desktop  בלבד.

 

 

 

 

כמו כן , המשחק "טמפל ראן רכבות" הוא משחק בלעדי לאייפון, ולכן אין זה מפתיע שהביטוי נמצא במקום מאוד גבוה בנפח החיפוש (זאת בניגוד לנפח היחסי בלי  המסנן).

 

 

 

 

 

Google Analytics – עם כל הכבוד לכלי מנהלי האתרים, אנאליטיקס הוא כרגע הכלי היחיד שמאפשר באמת לראות את רשימת מילות המפתח המלאה שמגיעה מהסלולר.  לשם זאת, לא צריך אפילו ליצור מסנן מיוחד, אלא מספיק לגשת אל "קהל יעד" -> נייד -> מאפיין משני : מילות מפתח (בצד ימין). לאחר מכן, יש להוסיף מסנן של ניידים בלבד. מי שרוצה יכול גם להוציא החוצה מילות מפתח שאינן מוגדרות (not set), אך זה לא חובה.

 

 

 

 

 

כלים של בינג

לטובת אלו אשר מקדמים גם בחו"ל, ישנם מספר כלים של בינג שמציגים את נפח החיפוש הסלולרי במנוע חיפוש זה. לדוגמה, מספיק להשתמש בתכונת ה – Auto Suggest של בינג מתוך טאבלט או סלולר, על מנת למצוא את מילות המפתח הפופולאריות ביותר במובייל. גם הכלי המקביל של בינג לכלי מילות המפתח , Bing Ads Intelligence , תומך בסינון לפי סוגי מכשירים.

מה עושים עם מילות המפתח הסלולאריות?

לאחר שיש בידינו רשימה של מילות מפתח לסלולר, נוכל  למעשה להשוות אותן אל מילות המפתח ל – Dekstop ולבדוק האם יש ביניהן חפיפה, הם מבחינת המונחים עצמם, והם מבחינת הנפח. לאחר שנוכל להבין מהו הגודל של כל אחד מקהלי היעד, נדע יותר טוב האם שווה לנו להשקיע בהתאמת האתר לסלולר, או לכל הפחות, לשים דגש על תכנים שמתאימים לסלולר.

כמובן שבכל אתר המסקנות יהיו אינדיבידואליות לחלוטין, אך בשל העובדה שיותר ויותר אנשים משתמשים בסלולר על מנת לבצע חיפושים, זוהי הזדמנות טובה להתחיל להבין לאן נושבת הרוח.