כך תנצלו את הרשתות החברתיות כדי להגיע ישירות אל העוקבים שלכם

כיצד ניתן ליצור קשר ישירות עם אנשי הקשר שלכם ברשתות החברתיות ולהגיע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלהם כך שתוכלו להיות בטוחים שהמסר או הפרסום שלכם הגיעו ליעדם?
סימן at של מייל

כיצד ניתן ליצור קשר ישירות עם אנשי הקשר שלכם ברשתות החברתיות ולהגיע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלהם כך שתוכלו להיות בטוחים שהמסר או הפרסום שלכם הגיעו ליעדם?סימן at של מייל

עידן הרשתות החברתיות שינה באופן מהותי את האופן בו אנחנו צורכים את המידע שלנו דרך הרשת וכעת הפיד שלנו בפייסבוק או רשימת העדכונים שאנחנו רואים בגוגל פלוס (שעדיין נותרת פופולארית למדי בקרב משווקים ומקדמי אתרים) מתווספת אל עשרות ומאות הודעות הדואר האלקטרוני שאנחנו מקבלים כל יום, כמו גם אל אופציית ההודעות הפנימיות בתוך הרשתות החברתיות עצמן.

עם זאת, בגלל הדינאמיות וקצב העדכון הגבוה של המידע ברשתות החברתיות, רבים מאיתנו מפספסים ידיעות חשובות או שהן פשוט חולפות אל מול העיניים שלנו ואחר כך אנחנו מתקשים למצוא אותה בין כל העדכונים השונים והסטאטוסים הפחות מעניינים. לדוגמה, כל מי שפרסם סטאטוס עבור הדף שלו בפייסבוק, יודע שרק חלק קטן מן האוהדים צופה בו ואם הוא רוצה לקבל חשיפה גבוהה יותר – עליו לשלם עבורה.

אבל האם ידעתם שבאמצעות כמה טקטיקות פשוטות אתם יכולים לשלוט באופן בו העוקבים שלכם מקבלים התראות לגבי תוכן אותו אתם מפרסמים ברשתות החברתיות? ומכיוון ששם הפרופיל שלכם מופיע בצורה בולטת בכותרת ההודעה, יהיה קשה מאוד לנמען להתעלם ממנה.

גוגל פלוס

אפשר להגיד הרבה דברים רעים וטובים על גוגל פלוס, אבל אין ספק שהממשק שלה בצורתו הנוכחית הוא לא רע בכלל וגוגל מוכיחים שוב שהם יודעים לספק חווית משתמש (UI) טובה אפילו אם הם לא הצליחו בדיוק להמציא מחדש את עולם הרשתות החברתיות.

על מנת לדאוג לכך שכל אחד מן העוקבים שלכם יקבל התראה אל הדואר האלקטרוני כאשר אתם מעלים סטטוס חדש, כל שעליכם לעשות הוא לסמן את תיבת הבחירה כמתואר בציור. פעולה זו תגרום לגוגל פלוס לשלוח עותק של הסטאטוס (כולל גרפיקה וקטעי וידאו מקושרים) אל כל מי שבחרתם לשתף איתו את הסטאטוס.

אזהרה אחת : דווקא מכיוון שמדובר באפשרות מאוד עוצמתית, חשוב להשתמש בה בזהירות ולא לנצל אותה לרעה. מוטב לשלוח מייל רק כאשר אתם כותבים משהו שאתם חושבים שיהיה מספיק חשוב על מנת שהעוקבים שלכם יקדישו לו כמה דקות מזמנם.

כמו כן, כל משתמש יכול לקבוע בדיוק על אילו פעולות הוא יקבל התראה אל התיבה המקושרת לחשבון הגוגל פלוס שלו, כאשר רוב האנשים מקבלים התראות רק כאשר מישהו חדש מוסיף אותם למעגלים שלו.

פייסבוק

הגדרות הדואר בפייסבוק הן מורכבות יותר מכיוון שלפייסבוק יש תיבת דואר פנימית. לדוגמה, הרבה אנשים לא יודעים שכאשר שולחים הודעה פרטית לאדם שהוא לא חבר או חבר של חבר, ההודעה מגיעה לתיבת Other שלו, אותה אפשר לפתוח רק מגרסת הווב המלאה של פייסבוק (אפשר כמובן לפתוח את האתר בדפדפן סלולרי, אבל זה לא מאוד נוח).

מעבר לכך, הגדרות ברירות המחדל של פייסבוק בנוגע להתראות בדואר האלקטרוני הן נוקשות יותר בשל תלונות רבות ממשתמשים שהתלוננו על כך שהם מקבלים יותר מדי התראות. לכן, טכניקות כמו למשל פרסום על הקיר של המשתמש (פעולה שבכל מקרה יכולה מאוד לעצבן אותו), כבר לא עובדות יותר.

החדשות הטובות הן, שמהניסיון האישי שלי, מרבית האנשים במעגל החברתי שלכם בפייסבוק) שיש לכם עימם חברים משותפים מאותו תחום מקצועי, נוטים לאשר בקשות חברות. כעת אתם יכולים לשלוח להם הודעה אישית והם יקבלו אותה בלי שום בעיה. אפשר להוסיף עד 20 נמענים לכל הודעה.

מייל בפייסבוק

לינקדין

לאחרונה לינקדין החלו לשלוח התראות על כל האנשים ש"חגגו" מספר שנות עבודה במקום מסוים או עברו למקום עבודה חדש, למרות שגם את ההתראה הזו אפשר לבטל בעזרת התראות הדואר הפנימיות של לינקדין.

לעומת זאת, מה שהרבה אנשים לא יודעים הוא שאפשר למצוא את כתובת הדואר האלקטרוני הישירה של כל איש קשר מדרגה ראשונה דרך פרטי ה – Contact  שלו, זאת אף על פי שהגדרות ברירות המחדל הן שכל הודעה שאתם שולחים לאותו איש קשר מגיעה גם לתיבת הדואר הנכנסת שלו.

גם בלינקדין אפשר לשלוח אותה אחת למספר נמענים, אבל לא למי שנמצא מחוץ לרשת שלכם. אם תרצו לשלוח הודעות בהיקף נרחב גם לאנשים שלא נמצאים ברשת שלכם, תצטרכו כבר להשתמש באופציית ה – inmail, אף על פי שזו לא אופציה זולה במיוחד והיא מתחילה מתשלום של קרוב ל -50$ לחודש (בתשלום שנתי מראש). אין מגבלה על מספר האנשים שאתם יכולים לשלוח להם, אלא על מספר הדיוורים לחודש.  לפיכך, זו אופציה מצוינת אם אתם עוסקים בשיווק של מוצרים שונים או מגייסים כוח אדם.

לסיום, אם חשבון הטוויטר והלינקדין שלכם מחוברים, תוכלו להפיץ כל סטטוס גם בטוויטר מבלי להשתמש בתוסף חיצוני וכך להגדיל את החשיפה אליו.

טוויטר

ואחרון חביב - אפשרויות ההתקשרות בטוויטר - רק עם עוקבים

טוויטר היא הרשת המינימליסטית ביותר ולכן היא לא שולחת כמעט התראות בדואר האלקטרוני, למעט מקרים בו מישהו מתחיל לעקוב אחריכם. מצד שני, אין בה ממש פילטרים והציוץ שלכם נותר קבוע אצל כל מי שאתם שולחים לו ציוץ, אך על פי שהוא בהחלט יכול ללכת לאיבוד אם המשתמש עוקב אחרי הרבה מאוד אנשים. על מנת להגדיל את החשיפה דווקא לציוץ שלכם, רצוי להוסיף תמונה לציוץ, זה מבליט אותו מאוד לעומת ציוצים אחרים.

לגבי הודעות ישירות, אפשר לשלוח הודעה ישירה אל מישהו בטוויטר רק אם הוא עוקב אחריכם, וההתראה אל ההודעה הזו תישלח גם לדואר האלקטרוני שלו. על מנת לעשות זאת עליכם לגשת לעמוד הפרופיל המלא של אותו משתמש וללחוץ על גלגל  השיניים. כצפוי, אפשר לשלוח הודעה רק אל משתמש אחד בכל פעם.

בנוסף לזאת, יש לשים לב להבדל בין הודעה ישירה לבין ציוץ המזכיר משתמש מסוים, זאת ניתן לבצע עבור כל משתמש באמצעות סימן ה @.

 

איתן יריב

איתן יריב

מה דעתך?

גולשים שקראו את זה קראו גם את:

חמש דרכים שגויות לשיווק תוכן

מהם הטעויות אותם אתם עושים במאמציכם לשווק תוכן? היכן אתם פועלים בשיטה אגרסיבית מידי? על מה אינכם מקפידים וכיצד הטעויות האפשריות הללו עשויות לגרום לתוצאה הפוכה מזו אליה כיוונתם.

קרא עוד

האם הציטוטים יחליפו את הקישורים בקידום הלוקאלי?

כאשר כולם מחפשים תחליף לקישורים, ישנם אנשי שיווק רבים אשר כותבים על התחליפים האפשריים ובהם ציטטות רבות (אזכורים) של שם העסק, כתובתו ופרטים רלוונטיים אחרים. איתי ברנר מספק פרשנות אישית למאמר שנכתב באתר באתר SearchEngineWatch.com , בנושא שיטות לשימוש באזכורים אלו, לתועלת הקידום הלוקאלי של בית עסק. בין היתר כותב איתי, מדוע, לדעתו, אין אלו מהווים תחליף של ממש לקבלת קישורים איכותיים.

קרא עוד